Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2008, 13:55   #161
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
jij hebt overduidelijk ook nog niks onderzocht buiten de officiele bronnen

Pin d"Ar
Ik heb al wat rondgesurft op die obscure sites die jullie bronnen noemen. Jullie catalogeren dit als onderzoek. Dus ja, ik heb jullie bronnen onderzocht. Jammergenoeg zijn die niet echt serieus te nemen en kunnen ze altijd in diskrediet gebracht worden.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 14:01   #162
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Het valt op hoe sommigen vanuit een vooroordeel reageren zonder echt met de feiten rekening te houden.

Vanaf dat zulke termen gebruikt worden als "obscure sites", "irrationele theorien" , "niet serieus", zever, belachelijk, conspirationisten, samenzweringstheorietjes... dan weet je al hoe laat het is. Het woordgebruik toont duidelijk de achterliggende tendens aan waarmee het onderwerp benaderd wordt. Een benadering die elke objectieve evaluatie van de feiten onmogelijk maakt.
Oud 11 maart 2008, 14:10   #163
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het valt op hoe sommigen vanuit een vooroordeel reageren zonder echt met de feiten rekening te houden.

Vanaf dat zulke termen gebruikt worden als "obscure sites", "irrationele theorien" , "niet serieus", zever, belachelijk, conspirationisten, samenzweringstheorietjes... dan weet je al hoe laat het is. Het woordgebruik toont duidelijk de achterliggende tendens aan waarmee het onderwerp benaderd wordt. Een benadering die elke objectieve evaluatie van de feiten onmogelijk maakt.

je was me voor

en je hebt helemaal gelijk

trouwens, heb het wel eens eerder gezegd, als je een beginnersboekje logica openslaat, is het eerste wat ze noemen het gebruiken van een objectieve woordkeus, en geen positief of negatief geladen woorden gebruiken.
En dan zeggen ze dat ze rationeel zijn en vervolgens overtreden ze een van
de meest fundamentele zaken uit de logica.

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 11 maart 2008 om 14:13.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 14:25   #164
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb al wat rondgesurft op die obscure sites die jullie bronnen noemen. Jullie catalogeren dit als onderzoek. Dus ja, ik heb jullie bronnen onderzocht. Jammergenoeg zijn die niet echt serieus te nemen en kunnen ze altijd in diskrediet gebracht worden.
Jammer jammer jammer, ik herhaal, Jammer jammer jammer.

Laatst gewijzigd door Gun : 11 maart 2008 om 14:29.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 14:29   #165
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Beste FOX
Heb je dan een antwoord voor mij op de volgende vragen:

Waar zijn de bewijzen dat die 19 hijackers aan boord zijn gegaan van die 4 vliegtuigen?
Waarom is het derde gebouw ingestort en is daar geen verklaring voor gezocht in het officieel onderzoeks rapport dat hier geen woord over rept?
Waarom zijn we in oorlog met Irak en Afganistan?
Heb je daar een antwoord op?

Hier vindt je zeker het antwoord.
www.onderzoek911.nl

Laatst gewijzigd door Babylonia : 11 maart 2008 om 14:30.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 14:35   #166
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Je bent anders volop bezig.
Ja, in die zin kan ik de frustratie van Babylonia nog begrijpen. Het is allemaal goed en wel hier wat te zeveren over 9/11 maar als je er even bij stilstaat dan merk je dat er genocides gebeuren in naam van 9/11. Wie hier blijft liegen maakt zich onrechtstreeks schuldig aan genocide.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 15:03   #167
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Waarom is het derde gebouw ingestort en is daar geen verklaring voor gezocht in het officieel onderzoeks rapport dat hier geen woord over rept?
Met dat derde gebouw bedoel je waarschijnlijk WTC7 niet? Dan heb ik een vraag voor jou:
Waarom beweer je dat het officiële raport met geen woord over WTC 7 rept terwijl dit niet het geval is?
Er bestaat zelfs een heel erg dik officieel raport over het instorten van WTC 7.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 15:06   #168
Geert C

