![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film... | |||
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
best meevallen. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 39,62% |
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 24,53% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De manier waarop de boodschap wordt verkondigd is ook belangrijk. Zegt veel over de bedoeling. Als deze film geen brokken maakt, geen slachtoffers, enkel het debat aanwakkert, dan verdient Wilders een pluim.
Laatst gewijzigd door Rudy : 1 april 2008 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het niet. De film werd op het net vertoond, niet op een publieke zender. Niet dat ik het voor Wilders heb, maar als dit een reden is om Wilders een hand boven het hoofd te houden dan bekijken we best eerst eens de haatpropaganda tegenover westerlingen, de israëli's, de joden in het bijzonder. Maar hij neemt serieuze risico's, dit mag gezegd, en dergelijke risico's zijn we in een Westerse democratische omgeving niet meer gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan geen publiekelijk standpunt tegenover die radicaliserende minderheid ?
Laatst gewijzigd door Rudy : 1 april 2008 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over die beelden mag niet gesproken worden want het is "maar" een minderheid. En het is in het verleden gezegd (wat niet wegneemt dat het wel gezegd is). Dergelijke censuur toont alleen maar aan dat Wilders het blijkbaar toch wel bij het rechte eind heeft wat sommige zaken betreft.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk dat buitenlandse problemen niet binnenlands moeten worden uitgevochten. Sorry dat ik het zo moest stellen maar bij mij is de indruk groot dat jonge moslims het M-O probleem nogal binnen België en Nederland importeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De cruciale vraag die momenteel en voorlopig zal blijven gesteld worden, daar steek ik mijn hand voor in het vuur, is de vraag waarom een meerderheid aan Westerse moslims geen uitrukkenlijk standpunt inneemt tegenover een radicaliserende extremistische minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet heeft de Nederlandse en de Europese overheid officieel haar mening verkondigd omtrent de film, hebben de overheden gevraagd alle kalmte te bewaren, desalnietemin verdedigen ze de vrije meningsuiting en wordt er gevraagd deze ook te respecteren. Zonder hun tussenkomst waren er volgens mij al ongelukken gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn Trots op Moslims, omdat ze zo gematigd hebben gereageerd op Fitna, en vooral op hun leiders omdat ze hun achterban hebben opgeroepen geen geweld te gebruiken. Is dat een reden van trots? Dat achterbannen blijkbaar moeten worden gemaand af te zien van geweld? Heb ik iets gemist? Prijzen we voortaan de Paus als hij zijn kudde oproept af te zien van geweld tegen protestanten, of tegen afvalligen, of tegen critici? Moeten we voortaan ook Wilders prijzen als hij zijn achterban oproept geen geweld aan te wenden? Dat laatste zal niet nodig zijn, omdat geen PVV-aanhanger enigerlei moslim ooit zelfs maar een blauw oog heeft bezorgd, of zal bezorgen. De autoriteiten, de elites, zien de moslimgemeenschappen in Nederland nog steeds als een vuurwerkfabriek. Als deze, in het licht van kritiek, niet ontploft zijn ze blij, en trots. Als de leiding van de fabriek de vuurwerkwerkers weg weet te houden van de lontjes, zijn ze nog trotser. Ziet niemand hier het probleem? Alexander Pechtold over Wilders: 'Wat is er toch gebeurd met die man? Het is een bange man geworden.' Wilders werd deze week beveiligd door acht mannen, en verplaatst in een gepantserde auto. Zonder die maatregelen zou hij de zomertijd niet levend kunnen meemaken. Begrijp je, Alexander? Dát is er gebeurd. De olifant in de kamer, niemand heeft het er over, en als je dat maar lang genoeg volhoudt zie je het beest niet eens meer. In 2004 werd van Gogh vermoord. Hirsi Ali, Verdonk, Wilders, Jami, Ellian, Aboutaleb en Cohen zouden zonder beveiliging niet meer in leven zijn. En zonder islam in Nederland was dat alles niet aan de orde. Dat is geen haatzaaierij, maar een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straks kan ik nog naar de rechter voor een klap die ik nog niet gekregen heb, maar denk te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik vond hem geweldig tegenvallen
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen is dit te idioot om de eenvoudige reden dat de film enkel op het internet is verschenen. Er worden choquerendere beelden getoond, zeker op LiveLeak. Wat niet belet dat indien er ook maar één Nederlander, waar ter wereld ook, slachtoffer wordt ten gevolge van de publicatie, Wilders' kaars uit is. Wilders is ondanks alles een prominent figuur, een politicus, geen dorpsidioot of hofnar. Aan de uitspraken van eerste wordt al wat zwaarder getild. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vragen ze nu om aan te geven waar op het internet de film nog te zien is, zodat ze alsnog actie kunnen ondernemen. Ik neem aan dat ze klacht willen neerleggen tegen die zwaardzwaaiende en haatzaaiende imams? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...r-Fitna-.dhtml
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2008 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo rechtlijnig zijn ze daar nu ook weer niet hoor. Ik ben even op hun site gaan kijken en daar is geen enkel woord van afkeuring te lezen van het oproepen door moslimgeestelijken tot moord, ophangen, schedels verbrijzelen, stenigen, kelen oversnijden en nog wat van dat fraais. Maar de boodschapper die dat openbaar maakt verketteren ze als was hij de baarlijke duivel zelf. Kan het nog hypocrieter? http://www.diversite.be/index.php?ac...ail&artikel=32 Laatst gewijzigd door daiwa : 1 april 2008 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DM poll
Vindt u de film van Geert Wilders beledigend? nee 2760 (53%) ik heb de film niet gezien 1624 (31%) ja 870 (17%) Totaal: 5254 Terug in uw kot, Smedtje! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 2 april 2008 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als de paus condooms afkeurt dan doe ik het zonder. Ik hoef daarvoor zelfs mijn mening op de site van het Vaticaan niet te verkondigen. |
|
![]() |
![]() |