![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is dat wel het geval, dan ga je naar de spoed of een speciaist. Naar de huisdokter ga je meestal omdat je niet zeker bent of een bepaald probleem duidt op iets ernstigers, omdat je van die vervelende kriebelhoest of oorpijn wil afraken of omdat je een bewijs nodig hebt van ziekte voor je werkgever of school bv. (Ja, er zijn mensen met een goed geheugen die zich herinneren hoe ze de griep hebben gehad. Ofwel heb je een geheugenprobleem, of je liegt, of je bent nog clichématiger dan je al lijkt en bent zeer beschermd in een villa'tje grootgebracht waarin je nooit het influenza hebt opgelopen. Fijn, maar probeer dan niet andere mensen iets aan hun neus te hangen.) Nu is mijn vraag: gegeven de zowat belangrijkste redenen waarvoor een normaal mens naar een huisdokter gaat, zou je er je jaarlijkse vakantie voor overhebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iedere bejaarde wordt zo elke maand bezocht door de dokter, dus een loonsverhoging daar zal wel substantieel voelbaar zijn in de begroting. Dus vergeet uw theorie maar dat het uitzondering is.Het is een manier om substantieel basisloon te hebben, en 5 patienten per dag bezoeken is 300euro per dag. Het uurloon op zichzelf is niet teveel of teweinig: moet een administratief bediende die een paar voorschriftjes schrijft voor een bejaarde nu 150euro per uur verdienen ?? Een dokter die bij huisbezoek een hartinfarct diagnosticeert, is precies dan wel met 50 euro grandioos onderbetaald... Maar waar gaat die patient dan even de tijd vinden om zijn portefeuille uit te halen ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Want: de discussie draait terecht om budgetten die in het kader van de "solidariteit" worden gegenereerd. In dit verband is de uitgave voor de politiek-electorale stofzuigers een belangrijke factor ivm budgettaire communicerende vaten. Met andere woorden: de ziekenkassen roven het geld uit de buidel die enkel en alleen bedoeld is voor de patiënt. Het perverse van dit alles is dat zij dat doen in de naam van de "solidariteit". Het is verbijsterend te moeten vaststellen dat er op geen enkel staatsniveau (pers, riziv, politiek...) ook maar een begin van disussie is ivm de duurte/werkingsmiddelen van de ziekenkassen terwijl er moord en brand wordt geschreeuwd als een ander onderdeel van de gezondheidssector (dokters, witte woede, enz) opslag vraagt.
![]() |
![]() |
#165 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar in het concrete voorbeeld ging het over inentingen van de dochters tegen baarmoederhalskanker. Dat is me zeker geld waard, maar daar gaat het dan ook over de gezondheid en het leven van mijn dochters... Zou dat jou geen geld waard zijn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan de dokter niet eenvoudig weg een overschrijving meegeven, een kode in het tekstveld en tekenen, die de patient dan bij de bank binnenbrengt? Heeft dat nu werkelijk belang dat al die gegevens per patient worden bijgehouden, tenzij voor de maximum factuur ? Als je weet dat een bank die gegevens inbrengt voor 0.1euro... en de patient dit metz ijn onlinbanking kan doen voor 0.0euro.. weet je dan is de ZIEKENFONDS in principe gans zijn organisatie de dienstverlening 0.0euro waarde heeft... Gezien ze zich daartussen wringen kun je stellen dat de uitbetaling van visites in principe nauwelijks 0.1euro per visite zou mogen kosten.. Wat de kostprijs van het organsieren van de terugbetaling op 1:200ste van huidig niveau zou brengen. En inderdaad het vrijgekomen budget zou rustig gebruikt kunnen worden voor terugbetaling van gezondheidsproblemen die nu allemaal onder de mom van begrotingsnormen uit de boot vallen. En inderdaad zou al deze parastatale tewerkselling kunnen weggesaneerd worden, en mensen in rendabele bedrijven aan de slag kunnen gaan. Ook dit zou bijdragen tot de efficientie van de maatschappij, minder werk in de sociale sector en meer werk in de productie met toegevoegde waarde En inderdaad het is ONHEUS dat dit debat NOOIT gevoerd word. ELk debat daarover wordt altijd afgevoerd. Maar ook de SOCIALE BASTION van wallonie MONOPOLISEERT al jaren deze begroting;... De laatste Vlaamse minister VDB, werd netjes weggewerkt toenhij de ziekenhuizen efficientienormen wou opleggen... De efficientie van de informatisering is ten volle doorgedrongen in deze organsiaties, en NEE ZIJ HEBBEN hun BESPARINGEN niet teruggegeven aan de gemeenschap. In principe is hun kostprijs voor het organiseren van gezondheiszorg sedert de jaren 1980 meer dan drie keer goedkoper geworden... In feite hebben ze gewoon alles mee geindexeerd en zijn ze dubbel zo duur geworden.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 5 september 2008 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel ik kan begrijpen dat een dokter huisbezoeken niet leuk vind , het zou toch handig zijn om huisbezoeken standaard te maken , nu lopen de zieke mensen over straat naar de praktijk , en strooien dan nog eens wat bacillen en microben in het rond , gevolg: nog meer mensen die het oplopen ... ![]() ![]() Edit : In de tijd dat de meir in Antwerpen vol stond met "bobkes" struikelden er dagelijks een hele hoop mensen over ... Een EHBO-post op de meir had toen veel ambulanceritten kunnen uitsparen, en degenen die verzorgt waren hadden deftig kunnen verderwinkelen ... Ook bij warm weer , waarbij vaak mensen onwel worden zou dat een hulp kunnen zijn ... 1001 mogelijkheden ... ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 5 september 2008 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||||
