![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, want op basis van een CV kan je zien hoe die persoon zich gedraagt. Ik denk dat jij echt wel een kei bent in begrijpend lezen dan. ![]()
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Iemand met veel mensenkennis, zoals veel psychologen, kunnen daar uit toch al veel afleiden. Een brief vol typfouten voorspelt al weinig goeds, een brief die volledig volgens de BIN-normen is geschreven is waarschijnlijk door een perfectionistisch persoon opgemaakt, wanneer je de dag na dat je een sollicitatiebrief van een allochtoon krijgt door die man wordt opgebeld of hij mag beginnen (gebeurt regelmatig) weet je dat je met een opdringerig persoon te maken hebt,...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Ik betrouw in elk geval wél mijn buikgevoel als het erom gaat iemand een job in mijn bedrijf te geven: als de persoon mij niet aanstaat, mag hij gaan. En indien het toevallig om een allochtoon gaat, en die vind dat "racisties", dan moet hij dat maar bewijzen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Burger
|
![]() Maar nee jong, hij behandelt helemaal niks; 't is gewoon in zijne natte droom dat hij af en toe ne keer personeelsdirecteur is, maar in 't echt zit hem gewoon nog op 't school en heeft hem just niks te beslissen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Dat is 't juist: hij weet dat hij nooit allochtoon zal zijn (en waarschijnlijk ook geen job moeten zoeken om in leven te blijven: de papa zorgt daar wel voor, zie je?)dus lacht hij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() 't Is niet omdat die patroon dat denkt (vanuit zijn vooroordelen over vreemdelingen en/of over zijn klanten) dat 't ook werkelijkheid is: gepercipiëerd, geanticipeerd of eigen racisme. Alleszins racisme en dus onwettig.
Laatst gewijzigd door filosoof : 2 februari 2008 om 02:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hier komt het volkomen tegenstrijdige van twee wetten naar boven. Hij mag volgens de wet geen allochtone werknemers weigeren, maar volgens een andere wet moet hij zijn werknemers een gewaarborgd loon garanderen. Wat hij niet meer kan indien hij te veel omzet zou verliezen doordat hij allochtone werknemers aanwerft die bij een deel van zijn klanten niet gewenst zijn. Laatst gewijzigd door daiwa : 2 februari 2008 om 02:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat schoolgaan betreft, zou ik je willen aanraden die school eens wat frequenter te gaan bezoeken. Je taalgebruik lijkt namelijk nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al in twee eerdere postings verteld dat ik zelf in een soortgelijke situatie verkeerd heb, waarin ik toevallig die allochtoon was. En daarbij heb ik een eigen bedrijfje -zoals hierboven reeds vermeld- dat ik ook helemaal zelf van de grond af aan met bloed, zweet en tranen heb opgebouwd. Daar heb ik mijn vader niet voor nodig gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik maak die fout niet nog een keer. Allochtonen van niet-westerse origine komen er bij mij pertinent niet meer in. Nu niet en nooit niet. En dan kan jij, nepfilosoof van het laatste garnituur -een Heidegger of een Kant zouden zich overigens in hun graf omdraaien bij wat jij allemaal aan het verkondigen bent, maar dit terzijde- nog zo hard rasiesme en dieskriemienaasie gaan roepen, maar mij heb je daar niet mee. Voor mijn part blijf je dat roepen tot je een ons weegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, sorry
![]() Ben nog niet goed wakker... Allé, ik ga die studie dan eens lezen (maar er ligt hier nog zoveel dat ik eens moet lezen ![]()
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() rofl!
![]() Citaat:
ik heb me persoonlijk beperkt tot de methodologie en het resultatengedeelte voor vlaanderen. (en dan het besluit hier gekopieerd ![]()
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Les excuses sont faites pour s'en servir.
Citaat:
![]() |
![]() |
#176 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als automerk A minder verkocht wordt dan automerk B dan moet de directie van automerk A een marktonderzoek doen om vast te stellen wat de oorzaak is. En daaruit de nodige besluiten trekken
![]() |
![]() |
#177 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor een graduaat IT kan je gerust rekenen op 2 aanmeldingen per dag. Stel dat je de vacature 2 weken laat staan, dan kom je op 14 mogelijke kandidaten. Een gesprek duurt circa 1 uur, en daar heb je zeker 2 tot 3 mensen voor nodig. Kortom: anderhalve dag ga je 2 tot 3 mensen moeten wegtrekken van hun echte werk voor die gesprekken. En stel nu nog dat je niet 1 persoon, maar op constante basis mensen wil aantrekken... = simpelweg onmogelijk. Dus CV's werden in het leven geroepen als pre-selectie. Op basis daarop wordt gemakkelijk 9 op 10 eruit gezeefd. En ironisch genoeg, 9 op de 10 potentiele kandidaten, waren sowieso niet geschikt wegens te weinig ervaring, gebrekkige competenties, of gewoon ongeschikt..... Dus toch puik werk dat die leveren, die HR-mensen.
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Daar is ook geen probleem mee. Het onderzoek (de topic van deze draad) toont echter aan dat als je dezelfde CV met Jan of Mohammed ondertekent je een verschil krijgt. D�*t was het punt.
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |