Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2008, 20:00   #161
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wees even realistisch: VB en n-va zijn geen communicerende vaten. Mss dat VB een percentje kan afsnoepen als bdw stommiteiten doet, maar voorlopig moeten we er ons bij neerleggen dat er Flaminganten zijn die nooit zullen stemmen op het VB. Voorlopig blijft n-va een goede tweede keuze.
Volledig akkoord...
Een even duidelijke conclusie is de volgende: zonder het VB zat de NVA nu niet in kartel bij de CD&V.
Zonder dat kartel was er van vlaamse verzuchtingen ivm staatshervormingen geen sprake.

Ik denk dat het Alecia was die een paar jaren geleden op dit forum stelde: De kiezer duwt het VB, VB duwt op de NVA, NVA duwt op de CD&V en het is die trein die rijdt voor Vlaanderen.
Afwachtend dus in hoeverre de tjeven wakkergeschud zijn door hun electoraal succes (of in hoeverre ze hun nederlagen van het verleden als Belgicistische unitaristen niet zijn vergeten) ...een succes dat enkel mogelijk was door de vlaamse geloofwaardigheid van de NVA binnen de CD&V.
Oud 4 augustus 2008, 12:33   #162
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oorspronkelijk geplaatst door Diederik van de Elzas

http://www.cdenv.be/yves-leterme

Mijn ENGAGEMENT

Wat mij de afgelopen jaren heeft gestoord, was de aanhoudende stroom van aankondigingen, beloften, voorspellingen, quasi-beslissingen, semi-besluiten. Dit soort bestuur werkt enorm verwarrend. Op de koop toe werden sommige beslissingen teruggeschroefd, ijlings gerepareerd of op de lange baan geschoven. Mensen moeten kunnen rekenen op een bestuur dat een en al geloofwaardigheid en betrouwbaarheid uitstraalt. Onze slogan "U verdient meer respect" komt niet lukraak uit de lucht vallen. CD&V zat de voorbije jaren niet stil. Terwijl we een correcte en constructieve oppositie voerden in het parlement, zetten we als partij een solide en positief alternatief op. Solide, omdat het steunt op stevig uitgewerkte plannen zoals ons VISIE-plan voor het aanzwengelen van de (nieuwe) economie en de werkgelegenheid; ons woon-plus-plan voor betaalbare woningen; ons THUIS-plan met gezinsvriendelijke maatregelen; enz. Positief omdat we samen met N-VA geloven in een warme, open, solidaire samenleving, waar rechten en plichten, vrijheid en verantwoordelijkheid samengaan. Wij vertrekken hiervoor vanuit een Vlaanderen met meer en volwaardige bevoegdheden. Geen enge navelstaarderij, maar met een eerlijke blik op de wereld. Van ons hoef je geen klatergoud (schijnbare belastingverlagingen) te verwachten, wel concrete oplossingen voor sociale noden: werk, wonen, wachtlijsten, onderwijs,...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Dat is te gemakkelijk. Leterme klaagt 8 jaar VHST aan, je kan niet verwachten dat nu alles in 1 2 3 wordt beslist, zeker omdat de Franstaligen denken met hun oude trukken alsnog hun slag binnen te halen. De Franstaligen hebben België een jaar laten verliezen met hun infantiele spelletjes.
Alvader... dit antwoord is eigenlijk het wezenlijk probleem van zoveel CD V-ers en Leterme-believers (hetgeen niet noodzakelijk hetzelfde is). Nu stellen dat het 'al te gemakkelijk is' om Leterme de mantel uit te vegen is een typisch belgicistische reflex recht in de kaart van de franstaligen die België beschouwen als HUN territorium (do not make the terrible mistake to think otherwise)... Wat er nu gebeurd is voorspelbaar, ja zelfs pure slapstick als je een beetje de geschiedenis van dit land kent. Je stelling dat de Franstaligen België een jaar hebben laten verliezen met hun infantiele spelletjes slaat evenmin op iets. Integendeel, de franstaligen geloven wellicht hun eigen ogen niet. Nadat het woord 'corridor' (wezenlijk anschlus) al jaar en dag op de partijprogramma's van PS, MR en CDH zwerft is het enige resultaat van 400 dagen getalm en gezwets dat het 'idee' op zich al bespreekbaar is geworden. Franstaligen zullen NIET aflaten en een corridor kan op verschillende manieren worden vertaald. Een federale kieskring bijvoorbeeld zal met beide (franstalige) handen worden aangenomen gezien zulks in wezen op hetzelfde zal neerkomen. Koude rillingen krijg ik als ik bedenk welk verraad er boven ons hoofd hangt: versterking van de senaat (wellicht paritair), een federale kieskring en ga zo maar verder. Kortom, Belgicisten (CD V op kop) zullen er ALLES aan doen om het scenario van het laatste jaar in de toekomst te vermijden. België zal en moet sterker uit deze crisis komen en de prijs de Vlaanderen hiervoor zal betalen is MINDER Vlaanderen, zowel in streven naar eigen bestuur als in territorium.
Leterme en CD V laten op dit ogenblik GEEN ENKEL signaal klinken dat België op de helling staat door de houding van de franstaligen. Met andere woorden: CD V is NIET bereid om België op te geven ook al is dit nadelig voor Vlaanderen. Het feit dat het CD V van Leterme (Maertens als mentor) het Vlaamse volk heeft verleid op haar buikgevoel van een onafhankelijk Vlaanderen is VERWERPELIJK. Ik kan eenvoudig weg geen steen werpen naar het Vlaamse volk gezien alle Blok, LDD, NVA en Vlaams bewuste kiezers duidelijk en ondubbelzinnig een stem voor meer Vlaanderen hebben laten kiezen. De vijf minuten politieke moed ging over veel meer dan BHV. Het ging om de verzuchting van zoveel Vlamingen om verlost te worden van een PS staat. In Wallonië was de inzet van de verkiezingen wezenlijk anders: daar ging het over een machtstrijd tussen MR en PS. Hier ging het over een machtstrijd tussen Vlamingen en Belgicisten. Een Vlaamse Belgicist kent ofwel zijn geschiedenis niet, ofwel kan het hem geen moer schelen dat hij morgen Frans zal MOETEN spreken ofwel ageert hij vanuit een overdreven compleet misplaatst 'cordon sanitair' gegeven dat hem wordt gedicteerd door zijn omgeving. In alle gevallen is het een vorm van verraad of bedrog.
Daarom is het WEL mogelijk om op 1 2 3 deze idee duidelijk te stellen. Deze topic is begonnen met de woorden van Leterme van een jaar geleden: hij zou niet in een regering stappen vooraleer hij spijkerharde garanties had. Lees dan toch eens wat hij allemaal heeft gezegd de laatste maand. Het kan JAREN duren, het kartel is geen doel op zich, blablabla. Die man heeft zijn kazak gedraaid en BUIGT voor België. Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken. Het enige wat DEWEVER (die wat hard op de korrel genomen wordt) kan verweten worden is dat hij op de verkeerde plaats een Vlaams front heeft gezocht. DEWEVER had met DEDECKER een perfect voorbeeld van wat een tsjeef is. Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel. Zijn naïviteit des te meer. En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen. DEWEVER heeft altijd de vergelijking van het aspirientje in een glas water gemaakt (België zal oplossen). Hierbij heeft DEWEVER systematisch een denkfout gemaakt: het establishment (politiek, economie, media, haut finance BELGIE) is geen aspirientje. Het zal haar huid duur verkopen. DEWEVER heeft gesnopen en begrepen dat LETERME geen enkele geloofwaardigheid heeft en dat hij op een BELGICISTISCH schip zat. Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft. Door zich te verbinden met CD V heeft DEWEVER eigen belang laten voorgaan op het belang van Vlaanderen. En d�*t is geen staatsmanschap. LETERME verhoopt nu al dat hij over twintig jaar in geschiedenisboekjes komt maar hij zegt er niet bij ten koste van wat... of ten koste van wie ... Er zijn er die voor minder de 'tribune' hebben verlaten in aanwezigheid van avonturiers...
Oud 4 augustus 2008, 14:13   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een mengeling van glazen-bol-kijken, gekleurde visie op de dingen, apriorismen enz., die nergens rekening houdt, of vertrekt van het demokratische gegeven van de verkiezingsuitslag (vb. de niet-samenwerking met het belang is bevestigd door de kiezer; vb. de splitsing - hoe spijtig ook voor de korte termijn, maar geen nood voor de lange termijn - was geen element in het programma van het kartel.
Enfin, daar is al genoeg over heen en weer gezegd in deze draad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 20:26   #164
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia Bekijk bericht
Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken. Het enige wat DEWEVER (die wat hard op de korrel genomen wordt) kan verweten worden is dat hij op de verkeerde plaats een Vlaams front heeft gezocht. DEWEVER had met DEDECKER een perfect voorbeeld van wat een tsjeef is. Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel. Zijn naïviteit des te meer. En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen. DEWEVER heeft altijd de vergelijking van het aspirientje in een glas water gemaakt (België zal oplossen). Hierbij heeft DEWEVER systematisch een denkfout gemaakt: het establishment (politiek, economie, media, haut finance BELGIE) is geen aspirientje. Het zal haar huid duur verkopen. DEWEVER heeft gesnopen en begrepen dat LETERME geen enkele geloofwaardigheid heeft en dat hij op een BELGICISTISCH schip zat. Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft. Door zich te verbinden met CD V heeft DEWEVER eigen belang laten voorgaan op het belang van Vlaanderen. En d�*t is geen staatsmanschap. LETERME verhoopt nu al dat hij over twintig jaar in geschiedenisboekjes komt maar hij zegt er niet bij ten koste van wat... of ten koste van wie ... Er zijn er die voor minder de 'tribune' hebben verlaten in aanwezigheid van avonturiers...

Dit is al het meest schizofrene wat ik over Destreber gelezen heb.

Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken.
D:
Wanneer heeft hij dat besloten?

Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel.
D:
Wat moet er nog gebeuren, of alweer NIET gebeuren?

Zijn naïviteit des te meer.
D:
Destreber is de minst naïeve politicus die ik ken. Precies vanuit zijn nuchterheid besefte hij dat voor het voortbestaan van zijn partijtje hij niet anders kon dan met CD&V een gok te wagen.

En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen.
D:
En toch niets dan lof over deze dikke vis?

Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft.
D:
Kom zeg, een waardige voorvechter voor Vlaanderen.
Een cementgroeve voor België bedoel je?

Laatst gewijzigd door Duym : 7 augustus 2008 om 20:32.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 21:02   #165
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dit is al het meest schizofrene wat ik over Destreber gelezen heb.

Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken.
D:
Wanneer heeft hij dat besloten?

Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel.
D:
Wat moet er nog gebeuren, of alweer NIET gebeuren?

Zijn naïviteit des te meer.
D:
Destreber is de minst naïeve politicus die ik ken. Precies vanuit zijn nuchterheid besefte hij dat voor het voortbestaan van zijn partijtje hij niet anders kon dan met CD&V een gok te wagen.

En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen.
D:
En toch niets dan lof over deze dikke vis?

Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft.
D:
Kom zeg, een waardige voorvechter voor Vlaanderen.
Een cementgroeve voor België bedoel je?
Ik meen politiekers te kennen die na jaren hun 70-punten programma nog niet hebben verwezenlijkt...
Als ik me niet vergis hebben die dat programma gevoelig moeten inperken... en werd er nog steeds niet veel van verwezenlijkt...

Dat U die politiekers kent, weet ik niet...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 05:25   #166
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik meen politiekers te kennen die na jaren hun 70-punten programma nog niet hebben verwezenlijkt...
Als ik me niet vergis hebben die dat programma gevoelig moeten inperken... en werd er nog steeds niet veel van verwezenlijkt...

Dat U die politiekers kent, weet ik niet...
-'Moeten' inperken, dat zegt u juist, maar 'moeten' onder druk van een ondemocratisch systeem.
-En opnieuw: Toch een beetje kortzichtig om een partij die je op ondemocratische aan banden legt (het mediacordon is ondemocratisch) te verwijten dat ze van haar programma nog niet veel verwezenlijkt heeft.
-Noodzaak heeft ertoe geleid dat de tegenstanders van het Vlaams Belang al meerdere punten van dat 70-punten programma uitgevoerd of in overweging genomen hebben.
De grenzeloze hypocrisie van Links.
Oud 8 augustus 2008, 09:22   #167
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
-'Moeten' inperken, dat zegt u juist, maar 'moeten' onder druk van een ondemocratisch systeem.
-En opnieuw: Toch een beetje kortzichtig om een partij die je op ondemocratische aan banden legt (het mediacordon is ondemocratisch) te verwijten dat ze van haar programma nog niet veel verwezenlijkt heeft.
-Noodzaak heeft ertoe geleid dat de tegenstanders van het Vlaams Belang al meerdere punten van dat 70-punten programma uitgevoerd of in overweging genomen hebben.
De grenzeloze hypocrisie van Links.
Inderdaad... buiten het VB zijn het allemaal linkse partijen...
Oud 8 augustus 2008, 10:05   #168
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar komt het inderdaad op neer als het eropaan komt.
Oud 8 augustus 2008, 11:27   #169
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo gedragen ze zich alleszins.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 11:39   #170
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je op de noordpool staat, ligt alles ten zuiden van je...

Voor de grapjassen van de KP zijn alle andere partijen rechts he.
Oud 8 augustus 2008, 11:41   #171
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou bijvoorbeeld eens graag weten wat JMD tegen de koning gezegd heeft, en waarom hij iedere keer mag terugkomen. JMD weet dat daar toch geen zak van uitlekt. Iets in de aard van: Sire, uiteraard mét België, we zullen er mee voor zorgen dát het kan. Bovendien ben ik de enige geloofwaardige bliksemafleider van het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Duym : 8 augustus 2008 om 11:43.
Oud 8 augustus 2008, 11:43   #172
centrist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wees even realistisch: VB en n-va zijn geen communicerende vaten. Mss dat VB een percentje kan afsnoepen als bdw stommiteiten doet, maar voorlopig moeten we er ons bij neerleggen dat er Flaminganten zijn die nooit zullen stemmen op het VB. Voorlopig blijft n-va een goede tweede keuze.
Ik zou niet spreken over "erbij neerleggen". Het lijkt me eerder bijzonder gezond dat de Vlaamse beweging zich over de verschillende ideologien heen spreidt. Het zou niet van politieke maturiteit spreken als dat niet zo was. En in een (nieuw) land leven met slechts 1 ideologie zou me zeker niet aanstaan.
Oud 8 augustus 2008, 11:46   #173
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door centrist Bekijk bericht
Ik zou niet spreken over "erbij neerleggen". Het lijkt me eerder bijzonder gezond dat de Vlaamse beweging zich over de verschillende ideologien heen spreidt. Het zou niet van politieke maturiteit spreken als dat niet zo was. En in een (nieuw) land leven met slechts 1 ideologie zou me zeker niet aanstaan.
De N-VA heeft geen ideologie, dat is nu net het probleem. De N-VA heeft wel een strategie die enkel is gericht op overleven. Zulke tweezakken kan de Vlaams Beweging missen.

Laatst gewijzigd door Duym : 8 augustus 2008 om 11:47.
Oud 8 augustus 2008, 11:51   #174
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je op de noordpool staat, ligt alles ten zuiden van je...

Voor de grapjassen van de KP zijn alle andere partijen rechts he.
Voor mij is er maar één meridiaan die zegt of je links of rechts bent: Spreek je je ongenuanceerd uit voor een onafhankelijk Vlaanderen of niet?
Ik ken maar één partij die dat doet, één, geen twee!
Oud 8 augustus 2008, 12:00   #175
centrist
Burger

Standaard

Citaat:
Voor mij is er maar één meridiaan die zegt of je links of rechts bent: Spreek je je ongenuanceerd uit voor een onafhankelijk Vlaanderen of niet?
Een ietwat opmerkelijke metriek, maar dat is je goed recht.

De discussie over links-vs-rechts is zowieso niet gemakkelijk, en wellicht zelfs achterhaald, maar er bestaat onder politologen (nationaal en internationaal) wel een vrij brede concensus over wat die termen nog betekenen. En die komen niet overeen met uw hoogst persoonlijke metriek vrees ik.
Oud 8 augustus 2008, 12:06   #176
centrist
Burger

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft geen ideologie, dat is nu net het probleem. De N-VA heeft wel een strategie die enkel is gericht op overleven. Zulke tweezakken kan de Vlaams Beweging missen.
De ideologie van N-VA is grosso modo die van de CD&V. Dat is een van de redenen waarom ze samen in een kartel zitten. Het is ook een van de redenen waarom CD&V een veto stelde tegen het toetreden van JMD tot de N-VA: diens ideologie staat net iets te ver af van die van de CD&V, terwijl die van de doorsnee N-VA'er geen enkel probleem vormt.

