Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2008, 19:30   #161
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik ben persoonlijk nog nooit bestolen of aangevallen geweest door nsv'ers.
We, dan heb jij we heel gemakkelijk praten over volwassen politiek...
Oud 12 augustus 2008, 19:32   #162
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben persoonlijk nog nooit bestolen of aangevallen geweest door nsv'ers, wat ik niet kan zeggen van een aantal "anarchistische" randdebielen op linkse betogingen. Nochtans weten al die nsv'ers goed dat ik een linkse rat ben. Weet je hoe dat komt? Ik begin niet te roepen en te tieren van 'fascist' en 'nazi' wanneer ik iemand tegen kom die niet mijn ideeën deelt. Ik sla liever een babbel op café, net als ik al met ALS'ers en anarchisten en Belgicisten heb gedaan, elkaar overtuigen doe je toch niet dus heeft het weinig zin elkaar hysterisch de kop in te slaan, dan kan je beter op café gaan zeveren.
go Pelgrim! go!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 20:11   #163
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
We, dan heb jij we heel gemakkelijk praten over volwassen politiek...
blijkbaar wel ja.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 12:08   #164
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Als ik jullie goed begrijp, is praten met en niet lastiggevallen of bestolen worden door het nsv volwassen politiek?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 13 augustus 2008, 14:55   #165
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
ik ben persoonlijk nog nooit bestolen of aangevallen geweest door nsv'ers, wat ik niet kan zeggen van een aantal "anarchistische" randdebielen op linkse betogingen. Nochtans weten al die nsv'ers goed dat ik een linkse rat ben. Weet je hoe dat komt? Ik begin niet te roepen en te tieren van 'fascist' en 'nazi' wanneer ik iemand tegen kom die niet mijn ideeën deelt. Ik sla liever een babbel op café, net als ik al met ALS'ers en anarchisten en Belgicisten heb gedaan, elkaar overtuigen doe je toch niet dus heeft het weinig zin elkaar hysterisch de kop in te slaan, dan kan je beter op café gaan zeveren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 15:38   #166
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Kim kan ook meespreken van niet-gelyncht te worden door NSV!'ers ondanks het feit dat ze er letterlijk tussenzat. Hmmm, raar toch, misschien zou het aan de LSP'ers zelf liggen?

Laatst gewijzigd door Metternich : 13 augustus 2008 om 15:39.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 16:23   #167
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als ik jullie goed begrijp, is praten met en niet lastiggevallen of bestolen worden door het nsv volwassen politiek?
neen, volwassen politiek is überhaupt kunnen praten met iemand. Als je alleen maar in staat bent holle slogans te scanderen en als bende debiele hooligans dingen naar elkaar te gooien, dan ben je niet bepaald volwassen bezig.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 22:02   #168
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lvsv Leuven is al jaren de grootste studentenvereniging in hun stad?
Volgens henzelf toch.

Lvsv Antwerpen had afgelopen jaar ook de meeste leden, zover ik weet. Nsv, cds, gras, comac en lsp hadden minder leden. Maar goed; 'leden' is natuurlijk een flu begrip.
pff, inderdaad, die lvsv'ers gaan lidkaarten verkopen aan vrienden, die eerder naar de cartoons in de krant zoeken, dan de politieke crisis te volgen.

Ledenaantal is irrelevant.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 22:20   #169
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lvsv Antwerpen had afgelopen jaar ook de meeste leden, zover ik weet.
Goed geprobeerd jong, goed geprobeerd. Wij zijn nog steeds groter.

Oud 14 augustus 2008, 00:03   #170
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Met Defoort's analyse kan je het inhoudelijk eens of oneens zijn. Met de vorm waarin hij die naar buiten gebracht heeft, ook. Inhoudelijk ben ik het met hem eens, maar naar de vorm weet ik het niet zo zeker. Voorpost en TAK op één lijn plaatsen vind ik niet zo slim.

Defoort heeft met slogans gesproken, zoals vaak gebeurt vandaag de dag omdat je anders geen platform krijgt.
Idd.

