![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonië heeft niets te maken met Frankrijk net als Vlaanderen niets te maken met Nederland heeft. Het is niet de schuld van Nederland en Frankrijk als België zo slecht aan het draaien is. Bovendien hebben landen als Nederland en Frankrijk helemaal niets te winnen met de aansluiting van onze kutregios.
Laatst gewijzigd door Everytime : 19 april 2008 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
een hereniging is niet alleen een voordelige optie voor Vlaanderen als alternatief voor een onafhankelijkheid. Voor Nederland is Vlaanderen van onschatbare waarde, materieel en immaterieel. en de term 'kutregio' laat ik maar even geheel voor uw rekening..... ![]() http://www.baarlewerkgroep.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementslid
|
![]() Als Nederland en Vlaanderen al niets met elkaar te maken hebben, dan snap ik niet wat Mecklenburg-Vorpommern en Saarland in 1 land doen om maar een voorbeeldje te noemen. Volgende week ga ik weer naar de grote stad...en wat bedoel ik dan: Antwerpen natuurlijk...gaan we naar de film? nou, dan gaan we naar Antwerpen. Daggeske stadten, Antwerpen dus. Toch woon ik in Nederland. Oh jee oh jee...ik word vast vermoord op de hoek van de straat zodra ik uit m'n auto stap! Of zal ik het vliegtuig nemen? Het is ook zo ver weg van elkaar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Burgemeester
|
![]() Ik sluit mij aan bij eric en Unie der provinciën; Vlaanderen en Wallonië zijn zeker geen .... dat-ene-woord-regio's. Absoluut niet! België is daarentegen wel een kloteland
![]() Wat Vlaanderen en Wallonië daarna gaan doen, is aan henzelf; ik weet zeker dat zij iig beter af zullen zijn. Het liefst zie ik Vlaanderen samen met Nederland gaan, na 20 jaren convergentie. Wallonië wordt best onafhankelijk; in Frankrijk wordt het het lelijke eendje. ![]() ![]() ![]() Vlaanderen en Nederland herenigd!
![]() |
#168 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vlamingen op een hoop vegen met Fransen en er het etiket "Belgen" opplakken kan daar niks aan veranderen. Zo werkt dat niet. Waarom hebben Vlamingen zich niet laten verfransen, denk je? Het zou toch prachtig gewest zijn deel uit te maken van een "wereldkultuur" en België was daar toch het ideale vehikel voor? Juist: enkel en alleen omdat we in hart en nieren Nederlanders gebleven zijn.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een kutregio, is dat weer iets anders dan een red light district?
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Een kutregio is een schaamstreek in het AN.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 22 april 2008 om 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementslid
|
![]() Eigenlijk is het best wel sneu! Belgen willen niet voor dom worden uitgemaakt, maar als je als buitenlander naar de Belgische situatie kijkt, dan kun je toch niet anders zeggen dan dat het gewoon een merkwaardig land is. Het opkomen van het Vlaams Nationalisme is geen toevalligheid. Het is iets wat reeds vele jaren gesluimerd heeft en zich nu als een sneeuwbal voortbeweegt. Steeds meer Vlamingen durven te zeggen dat ze het gewoon niet meer mee eens zijn. Er is aan de vrijheid geroken en nu zullen ze niet meer rusten voor ze 'm ook krijgen. Een oud en wijs gezegde luid volgens mij: Twee Geloven Op Een Kussen, Daar Springt De Duivel Tussen. Dat was in 1830 het geval. Als je dit doortrekt, dan kun je misschien voor België stellen: Twee Taalgemeenschappen op Een Kussen, Daar Springt de Duivel Tussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Parlementslid
|
![]() Maar dan is mijn vraag: willen de inwoners van België de risee zijn van Europa? Zij kiezen hun volksvertegenwoordigers zelf. Ik denk echt dat het huidige nationalisme niet iets is van ''effekes tussendoor'', maar dat het in België een blijvend probleem zal zijn. Is het dan echt niet beter als de twee taalgemeenschappen ieder voor zich een trots land op zouden kunnen bouwen waar men echt als gemeenschap de schouders d'r onder zet om de wereld eens een poepje te laten ruiken in plaats van elkaar de hak te zetten? Je kunt er lang of kort over lullen, maar België heeft 2 elkaar niet-liggende taalgemeenschappen. De onderhuidse gevoelens die er leven ten opzichte van gebeurtenissen in het verleden en het heden zullen echt niet zomaar verdwijnen. Gedane zaken nemen geen keer. Er is onder een substantieel deel van de bevolking - met name onder het Vlaamse deel - geen wens meer om België te behouden. Zelfs al komt er een staatshervorming, al wordt de kwestie BHV opgelost...het zal nooit tot ieders tevredenheid zijn en binnen de korste keren zijn er weer nieuwe aangelegenheden waarover men het niet eens zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je kunt het ook omdaaien en zeggen"je moet hoogbegaafd zijn om Belgie te bergijpen" Laatst gewijzigd door JP Coen : 23 april 2008 om 07:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog een cliché: zolang als Nederland bestaat, zullen de Europeanen Hollanders gierig vinden, omdat het voor buitenstaanders niet valt te begrijpen. Wat een onzin allemaal. Ik hoop alleen dat u geen universitair diploma hebt. Geld weggegooid door uw ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Men klaagt liever over de Walen, dan België in vraag te stellen, vaak tegen beter weten in.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 april 2008 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Parlementslid
|
![]() Da's wel mooi gezegd, maar als ik maar blijf bonken op een deur die toch vergrendeld wordt en ik geen sleutel vind of een koevoet om die deur te kraken, dan stop ik vanzelf wel met op die deur te bonken. Of zie ik dat verkeerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() nee totaal niet. Wachten.