Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2008, 19:55   #161
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij hebt dus kennis van zaken...
Ik heb inderdaad kennis van wat de spasten allemaal doen voor aan kiezers te geraken.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:56   #162
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
volgens mij heeft het OCMW het hier over mensen die nét 'te slim' zijn om mentaal gehandicapt te zijn maar 'te dom' (met alle respect) om in onze maatschappij te kunnen functioneren, misschien in combinatie met psychische aandoeningen of gedragsproblemen...
en dus niet drugsverslaafden of werkonwilligen

maar blijkbaar vinden de meesten hier het onvoorstelbaar dat er mensen zijn die in onze o-zo-fantastische- maatschappij niet kunnen functioneren
Probleem is dat sommigen het onvoorstelbaar vinden dat deze mensen wel kunnen functioneren in onze maatschappij. Daarvoor heeft onze maatschappij aangepaste (beschutte) werkplaatsen, en er bestaat ook nog altijd iets als ongeschoolde arbeid (reinigingscircuit...). Voor mij mag ne straatveger een iq van 130 hebben, maar met een iq van 70 gaat het ook.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:56   #163
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Iemand die denkt dat psychische problemen tijdens het werk wel even opzij gezet kunnen worden op een manier van "nu even niet", hebben niks te zeggen hierop.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:57   #164
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Probleem is dat sommigen het onvoorstelbaar vinden dat deze mensen wel kunnen functioneren in onze maatschappij. Daarvoor heeft onze maatschappij aangepaste (beschutte) werkplaatsen, en er bestaat ook nog altijd iets als ongeschoolde arbeid (reinigingscircuit...). Voor mij mag ne straatveger een iq van 130 hebben, maar met een iq van 70 gaat het ook.
Ja het idee dat zij best wel geschikt zijn voor de vuile werkjes, dat moet hen ferm motiveren.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 25 augustus 2008 om 19:58.
Oud 25 augustus 2008, 19:58   #165
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat sommigen op dit forum nog geen dag in de privésector hebben gewerkt, en zelfs niet de beginselen van de economie kennen.
Weet U,

Qua subjectiviteit tipt weinig aan een "indruk".

Overigens wordt het vak economie - beginselen inkluis - op uitstekende wijze gedoceerd aan niet-privé instellingen aan studenten die geen carrière in de overheid ambiëren, en vice versa.

Slordige ideeën durven al 'es tot "zoem" oplossingen leiden.

Hoe diep is een veld?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 19:59   #166
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat sommigen op dit forum nog geen dag in de privésector hebben gewerkt, en zelfs niet de beginselen van de economie kennen.
economie is belangrijk voor de maatschappij maar t is en t verklaart niet alles...
vandaag in het nieuws nog: gezinsdrama is een sjieke villa in kapellen, nog iemand die niet meekon in deze maatschappij en economie
Oud 25 augustus 2008, 20:01   #167
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja het idee dat zij best wel geschikt zijn voor de vuile werkjes, dat moet hen ferm motiveren.
Ze hoeven niet gemotiveerd te zijn van mijn part mogen ze tegen hun goesting hun werk doen. Zolang ze het maar doen.

En als ze hun voeten eraan vegen, afkorten op hun loon.
Oud 25 augustus 2008, 20:01   #168
Bhairav

Standaard

Citaat:
economie is belangrijk voor de maatschappij maar t is en t verklaart niet alles...
vandaag in het nieuws nog: gezinsdrama is een sjieke villa in kapellen, nog iemand die niet meekon in deze maatschappij en economie
Zou wel eens kunnen, werkdruk etc... Of gewoon die angst alles te verliezen, heet typisch voor die "ik heb alles wat me gelukkig maakt"-types. Mijn buurman was ook zo en heeft zich opgehangen.
Oud 25 augustus 2008, 20:02   #169
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ze hoeven niet gemotiveerd te zijn van mijn part mogen ze tegen hun goesting hun werk doen. Zolang ze het maar doen.

En als ze hun voeten eraan vegen, afkorten op hun loon.
Het is de economie dat boven de menselijkheid gaat he...
Wij leven voor te werken.
Oud 25 augustus 2008, 20:02   #170
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
nogmaals: tgaat hier over uitzonderingen he en niet werkonwilligen of laaggeschoolden
Oud 25 augustus 2008, 20:03   #171
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, we komen tot de kern van de discussie. Als ze niet geschikt zijn voor "hoogwaardige" arbeid, dan schiet er nog altijd "laagwaardige" arbeid over. Maar als ze zeggen dat willen we niet, we willen alleen "hoogwaardige" arbeid, maar die geeft men ons niet, dus werken we niet. Wel dan weet ik het ook niet meer.
Oud 25 augustus 2008, 20:03   #172
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verklaart wel de staatsschuld.
Oud 25 augustus 2008, 20:04   #173
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
nogmaals: tgaat hier over uitzonderingen he en niet werkonwilligen of laaggeschoolden
Jaja, en dan nog wel 3000 uitzonderingen!
Oud 25 augustus 2008, 20:04   #174
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, we komen tot de kern van de discussie. Als ze niet geschikt zijn voor "hoogwaardige" arbeid, dan schiet er nog altijd "laagwaardige" arbeid over. Maar als ze zeggen dat willen we niet, we willen alleen "hoogwaardige" arbeid, maar die geeft men ons niet, dus werken we niet. Wel dan weet ik het ook niet meer.
Zoem?
Oud 25 augustus 2008, 20:05   #175
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"sociaal gehandicapten" is een eufemisme voor werkschuw tuig.

