Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 20:56   #161
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Tot zover de laatste thread die niet over moslims of islam ging. Merci, Online.
hahahaahah maar ja dit is toch normaal , of niet?
Er is een confrontatie aan de gang, ik wil het geen botsing noemen omdat het een slechte betekenis openbaart, maar eerder een confrontatie of een soort intellectuele uitwisseling.

Westerse materialistische liberale beschaving enerzijds en de spirituele en morele waarden van de islam anderzijds.

Dus wat zal het resultaat moeten zijn?
Een nieuwe beschaving

hahahhhhhhhhhhhhh ik droom te veel zeker?

De islam is ook anders, het is niet 100% spiritualiteit maar ook niet 100% materialistisch, niet 100% seculier maar ook niet 100% religieus (in negatieve zin waarin een groep koran mensen de macht hebben) , .. maar een geloof en een way of life die tussen verstand en hart bemiddelt, bemiddelt ook tussen ziel en lichaam, tussen het leven en hierenmaals, tussen traditionalisme en rationalisme en ga zo verder.

Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 21:01.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 21:00   #162
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Westerse materialistische liberale beschaving enerzijds en de spirituele en morele waarden van de islam anderzijds.
Jij bent grappig. Ga eens in het Midden-Oosten kijken zou ik zeggen. Daar verpatsen ze al hun oliegeld aan bling bling.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 21:04   #163
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Jij bent grappig. Ga eens in het Midden-Oosten kijken zou ik zeggen. Daar verpatsen ze al hun oliegeld aan bling bling.
Die zijn ook materialisten ZEEEEEEEEEKER ongetwijfeld.

Dus die worden ook geconfronteerd met de islamitische inspanning van het volk.
Oud 9 april 2008, 21:09   #164
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hahahaahah maar ja dit is toch normaal , of niet?
Er is een confrontatie aan de gang, ik wil het geen botsing noemen omdat het een slechte betekenis openbaart, maar eerder een confrontatie of een soort intellectuele uitwisseling.

Dus wat zal het resultaat moeten zijn?
Een nieuwe beschaving

hahahhhhhhhhhhhhh ik droom te veel zeker?

De islam is ook anders, het is niet 100% spiritualiteit maar ook niet 100% materialistisch, niet 100% seculier maar ook niet 100% religieus (in negatieve zin waarin een groep koran mensen de macht hebben) , .. maar een geloof en een way of life die tussen verstand en hart bemiddelt, bemiddelt ook tussen ziel en lichaam, tussen het leven en hierenmaals, tussen traditionalisme en rationalisme en ga zo verder.
Het verschil tussen ons vlamingen en islam is dat wij de mensen gerust laten en jullie niet.
En in al jullie wijsheid zou er eens iemand moeten opstaan en zeggen tegen al dat volgzaam volk van jullie...dat ze eens hun plankier moeten beginnen kuisen.
Want eerder dan dat...volgzaam als jullie zijn...verzetten jullie toch ook geen stap te veel als het op werken aankomt nietwaar?
Bovendien zijn alle gebuurten waar jullie komen samenhokken eerder beginnen lijken op tentenkampen in de gaza strook.
Dus veel cultuur en wijsheid brengen jullie althans tot hier toe toch nog niet mee bij ons. Toch niet waar we van verschieten.
Oud 9 april 2008, 21:14   #165
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wij zijn allemaal mensen en leven samen op dezelfde aarde en stammen allemaal van dezelfde ouders (Adam en Eva) .. culturele en intellectuele uitwisseling is iets dat eeuwen lang gebeurt .. dus jouw liedje is niet natuurlijk en ook niet menselijk.

Probeer het ergens anders te verkopen.

Gei hebt ook Moslims vlamingen hoor.

Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 21:15.
Oud 9 april 2008, 21:18   #166
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij zijn allemaal mensen en leven samen op dezelfde aarde en stammen allemaal van dezelfde ouders (Adam en Eva) .. culturele en intellectuele uitwisseling is iets dat eeuwen lang gebeurt .. dus jouw liedje is niet natuurlijk en ook niet menselijk.

Er zit overal wel eens wat onkruid.
Oud 9 april 2008, 21:29   #167
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik veronderstel dat het percentage vreemdgaande mannen iets hoger is dan het percentage vreemdgaande vrouwen. C'est tout.
Als je met vreemdgaan puur belust op seks bedoelt zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Desnoods wordt er voor betaald. Niets nieuws onder de zon. Moesten vrouwen geen 'neen' kunnen zeggen bestonden er volgens mij ook geen duurzame relaties, en dan bestonden er ook geen bordelen.

