![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Misschien ben jij een beetje verward over die periode? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor iemand die kan lezen vanaf nr 158, zelfs irriterend. U probeert alleen verwarring te zaaien om de echte discussie die u al lang verloren hebt ook voor anderen oninteressant te maken. Ik nodig u nog altijd uit om de hand van de bewijsbare chronlogie van data en feiten die ik geleverd heb, uit te leggen hoe BHV kon ontsnappen aan het taalcompromis van hertoginnedal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Zeg Azert of Spherelike,
In datzelfde compromis is ook pariteit in het Brusselse parlement, en in de 19 gemeenteraden van Brussel beloofd, in ruil voor pariteit in de federale regering. Hoeveel Brusselse gemeentes komen Vlaanderen nog tegoed omdat die regeling niet is nagekomen? Eventueel mag je er 6 vanaf trekken nadat B-H-V gesplitst is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Minister
|
![]() Vanzelfsprekend. Wat niet in uw propagandistisch kraam past is vervelend en flauw.
Citaat:
![]() Ik laat het oordeel daarover liever over aan de andere posters. Feit is dat Platel in uw eigen citaat precies zegt dat de splitsing toendertijd beloofd was en dat die belofte nu dus moet uitgevoerd worden. Hij zegt met andere woorden exact het omgekeerde van uw bewering. Citaat:
QED Laatst gewijzigd door Rob Roy : 15 mei 2008 om 17:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar is uw brein dusdanig geindoctrineerd, dat u zelfs de simpele volgorde van posts niet kung begrijpen, en hier één uitkiest die in uw manipulerend discours past om uw tegenstander op een slinkse manier te "pakken". Ik ben inderdaad gerust in het oordeel van andere posters. Citaat:
U doet niet meer als blijven zeggen dat het ontbreken van een tekst in het compromis waarin staat dat BHV ongemoeid blijft, het bewijs is dat het niet in het compromis zat. Een truuk tot op de draad versleten hier op dit forum. om bewijslast tekeens in de schoenen van de tegenpartij te schuiven. Van mij mag de moderatie iedereen verplichten om zijn stelling te bewijzen, zowel pro als contra. Het kan er alleen maar beter op worden, en veel zouden dan zelf ontdekken dat hun dogma's niet echt kloppen. Ik ben inderdaad gerust in het oordeel van de niet geindoctrineerde poster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#168 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Waarom JVDB Platel aanhaalt is zijn zaak, en waarom jij zijn argumentatie nog eens extra gaat omroepen is een raadsel, want zoals eenieder kan lezen weerlegt Platel net jouw bewering. Ik kan begrijpen dat je giftig wordt als je zo'n zielige homegoal maakt, terwijl je net dacht keihard te zullen scoren. Citaat:
Voor de goede orde: u bent degene die beweert dat er in 1962 een compromis gesloten zou zijn om BHV niet te splitsen in ruil voor de taalgrens. U moet dat dus bewijzen. Uw vele met de haren bijgesleurde circumstantial evidence is terzake niet overtuigend: het is één grote veronderstelling en dat is nu eenmaal te weinig om twee generaties verder nog steeds te kunnen wegen op het wetegevend werk. Alleen wetten of verdragen kunnen dat. Hoe meer u de bewijslast omkeert en hoe groffer uw bewoordingen worden, hoe duidelijk het wordt dat u dat zelf wel beseft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aangezien de taalpariteiten nooit zijn nageleefd, in het nadeel van Vlaanderen, mogen wij dan ook de gewestgrenzen van Brussel hertekenen in ons voordeel, right? Of is dit weer zo'n principe dat enkel in 1 richting opgaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik haal een andere uitspraak van diezelfde man aan waarin hij beweert dan er minstens rond de tijd van hertoginnedal een akkoord was om BHV te splitsen. Enig doel is de vraag stellen oof dergelijke bron die zichzelf tegenspreekt wel betrouwbaar is. Als jij mijn citaat van die man misbruikt als zou ik een owngoal maken, en als zou ik menzelf tegenspreken, dan getuigd dit van kwade wil en een minderwaardige debatcultuur. De onafhankelijke lezer mag hierover zijn oordeel vellen wat mij betreft. Citaat:
Citaat:
nog een poging: Hadden de vlaamse regingspartijen voorstellen voor BHV bij de start van de onderhandelingen op hertoginnedal JA/NEE Was er na hertoginnedal een regeling voor BHV JA/NEE Heeft de VU in de kamerbesprekiing amendementen ingediend om BHV alsnog te splitsen JA/NEE Zijn die amendementen weggestemd door de toenmalige meerderheid JA/NEE Heeft de toenmalige meerderheid hiermee te kennen gegeven dat ze hun eigen voorstellen en de amendementen niet wensten mee te nemen in het akkoord JA/NEE Kan dergelijke handelswijze duiden op een minstens impliciet akkoord om BHV te laten bestaan zoals het was voor hertoginnedal JA/NEE U bent vriendelijk uitgenodigd, Citaat:
Ik heb ook al aangegeven dat diegenen die er toen bijwaren hun mond moeten opendoen, dat de verschillende partijarchieven zouden moeten geraadpleegd worden. De waarheid en enkel de waarheid moet duidelijk worden. IK heb bitterweinig (geen) vlaamse politieke kopstukken gehoord die enige moeite gedaan hebben, enige tekst of document om de waalse interpretatie te weerleggen. Citaat:
Het zal me benieuwen. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Juister is dat ik de kans heb om het door u uitgestippelde pad te bewandelen of dat niet te doen. Uw pretentie om te bepalen hoe een ander moet denken en discussiëren lijkt op die van een leraar die zich miskend voelt. U vraagt dat ik u steun: het is hilarisch en meelijwekkend tegelijk. Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 16 mei 2008 om 10:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De eerste vier vragen betreffen controleerbare feiten. Geen probleem daarmee dus. Bij de laatste twee vragen gaat u plots over naar het domein van de gissingen en de intieme overtuigingen. Daar ligt uw zwak punt. Eenieder kan daar zonder probleem antwoorden wat hij wil, zonder bewijzen hoeven aan te brengen, en dat doet u dan ook volop. Maar zonder bewijzen hoeft niemand uw intieme gissing te accepteren. Dat doe ik dan ook niet, tenzij u alsnog een controleerbaar bewijs aanvoert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vijfde vraag moet toch ook kunnen: Heeft de toenmalige meerderheid hiermee te kennen gegeven dat ze hun eigen voorstellen en de amendementen niet wensten mee te nemen in het akkoord JA/NEE Onderhandelingen ingaan met een voorstel, en buitenkomen zonder, zou nog kunnen wijzen op "vergeetachtigheid" of "niet over gesproken". Maar als bij de bespreking van uw compromis, de oppositie, met name de VU u er pijnlijk aan herinnert via een amendement, en u stemt dat als meerderheidspartij weg. Wat geeft ge dan te kennen als meerderheid ? Dan de zesde vraag : Kan dergelijke handelswijze duiden op een minstens impliciet akkoord om BHV te laten bestaan zoals het was voor hertoginnedal JA/NEE Ja deze is een beetje anders, en moet gezien worden in volgend kader: Waalse partijen claimen dat het een deel van het compromis is. Vlaamse partijen betwisten dat. Tot daar elk zijn standpunt. Maar als ik dan de commentaar lees vanuit vlaamse hoek op dit standpunt, over een waanidee, een totaal gefantaseerde uitleg, .... Dan stel ik me de vraag: waarom linken ze dan BHV precies met dit akkoord uit 1962, en dan ga je bronnen zoeken, en dan stel ik me na 5 x JA op de eerste vragen, vraag 6. En ik gun dan eerder het voordeel aan de waalse interpretatie. Er was blijkbaar geen ruimte meer voor een wijziging van BHV in het compromis. De discussie kon niet terug geopend worden via de amendementen, dus wegstemen door de meerderheid. Dus op de zesde vraag is het voor mij ook ja. Ik begrijp wel dat echte nationalisten het daar moeilijk mee hebben, want dan stelt zich de morele vraag, wat met de andere elementen uit het toenmalig compromis. Als we onze betaalde prijs nu terugvragen, moeten we dan ook de "gekochte waar" teruggeven, of moeten we ter compensatie "nieuwe waar" geven. En daarover hebben de meeste vlaamse politici zich al vast gereden. En dat is ook de reden dat er aan vlaamse kant niemand met inside informatie komt over hertoginnedal. Ik heb nog geen partijvoorzitter gehoord, die zegt: " we hebben dit onderzocht in de persoonlijke archieven van onze toplui van toen, de archieven van onze partij, en archieven van het parlement, en zijn tot volgende bewijsbare conclusie gekomen : "De walen liegen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot daar uw "bewijsvoering" ex abstracto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 mei 2008 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 16 mei 2008 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je hebt dat zeer goed gezien, Filo. De Vlaamse kiezer heeft de kaarten zo gelegd dat de NVA en de Vlaamsgezinde vleugel van de CD&V incontournable zijn. Zo werkt dat in een democratisch bestel. En zo ver we kunnen zien, zal die nijptang in 2009 nog meer gaan klemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |