Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2008, 23:59   #161
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
ik wacht op een reactie van de NVA....
Die zwijgen in alle talen.
Ooit klonk het wel even anders.

Citaat:
Maar terug naar BHV. Een eenvoudige Vlaamse meerderheid kan de splitsing goedkeuren in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Hadden de Vlaamse partijen – en zeker het kartel CD&V/N-VA – niet gezworen dat over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde niet gemarchandeerd zou worden? Het gaat immers toch gewoon om de uitvoering van een arrest van het Grondwettelijk Hof? In juni 2004 liet N-VA-boegbeeld Geert Bourgeois met betrekking tot de splitsing van BHV nog optekenen: “Over die zware discriminatie van de Vlamingen gaan we niet meer onderhandelen.” Het kan verkeren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 00:25   #162
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De kranten schrijven trouwens openlijk dat het Leterme is die het parlement naar huis struurde, en waarom. En die kloothommel staat aan het hoofd van de regering.

Geert krijgt de waarheid niet doorgeslikt.
Geen enkele belgicist trouwens.

Geen enkele Belgicist? Belgiscisten zien Leterme liever gaan dan komen! Leterme is de supervlaming weet je nog wel!

Geen enkele vlaming kan de waarheid doorgeslikt krijgen dat vlaanderen gewoon een hol begrip is om oppositie te kunnen voeren en eens aan de macht van alles een grote knoeiboel te maken.

Nu durven de vlaams nationalisten ook al hun boegbeelden voor belgicist verslijten. Hoe veel mooier gaat het nu nog worden.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 01:23   #163
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse helden geven van katoen, zo te zien...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 01:34   #164
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Een regering die geen regering is stuurt een parlement naar huis.
Kabila heeft er niets aan.. en zeggen dat 3 van ons hem nog de les gaan spellen zijn .. maar ja: voor tjeven telt enkel de macht, ook al moet men daarvoor het ganse parlementaire systeem op zijn kop zetten, want het is toch maar uitstel van executie. Enkel één principe telt : j'y suis, j'y reste (nu Leterme in de 16, vroeger Lodewijk de 14de - of was het Napoleon?). En dit dankzij 800.000 onnozele stemmen van niets beseffende Vlamingen..

Indien dit soort spelletjes doorgaat, waarbij men "vergeet" wie het volk vertegenwoordigt, en daarmee een kaakslag toebrengt aan hen die naar de stembus trekken dan wordt het tijd om deze putschisten weg te stemmen vanuit het parlement.

Het is niet aanvaardbaar dat men dit soort grappen tolereert.

Deze regering dient ONMIDDELLIJK te worden weggestemd.

Onverwijld!

Ik vraag eenieder op dit forum om eens te zeggen wat hij/zij vindt over het naar huis sturen van een parlement!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 01:36   #165
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Ik vind dat het parlement zichzelf nu gerust mag ontbinden, ze bestaan toch niet meer - laat het de gasten van de '5 minuten-regel' nu maar oplossen.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 01:43   #166
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Ik vind dat het parlement zichzelf nu gerust mag ontbinden, ze bestaan toch niet meer - laat het de gasten van de '5 minuten-regel' nu maar oplossen.
Wat dat domme halstarrig NON van de Franstaligen toch allemaal heeft teweeggebracht...

Hier se, speciaal voor U dit uittreksel uit DS van vandaag:
'De Franstaligen begaan daarmee een historische blunder. Er zal nooit echt goed bestuurd kunnen worden als de communautaire hypotheken niet gelicht worden. De Franstaligen gebruiken nu bijzonder zware woorden tegen ons. We zijn niet democratisch, racistisch, tegen de mensenrechten, niet solidair. Ze wanen zich moreel superieur, maar beseffen niet dat ze door alles af te blokken dit land totaal verlammen.'
Eric Van Rompuy ('We kunnen niet meer terug')
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 02:09   #167
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Geen enkele Belgicist? Belgiscisten zien Leterme liever gaan dan komen! Leterme is de supervlaming weet je nog wel!

Geen enkele vlaming kan de waarheid doorgeslikt krijgen dat vlaanderen gewoon een hol begrip is om oppositie te kunnen voeren en eens aan de macht van alles een grote knoeiboel te maken.

Nu durven de vlaams nationalisten ook al hun boegbeelden voor belgicist verslijten. Hoe veel mooier gaat het nu nog worden.

Leterme is gewoon een tweede Verhofstadt. Net zoals Verhofstadt won hij met een vlaamsgezind programma de verkiezingen; maar als premier heeft hij ondertussen de bocht gemaakt. Ik durf wedden dat je binnen een paar maanden Leterme als een groot staatsman zal beschouwen.

Vlaams-nationalisten zien Leterme liever gaan dan komen! Leterme is de superbelg weet je nog wel!

Geen enkele Belg kan de waarheid doorgeslikt krijgen dat België gewoon een hol begrip is om oppositie te kunnen voeren en eens aan de macht van alles een grote knoeiboel te maken.

Nu durven de Belgisch nationalisten ook al hun boegbeelden voor Vlaams-nationalist verslijten. Hoe veel mooier gaat het nu nog worden.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 02:54   #168
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht

Leterme is gewoon een tweede Verhofstadt. Net zoals Verhofstadt won hij met een vlaamsgezind programma de verkiezingen; maar als premier heeft hij ondertussen de bocht gemaakt. Ik durf wedden dat je binnen een paar maanden Leterme als een groot staatsman zal beschouwen.

Vlaams-nationalisten zien Leterme liever gaan dan komen! Leterme is de superbelg weet je nog wel!

Geen enkele Belg kan de waarheid doorgeslikt krijgen dat België gewoon een hol begrip is om oppositie te kunnen voeren en eens aan de macht van alles een grote knoeiboel te maken.