Maar waar ik het van op mijn heupen krijg, is dat sommigen niet voorbij de vorm kunnen kijken. En de (ongelukkige) vorm aangrijpen, om niet over de inhoud te moeten praten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 07:41   #171
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, volwassen politiek is überhaupt kunnen praten met iemand. Als je alleen maar in staat bent holle slogans te scanderen en als bende debiele hooligans dingen naar elkaar te gooien, dan ben je niet bepaald volwassen bezig.
Ik weet het beste Pelgrim, ik weet het. Het was maar om te lachen...
Oud 14 augustus 2008, 10:31   #172
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dat zou ik graag doen. Jammer genoeg lopen sommigen het risico dat als ze in discussie gaan met nsv-ers dat ze iets later aangevallen of bestolen worden...
Op die manier is het moeilijk om volwassen aan politiek te doen...
Ach, het is heel gemakkelijk om dat hier te zeggen. Alles hangt ook af van je eigen manier van benaderen. Daag mensen uit en ze gaan er gegarandeerd op in.

Ik ben allesbehalve een NSV'er (ik verdedig datgene waar zij van walgen) maar ik heb nog nooit te maken gehad met fysieke agressie o.i.d, dit terwijl ik quasi dagelijks langs "de Beest" loop en best wel vaak in contact kom met NSV'ers.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 10:32   #173
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Kim kan ook meespreken van niet-gelyncht te worden door NSV!'ers ondanks het feit dat ze er letterlijk tussenzat. Hmmm, raar toch, misschien zou het aan de LSP'ers zelf liggen?
Klopt!

En wat de LSP betreft: sorry, maar die kerels dagen gewoon enorm hard uit, dat is vragen om problemen.

Laatst gewijzigd door Kim : 14 augustus 2008 om 10:33.
Oud 14 augustus 2008, 10:49   #174
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Klopt!

En wat de LSP betreft: sorry, maar die kerels dagen gewoon enorm hard uit, dat is vragen om problemen.
Hoe dagen zij dan hard uit?
En hoe komt het dan dat LSPers blijkbaar niet met geweld te maken bij andere studentenclubs...
Oud 14 augustus 2008, 10:57   #175
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dagen zij dan hard uit?
Schelden e.d.

Zelfs ik heb het al aan de stok gehad met LSP'ers, dat zegt genoeg denk ik.

Citaat:
En hoe komt het dan dat LSPers blijkbaar niet met geweld te maken bij andere studentenclubs...
Omdat de meeste studentenclubs hen gewoon negeren?
Oud 14 augustus 2008, 11:41   #176
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Schelden e.d.

Zelfs ik heb het al aan de stok gehad met LSP'ers, dat zegt genoeg denk ik.
zonder aanleiding begonnen lsp-ers te schelden tegen jou?
Dat is jammer en vreemd.

Ik neem aan dat er tussen nsv-ers en lsp-ers harde woorden durven vallen,
daar waar de ene stalinsisten roepen zullen andere wel fascisten roepen. Dat is niet bepaald mijn stijl van doen maar tot op dat niveau kan ik er de onschuld en studentikoosheid nog van inzien.

Wanneer nsv-ers echter naar fysiek geweld grijpen omdat ze het met woorden niet kunnen halen. Dat is de moment dat ik afhaak om die mensen als redelijke gesprekspartners te beschouwen.
Oud 14 augustus 2008, 11:50   #177
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zonder aanleiding begonnen lsp-ers te schelden tegen jou?
Dat is jammer en vreemd.
Zo vreemd is dat niet. Ik ben niet links en dat heb ik hen ook wel eens gezegd. Dat zij daar een probleem mee hebben is hun zaak, niet de mijne.
Citaat:
Ik neem aan dat er tussen nsv-ers en lsp-ers harde woorden durven vallen,
daar waar de ene stalinsisten roepen zullen andere wel fascisten roepen. Dat is niet bepaald mijn stijl van doen maar tot op dat niveau kan ik er de onschuld en studentikoosheid nog van inzien.
Als het bij woorden blijft is er niets aan de hand. Als B Plus de Waalse feestdag organiseert, is Voorpost, NSV, NSJV en weet ik veel wie nog allemaal aanwezig. Die kerels houden hun mond uiteraard niet en daar worden ook dingen gezegd waarvan je bij jezelf denkt "jezus kerel, get a life" maar uiteindelijk blijft het bij verbaal gedoe en daar hebben wij geen probleem mee.