Mits wat zoekwerk meen ik dat het mogelijk moet zijn om werkschuw tuig te vinden dat hoegenaamd niet sociaal gehandicapt zal blijken te zijn.

Naar ik aanneem bedoelt U veeleer dat in het turbotaaltje dat U pleegt te gebruiken werkschuw tuig wel 'es plompverloren als "sociaal gehandicapten" aangeduid wordt.

Waarvoor is "spast" een verbloeming in dat kekke turbotaaltje dat U beklijft? Heb ik bij het rechte eind wanneer U hiermee een motorisch gehandicapte pleegt aan te duiden?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 20:07   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drieduizend uitzonderingen in een stadje als antwerpen, die niet in een beschutte werkplaats terecht kunnen, die werkwillig zijn doch ongeschikt om te werken, die geen down's zijn, die niet krankzinnig zijn. Over welke mensen spreken we hier dan ?
Oud 25 augustus 2008, 20:07   #177
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VRT
"Statuut voor nodig"
ma 25/08/08 07:42 - Het OCMW van Antwerpen heeft zo'n 2.000 leefloners die nooit meer aan een job zullen geraken. Volgens voorzitster Monica De Coninck (foto) zijn zij sociaal onaangepast en kampen ze met psychische problemen.

De Coninck vraagt om die groep boven het leefloon te tillen omdat zij het anders hun hele leven moeten stellen met een uitkering van het OCMW.
Ga naar de toegankelijk versie van de content die nu volgt.
Pop-up
Insluiten
URL

Op deze plaats staat een flash die audio aanbiedt. Hieronder vindt u de informatie van deze audio en een link naar het fragment.
Monica De Coninck legt uit

Beluister het mp3-audiofragment.

"Deze mensen zijn niet inzetbaar op de arbeidsmarkt en zijn dus levenslang veroordeeld tot het minimum van het leefloon", zegt De Coninck. Zij wil dat de overheid het Vlaams Fonds voor Sociale Integratie van Personen met een Handicap uitbreidt.

Dat fonds springt voorlopig alleen maar bij voor mensen met een fysieke handicap en met zware psychische problemen. "Er moet een statuut komen voor sociaal gehandicapten die zeer moeilijk kunnen functioneren in onze maatschappij", vindt De Coninck.
En wat met de vele pensioenen die zelfs ONDER het leefloon zitten,vraag maar eens aan een aantal zelfstandigen ,of mensen die altijd weinig hebben verdient
Hier is spraken van sociaal gehandicapten, dus mensen die door hun sociale situatie niet op de arbeidsmarkt terecht kunnen.

Het gaat dus niet om drugsverslaafden of depresieven, die op de ziekte wet terugvallen.

Het gaat hier zuiver over mensen die niet op de arbeidsmarkt terecht kunnen omdat zij vinden dat arbeid niet tot hun bezigheden behoort.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 20:09   #178
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Waarvoor is "spast" een verbloeming in dat kekke turbotaaltje dat U beklijft? Heb ik bij het rechte eind wanneer U hiermee een motorisch gehandicapte pleegt aan te duiden?
Het is inderdaad niet mooi van mij om deze mensen met spa-ers te vergelijken.

Ik bied mijn verontschuldigingen aan aan alle hypertonia lijders.
Oud 25 augustus 2008, 20:10   #179
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Paulus toch, een sociale handicap is een ziekte. Het verhindert om te beginnen - net zoals eender welke andere handicap overigens - te functioneren als een gezond mens. Een niet-zieke sociaal gehandicapte is dus een paradox.
Die stemmen in uw hoofd, spelen U de laatste tijd wel erg parten.
Dan moeten ze niet leven van een een leefloon bij het OCMW, maar van het ziekenfonds.

Luiheid, mijn beste, verhindert ook mensen om te werken.

Bedankt om mijn vraag niet te beantwoorden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 20:11   #180
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks van begrepen van wat ik zei persies.
Ik denk dat jij je eigen stelling nog niet eens begrijpt.

Je bent alweer de leeplopers in de maatschappij aant verdedigen, ik vraag me af hoe dat komt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be