Nu durven de Belgisch nationalisten ook al hun boegbeelden voor Vlaams-nationalist verslijten. Hoe veel mooier gaat het nu nog worden.

Voor Verhofstadt heb ik gestemd en beschouw ik als groot staatsman. Moest Verhofstadt met vlaamse beloften naar de kiezer zijn gestapt zou hij nooit mijn stem gekregen hebben. Leterme is een vlaams nationalistische leugenaar en zal nooit mijn respect kunnen verdienen, wie heult met vlaams nationalisten verdient geen respect. Het vlaams nationalisme heeft met Leterme op kop aangetoond dat het geen toekomst heeft.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 05:53   #169
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor Verhofstadt heb ik gestemd en beschouw ik als groot staatsman. Moest Verhofstadt met vlaamse beloften naar de kiezer zijn gestapt zou hij nooit mijn stem gekregen hebben. Leterme is een vlaams nationalistische leugenaar en zal nooit mijn respect kunnen verdienen, wie heult met vlaams nationalisten verdient geen respect. Het vlaams nationalisme heeft met Leterme op kop aangetoond dat het geen toekomst heeft.
Citaat:
De kans dat CD&V woord houdt is erg klein. Desnoods moet N-VA maar geloosd worden. Leterme heeft zich vastgebeten in de hand van het establishment, proefde van een schouderklopje van "den Bush", vulde een pak kabinetten met eigen volk. Bart Maddens krijgt gelijk: dat Leterme een flamingant zou zijn, is een mythe, ‘een van de opzienbarendste spinoperaties van de jongste jaren’, uitgekiend in de kelders van Vlaams paars en uitgespeeld in pittige eentweetjes met de Franstaligen. Leterme werd afgeschilderd als ‘een unfaire tegenspeler die kookte met communautair zwavelzuur’. Meer dan een sprookje was dit niet.
http://www.vvb.org/doorbraak/152/24094
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 06:50   #170
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op gevaar af van een rekening toegestuurd te krijgen herhaal ik de eenvoudige waarheid:
Nee hoor, dat stukje is freeware.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 06:53   #171
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Daar gaat de theorie van straatreu.

Heb je hier ook een linkje van, Daiwa?
2, pls daiwa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 06:54   #172
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
[

De Daily Telegraph noemt België een sociale hangmat voor Wallonië, “waar de overheidssector alleen maar dient om de echte werkloosheidscijfers te camoufleren met een pletwals van bureaucratie en nepbanen”.

En om dat te financieren moet men wel beroep doen op de belastingsinkomsten van de florerende Vlaamse economie, aldus de Daily Telegraph. Geen wonder dat de Vlamingen uit deze eenzijdige relatie willen stappen omdat zij geacht worden de slechtdraaiende Waalse economie zonder pruttelen te blijven subsidiëren.

“Mogelijk de beste manier voor de Vlamingen om de Belgische staat het voetje te lichten is om die massaal te negeren. Om niet langer belastingen te betalen en niet meer te stemmen…”

“De Vlamingen”, zo besluit de Daily Telegraph, “moeten niet formeel hun onafhankelijkheid uitroepen. Het enige wat ze in dit stadium moeten doen is de geldstroom naar Wallonië stoppen en de Belgische regering behandelen met de minachting en verachting die ze verdient.''
Ik wil ook wel een link naar de originele tekst, Daiwa.
Oud 30 april 2008, 06:54   #173
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die zwijgen in alle talen.
Gisteren op het nieuws klonk het dat CD&V-N-VA het uitstel verdedigde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:01   #174
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom heeft Verhofstadt de splitsing BHV niet geregeld?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:02   #175
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gisteren op het nieuws klonk het dat CD&V-N-VA het uitstel verdedigde.
De afgelopen 178 jaar hebben de Vlamingen zich niet als helden gedragen,
misschien komt dat over 2 jaar?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:09   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En wat is de teneur in de kranten over deze frats?
vergoelijken, minimaliseren ... raison d'état ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:11   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Vandaag beslisten de zogeheten democratische partijen CD&V-NVA, Open Vld, PRL-FDF, PS en CdH dat de Kamer woensdag 30 april niet bijeenkomt !

Vlaanderen moet hier lessen uit trekken !

de "kakkers" van Mechelen zongen "we hebben schijt aan dit beleid !" ze kunnen het op CD(&v) zetten
idd een optie ... de zaak in t Vlaams parlement nog eens aan de orde stellen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:52   #178
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstadt is in 1999 ook met Vlaamse beloften naar de verkiezingen getrokken, net zoals Leterme in 2007. Vandaag slikt Leterme die beloften in, net zoals Verhofstadt een paar jaar geleden. Binnen een paar maanden zullen de mensen die vandaag Leterme als een gevaarlijke Vlaams-nationalist beschouwen hem een staatsman noemen.
Kunt u mij trouwens een citaat geven van Leterme waarin hij zegt dat hij voor een onafhankelijk Vlaanderen is?

En wat de toekomst van het Vlaams-nationalisme betreft: die ziet er behoorlijk rooskleurig uit.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:56   #179
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
En wat de toekomst van het Vlaams-nationalisme betreft: die ziet er behoorlijk rooskleurig uit.
Hoezo?
En door enkel met het communautaire bezig te zijn, wordt alle besluitvorming verlamd.

Laatst gewijzigd door azert : 30 april 2008 om 09:56.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:57   #180
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hoezo?
En door enkel met het communautaire bezig te zijn, wordt alle besluitvorming verlamd.
Nee hoor, het is de weigering om de machtsrelaties te herzien die alle besluitvorming verlamt.

We naderen het uur-U. Is het dat wat je zo nerveus maakt, azert?

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 30 april 2008 om 09:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be