Citaat:
Wanneer nsv-ers echter naar fysiek geweld grijpen omdat ze het met woorden niet kunnen halen. Dat is de moment dat ik afhaak om die mensen als redelijke gesprekspartners te beschouwen.
Klopt, maar dat zijn niet noodzakelijk NSV'ers. Ik heb tot hiertoe slechts twee keer te maken gehad met fysiek geweld naar mijn persoon toe (en dan viel het nog allemaal heel goed mee) en in beide gevallen waren het personen die om en bij de 40 jaar waren (en dus beter zouden moeten weten). Heefthoofden kom je overal tegen het is echter aan jezelf om te beslissen in welke je mate je actie meedoet aan dat geweld.
Oud 14 augustus 2008, 12:45   #178
Metternich

Standaard

Citaat:
Ik weet anders nog een leuke anekdote daarover:

Begin van het academiejaar, NSV! deelt zijn folders uit, net zoals drie andere studentenverenigingen aan de ingang van de UA. Uiteraard staat LSP daar met de vuilniszakkenbrigade. Iedereen kijkt die LSP'ers raar aan en NSV! staat rustig een babbeltje te slaan bij het uitdelen met de andere clubs.

Tot blijkt dat de LSP'ers er ook voor zorgen dat die andere clubs hun folders ook in hun vuilniszakken belanden. Zorgde wel voor een mooi contrast. NSV! die rustig hun folders uitdeelde en LSP die daar wat briesde over fascisme en met vuilniszakken stond. Resultaat: studentenverenigingen kwaad op LSP en wij zijn met die clubs nog iets gaan drinken.

Laatst gewijzigd door Metternich : 14 augustus 2008 om 12:46.
Oud 14 augustus 2008, 13:24   #179
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Begin van het academiejaar, NSV! deelt zijn folders uit, net zoals drie andere studentenverenigingen aan de ingang van de UA. Uiteraard staat LSP daar met de vuilniszakkenbrigade. Iedereen kijkt die LSP'ers raar aan en NSV! staat rustig een babbeltje te slaan bij het uitdelen met de andere clubs.

Tot blijkt dat de LSP'ers er ook voor zorgen dat die andere clubs hun folders ook in hun vuilniszakken belanden. Zorgde wel voor een mooi contrast. NSV! die rustig hun folders uitdeelde en LSP die daar wat briesde over fascisme en met vuilniszakken stond. Resultaat: studentenverenigingen kwaad op LSP en wij zijn met die clubs nog iets gaan drinken.
Dat was in Gent ook altijd zo. Tot er blijkbaar geen volk meer was om met vuilniszakken te staan. Feit is wel dat LSP en MLB gewoon misbruik maakten van hun erkenning om uit te dagen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 14:59   #180
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik weet ook zo een leuke anekdote:
blokbuster staat met vuilniszak op stu-day en vraagt aan voorbijgangers die foldertjes hebben aangenomen of ze weten wat ze hebben aangenomen?
Of ze het nsv kennen? Veel van die mensen (zowat iedereen) wensten hierna die flyers weg te gooien waarna ze ee flyer van blokbuster aannamen. Velen waren verbaasd dat zoiets als het nsv is toegelaten. Die grote hoeveelheid aan mensen die walgen van het nsv weespiegelt zich dan ook geregeld in anti-nsvbetoging die vaak twee drie maal zo groot zijn als de eigenlijke nsv-betoging.

Aangezien de nsv-ers niet zo dol zijn op andere politieke meningen besloten ze om niet met argumenten de blokbusters te overtuigen van hun ongelijk. Neen, ze grepen terug naar hun alsoude traditie van geweld. Ze gaven de linkse student (NDP) een kopstoot en ontnamen hem zijn materiaal. Tegelijkertijd zaken roepend zoals: we weten u wonen, en we komen u pakken! Uiteraard werd hiervan aangifte gedaan bij de politie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be