Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet België unitair worden?
Ja, onmiddellijk! 10 16,39%
Ja, op termijn! 2 3,28%
Nee 47 77,05%
ich weiss es nicht 1 1,64%
Het interesseert me niet 1 1,64%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2008, 17:55   #161
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen Bekijk bericht
Wat ik persoonlijk knap vind van de Vlaamsgezinden - en dat meen ik oprecht - is hoe ze op een meesterlijke manier inspelen op de Belgischgezinden die zich als "goede Vlaming" willen voordoen. Deze laatste groep doet aan een soort appeasement-politiek waarbij ze de Vlaamsgezinden steeds meer en meer toegevingen doen 'om erger te voorkomen'. BHV splitsen? Geen probleem? Meer bevoegdheden voor de deelstaten? Daar moet over kunnen gepraat worden. Enzovoort, enzovoort.
Even ter info: ik wil me niet voordoen als een "goeie Vlaming", ik ben het gewoon. Ik heb m'n twijfels bij bepaalde beslissingen en ik durf buiten het hokje te denken dat zegt "in een unitair België zou dat allemaal niet kunnen gebeuren". Mensen kan je niet programmeren om ineens de goeie meertalige uit te hangen of alle wetten in dit land te respecteren. Wanneer ik zie dat er zaken gebeuren die tegen de belangen van Nederlandstaligen ingaan, zal ik daar mee de aandacht op vestigen en trachten een oplossing te zoeken. Dat zie ik zo'n beetje als m'n plicht als zijnde Nederlandstalige Belg.

Citaat:
Het echte gevaar voor het voortbestaan van België is niet een partij zoals het VB (veel te radicaal en te weinig salonfähig), maar wel de N-VA en alle (con)federalisten (in huidige, Belgische context is het onderscheid nauwelijks te maken), die stapsgewijs België afbreken.
Dat is oud nieuws.

Citaat:
Het is de ongelooflijke ironie van het lot dat de federalistische (sic) organisaties onbewust ('t zou er nog aan mankeren) de weg effenen naar een volledige splitsing . De volledige splitsing van België is immers een verhoogde trap van wat we nu reeds kennen.
Mag ik dan bij deze je ontslag bij B+ aanvragen? Je schrijft ongevraagd teksten in onze naam, hou daar dan ook even mee op, wil je?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:13   #162
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Kristof Vermassen's schermafbeelding

Standaard

? Ik ben niet eens lid...

Waarom gaat u niet in op mijn post?

Welke bevoegdheden wilt B Plus splitsen, welke niet?
Kristof Vermassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:32   #163
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Kristof Vermassen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ik even advocaat van de duivel spelen.

De Belgische deelstaten hebben vandaag elk een eigen parlement en een regering en een pak bevoegdheden. Ik zou graag eens willen weten van een federalistische Belgischgezinde wélke bevoegdheden niet enerzijds op deelstatelijk vlak kunnen uitgeoefend worden en anderzijds op Europees niveau. Hoe kan men enerzijds pleiten om ruimtelijke ordening of milieu gesplitst te houden, of eender welke andere taalgesplitste bevoegdheid en tegelijk zeggen dat politie, justitie, sociale zekerheid e.d.m. niét gesplitst mogen worden?
Kristof Vermassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 10:46   #164
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
We weten allemaal dat jij een nazi bent volgens Bruno, hé?
Die is goed.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be