![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jouw negationisme zal niet kunnen veranderen dat ik de eerste 58 jaar van mijn leven in Limburg leefde. Dat niet elke Limburger zo'n enge en verwrongen geest heeft als jij geef ik grif toe.
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() 'Leefde in Limburg. En daarmee is alles gezegd.
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2008 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor JOU is daar idd alles mee gezegd. Hou er rekening mee dat ik hetzelfde tegen jou zal zeggen als Vlaanderen onafhankelijk is: System leefde in Belgisch Limburg. Voortaan leeft hij in Vlaams-Limburg en binnen afzienbare tijd in de herenigde Nederlanden. Hij was, is en zal echter, net evengoed als ik, een geboren en getogen Limburger blijven.
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar je begrijpt geen fluit van wat er staat.
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2008 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het geeuwgehalte was waarschijnlijk te hoog
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Om u dan maar wat te helpen.
Het eerste couplet van het Wilhelmus. Citaat:
De tekst, de zanger steunt het wettig gezag. Hij beschouwt de koning van Spanje nog altijd als zijn wettige koning. En steeds zingen de Nederlanders dit. Volgens mij weten ze niet meer goed wat ze nu juist zingen. U blijkbaar evenmin. Maar in feite beschouwt het Wilhelmus de koning van Spanje als de koning van Nederland. Nergens zegt het Wilhelmus dat Willem van Oranje een koning is, laat staat de koning der Nederlanden. Kon ook moeilijk. Willem van Oranje was een ordinaire warlord, die niet terugschrok hele steden uit te moorden. En de Nederlanders maar uit volle borst het Wilhelmus zingen. En hoog snoeven over Oranje. Ze zouden beter hun geschiedenis wat nalezen. Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
|
![]() Citaat:
Het hele Wilhelmus is een verantwoording voor het feit dat hij altijd de Koning van Spanje heeft geëerd (verleden tijd!) maar nu niet meer omdat de Koning zich een slecht vorst toont. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk staat dit daar, maar nergens is er een legitimatie van Willem als koning. Trouwens, vele edellieden (zeker in het zuiden) en steden (Amsterdam) bleven trouw aan Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks al die 'constructies' beweer jij je wereldburger te voelen. Intussen erken je toch maar lekker alleen Limburg als je vaderland. Tof. Jij hebt echter geen zak te zeggen aan wat ik volgens jou zou moeten zijn. Mijn vader, mijn grootvader en overgrootvader aan vaders én moederzijde zijn ook allemaal in Limburg geboren en getogen. Toch kan ik met gerust hart zeggen dat ik me overal heb kunnen aanpassen. Ook in het buitenland. Ik heb daar mijn Limburgse wortels nooit voor hoeven te verloochenen. Jouw lessen in Limburgschap kan ik bijgevolg missen als kiespijn, en je achterbakse verwijten nog meer.
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Het is genuanceerd, dat geef ik toe. Misschien té genuanceerd voor u om te kunnen bevatten. In ieder geval geeft u toe dat u verschrikkelijke onzin debiteerde toen u zei dat 'wij' nog steeds de Spaanse koning eren als wij het Wilhelmus zingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2008 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Dat voorbeeldje kennen we. Feit is dat het Limburgs volkslied gezongen wordt in beide Limburgen. En dat de liedjes van Erens gesmaakt worden door alle Limburgers. Van het Wilhelmus kunnen we dat zeker niet zeggen. Overigens weten wij Limburgers maar al te best dat de Hollanders Nederlands Limburg ontfutseld hebben aan België. En de Maastrichtenaren weten het zeker. Als men trouwens Nederlands Limburg bekijkt op een kaart van Nederland, dan ligt het daar als een aanhangsel dat niet thuishoort bij het grondgbied van Nederland. Een geannexeerd gebied dus. En om die gebiedsroof te legaliseren, probeert men in het lied een fictieve band met 'oranje', te scheppen. Diezelfde Oranje, die notabene onze mooie stad Maastricht aanviel en belegerde! Doorzichtiger kan haast niet.
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2008 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||