![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
Wat er zal gebeuren? Simpel! De Vlamingen, die flexibel en meertalig zijn, zullen zich gewoon aanpassen. Maar ik geloof er niets van dat zij hun eisen zullen/kunnen beginnen stellen dat zij in het Nederlands zullen bediend worden. Maw: die Vlamingen zullen gewoon opgaan in de Walenmaw: ze zullen Walen worden. Zo is het al altijd geweest. |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Minister
|
Citaat:
Voor die "fantasties" moet je maar een langs een tweedehands boekenzaak lopen en een werkje zoeken van pakweg rond de jaren '30. Als je me niet gelooft wil ik hier een stuk uit het voorwoord van dat woordenboek citeren, met volledige bronvermelding. Dat van die "ekskuus" uit 1974, dat is de zgn. progressieve spelling, dat werd tot eind de jaren '90 nog naast de conventionele spelling aanvaard. Het zou me niet verbazen moest het ook nen 'Ollander geweest zijn, die daar ooit mee afgekomen is. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 5 juni 2008 om 15:24. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik vermoed dat er een hoop zullen zijn die dat als iets vernederend zullen aanvoelen, daar dit de zgn. superioriteit van hun taal miskent. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Minister-President
|
Is er nood aan/zijn er nederlandstaligen die voorstander zijn van een politieke beweging van Nederlandstaligen in Wallonië. Een Nederlandstalige Unie (NU), conform de Union Francophone (UF) in Vlaanderen, die ook een zetel in het Vlaams Parlement hebben (Van Eycken, als ik me niet vergis...)
Al was het maar om al die duizenden Nederlandstaligen in Wallonië een politieke spreekbuis te geven ?? Voelt niemand zich hier geroepen ?
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 6 juni 2008 om 12:22. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Provinciaal Statenlid
|
De VU had ooit zo'n vertegenwoordiger, maar aangezien die nederlandstalig was werd die de toegang tot het Waals parlement ontzegd.
Democratie in België: alleen maar als het de franstaligen uitkomt |
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
Hij woonde in Vlaanderen en het is al meer dan 20 jaar geleden.
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Minister-President
|
Boontje komt om z'n loontje
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Provinciaal Statenlid
|
ik denk het niet, Vlaanderen zegt, ga maar in Wallonië wonen maar pas u aan, omgekeerd is het, probeer zoveel mogelijk vlaams gebied in te palmen en vlamingen weg te jagen.
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
|
Citaat:
Wel is het zo dat de Franstaligen vinden dat een Franstalige die in Vlaanderen gaat wonen nog altijd een Franstalige is en behoefte heeft aan contact met zijn gemeenschap (want misschien gaat hij er maar tijdelijk wonen). De Vlaamse regering laat Vlamingen die in Wallonië gaan wonen vallen als een baksteen. Ze bestaan gewoon niet meer: het zijn Walen geworden. Zelfs als die Vlamingen in Vlaanderen werken dan nog hebben ze bijvoorbeeld geen recht op de Vlaamse zorgverzekering. Laatst gewijzigd door azert : 6 juni 2008 om 18:07. |
|
|
|
|