![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: ik denk dat.. | |||
creationisme juist zit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
het creationisme ernstig genomen moet worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
ik geloof in de schepping, maar niet letterlijk (specifieer hoe dan wel) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
dat de evolutie (kosmologisch, geologisch, biologisch) juist zit |
![]() ![]() ![]() |
51 | 83,61% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hehe, wie was het hier die een probleem maakte van het woordje "evolutie", omdat het zogezegd enkel in biologische context betekenis had. Niet ik, maar gij. En wie bleef hierover doordrammen, totaal naast de kwestie van deze topic? niet ik, maar gij.
En dan nog met deze one-liner afkomen? ge zijt ne straffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie ook: het verschil tussen omvangstaal en wetenschappelijke taal.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() nope. De context is geleidelijke ontwikkeling door natuurlijke processen. Kan perfect wetenschap zijn zonder daarom biologie te zijn, namelijk met levensloze materie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou betekenen dat het feit dat ik ouder wordt, een bewijs is van evolutie?
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Neen man, het feit dat jij ouder wordt is geen bewijs voor de evolutiebiologie die het ontstaan van de soortenrijkdom verklaart. En dat komt omdat het woord evolutie verschillende betekenissen heeft. Hebt ge echt niks beter om hier inhoudelijk over te discussieren? want zo doordrammen over een semantisch spelletje is behoorlijk irritant, zeker wanneer het u in feite geen moer interesseert en ge bovendien nog totaal geen achtergrondkennis hebt. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 10 mei 2008 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() heeft niets met semantiek of een 'spelletje' te maken
als jij raaskalt, kan het geen kwaad dat iemand daarop wijst. je kan er alleen maar uit leren vegen dat schuim dus maar van je lippen, en snel wat Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 mei 2008 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]() allez b2bwild heeft ook z'n duit in het zakje gedaan. Iedereen content nu? Goedzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Partijlid
|
![]() Absoluut. Denk hierbij maar aan het bifurceren van thermodynamische systemen (levende en niet-levende).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
stel dat persoon X schrijft : 'na hun shift gaan de fabrieksarbeiders naar huis' deze zin zal voor de meeste lezers weinig problemen opleveren. Sure, er zal ergens wel een arbeider na het werk efkes op café zitten, of op zijn maitresse, maar de initiële zin is en blijft voor de gemiddelde lezer duidelijk : na het werk gaat een (gemiddelde) arbeider naar huis. De meeste lezers slagen er in het niet uitgesproken deel te vatten. Voor bepaalde figuren op dit forum zorgt die zin echter voor onoverkomelijke problemen. Die slagen er niet in die abstractie te maken, en zullen je weten te vertellen dat het feit dat "de jean" in "ergens-te- lande" na het werk zijn biezen heeft gepakt en bij zijn maitresse intrekt impliceert dat de initiële zin niet meer of niet minder dan een REGELRECHTE LEUGEN is. Dat onvermogen taal te vatten zoals die in de dagelijkse omgang gebruikt wordt heeft al veel topics gekelderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Jules; als jij dit soort discussies echt op het niveau van cafépraat wilt herleiden, mag dat hoor!
Op het niveau van cafépraat is er natuurlijk niets mis met 'evolutie' te gebruiken voor de aarde! Dan is er zelfs een evolutie in het verloop van mijn dag! Maar als je toch een iets of wat wetenschappelijke post wilt maken - wat Ambiorix probeerde - is het toch relevant om woorden correct te gebruiken? Dat was het enige punt dat ik probeerde te maken; ik snap niet in wat daar mis mee is?
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
waarin hij bewijst dat hij in staat is hoofd- en bijzaak van elkaar te onderscheiden, alsook dat hij de gebruikelijke vereenvoudiging in zijn taalgebruik bezigt die nodig is om een zinvolle conversatie mogelijk te maken. Iets wat perfect werkbaar is. Tenminste als de gesprekspartner een begin van sociale vaardigheid heeft en in staat is een uitspraak in zijn context te plaatsen. Dat jij dat niet kan verrast me allang niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook gewoon zeggen 'ik vind van niet' en dan heb je ook je punt, hoor!
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Vreemdeling
|
![]() Ik geloof eerder in de evoluthietheorie, al vind ik het nogal moeilijk dat er beweerd wordt dat genen toevallig gaan muteren en dat die soms erfelijk kunnen zijn, die mutaties. Bovendien zijn er nog een heleboel missing links in de theorie...
Ik geloof niet in het creationisme, letterlijk, maar ik geloof wel dat het een verhaal is met een diepere betekenis. wat het dan zou kunnen betekenen, daar ben ik nog niet uit...
![]() |
#179 |
Gouverneur
|
![]() Genen muteren niet toevallig; mutaties vinden voortdurend plaats. Soms vergroot een mutatie toevallig de overlevingskansen van een individueel organisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is als betwisten dat 1 + 1 = 2 . Want: wat is 1? Hebt u al ooit eens een 1 gezien? Hoe weet u dan dat twee keer iets dat je nooit gezien of gevoeld is, gelijk is aan iets welbepaald anders dat je nooit gezien hebt! Bovendien is er een gezaghebbend geschrift van een Griek van 2.500 jaar geleden gevonden waarin stond dat 1 + 1 = 1. En wat is '='? Kan iets werkelijk gelijk zijn aan iets anders? Zie je ze al komen met hun 'argumenten'? |
|
![]() |
![]() |