Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 12:22   #161
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Hoe zijn je bef-skills?
C2C haalt een belangrijk punt aan.
Oud 23 mei 2008, 12:31   #162
Laya
Minister

Standaard

Sommige mannen hebben zoveel 'pech' bij vrouwen omdat ze denken de ideale man te zijn maar in feite zijn ze irittante kl**tzakjes.

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar vaak is het gewoon zo
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 12:33   #163
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
...
Ik denk dat voor veel mannen seksuele aantrekking veel belangrijker is dan uiterlijk.
lijkt me idd waar

daarom ook dat je (m/v) niet kan voorspellen hoe je volgende partner er (in grote lijnen zal uitzien) ... t hangt van veel toeval af welk aantrekkelijk detail / of combinatie van eigenschappen, je in t oog springt ...

ik herhaal dus, alsof je bewust kan kiezen ... je zal gewoon op iets verliefd worden, of op zijn minst iets heel boeiend/aantrekkelijk vinden ... een iets dat aantrekkelijk genoeg is om al de rest erbij voor lief te nemen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 12:34   #164
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik ga er nog een 5 aan toevoegen:

5. Je hebt het aan den lijve ondervonden dat (veel) geld niet belangrijk is en het dan ook de rug toegekeerd en bewust een leven gekozen met rijkdommen die écht belangrijk zijn..

Het is belangrijk genoeg te hebben om comfortabel te kunnen leven. Dan kan je natuurlijk de vraag stellen wat comfortabel is... Maar veel geld is TOTAAL overbodig en je hebt er niks aan zonder mensen in je nabijheid waar je om geeft en vice versa.
Sorry hoor, maar categorieën 4 en 5 zijn mensen die geld wel belangrijk vinden, enkel niet op een allesoverheersende wijze of als enige bron van voldoening.

In wezen een variant op 'erst das Fressen und dann die Moral'.

Zo vinden veel lottowinnaars geld plots onbelangrijk -het maakt niet gelukkig hé mijnheer- maar het blijft meestal toch maar mooi op hun rekening staan of wordt netjes belegd (goed voor hen trouwens).
Oud 23 mei 2008, 12:34   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga er nog een 5 aan toevoegen:

5. Je hebt het aan den lijve ondervonden dat (veel) geld niet belangrijk is en het dan ook de rug toegekeerd en bewust een leven gekozen met rijkdommen die écht belangrijk zijn..

Het is belangrijk genoeg te hebben om comfortabel te kunnen leven. Dan kan je natuurlijk de vraag stellen wat comfortabel is... Maar veel geld is TOTAAL overbodig en je hebt er niks aan zonder mensen in je nabijheid waar je om geeft en vice versa.
herkenbaar
Oud 23 mei 2008, 12:35   #166
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige mannen hebben zoveel 'pech' bij vrouwen omdat ze denken de ideale man te zijn maar in feite zijn ze irittante kl**tzakjes.

ik dacht dat je me beloofd had dat je dat voor jezelf ging houden
Oud 23 mei 2008, 12:35   #167
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

oh maar ik ken zo'n vrouwen ook hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 12:38   #168
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Sorry hoor, maar categorieën 4 en 5 zijn mensen die geld wel belangrijk vinden, enkel niet op een allesoverheersende wijze of als enige bron van voldoening.

In wezen een variant op 'erst das Fressen und dann die Moral'.

Zo vinden veel lottowinnaars geld plots onbelangrijk -het maakt niet gelukkig hé mijnheer- maar het blijft meestal toch maar mooi op hun rekening staan of wordt netjes belegd (goed voor hen trouwens).

ik dacht het niet!, ik val nog liever dood dan iets tegen mijn Moral te ondernemen.

gewoon het inzicht dat je met 'de overschot' (boven je eigen gekozen levensstandaard) niks kan aanvangen, meer zelfs, die 'overschot' kan je alleen maar zorgen (of een ongezonde nonchalance) toevoegen.
Oud 23 mei 2008, 12:38   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
oh maar ik ken zo'n vrouwen ook hoor.

compleet mijn type !
Oud 23 mei 2008, 12:44   #170
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht het niet!, ik val nog liever dood dan iets tegen mijn Moral te ondernemen.
Bewonderenswaardig standpunt, dat je hopelijk gestand kan houden 'once put to the test'.

