![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het land waarin wij nog steeds officieel leven. Over een paar jaren heb ik het land definitief verlaten en België voor eeuwig en altijd verworpen, wat voor die laatste ergens al het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Probeer toch nog maar eens, voor ons simpele zielen die denken dat Jaani de discussie gewonnen heeft en hem veel ernstiger nemen dan jou. Wij moeten gewoon uit onze illusie gehaald worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het begint met wat klinkklare onzin over de PS die opzettelijk de Waalse bevolking arm en werkloos zou houden: Citaat:
In plaats van toe te geven dat hij fout zat of verder daarop in te gaan sleurt hij er dan iets compleet anders bij dat geen enkele betrekking heeft op zijn punt of op mijn punt. Hij verandert gewoon van onderwerp. Voorts schrijft hij ook nog: Citaat:
Vervolgens schrijft hij dit: Citaat:
![]() Royalist ben ik evenmin, ik heb hier al duidelijk gezegd dat ik de monarchie niet superieur acht aan de republiek. Ik beschouw ze als evenwaardige systemen met elk hun voor- en nadelen. En, en dit heb ik ook al duidelijk gemaakt, het maakt mij hoegenaamd niet uit of het staatshoofd een koning of een president is, zolang het maar een 'figurehead' is. Belgicist, het favoriete roepwoordje van Vlaams-nationalisten die hun gebrek aan argumenten willen verbergen, ben ik ook niet. Ik neig zelfs naar de confederale logica. Maar natuurlijk, als je in zwart-wit denkt en alle grijsschakeringen negeert... Jaani's bericht was, met andere woorden, volslagen inhoudsloos.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 17 februari 2008 om 19:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat dat denken maar aan anderen over, anderen die dit véél beter kunnen dan jou, dat zal beter zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "élite Bruxo-Belge" heeft er in het verleden alles aan gedaan om zo'n situatie in de hand te werken. Bedrijven kregen geld om hun deuren te sluiten. Met andere woorden, de PS (die de bevolking afhankelijk wil maken van de partij), en de Belgische elite (die Wallonië wou afhankelijk maken van België), vinden elkaar prima in zo'n systeem: Brussel heeft zo de emancipatie van Wallonië gestopt, en de PS heeft haar machsbasis in Wallonië zo versterkt. Enige vereiste is, dat Vlaanderen dat systeem blijft financieren. En daar wringt het schoentje meer en meer. Citaat:
Ik wil natuurlijk nog zien hoe de PS dit concreet zal uitwerken. Zal zji die 50.000 jobs regelen via de door haar gedomineerde structuren? In dat geval blijft mijn stelling staande, dat de PS haar enige zorg is, het binden van de Waalse bevolking aan haar partij. Waarmee ik niet wil bepleiten dat de MR zoveel beter zou zijn. Het is dan wel lovenswaardig dat zij dat PS-apparaat ter discussie stelt, maar de absolute liberale chaos en het sociale slagveld dat zij nastreeft, is nog tien maal erger. Citaat:
U poogt hier een omgekeerde logica toe te passen. Als ik vertel dat royalisme een extreem-rechts idee is, probeer jij de logica om te buigen naar "alle extreem-rechtsen zijn royalisten" (of net niet). Maar zels d�*�*r ga je volledig de mist in, aangezien het Vlaams Blok een partij is, met net zeer veel royalisten tussen haar kiezers. Men zegt soms: "Wanneer je iedereen die het lijk van Boudewijn gaan begroeten is, het semrecht zou afnemen, dan zou het Vlaams Belang niet meer over de kiesdrempel geraken". Het is misschien wat simpel gesteld, maar er zit volgens mij wel een grond van waarheid in. Citaat:
Ik ontken zelf wel een flamingant te zijn (ik ben een Vlaams-nationalist, aangezien flamingantisme zich beperkt tot het culturele aspect), maar zal mij nooit beledigd voelen als iemand mij als "flamingant" bestempeld. In tegendeel. Hetzelfde gaat op met roylisme/republikanisme. De verdedigers van de monarchie zijn kwaad als je ze royalist noemt. Waarom?? Laat ons een kat een kat noemen. Volgens mij wordt die "afkeer" tegen het wordt belgicisme of royalisme enkel gebruikt om de aandacht van de discussie af te leiden. En het doet mij sterk denken aan mensen die hun betoog beginnen met: "ik ben geen racist, maar etc...".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vindt gij dat een probleem?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Ik niet, maar durft gij het tegen mijn grootmoeder zeggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zal zich sowieso al afvragen waar manief uithangt sinds 1967. Dan weet ze ineens dat hij zuidwaarts getrokken is, en dat ze hem kan terugvinden aan de oevers van de Kongo-rivier.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 februari 2008 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Wel opa is al terug van 1961, wordt rood als hij 10 minuten in de zon zit, en de boys van toen kunnen bevestigen dat oma's negrofobie best meeviel met momenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Eindelijk !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Gouverneur
|
![]() Je vergeet wrel dat hoe langer we wachten, hoe meer Brussel systematisch uit Vlaanderen losgerukt en verfranst zal worden? Beter snel en nog iets redden (bvb als hoofdstad van Europa) dan te wachten en ons ééntalig frans te laten maken...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 20 februari 2008 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Typisch voor het postmodernisme: ideologieën worden zogezegd gerelativeerd, maar in praktijk komt dit neer op steun aan de heersende elite's. Je kan in België niet neutraal staan t.a.v. de 'nationale problematiek'; niets doen, is immers passieve steun aan de Belgische staatsstructuren.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Om een andere reden is een confederatie niet waarschijnlijk: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat de geografische ligging van Wallonië, Brussel en Vlaanderen zo blijft als de afgelopen jaren, en dat Brussel dus niet verschuift. Op het ogenblik is Brussel geen onderdeel van het Vlaamse gewest/gemeenschap (echter wel de hoofdstad). Bij een onafhankelijk Vlaanderen zal dat zo blijven. Dus er is dan toch geen sprake van verlies??? Of komen er na de onafhankelijkheid van Vlaanderen etnische zuiveringen op de nederlandstaligen in Brussel? Voor Vlaanderen gaat er IMHO niets verloren, behalve dan Brussel als kostenpost. Brussel is misschien wel verantwoordelijk voor x% van het BBP, maar ik zie niet in waarom die massa's Brusselse amtenaren betaald moeten worden met vlaams belastingsgeld. |
|
![]() |
![]() |