![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u ooit zelf een dier doodgemaakt en het daarna opgegeten? | |||
Ja, ik doe dat zelfs dikwijls |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
Ja, maar gewoon omdat ik vond dat ik dat eens moest gedaan hebben |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Ja, maar tegen mijn zin en ik vond het verschrikkelijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Nee, maar ik vind wel dat ik dat eens zou moeten proberen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Nee, en dat zal ik ook nooit doen, want dat is nergens voor nodig |
![]() ![]() ![]() |
18 | 42,86% |
Nee, ik ben vegetariër |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij schijnt te denken dat b"verwantschapsbanden" in de evolutie gebeuren opdezelfde manier als waarop wij sprken over familieverwantschap. Maar het ene heeft totaal niks met het andere te maken.
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de stelling was, dat runderen dichter staan dan vissen en ik zeg, nee, want runderen zijn een zijtakt in onze evolutie en sommige vissoorten zijn voorouders is onze evolutie. de Coelacanth is zo een vis die vermoed word als voorouder van alle landdieren. En staat voor mij als voorvader dus dichter bij de mens dan het rund dat slechts een zeer ver neef van de mens is. Zonder de Coelacanth en zijn soortgenoten had de mens nooit bestaan, terwijl het rund niets te maken heeft met de evolutie van de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je hebt dat niet te denken, het is gewoon zo.
Citaat:
Ergens in de evolutie hebben de gansthomata zich opgesplitst in Stegocephalia, Sarcopterygii (waaruit later de vissen kwamen) etc. Binnen die Stegocephalia bevinden zich naast reptielen en amfibien ook alle zoogdieren. Alle zoogdieren(!). Dus ook de runderen en de mensen. Runderen en mensen hebben dus meer kenmerken gemeen met elkaar dan mensen met vissen. Sterker nog, de cruciale opsplitsing tussne runderen en mensen is pas veel later gebeurd, nl bij de Eutheria (voor de links, zie vorige berichten). Zo hebben mensen en runderen beiden een placenta, iet dat we niet met alle zoogdieren gemeen hebben, de marsupialen hebben dat bijv. niet. Runderen en mensen zijn dus zeer nauw verwant. Citaat:
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() *knip*
Geachte, Gelieve niet te schelden. Laatst gewijzigd door Diatonos : 30 januari 2008 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog meer wetenschappelijkbewijs hebben dat de vis onze voorouder is |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat mensen uiteindelijk, met heel veel tussenstappen dus, van vissen afstammen, heeft hier niemand ontkend. Wat wél ontkend en bestreden is door velen, is jouw achterlijke en volkomen foute uitspraak dat evolutionair gezien vissen dichter bij de mensen dan koeien zouden staan. Om je geheugen nog maar eens op te frissen: Citaat:
Maar goed, volhard wat mij betreft gerust in je dwalingen. Intussen maak ik van die achterlijke uitspraak van je wel mijn forumonderschrift. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 30 januari 2008 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat jij zegt is dat iedere mens uiteindelijk z'n instincten volgt. Dat klopt. Maar da's niet altijd in dezelfde richting. En dat keurt het ook niet goed. Als ik vanavond uw ballen opeet terwijl jij met een bloedplek tussen je benen gedwongen moet toekijken, dan vraag ik me af of je er dan nog zo vlotjes zou overgaan. Zou je dan ook zeggen: "tjah, da's de natuur hé"...? Laatst gewijzigd door Dycore : 30 januari 2008 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Om te antwoorden op de vraag van de topic-starter: ik heb al twee vogels uit hun lijden moeten verlossen, maar heb ze daarna begraven en niet opgegeten (hangt te weinig vlees aan).
Heb wel al meerdere dieren voor mijn ogen zien sterven, zonder er zelf de hand in gehad te hebben. Laatst gewijzigd door Dycore : 30 januari 2008 om 15:25. |
![]() |
![]() |