Je kan de N-VA beter gewoon als CD&V'ers zien die zich wat extra Vlaamser (en rechtlijniger) opstellen dan sommige van hun kartelgenoten. Zij vertegenwoordigen dus de christendemocratische Vlaamse beweging. VlaProg vertegenwoordigen de linkse Vlaamse beweging, LDD de populistische, enkelen binnen de VLD de 'rechtse', en VB de rechts-rechtse. Zeer gezonde situatie m.i. mocht Vlaanderen ooit onafhankelijk worden, want er blijft genoeg keus.
Oud 8 augustus 2008, 12:07   #177
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ietwat opmerkelijke metriek, maar dat is je goed recht.

De discussie over links-vs-rechts is zowieso niet gemakkelijk, en wellicht zelfs achterhaald, maar er bestaat onder politologen (nationaal en internationaal) wel een vrij brede concensus over wat die termen nog betekenen. En die komen niet overeen met uw hoogst persoonlijke metriek vrees ik.
We leven in Vlaanderen, ik waag me niet aan een overal geldende definitie over links-rechts.
Achterhaald, zeg je? Ik denk dat die gedachte na een kort leven te hebben geleid, achterhaald is.
Oud 8 augustus 2008, 13:02   #178
Chipie
Banneling

Standaard

Tja...
Oud 10 augustus 2008, 11:02   #179
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, ik ken er twee... maar dat zal wellicht te wijten zijn aan mijn schizofrenie hé Duym... maar vooruit, hier gaan we:

op de eerste plaats categorie ongenuanceerd komt VLAAMS BELANG
"Vlaamse onafhankelijkheid
De partij strijdt voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dit betekent dat het einddoel de ontbinding is van de Belgische staatsstructuur en de stichting van een onafhankelijke Vlaamse staat. Deze zal zijn soevereiniteit uitoefenen ten minste binnen de perken van de huidige Belgische taalgrens en zal, met een bijzonder taalstatuut, Brussel als hoofdstad hebben." (uit beginselverklaring sub idenditeit, punt 1)

op de tweede plaats komt NVA:
“Het uiteindelijke doel van de N-VA is Vlaanderen als onafhankelijke staat in een democratisch Europa. Enkel een onafhankelijk Vlaanderen zal erin slagen de Belgische ondermaatsheid van zich af te schudden. Enkel een onafhankelijk Vlaanderen kan de ambitie waarmaken om een topregio te zijn en te blijven. “ en verder “Inzet staatshervorming 2007: De N-VA is en blijft een Vlaams-nationale partij. Wij blijven gaan voor die onafhankelijke Vlaamse staat in Europa. Onze strategie is gericht op vooruitgang. Stap voor stap richting Vlaamse staatsvorming. CD&V neemt het engagement op om samen met ons de staat serieus te hervormen. Dit brengt ons een ongelooflijke stap vooruit in de richting van onafhankelijkheid. Het communautair akkoord dat CD&V en N-VA sloten is de onderhandelingsbasis voor de communautaire ronde van 2007.
(pagina 6 en 7 verkiezingsprogramma 2007)

In de categorie 'genuanceerd' (criteria Duym) zou LDD nog een vermelding kunnen krijgen:
(alinea 3 , beginselverklaring geldend als contract voor leden: “LDD komt op voor een zelfstandig Vlaanderen met België als het kan, zonder België als het moet. Vlaanderen past in een Europa dat opkomt voor zijn westerse waarden en vrijheden, met respect voor de mensenrechten, de democratie en de rechtsstaat.”

De CD-V valt uit de boot.
Oud 10 augustus 2008, 11:19   #180
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia Bekijk bericht
tja, ik ken er twee... maar dat zal wellicht te wijten zijn aan mijn schizofrenie hé Duym...
Dat heb je goed gezegd als NV-A'er: schizofreen NV-A is wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft schizofreen.

JMD is hypocriet. Als je nu nog zegt: Met België als het kan, zonder België als het moet, pleeg je een aanslag op het gezond verstand, en dat weet JMD maar al te goed. Hij wil echter niet in zijn kaarten laten kijken.

Laatst gewijzigd door Duym : 10 augustus 2008 om 11:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be