Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2008, 22:38   #161
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het kan gevaarlijk voor u zijn, de Apocalypse!
De perfecte remedie is tegen Fransen in je beste AN beginnen te praten, als je een Hollands accent kan immiteren des te beter, je zou verbaasd zijn hoe effectief het is.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 24 juli 2008 om 22:38.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 22:43   #162
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat u het over het Frans in het algemeen had.
Heb je echt niet door dat mijn bericht vooral ironisch bedoeld was om aan te tonen hoe simplistisch de redenering van Straatrue is?

Nog een paar (willekeurige) voorbeelden:

Het Duits was de taal van Adolf Hitler: het Duits is de taal van de haat.
Het Engels is de taal van mijn eerste lief: het Engels is de taal van de liefde.
Het Spaans is de taal van Madrid waar ik met mijn eerste lief een romantisch weekend heb doorgebracht: het Spaans is de taal van de romantiek.
Het Lingala is de taal van de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien: het Lingala is de taal van de schoonheid.
Het Hongaars is de taal van mijn favoriete muziekgroep: het Hongaars is de taal van de muziek.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 24 juli 2008 om 22:44.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 22:46   #163
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het kan gevaarlijk voor u zijn, de Apocalypse!
Wat kan er gevaarlijk voor mij zijn?
Oud 24 juli 2008, 22:51   #164
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Latijn geven aan een Franstalige zal zeker anders verlopen dan aan een Vlaming wegens sterke taalverwantschap.
Deze is ook een absolute giller.
Oud 25 juli 2008, 00:27   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ineke H Bekijk bericht
Zucht, het is toch normaal dat een nationale regering zich niet bezighoud met regionale zaken, daar zijn regionale regeringen voor... En waarom zouden Walen klagen als zij in elke federale partij vertegenwoordigd zijn? Again, géén Vlaamse of Waalse partijën, maar Belgische, die zich met Belgische zaken bezighouden, niet met de splitsing van hun land.
En juist dit blijft een probleem in dit land: wat zijn regionale zaken, wat zijn de federale zaken? Juist door die onduidelijkheid ontstaan er veel wrijvingen en conflicten...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 00:30   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
leerplan TSO voor algemene vakken zal vaak afkooksel zijn van dat van ASO.
Dat is geenszins het geval. ASO- en TSO-leerplannen worden afzonderlijk opgemaakt en door vakleerkrachten van die bepaalde richting getoetst (tenminste, dat is het geval in het katholiek onderwijs).
Oud 25 juli 2008, 00:33   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Latijn geven aan een Franstalige zal zeker anders verlopen dan aan een Vlaming wegens sterke taalverwantschap.

Engels leren verloopt anders want in de grammatica zal men soms kunnen zeggen: dat is identiek aan het NL of identiek aan het FR.
In het Engels zitten er veel Franse woorden; dus eenvoudiger maar men moet meer aandacht besteden aan de uitspraak want accent ligt helemaal anders (gemakkelijker voor Vlamingen)

Franstaligen zullen ook meer belangstelling hebben voor Frankrijk en de koningen in de lessen gesch.

Men zal ook andere auteurs lezen in de lessen literatuur.
U verwart overduidelijk pedagogie en methodiek met leerinhouden...
Oud 25 juli 2008, 06:33   #168
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Heb je echt niet door dat mijn bericht vooral ironisch bedoeld was om aan te tonen hoe simplistisch de redenering van Straatrue is?

Nog een paar (willekeurige) voorbeelden:

Het Duits was de taal van Adolf Hitler: het Duits is de taal van de haat.
Het Engels is de taal van mijn eerste lief: het Engels is de taal van de liefde.
Het Spaans is de taal van Madrid waar ik met mijn eerste lief een romantisch weekend heb doorgebracht: het Spaans is de taal van de romantiek.
Het Lingala is de taal van de mooiste vrouw die ik ooit heb gezien: het Lingala is de taal van de schoonheid.
Het Hongaars is de taal van mijn favoriete muziekgroep: het Hongaars is de taal van de muziek.
Het gaat er niet om hoe jij een taal percipieert; maar hoe die in het algemeen bij de meeste mensen overkomt.

Bovendien is het altijd gevaarlijk om ironisch, sarcastisch te doen en te veronderstellen dat de andere het maar moet begrijpen.
Of nog erger: iets serieus zeggen en dan achteraf afkomen met de dooddoener: had je echt niet door dat het om te lachen was.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 16:58   #169
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En juist dit blijft een probleem in dit land: wat zijn regionale zaken, wat zijn de federale zaken? Juist door die onduidelijkheid ontstaan er veel wrijvingen en conflicten...
Belgie is nooit een product van een win -win situatie geweest, tussen Vlamingen en Franstaligen.
Na 180 jaar moet dit wel barsten ,dat kan niet anders.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 21:54   #170
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links zijn gaat namelijk niet samen met (groeps)egoïsme; daarom geen linkse Vlaamsgezinde partij
Kan een linkse partij dan eigenlijk wel Belgischgezind zijn?

Of gaat het in dat geval niet om groepsegoïsme?

En waarom niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 22:13   #171
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dus nooit naar Wallonië, nooit naar de Vlaamse Kust of naar andere Vlaamse regio's of steden waar er veel Franstaligen zullen zijn - hoe meer, hoe beter natuurlijk en vooral in Gent aangezien u van Gent komt.
M.a.w.: waag je niet meer buiten Vlaanderen, Nederland en Suriname. Volgens de FDF-logica zijn steden als Berlijn, Moskou en Rome immers even Franstalig als Brussel, aangezien de overgrote meerderheid van de plaatselijke bevolking niet Nederlandstalig is.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 22:15   #172
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links zijn gaat namelijk niet samen met (groeps)egoïsme; daarom geen linkse Vlaamsgezinde partij
Neen, daarom kan er geen linkse, groepsegoïstische Vlaamsgezinde partij bestaan. Dat betekent echter niet dat er geen linkse Vlaamsgezinde partij kan bestaan die niet groepsegoïstisch is.

Tja, ik voel me nu eenmaal met sommigen genoodzaakt om op dit niveau te discussiëren.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 00:09   #173
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
M.a.w.: waag je niet meer buiten Vlaanderen, Nederland en Suriname. Volgens de FDF-logica zijn steden als Berlijn, Moskou en Rome immers even Franstalig als Brussel, aangezien de overgrote meerderheid van de plaatselijke bevolking niet Nederlandstalig is.
Ja, je hebt gelijk. Ik ben nu mijn Frans wat aan het bijschaven, aangezien ik volgende maand een week naar Londen ga.
Oud 22 augustus 2008, 07:26   #174
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga dus nooit naar Wallonië, nooit naar de Vlaamse Kust of naar andere Vlaamse regio's of steden waar er veel Franstaligen zullen zijn - hoe meer, hoe beter natuurlijk en vooral in Gent aangezien u van Gent komt.
Serge?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 07:54   #175
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in Vers l'Avenir een lezersbrief gelezen.
Enkele Fransen, Walen en Vlamingen waren samen aan het schuilen voor de regen.
De Fransen vroegen aan de Walen hoe men "un-deux-trois" zei in België.
De Walen zeiden: hier kun je dat hier ook zo zeggen.
Meteen begonnen de Vlamingen te protesteren en te zeggen dat men in België Een, twee, drie moest zeggen.
Wegens de agressieve manier waarop de Vlamingen hun mening vertolkten, heeft de briefschrijver besloten om met zijn gezin niet meer aan toerisme te doen in Vlaanderen en in Wallonië of Noord-Frankrijk te blijven.
Oud 22 augustus 2008, 07:59   #176
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meteen begonnen de Vlamingen te protesteren en te zeggen dat men in België Een, twee, drie moest zeggen.
Wegens de agressieve manier waarop de Vlamingen hun mening vertolkten, heeft de briefschrijver besloten om met zijn gezin niet meer aan toerisme te doen in Vlaanderen en in Wallonië of Noord-Frankrijk te blijven.
fabeltjes hebben geen bewijskracht hoor.

hoe verklaar jij in feite dat het toerisme in Vlaanderen het nog nooit zo goed gedaan heeft?
Oud 22 augustus 2008, 09:11   #177
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe verklaar jij in feite dat het toerisme in Vlaanderen het nog nooit zo goed gedaan heeft?
Misschien omdat de meeste mensen in de toeristische sector hun job serieus nemen. En daardoor de gast probeert te helpen in zijn eigen taal. Waarbij ze zo reaslistisch zijn om aan te nemen dat wegens het korte verblijf van de gast een taalcursus geen hout snijdt.

Alhoewel ik denk dat daar nog geld mee te verdienen valt. Een totaal spektakel waarbij je "den toerist" spelenderwijs een paar woordjes Nederlands leert. Of een tentoonstelling die het Nederlands t.o.v. andere talen situeert met kleine "workshops" zoals in een wetenschaps museum wordt gedaan. Of een Quiz avond voor "den toerist". Verzin maar.
Oud 22 augustus 2008, 09:25   #178
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
fabeltjes hebben geen bewijskracht hoor.

Het staat in elk geval in een editie van Vers l'avenir en negatieve berichtgeving heeft meestal meer impact dan positieve.
Is het niet zo dat negatieve ervaringen gemiddeld 10 keer worden doorverteld en positieve slechts 2 �* 3 keer.
Oud 22 augustus 2008, 09:29   #179
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en
goei mop...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 22 augustus 2008 om 09:30.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 09:43   #180
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

waw, azert

weer een sterk staaltje 'argumentatie' van jou

een lezersbrief :')
uit Vers L'Avenir :')
een franstalige krant :')
die in tijden van franstalige-nederlandstalige spanningen de kant van de franstaligen kiest :')

Ben je nu zo dom of moeten we het telkens aanwijzen?

Post anders gauw eens een lezersbrief uit LeSoir waar ze de vlamingen uitmaken voor nazistische fascisten. Dit MOET ongetwijfeld waar zijn want het is dan een lezersbrief he...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2008 om 09:44.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be