Echter. Ik denk dat bij vrouwen nog andere factoren een rol spelen. Het geluk van de kroost bijvoorbeeld. Avontuurtjes? Ja, maar dan mits overweging van baten en kosten, in de relatie. Vooral het geluk van de kinderen is, denk ik, voor vrouwen doorslaggevend.

Mannen gaan meer vreemd, in de letterlijke zin. Ik geloof echter niet dat vrouwen minder zin hebben in een buitenechtelijke relatie. In die zin dat ik zelfs durf te beweren dat er heel wat vrouwen zijn die een vriend meer in vertrouwen nemen, meer aan hem kwijt willen of kunnen, dan aan hun man.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 22:06   #168
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je redenering niet echt. Is dit een verklaring voor vrouwen die vreemdgaan, voor mannen, of beiden?
Als het voor vrouwen is: als je ziektes doorstaat die rechtstreeks betrekkingen hebben op je vrouwelijke organen, 'je vrouwelijkheid' dus, met daardoor vaak het amputeren van die organen lijkt het me moeilijker om vreemd te gaan. Je zelfbeeld heef dan vaak een dunk gekregen wat toch moet herstellen, en om zomaar een bv. nieuwe borst aan een vreemde man te laten zien ...
Daarbij lijkt me zoiets een niet te onderschatten beproeving voor een relatie. Als je man je ondanks alle problemen toch is trouw gebleven en je heeft gesteund lijkt het me maar een vreemde reactie om hem bij wijze van bedankje (niet dat een bedankje nodig is natuurlijk, maar jeweetwel) te gaan bedriegen.
Of het fenomeen zich evenveel voordoet bij mannen weet ik niet. Het klinkt niet mooi, maar wat ik wel weet is dat er vrouwen zijn die na een medische ingreep plots meer van het leven willen genieten. Zeker indien de kinderen ondertussen het huis uit zijn. Heeft niets met een nieuwe borst te maken.
Oud 9 april 2008, 22:12   #169
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ex-lief van mijn beste vriendin stelde me ooit een polygame relatie met hun twee voor. Zijn argumenten:
Je woont voor altijd samen met je beste vriendin en jullie kunnen alles samen doen zoals het huishoudelijk werk en de kinderen opvoeden. Een groter budget (met drie personen) en spannende seks.

Ik ben er toch maar niet op ingegaan ...
... maar toch overwogen ?
Oud 9 april 2008, 22:14   #170
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan dit in een andere topic aub ?

Je hebt ondertussen zelf een topic opgestart over vreemdgaan waar het ondertussen over moslims gaat.
Oud 9 april 2008, 22:23   #171
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kan dit in een andere topic aub ?

Je hebt ondertussen zelf een topic opgestart over vreemdgaan waar het ondertussen over moslims gaat.
ok

Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 22:23.
Oud 9 april 2008, 22:23   #172
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ge moet eens 24u lang stomende seks hebben.
ik denk dat de meeste mensen dan wel over-sekst zijn.
Akkoord. 24 keer a rato van 1 uur per dag tijdens een zevendagenwerkweek is beter.

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 april 2008 om 22:25.
Oud 9 april 2008, 22:30   #173
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ja, ik vond dat ook.
Nu nog altijd?
pussy
Oud 9 april 2008, 23:20   #174
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me ook dat vreemdgaan helemaal niet hoeft te resulteren uit een tekort in je relatie of een tekort bij je partner.
Misschien wel.

Of toch op z'n minst door een zoeken naar iets zogezegd beters, intenser.

Of het overkomt je gewoon (midlife).

Of gewoonweg door iemand graag te zien.
Oud 10 april 2008, 00:49   #175
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Er is geen enkel respect meer voor de vrouw en voor anderen.Men neemt geen verantwoordelijkheid meer! Vrouwen en mannen zijn "producten" geworden, wegwerpartikelen als men iemand beu is!

1)Het huwelijk moet opgewaardeert worden tussen man en vrouw!
Even de cijfers van de FOD Economie erbij gehaald betreffende het aantal huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht:
2003 : 1708
2004 : 2207
2005 : 1027
2006 : 1124
(2007 is nog niet vrijgegeven)
totaal (2003 - 2006): 6066

Totaal aantal echtscheidingen tussen personen van hetzelfde geslacht tussen 2003 en nu: 133 ( 13 voor 2006, 30 in 2006, 92 in 2007) = 2,19 % van het totaal aantal huwelijken (moet eigenlijk minder zijn, aangezien het aantal huwelijken in 2007 er niet eens bijgerekend zijn.
1,96 % van de mannenkoppels zijn ondertussen gescheiden, tegenover 4,09 % van de vrouwenkoppels.

http://http://towntalk.wordpress.com...ijken-in-2006/

Zonder de huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht (foutief "homohuwelijk" genoemd) zouden de totale echtscheidingscijfers dus nog een stuk hoger liggen... De openstelling van het huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht is dus een opwaardering van het huwelijk.
Misschien aan homo- en lesbische koppels bewuster om met het huwelijk omdat ze er voor moeten strijden hebben en het huwelijk dus meer naar waarde schatten (terwijl hetero-koppels al eeuwen mogen huwen)?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 14:56   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie een partner niet als bezit dat je moet 'delen'.
Sowieso kun je niet altijd alle aandacht krijgen van je partner - die heeft doorgaans ook nog een eigen leven enzo.

Ik denk dat jaloezie vaak sterker is in monogame relaties omdat velen de angst hebben dat hun partner er met een ander vandoor zullen gaan.
Het lijkt me wel een slecht idee om een polygame relatie te hebben omdat je bang bent dat je partner er met een ander zal vandoor gaan en je daarom die ander maar 'toelaat'. Dat lijkt mij een zeer gewrongen, angstige constructie, die gedoemd is om te mislukken, en waarbij ook jaloezie zal ontstaan.

Aandacht moet je verdelen, maar liefde niet. Je partner liefhebben betekent voor mij althans dat je hem laat liefhebben en de vrijeheid geeft liefde te ervaren. Ik zou niet weten waar de grens ligt tussen monogaam en polygaam. Ik ga in ieder geval niet tegen mijn partner zeggen dat hij niet mag liefhebben.
Maar seffes begin ik hier weer over diepe seks, dus 'k ga maar zwijgen
toch opmerkelijk dat het in onze maatschappij volstrekt logisch is dat je je liefde evenredig verdeelt onder je kinderen (zo is stellen dat je één kind liever hebt dan je ander trouwens een compleet taboe)

maar een partner, daar zou je dan weer absoluut niet in staat bij mogen zijn je liefde te delen ...

t blijft toch een complexe wereld hoor

en jij bent weer de uitzondering die de regel bevestigt, me dunkt Nynorsk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:13   #177
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

hoe vlugger we erachter komen dat het huwelijk een systeem is met doel u te beperken in uw ontwikkeling hoe vlugger we dit achter ons kunnen laten.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 18:12   #178
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
hoe vlugger we erachter komen dat het huwelijk een systeem is met doel u te beperken in uw ontwikkeling hoe vlugger we dit achter ons kunnen laten.
Het huwelijk is er nog enkel om de nakomelingen te beschermen. Vooral financieel. Voor de rest doet ieder ouder wat hij of zij wilt.
Oud 15 april 2008, 18:20   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Ik wordt in mijn huwelijk niet beperkt in mijn ontwikkeling. En mijn engelke ook niet, denk ik, anders was hij al lang weg.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 18:51   #180
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Antwoord aan Nynorsk & Anna List (excuses, even niet meer op het forum geweest en had het niet gezien):

Ik hoef mijn partner natuurlijk niet te bezitten, liever niet zelfs. En ik wil ook niemand die mij zal zien als zijn bezit. Een relatie mag geen gevangenis zijn. En je mag vooral niet te afhankelijk zijn van mekaar denk ik. In beide gevallen werkt het verstikkend.
Maar ik verwacht wel dat onze relatie exclusief is. Dat mijn partner maw niet dezelfde relatie heeft en/of dezelfde dingen zegt en dezelfde dingen doet met nog andere vrouwen of mannen. Anders ga ik me afvragen waarom hij een relatie met mij heeft. En komen we ook bijna in de buurt van polygamie of een losse relatie. Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf moet invullen wat hij of zij precies verwacht van een liefdesrelatie. Binnen het kader van het wettelijke, liefst.
Het is moeilijk om daar algemene uitspraken over te doen zonder dat ze dor iemand verkeerd (te zwart wit) zullen worden geïnterpreteerd vind ik.
Ik heb die "polygame relatie" die me "aangeboden is" nooit overwogen. Maar ik moet zeggen dat sommige punten van het idee erachter nog niet zo slecht klonken (met name het huishoudelijk werk en het financiele vlak).
Wat Uhuh aanhaalde vind ik toch ook heel belangrijk en moést dit echt relevant worden in mijn leven (ik hoop van niet) zelfs doorslaggevend. Als ik ooit kinderen heb, zou ik ook willen dat ik hen het beste kan geven, zowel op 'psychologisch' als op materieel gebied.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 april 2008 om 18:54.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be