Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2008, 10:30   #161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Het is dan ook niet verwonderlijk. Fransen vertoeven liever op Franstalige fora. It's the language, stupid.
Maar voor zover ik weet komen Vlamingen zich toch niet moeien met de politiek van Nederland op een Hollandse site. Andersom is het anders maar al te zeer waar. Nederlanders vinden het perfect normaal zich te bemoeien met zaken die hen niet aangaan. Wel, ik niet.

Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 10:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 10:50   #162
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Al goed dat niet alle Limburgers Systems zijn.
Ik zou me doodschamen....
Zegt een would-be Limburger.

Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 10:51.
Oud 18 maart 2008, 11:44   #163
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar voor zover ik weet komen Vlamingen zich toch niet moeien met de politiek van Nederland op een Hollandse site. Andersom is het anders maar al te zeer waar. Nederlanders vinden het perfect normaal zich te bemoeien met zaken die hen niet aangaan. Wel, ik niet.
Heb je enig idee hoeveel Vlamingen er actief zijn op Nederlandse websites, en zich daar dagelijks "moeien" met de Nederlandse politiek? Regelmatig kom ik een paar hele irritante Vlamingen tegen op fok.nl. Maar toch heb ik me nog nooit beklaagd over hen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 11:45   #164
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Heb je enig idee hoeveel Vlamingen er actief zijn op Nederlandse websites, en zich daar dagelijks "moeien" met de Nederlandse politiek? Regelmatig kom ik een paar hele irritante Vlamingen tegen op fok.nl. Maar toch heb ik me nog nooit beklaagd over hen.
Actief op Nederlandse site. Dat wel. Maar zich zo indringend zich menen te moeten bemoeien met de inwendige politiek keuken? Het zullen er zeer zeer weinig zijn. En kritiek hebben op Wilders, is nu niet speciaal zich moeien met Nederland. Dat roept Wilders zelf over zich uit. Dat zoekt hij ook.

Laatst gewijzigd door system : 18 maart 2008 om 11:47.
Oud 18 maart 2008, 11:49   #165
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Actief op Nederlandse site. Dat wel. Maar zich zo indringend zich menen te moeten bemoeien met de inwendige politiek keuken? Het zullen er zeer zeer weinig zijn. En kritiek hebben op Wilders, is nu niet speciaal zich moeien met Nederland. Dat roept Wilders zelf over zich uit. Dat zoekt hij ook.
Hier zijn er toch ook maar zeer weinig Nederlanders die zich bemoeien met de Belgische politiek?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2008, 11:57   #166
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hier zijn er toch ook maar zeer weinig Nederlanders die zich bemoeien met de Belgische politiek?
Op dit forum zijn het er in ieder geval veel meer dan één.
Oud 19 maart 2008, 12:11   #167
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zie dat je al toereikend antwoord van Spinoza hebt gekregen. Het valt me trouwens op dat je Nederland(s) steevast Holland(s) blijft noemen. Er is zeker niets mis met je gevoel voor tact en precisie is je ook niet vreemd, he?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 12:15   #168
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Vlamingen die actief zijn op Nederlandse fora en omgekeerd, doen dat uit het gevoel van betrokkenheid. Van echte bemoeienis kan er echter geen sprake zijn. Er wordt niet voor elkaars politieke partijen gestemd en er wordt niet militair ingegrepen.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 14:10   #169
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ik zie dat je al toereikend antwoord van Spinoza hebt gekregen. Het valt me trouwens op dat je Nederland(s) steevast Holland(s) blijft noemen. Er is zeker niets mis met je gevoel voor tact en precisie is je ook niet vreemd, he?

Den Haag en het sfeertje aldaar is ook 'Hollands', wat u ook moge beweren.
Oud 19 maart 2008, 14:18   #170
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlanders vinden het perfect normaal zich te bemoeien met zaken die hen niet aangaan. Wel, ik niet.
Vlaanderen gaat de Nederlanders aan. De Walen gaat het daarentegen niet aan, en zij moeien zich niet alleen dagelijks, zij regeren ons zelfs. Een extremistisch figuur als Milquet wil nu zelfs minister van binnenlandse zaken worden en zich met Vlaanderen moeien

Dat vindt u blijkbaar normaal. Wel, ik niet.

Steun uit Nederland is dus meer dan welkom. Ik zou zeggen: ook politieke steun en als het nodig is: meer.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 19 maart 2008 om 14:19.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 14:22   #171
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Die bataljons waarover u het hebt, waren er in het begin ook niet. Die zijn slechts later aangekomen, net zoals de versterkingen uit Luik.
Met andere woorden, de Belgische "opstand" is meegemaakt door Franse troepen. Dank voor de bevestiging.
Oud 19 maart 2008, 14:29   #172
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
En kritiek hebben op Wilders, is nu niet speciaal zich moeien met Nederland. Dat roept Wilders zelf over zich uit. Dat zoekt hij ook.
Kritiek hebben op België is ook niet "zich moeien", een staat die zichzelf niet meer kan onderhouden roept dat over zichzelf af:

Citaat:
Oude België is failliet

Het "Oude" België is zo goed als failliet. De federale regering heeft de middelen niet meer om te kunnen doen wat ze moet en wil realiseren. De oplossing moet gezocht worden bij de regionale overheden. Zo heeft werkgeversorganisatie Voka - Vlaams netwerk van ondernemingen vandaag gereageerd op het regeerakkoord.

