![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er is een confrontatie aan de gang, ik wil het geen botsing noemen omdat het een slechte betekenis openbaart, maar eerder een confrontatie of een soort intellectuele uitwisseling. Westerse materialistische liberale beschaving enerzijds en de spirituele en morele waarden van de islam anderzijds. Dus wat zal het resultaat moeten zijn? Een nieuwe beschaving ![]() hahahhhhhhhhhhhhh ![]() ![]() De islam is ook anders, het is niet 100% spiritualiteit maar ook niet 100% materialistisch, niet 100% seculier maar ook niet 100% religieus (in negatieve zin waarin een groep koran mensen de macht hebben) , .. maar een geloof en een way of life die tussen verstand en hart bemiddelt, bemiddelt ook tussen ziel en lichaam, tussen het leven en hierenmaals, tussen traditionalisme en rationalisme en ga zo verder.
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus die worden ook geconfronteerd met de islamitische inspanning van het volk.
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in al jullie wijsheid zou er eens iemand moeten opstaan en zeggen tegen al dat volgzaam volk van jullie...dat ze eens hun plankier moeten beginnen kuisen. Want eerder dan dat...volgzaam als jullie zijn...verzetten jullie toch ook geen stap te veel als het op werken aankomt nietwaar? Bovendien zijn alle gebuurten waar jullie komen samenhokken eerder beginnen lijken op tentenkampen in de gaza strook. Dus veel cultuur en wijsheid brengen jullie althans tot hier toe toch nog niet mee bij ons. Toch niet waar we van verschieten.
![]() |
![]() |
#165 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wij zijn allemaal mensen en leven samen op dezelfde aarde en stammen allemaal van dezelfde ouders (Adam en Eva) .. culturele en intellectuele uitwisseling is iets dat eeuwen lang gebeurt .. dus jouw liedje is niet natuurlijk en ook niet menselijk.
Probeer het ergens anders te verkopen. Gei hebt ook Moslims vlamingen hoor.
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter. Ik denk dat bij vrouwen nog andere factoren een rol spelen. Het geluk van de kroost bijvoorbeeld. Avontuurtjes? Ja, maar dan mits overweging van baten en kosten, in de relatie. Vooral het geluk van de kinderen is, denk ik, voor vrouwen doorslaggevend. Mannen gaan meer vreemd, in de letterlijke zin. Ik geloof echter niet dat vrouwen minder zin hebben in een buitenechtelijke relatie. In die zin dat ik zelfs durf te beweren dat er heel wat vrouwen zijn die een vriend meer in vertrouwen nemen, meer aan hem kwijt willen of kunnen, dan aan hun man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt ondertussen zelf een topic opgestart over vreemdgaan waar het ondertussen over moslims gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord. 24 keer a rato van 1 uur per dag tijdens een zevendagenwerkweek is beter.
Laatst gewijzigd door Rudy : 9 april 2008 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of toch op z'n minst door een zoeken naar iets zogezegd beters, intenser. Of het overkomt je gewoon (midlife). Of gewoonweg door iemand graag te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2003 : 1708 2004 : 2207 2005 : 1027 2006 : 1124 (2007 is nog niet vrijgegeven) totaal (2003 - 2006): 6066 Totaal aantal echtscheidingen tussen personen van hetzelfde geslacht tussen 2003 en nu: 133 ( 13 voor 2006, 30 in 2006, 92 in 2007) = 2,19 % van het totaal aantal huwelijken (moet eigenlijk minder zijn, aangezien het aantal huwelijken in 2007 er niet eens bijgerekend zijn. 1,96 % van de mannenkoppels zijn ondertussen gescheiden, tegenover 4,09 % van de vrouwenkoppels. http://http://towntalk.wordpress.com...ijken-in-2006/ Zonder de huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht (foutief "homohuwelijk" genoemd) zouden de totale echtscheidingscijfers dus nog een stuk hoger liggen... De openstelling van het huwelijk tussen personen van hetzelfde geslacht is dus een opwaardering van het huwelijk. ![]() Misschien aan homo- en lesbische koppels bewuster om met het huwelijk omdat ze er voor moeten strijden hebben en het huwelijk dus meer naar waarde schatten (terwijl hetero-koppels al eeuwen mogen huwen)?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar een partner, daar zou je dan weer absoluut niet in staat bij mogen zijn je liefde te delen ... t blijft toch een complexe wereld hoor en jij bent weer de uitzondering die de regel bevestigt, me dunkt Nynorsk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hoe vlugger we erachter komen dat het huwelijk een systeem is met doel u te beperken in uw ontwikkeling hoe vlugger we dit achter ons kunnen laten.
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk is er nog enkel om de nakomelingen te beschermen. Vooral financieel. Voor de rest doet ieder ouder wat hij of zij wilt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Ik wordt in mijn huwelijk niet beperkt in mijn ontwikkeling. En mijn engelke ook niet, denk ik, anders was hij al lang weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Antwoord aan Nynorsk & Anna List (excuses, even niet meer op het forum geweest en had het niet gezien):
Ik hoef mijn partner natuurlijk niet te bezitten, liever niet zelfs. En ik wil ook niemand die mij zal zien als zijn bezit. Een relatie mag geen gevangenis zijn. En je mag vooral niet te afhankelijk zijn van mekaar denk ik. In beide gevallen werkt het verstikkend. Maar ik verwacht wel dat onze relatie exclusief is. Dat mijn partner maw niet dezelfde relatie heeft en/of dezelfde dingen zegt en dezelfde dingen doet met nog andere vrouwen of mannen. Anders ga ik me afvragen waarom hij een relatie met mij heeft. En komen we ook bijna in de buurt van polygamie of een losse relatie. Maar ik denk dat iedereen voor zichzelf moet invullen wat hij of zij precies verwacht van een liefdesrelatie. Binnen het kader van het wettelijke, liefst. ![]() Het is moeilijk om daar algemene uitspraken over te doen zonder dat ze dor iemand verkeerd (te zwart wit) zullen worden geïnterpreteerd vind ik. Ik heb die "polygame relatie" die me "aangeboden is" nooit overwogen. Maar ik moet zeggen dat sommige punten van het idee erachter nog niet zo slecht klonken (met name het huishoudelijk werk en het financiele vlak). Wat Uhuh aanhaalde vind ik toch ook heel belangrijk en moést dit echt relevant worden in mijn leven (ik hoop van niet) zelfs doorslaggevend. Als ik ooit kinderen heb, zou ik ook willen dat ik hen het beste kan geven, zowel op 'psychologisch' als op materieel gebied.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 april 2008 om 18:54. |
![]() |
![]() |