Standaard

Citaat:
Waar zijn de bewijzen dat die 19 hijackers aan boord zijn gegaan van die 4 vliegtuigen?
De bewakingscamera's op de luchthaven, onder andere.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 11 maart 2008 om 15:07.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 15:08   #169
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Met dat derde gebouw bedoel je waarschijnlijk WTC7 niet? Dan heb ik een vraag voor jou:
Waarom beweer je dat het officiële raport met geen woord over WTC 7 rept terwijl dit niet het geval is?
Er bestaat zelfs een heel erg dik officieel raport over het instorten van WTC 7.
WTC 7 zou ingestort zijn, omdat daar het hoofdkwartier zetelde
van waaruit 11/9 geregiseerd zou zijn. Volgens mij is er geen vliegtuig ingevlogen en toch een controlled demolition.vreemd he?

Pin d"Ar
Oud 11 maart 2008, 15:09   #170
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De bewakingscamera's op de luchthaven, onder andere.

LOL

Dit kun je niet menen!!

Neem wat mensen op, zet er bij dat het de kapers zijn en voila!!!

pfffffffffffffffffff

Pin d"Ar
Oud 11 maart 2008, 15:22   #171
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Leuk geprobeert maar nu verdraai je de feiten. We weten hoe lang de torens er over deden om in te storten, dit staat in het NIST rapport. Het is die tijd die te kort is, waaruit blijkt dat er weinig weerstand was.
Wat sommige debunkers proberen is een strawman opzetten aan de hand van videobeelden waar brokstukken eerder dan de toren zelf de grond raken. Typische popular mechanics technieken. Zéér zwak.
De in allerlij onderzoeken berekende tijd is net iets minder dan wat we op de beelden kunnen zien. Wat betekent dat er in werkelijkheid nog iets meer weerstand was dan wat in de modellen wordt aangenomen. Dat is de werkelijkheid. Beweren dat het NIST en andere onderzoekers geen rekening zou houden met weerstand of behoud van impuls is een stroman.

Nu als er volgens jou "nauwelijks" weerstand was, wat veroorzaakte dat van volgens jou.

Citaat:
Maar wacht dat is nog niet alles. We weten dat het niet heet genoeg was om het te doen smelten, en niet heet genoeg om het te verzwakken in 50 minuten zodat het zou instorten, maar we hebben wel bewijs voor gesmolten en zelfs "evaporated" steel.
Was het nu heet genoeg of niet? Je kan niet tegelijkertijd gaan beweren dat er gesmolten staal aanwezig was en dat het niet heet genoeg was om staal te verzwakken...

Citaat:
Ahzo de brokstukken. Wel ja je kan op 30 seconden enkele brokstukken laten zien. Kan je op die 30 seconden ook verklaren waarom de meest robuuste en hittebestendige onderdelen van het vliegtuig niet meer te vinden waren? En vind je de brokstukken zelf sluitend bewijs?
Het gaat er niet om of de aanwezigheid van brokstukken een sluitend bewijs is. Waar het hier om gaat is dat die brokstukken er waren, en dat daaruit volgt dat iemand die zijn bewijsvoering baseert om de veronderstelling dat die brokstukken er niet zijn gewoon onzin verkoopt.

Ik ken deze site. Af en toe probeer ik eens te testen hoe ver ik kom op een dergelijke site voor ik iets tegenkom waarvan ik weet dat het onmogelijk is. Ik heb nog nooit een troofer website gezien waar mijn bullshit detector niet onmiddelijk van uitsloeg.

Het gaat niet op om af te komen met sites die iets beweren overigens. Het is niet van "A beweert zus en B beweert zo" en je gelooft maar wat je wil. Er zijn websites die beweren dat de aarde plat is, of dat de hele schepping door een opperwezen geschapen is. Vaak met heel erg indrukwekkend bewijs.
Het bestaan van die sites op zich bewijst niks.

Er bestaat wel degelijk een methode om het kaf van het koren te scheiden, om de aannemlijke theoriën van onzin te onderscheiden. Je kan een wetenschappelijk of technisch document op zijn waarde beoordelen door te kijken hoe het geschreven is, door op te letten of bronnen correct geciteerd worden, en of het betoog consistent is.
Oud 11 maart 2008, 15:39   #172
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ze suggereert in het vraaggesprek dat de aanslagen op de Twin Towers door de Amerikaanse autoriteiten zijn bedacht om op renovatiekosten te besparen.
Haha
Oud 11 maart 2008, 15:57   #173
Zwitser

Standaard

Citaat:
WTC 7 zou ingestort zijn, omdat daar het hoofdkwartier zetelde
van waaruit 11/9 geregiseerd zou zijn.
Dat is natuurlijk maar een aanname, zonder enig bewijs.

Citaat:
Volgens mij is er geen vliegtuig ingevlogen en toch een controlled demolition.vreemd he?
in WTC 7 is inderdaad geen vliegtuig gevlogen. Er is wel een torengebouw van 110 verdiepingen tegen aan gevallen, en het heeft een hele tijd in lichterlaaie gestaan.
Dat het op een controlled demolition lijkt is geen toeval. Een instortende toren zal, ongeacht de oorzaak, nu eenmaal altijd oppervlakkig op een controlled demolition lijken.

Overigens wacht ik nog steeds op een antwoord op de volgende vraag: Waarom doen sommige troofers alsof er geen officiëel raport over het instorten van WTC 7 is, terwijl dat er wel is?

Laatst gewijzigd door Zwitser : 11 maart 2008 om 16:00.
Oud 11 maart 2008, 16:01   #174
exodus

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk maar een aanname, zonder enig bewijs.
Natuurlijk, maar dat is na de vaststelling dat het een controlled demoliton is.

Citaat:
in WTC 7 is inderdaad geen vliegtuig gevlogen. Er is wel een torengebouw van 110 verdiepingen tegen aan gevallen, en het heeft een hele tijd in lichterlaaie gestaan.
Dat het op een controlled demolition lijkt is geen toeval. Een instortende toren zal, ongeacht de oorzaak, nu eenmaal altijd oppervlakkig op een controlled demolition lijken.
Totaal maar dan ook totaal fout op elk punt.

WTC 7 stond niet in lichterlaaie. De argumenten zijn daarvoor hier al duizend maal herhaald.

Een instortende toren zal helemaal niet altijd op een controlled demolition lijken. Als enkel de onderste steun het begeeft zal het zijwaarts vallen omdat het skelet nog intact is.

Het torengebouw is er niet rechtstreeks tegenaan gevallen, het heeft wel schade opgelopen maar niet van die aard dat het die manier van isntorten zou verklaren.
Oud 11 maart 2008, 16:05   #175
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

grappig, iedereen die niet kritiekloos aanneemt wat er door jullie gepost wordt is bevooroordeeld, geconditioneerd, niet objectief? Last van projectie?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2008, 16:08   #176
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL

Dit kun je niet menen!!

Neem wat mensen op, zet er bij dat het de kapers zijn en voila!!!

pfffffffffffffffffff

Pin d"Ar

Lol, dat kan je niet menen.

Gooi een bord in de lucht, plak er wat lichtjes op en zeg dat het een UFO is en voila!!!

pfffffffffffffffffff

fox
Oud 11 maart 2008, 16:12   #177
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste FOX
Heb je dan een antwoord voor mij op de volgende vragen:

camerabeelden. Aan jou om te bewijzen dat het geen hijackers zijn en dat dit vervalst is. Niemand kan dit tot op heden

Citaat:
Er staat wel degelijk een verklaring in. Misschien wat beter lezen de volgende keer?

Citaat:
Waarom zijn we in oorlog met Irak en Afganistan?
Veel redenen. Terrorisme, wapenverkoop stimuleren, olie, positie van de dollar, het tonen van de spierballen tov China, etc, etc. Allemaal weinig conspiracy aan me dunkt. Dat Bush dit allemaal niet toegeeft lijkt me nogal logisch, maar het is een publiek geheim en heeft bitter weinig met NWO conspiracy theories te maken.

Wij zijn trouwens niet in oorlog met Irak. Belgie was niet akkoord met een inval. Veel landen hebben de oorlog van de VS dan ook veroordeeld en vele landen vinden deze oorlog ook niet legitiem maar je kan dit uiteraard niet met zoveel woorden zeggen. Ik zie hier dan ook niet direct een samenzwering in.

Laatst gewijzigd door fox : 11 maart 2008 om 16:14.
Oud 11 maart 2008, 16:19   #178
Zwitser

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar dat is na de vaststelling dat het een controlled demoliton is.
De controlled demolition is ook een aanname. Er is geen bewijs van.

Citaat:
WTC 7 stond niet in lichterlaaie. De argumenten zijn daarvoor hier al duizend maal herhaald.
Vele getuigen hebben het over "burning like crazy" en "tremendous fires". lijkt me dat het aardig fikte. Dat blijkt ook uit de rookontwikkeling.

Citaat:
Een instortende toren zal helemaal niet altijd op een controlled demolition lijken. Als enkel de onderste steun het begeeft zal het zijwaarts vallen omdat het skelet nog intact is.
Nee dus. Dat hangt af van hoe het gebouw ontworpen is. De meeste gebouwen zullen als een kaartenhuis in zichzelf vallen als er ergens een onderdeel faalt. Gebouwen die "omvallen" komen vrijwel niet voor, en dan vaak enkel als ze gebouwd zijn om aardbevingen te overleven.
In het geval van het WTC 7 hebben simulaties aangetoond dat er maar een kolom hoefde te falen om het hele gebouw te doen instorten.

Citaat:
Het torengebouw is er niet rechtstreeks tegenaan gevallen, het heeft wel schade opgelopen maar niet van die aard dat het die manier van isntorten zou verklaren.
[/quote]

Volgens ooggetuigen zat er een gapend gat in over 20 verdiepingen. En het gebouw brandde. En de brand was niet meer onder controle.

Een van de dingen die overigens opvallen als je de beelden van het instorten van de WTC torens vergelijkt met die van instortingen door "controlled demolition" is dat er toch grote verschillen zijn.
Bij controlled demolition begint het instorten van het gebouw altijd onderaan. Dat was bij de WTC torens duidelijk niet het geval.
Oud 11 maart 2008, 16:30   #179
exodus

Standaard

Citaat:
Vele getuigen hebben het over "burning like crazy" en "tremendous fires". lijkt me dat het aardig fikte. Dat blijkt ook uit de rookontwikkeling
Dit is gewoonweg niet zo. Bewijzen graag, en kom niet af met die foto's waaruit zou moeten blijken dat WTC7 in een inferno staat, want die zijn al 10 keer gedebunked.

Citaat:
Nee dus. Dat hangt af van hoe het gebouw ontworpen is. De meeste gebouwen zullen als een kaartenhuis in zichzelf vallen als er ergens een onderdeel faalt. Gebouwen die "omvallen" komen vrijwel niet voor, en dan vaak enkel als ze gebouwd zijn om aardbevingen te overleven.
In het geval van het WTC 7 hebben simulaties aangetoond dat er maar een kolom hoefde te falen om het hele gebouw te doen instorten.
Wauw, wat een architect van WTC7.

Citaat:
Volgens ooggetuigen zat er een gapend gat in over 20 verdiepingen. En het gebouw brandde. En de brand was niet meer onder controle.
Dit is directe tegenspraak met de statements van de brandweer en verslagen waarin er van "moderate fires" gewag gemaakt werd.

Citaat:
Een van de dingen die overigens opvallen als je de beelden van het instorten van de WTC torens vergelijkt met die van instortingen door "controlled demolition" is dat er toch grote verschillen zijn.
Bij controlled demolition begint het instorten van het gebouw altijd onderaan. Dat was bij de WTC torens duidelijk niet het geval.
Maar bij WTC7 wel.

Demolitieexpert Jowenko zegt trouwens dat WTC7 controlled demolition is.
Oud 11 maart 2008, 16:37   #180
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is gewoonweg niet zo. Bewijzen graag, en kom niet af met die foto's waaruit zou moeten blijken dat WTC7 in een inferno staat, want die zijn al 10 keer gedebunked.

Wauw, wat een architect van WTC7.

Dit is directe tegenspraak met de statements van de brandweer en verslagen waarin er van "moderate fires" gewag gemaakt werd.

Maar bij WTC7 wel.

Demolitieexpert Jowenko zegt trouwens dat WTC7 controlled demolition is.

Dus er is tegenspraak in de verklaringen van verschillende getuigen en daaruit leid jij af dat uw geloof het juiste is? Strange
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be