Citaat:
gewoon het inzicht dat je met 'de overschot' (boven je eigen gekozen levensstandaard) niks kan aanvangen, meer zelfs, die 'overschot' kan je alleen maar zorgen (of een ongezonde nonchalance) toevoegen.
Wat is 'overschot'?
Afhanklijk daarvan: wat als dat overschot een toekomstig tekort zou kunnen dekken?
Oud 23 mei 2008, 12:49   #171
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bewonderenswaardig standpunt, dat je hopelijk gestand kan houden 'once put to the test'.

Wat is 'overschot'?
Afhanklijk daarvan: wat als dat overschot een toekomstig tekort zou kunnen dekken?
dat is al meermaals getest, en al meermaals lucratieve(re) jobs en carrières laten staan, omdat het doel me niet aanstond ...

een toekomstig tekort, voorkom je door
1. die uitgaven voor een goede ziekteverzekering toch maar te blijven doen, ook al kost dat je je pleziertjes
2. ervoor te zorgen dat je niet (lang) zonder werk valt
3. niet uit te geven wat je niet hebt ... de tering naar de nering zetten heet dat ... en ja, soms is dat niet plezant
Oud 23 mei 2008, 13:01   #172
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
dat is al meermaals getest, en al meermaals lucratieve(re) jobs en carrières laten staan, omdat het doel me niet aanstond ...
En werk je nu gratis omdat het doel je wel aanstaat?

Een lucratieve job weigeren zolang je alternatieven hebt, is trouwens geen zware keuze. Ik heb zelfs al ontslag genomen omdat ik een promotie geweigerd had die te veel zou inhakken op mijn vrije tijd.

Citaat:
een toekomstig tekort, voorkom je door
1. die uitgaven voor een goede ziekteverzekering toch maar te blijven doen, ook al kost dat je je pleziertjes
En wanneer ben je voldoende gedekt daarvoor? Houd jij er rekening mee dat een van jullie b.v. 100% invalide zou kunnen worden?

Citaat:
2. ervoor te zorgen dat je niet (lang) zonder werk valt
Je beseft toch hoe afhankelijk je kan zijn van externe omstandigheden dan.

Hypothese: Je valt zonder werk, je bent 50 jaar, je moet gaan solliciteren met een CV waar slechts 1 firma waar je 30 jaar lang hebt gewerkt op staat, en je kinderen doen het juist zo goed op de Univ.

Citaat:
3. niet uit te geven wat je niet hebt ... de tering naar de nering zetten heet dat ... en ja, soms is dat niet plezant
Voil�*, als geld echt onbelangrijk was, kon je dat geen barst schelen.

Laatst gewijzigd door Morduk : 23 mei 2008 om 13:08. Reden: Stommiteit rechtgezet
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 13:10   #173
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En werk je nu gratis omdat het doel je wel aanstaat?

Een lucratieve job weigeren zolang je alternatieven hebt, is trouwens geen zware keuze. Ik heb zelfs al ontslag genomen omdat ik een promotie geweigerd had die te veel zou inhakken op mijn vrije tijd.

En wanneer ben je voldoende gedekt daarvoor? Houd jij rekening dat een van jullie b.v. 100% invalide zou kunnen worden?

Je beseft toch hoe onafhankelijk je kan zijn van externe omstandigheden dan.

Hypothese: Je valt zonder werk, je bent 50 jaar, je moet gaan solliciteren met een CV waar slechts 1 firma waar je 30 jaar lang hebt gewerkt op staat, en je kinderen doen het juist zo goed op de Univ.

