Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2008, 09:24   #161
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noodles_ Bekijk bericht
ja das waar, maar nu heb je toekomst, een betere hoop en een huis onder je .... Een heel ander gegeven dan een te duur huis waarvan je weet dat je al die tijd schandalig veel zult moeten terug betalen. Met een dure lening zal het voor een bepaalde periode moeilijker gaan en niet voor heel je afbetaalperiode.
ik heb geluk , heb da huis een jaar of vijf als alleenstaande gekocht ........... en ondertussen zijn de huizen hier zowat verdubbeld in prijs op die 5 jaar
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 10:28   #162
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Je moet het niet zo bekijken. Een gezin is relatief goedkoper te huisvesten doordat ze met meerdere in 1 plaats leven. Ik denk niet dat dit met de bedoeling is gedaan om u aan het voortplanten te zetten.
dat zal idd het argument geweest zijn van de mannetjes van de vastgoedsector die mee de wetten hebben mogen maken - ook huurders zijn er immers nog nooit of amper in het parlement geraakt en dus hadden deze mensen daar samen met de mannetjes vd kerk vrijspel om de wettten zo in hun voordeel te maken - de sociale wetgeving is gegrondvest in een tijd waarin de kerk in ieder geval ook nog veel meer invloed had dan nu.
Citaat:
Natuurlijk niet. Als de prijzen van de huizen te hoog zijn, raken ze niet meer verkocht. Dat is voor niemand gunstig: niet voor de verkopers want die zien hun geld niet; en niet voor de kopers want die kunnen nergens wonen.
voila
Citaat:
Dat is correct gezien. Alleen vraag ik mij af hoe je die prijzen gaat drukken.
door terug te keren naar het zuiver liberalisme waarin rijkdom wel oneindig vergaard kan worden en waar iedereen die kans heeft en behoudt omdat de natuurlijke rijkdom niet oneindig vergaard kan worden - of nog anders gezegd door toe te passen datgenen wat het oorspronkelijk monopoliespel ons heeft willen uitleggen - zie http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=73
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 10:29   #163

Standaard

les 1 economie aan de Ugent rechten - het monopolie is de grootste vijand van de vrije markt

les 2 : om te komen tot een volkomen concurrentie moeten alle actoren toegang hebben tot de vrije markt

dus gewoon de theorie consequent toepassen - meer is er niet nodig om dit probleem op te lossen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2008 om 10:31.
Oud 30 mei 2008, 18:19   #164

Karma's schermafbeelding

Standaard

les 3 (gedirigeerd door de multinationals): zet je prijzen zodanig laag dat alle kleine concurrenten niet meer kunnen overleven en spreek dan af met de andere (grote) concurrenten om ongeveer dezelfde (verhoogde) prijs te vragen.
Geen monopolie dus maar ook niet veel concurrenten meer en spreek daarmee af om elkaar niet teveel te dwarsbomen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 18:46   #165

Standaard

les 4 kartelvorming moet worden tegengegaan omdat het neerkomt op een impliciet monopolie karma - in de states zijn prijsafspraken verboden - hier bij ons is men daar veel lakser in

verbieden kan men dit echter zowieso moeilijk gezien dat niet openlijk hoeft te gebeuren - er moeten dus andere manieren gevonden worden om dit tegen te gaan

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 mei 2008 om 18:48.
Oud 30 mei 2008, 18:50   #166
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
les 4 kartelvorming moet worden tegengegaan
SPA/Spirit....CD&V/NVA... Kuch...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 18:52   #167

Standaard

microsoft heeft zo n spelletje genaamd capitalism

heel simpel om te winnen

wat doe je ?

er zijn vier steden waar je zogezegd busines kan doen - in elke stad zijn er bvb vier goudmijnen - je koopt ze alle vier op en gebruikt er maar één van - de andere koop je gewoon opdat de anderen geen goud zouden kunnen verkopen

vervolgens zet je de prijs zo hoog als je maar wilt en de poen stroomt binnen

met die poen koop je dan bvb alle zilvermijnen op - monopolies mogen niet volgens de vrije markttheorie maar alle multinationals proberen ze te bekomen

bvb bayer met hun genetisch gemanipuleerde rijst wil proberen te zorgen dat alle boeren binnenkort van hen afhankelijk zijn voor hun zaaigoed - en zo zijn ze zeker van constante toevoer van cash cash en nog eens cash
Oud 30 mei 2008, 19:16   #168
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Vele zelfverklaarde armoedebestrijders spelen te veel computerspelletjes...

Ze hebben dan ook meer verstand van spelletjes dan van armoedebestrijding...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 19:24   #169
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Vele zelfverklaarde armoedebestrijders spelen te veel computerspelletjes...

Ze hebben dan ook meer verstand van spelletjes dan van armoedebestrijding...

lol

Laatst gewijzigd door pibo® : 30 mei 2008 om 19:24.
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 21:50   #170
Noodles_
Vreemdeling

Standaard

Allen heel hard bedankt voor jullie reacties.

Dit onderwerp heeft al veel reacties gekregen, en zeker een goede discussie. Ik heb ondertussen al mails over ent weer met Renaat Landyut. Hij heeft ook telkens terug geantwoord.
Ik stel voor dat ik de link van dit onderwerp mail naar de Spa, Landyut en Freya VDbosche.
Ik wil dit ook naar enkele 'kopsstukken' van andere partijen doen en hen uitnodigen om hier te reageren. Geef mij gerust wat namen, ik zal hen zeker mailen.
Ik vermoed dat zij zeker hier zullen reageren en hopelijk kan er dan wat meer 'klaarheid' komen in dit onderwerp.

Hou je niet in om hier te reageren
Noodles_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 14:45   #171
haartje
Vreemdeling

Standaard Mijn gedacht

Het heel simpel op te lossen. Voer een belasting op leegstand in van 400 EURO per maand leegstand na 3 maanden geen permanente bewoning. De prijzen zullen dan wel zakken. Wat je ook natuurlijk altijd kan doen is je eigen voordoen als een immigrant dan krijg je van het OCMW een hotelkamer. Krijg je ze niet dan ga je naar de rechter en krijg je 500 EURO schadevergoeding per dag.

Diegenen die denken dat ze rijk kunnen worden op speculatie van woning vergissen zich. De overheid gaat namelijk meer sociale woningen moeten bouwen dan en wie gaat dat moeten betalen, denk je? Wij allemaal. Ik vind dat de rente op spaarrekeningen zou moeten opgetrokken worden. Maar dat is een andere discussie. Voer een belasting op leegstand in en de prijsstijgingen zullen wel onder controle blijven.
haartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be