"Uit het regeerakkoord blijkt dat de federale regering wel beseft wat ze moet doen, namelijk jobs creëren en een begrotingsoverschot, en wat ze wil doen, maar blijkt ook overduidelijk dat ze dat alles financieel niet meer kán doen", zegt Voka-voorzitter Urbain Vandeurzen. "Ze kan niet de nodige middelen vinden om beleidsruimte te creëren. Het geld is er gewoon niet meer."

Voor Voka is een doorstart nodig van de "nv België". Die bestaat eruit de regionale overheden meer bevoegdheden te geven. "De regio's kunnen meer, maar mogen te weinig", aldus Vandeurzen. Voor Voka moeten de besprekingen over een staatshervorming en over de meerjarenbegroting daarom parallel lopen. (belga/sps)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ailliet-.dhtml
Oud 19 maart 2008, 15:09   #173
system
Banneling

Standaard

[quote][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Kritiek hebben op België is ook niet "zich moeien", een staat die zichzelf niet meer kan onderhouden roept dat over zichzelf af.

Goedkope inhoudloze kritiek en totaal naast de kwestie.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2008 om 15:11.
Oud 19 maart 2008, 15:16   #174
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De kritiek van Voka vindt u inhoudsloos en naast de kwestie? Belgicisten als u beginnen wanhopiger te worden met de dag.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 19 maart 2008 om 15:16.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2008, 15:25   #175
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Die kwalificatie lijkt me vooral van toepassing op uw reactie: geen enkel argument, geen enkel feit, geen serieuze poging tot weerlegging, enkel wat pathetische om-je-heen-schopperij.

Enfin, wie het regeerakkoord leest, weet dat de regering eigenlijk hetzelfde zegt: we zouden vanalles moeten doen maar we hebben er geen geld voor, dus gaan we maar wat doen alsof.

België heeft geen geld meer, m'n beste System, leer er nu maar mee leven. België heeft het verknoeid.
Oud 19 maart 2008, 15:40   #176
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kwalificatie lijkt me vooral van toepassing op uw reactie: geen enkel argument, geen enkel feit, geen serieuze poging tot weerlegging, enkel wat pathetische om-je-heen-schopperij.

Enfin, wie het regeerakkoord leest, weet dat de regering eigenlijk hetzelfde zegt: we zouden vanalles moeten doen maar we hebben er geen geld voor, dus gaan we maar wat doen alsof.

België heeft geen geld meer, m'n beste System, leer er nu maar mee leven. België heeft het verknoeid.
Het ging over het zicn bemoeien met de inwendige politiek in België door Nederlanders. Daar ging het over.

U zei:

Citaat:
Kritiek hebben op België is ook niet "zich moeien", een staat die zichzelf niet meer kan onderhouden roept dat over zichzelf af:
Toen het een puinhoop was in Nederland na de dood van Pim Fortuin, heb ik me ook niet gemoeid. Ik heb altijd gesteld dat de Nederlanders het zelf maar moesten proberen op te lossen. En zo zullen wij dat ook. We hebben geen Nederlanders nodig om ons te zeggen hoe en wat.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2008 om 15:43.
Oud 19 maart 2008, 15:43   #177
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Het ging over het zicn bemoeien met de inwendige politiek in België door Nederlanders. Daar ging het over.
Ja, en ik stel dat wie zichzelf niet kan onderhouden of regeren, kritiek en inmenging van buitenaf over zich afroept. Een beetje zoals bij gedwongen budgetbegeleiding door het OCMW. Door zijn huidige onregeerbaarheid komt België stilaan in aanmerking voor collocatie.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 19 maart 2008 om 15:46.
Oud 19 maart 2008, 15:45   #178
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gesteld dat de Nederlanders het zelf maar moesten proberen op te lossen. En zo zullen wij dat ook.
Neen, dat zullen "wij" niet, en dat weet je best.

Citaat:
We hebben geen Nederlanders nodig om ons te zeggen hoe en wat.
Wij hebben vooral geen Franstaligen nodig om ons te zeggen hoe en wat, en die regeren ons zelfs. Dat is een pak ergerlijker dan wat discussie op internet.
Oud 19 maart 2008, 15:46   #179
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en ik stel dat wie zichzelf niet kan onderhouden of regeren, kritiek en inmenging van buitenaf over zich afroept. Een beetje zoals bij gedwongen budgetbegeleiding door het OCMW. Door zijn huidige onregeerbaarheid is België stilaan collocatie over zichzelf aan het afroepen.
Zie bovenstaand antwoord.
Oud 19 maart 2008, 15:53   #180
system
Banneling

Standaard

[quote=Rob Roy;3310445]
Citaat:
Neen, dat zullen "wij" niet, en dat weet je best.
Natuurlijk zullen we dat. We zullen wel moeten. In de ene zin of in de andere. U bent veel te geborneerd.

Citaat:
Wij hebben vooral geen Franstaligen nodig om ons te zeggen hoe en wat, en die regeren ons zelfs. Dat is een pak ergerlijker dan wat discussie op internet.
En dat kan perfect binnen een Belgische context. De franstaligen moeten beseffen dat la Belgique �* papa voorbij is. Definitief. En ik denk ook dat ze dat aan het beseffen zijn. Ik stel ook vast dat meer en meer Waalse ministeriabelen vrij goed Nederlands beginnen te praten. Het werd ook meer dan tijd. De traditionele uitzonderingen niet nagelaten natuurlijk.

Dit gezegd zijnde, vind de bemoeienissen van sommige (niet allen natuurlijk) Nederlanders minstens even ergerlijk, te meer dat zij hier de volstrekt vreemde eend in de bijt zijn.

Laatst gewijzigd door system : 19 maart 2008 om 15:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be