Voil�*, als geld echt onbelangrijk was, kon je dat geen barst schelen.
ik werk nu idd met minder inkomen dan ik zou kunnen, omdat ik andere waarden belangrijker acht.

inkomensverlies door invaliditeit heb ik idd verzekerd (dat is het verschil tssn je loon en je eventuele invaliditeitsuitkering wt bijgepast door die verzekering, dit zijn dingen waarover je met een werkgever best kan onderhandelen hoor)

bijscholen, en allert blijven, ik ga op mijn 50 geen ouwe grijsaard zonder actuele kennis zijn hoor ... en dat is de beste garantie op werk. / en in t allerslechtste geval : ik heb uiteraard een betalende hobby waar ik desnoods mijn job van zal maken. (ook al iets wat iedereen zou kunnen doen)

pro-activiteit is niet jouw sterkste troef hé ? de mijne wel.

en voorts veel hoeresjans nodig in t leven natuurlijk, dat besef ik ook wel.

kop op, rug recht, erop en erover.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 mei 2008 om 13:11.
Oud 23 mei 2008, 13:15   #174
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

vrouwen zeggen altijd dat geld hun niet interesseert, maar waarom hebben de rijkste mannen altijd zoveel bijval bij de vrouwen?
Oud 23 mei 2008, 13:16   #175
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
pro-activiteit is niet jouw sterkste troef hé ? de mijne wel.

en voorts veel hoeresjans nodig in t leven natuurlijk, dat besef ik ook wel.

kop op, rug recht, erop en erover.

Moet je mij niet vertellen. Ik heb al eens volledig aan de grond gezeten.

Echt aan de grond, zonder te weten wanneer de eerstvolgende maaltijd komt of waar je volgende bed staat.

Mij zul je nooit meer horen vertellen dat geld onbelangrijk is...vooral dan omdat die situatie juist was ontstaan door geld onbelangrijk te vinden.

Laatst gewijzigd door Morduk : 23 mei 2008 om 13:20.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 13:21   #176
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
vrouwen zeggen altijd dat geld hun niet interesseert, maar waarom hebben de rijkste mannen altijd zoveel bijval bij de vrouwen?

Vrouwen zijn zus...
Mannen zijn zo...

en we zijn allemaal uitzonderingen op deze regel.
Oud 23 mei 2008, 13:28   #177
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je mij niet vertellen. Ik heb al eens volledig aan de grond gezeten.

Echt aan de grond, zonder te weten wanneer de eerstvolgende maaltijd komt of waar je volgende bed staat.

Mij zul je nooit meer horen vertellen dat geld onbelangrijk is...vooral dan omdat die situatie juist was ontstaan door geld onbelangrijk te vinden.
Kzijn blij dat er hier mensen echt eerlijk over durven zijn,want al dat hypocriet gedoe van geld is niet belangrijk is natuurlijk onzin niet?

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 mei 2008 om 13:30.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 13:31   #178
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kzijn blij dat er hier mensen echt eerlijk over durven zijn,want al dat hypocriet gedoe van geld is niet belangerijk is natuurlijk onzin niet?
het ging er initieel over dat geld niet belangrijk is om een relatie aan te gaan.
Oud 23 mei 2008, 13:35   #179
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het ging er initieel over dat geld niet belangrijk is om een relatie aan te gaan.
Maar toch is dat bij vele wel belangrijk,zelf zullen ze het dikwijls niet toe geven,maar het speelt zeker mee
Ook uiterlijk is voor vele belangrijker dan het innerlijke,das gewoon een vaststelling van mij,gewoon wat eerlijk durven zijn ....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 15:16   #180
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kzijn blij dat er hier mensen echt eerlijk over durven zijn,want al dat hypocriet gedoe van geld is niet belangrijk is natuurlijk onzin niet?
Geld is belangrijk in de zin van: ik kom graag toe en heb af en toe graag iets extra. Veel geld is onbelangrijk en totaal geen garantie op geluk.

Laatst gewijzigd door Laya : 23 mei 2008 om 15:17.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be