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben vaak een dokter nodig omdat ze ten eerste verantwoording moeten afleggen. Nogal idioot dat iedereen behandelt wordt als een klein kind maar dat is nu eenmaal een gevolg van het kapitalistisch systeem dat weet/denkt dat die stoute werknemers er wel van zullen profiteren als ze de kans krijgen om een snipperdagje te nemen... :-/ En ten tweede en zeker niet onbelangrijk: omdat ze niet verder willen creperen van pijn, ellende of zorgen. De dokter kan daarbij meestal goddank wel helpen ... En de meesten onder ons gaan niet voor een prul naar de spoed. Citaat:
En jij waarschijnlijk niet maar sommige mensen hebben een verantwoordelijkheid af te leggen, kinderen bv tov hun school, of werknemers tov hun werkgevers. Die hebben een ziektebriefje nodig en/of medicijnen die de symptomen wat verlichten om het draaglijk te maken. Dat stoort u hopelijk niet, meer zelfs, u lijkt me het type dat onmiddellijk tien pijnstillers pakt als het nodig is als u ergens iets voelt omdat u anders wel eens van je job zou kunnen weerhouden worden en niet naar behoren functioneert, stel je voor zeg. ![]() Citaat:
En dat mensen soms in zo'n slechte conditie kunnen zijn dat mensen niet meer uit hun bed kunnen? Citaat:
![]() Er stond nergens dat je het daarover had... en de kans dat je daarvoor enkele keren voor naar de dokter moet in een mensenleven is nu niet echt groot te noemen hé. Ik bedoel ... de proportie van mensen die een dokter nodig hebben die er komen voor een vaccin zal maar marginaal zijn in vergelijking met de rest. Dus u haalt dit voorbeeld mi onterecht aan. Voor een vrijbrief tegen kanker denk ik dat er wel mensen zijn die meer dan één vakantie overhebben ja, een stuk of twintig misschien zelfs. ![]() Helaas bestaan zo'n vrijbrief niet, zelfs niet met dat vaccin, ook niet tegen baarmoederhalskanker... Het geeft een verminderde kans op, maar het voorkomt niet... (omdat er verschillende virustypes zijn en virussen ook muteren).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 september 2008 om 10:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Of gewoon, wanneer je eigenlijk enkel een doktersbriefje nodig hebt maar verder iets wat vanzelf overgaat en waar je enkel een beetje symptoomverlichte medicijnen voor kan nemen die je nog in huis hebt. Of om een onderscheid te maken tussen een verstuikte en een gebroken lidmaat, een gewone wonde of een wonde die genaaid moet worden, een ontsteking of een virus, om een spoedgeval tijdig te herkennen en te kunnen onderscheiden van een prul, ... Ik hoor in mijn omgeving regelmatig de vraag van 'ik heb die prul of die prul, moet ik daarmee naar de dokter?' Het kan wel misschien dit of dat zijn, maar ermee naar de dokter gaan vind ik toch nogal onozel. Dat zou dan voorkomen kunnen worden. Als je die ehboposts daarbij nog eens voorziet van AED's (defibrilators) zou je het aantal sterfgevallen aan hartproblemen wel eens radicaal terug kunnen dringen. ![]() ![]() Bon, ik schrijf het op de lijst van ideeën waarvoor de nog door mij op te richten partij gaat staan. ![]() Edit: wat zijn bobkes? Kinderkopkes?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 september 2008 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Haal die zeveraars eruit, en je zal niemand als klein kind moeten behandelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De enige medicatie die hier genomen wordt, is de obligate hoestsiroop, wat neusdruppels en wat dafalgan. Verder niets. Dat heeft enorme voordelen weet je; ik hoef me geen zorgen te maken dat ik bij een eventuele antibiotica-kuur teveel resistentie heb opgebouwd ![]() En tuurlijk; iedereen heeft een verantwoordelijkheid af te leggen, maar dat is in grote mate te wijten aan het misbruik dat ervan gemaakt wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zelfs eerst de dokter nog laten langs komen toen de pijn me deed vermoeden dat dit geen gewoon buikpijntje was. Ik had hevige pijn, koorts en wat duizelig, dus even in mijn auto stappen leek me niet zo intelligent. En niet iedereen wacht tot iets zo ver gevorderd is dat het bijna ongeneeslijk wordt. Ik ken iemand die zich al lang ziek voelde, maar het ging nog wel om te functioneren enzo, tot het plots niét meer ging en bleek dat de tumor in haar onderbuik ondertussen zo groot was geworden dat de kans dat ze dit ging overleven minimaal was. Jij zou wellicht nog wel een paar weken langer kunnen gaan werken zijn, maar zij dus niet. Ik zou dat aan iedereen afraden. Als je je niet goed voelt, ga gewoon naar de dokter. Zoals jij doet, namelijk mensen aanraden om gewoon te blijven verder doen en niet te jammeren en niet de zieligaard uit te hangen door met een beetje buikpijn naar de dokter te gaan, vind ik ronduit fout. Het is belangrijk dat ernstige problemen vroeg worden opgespoord. Een beginnende tumor, een infectie die makkelijk chronisch kan worden,... is een ernstig probleem. Je gaat je daar niet doodziek van voelen, maar naar een dokter gaan is dan wel nuttig. Citaat:
Wel heb ik in zo'n geval een doktersbriefje nodig. Bij een buikgriep k�*n ik niet buiten. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar dan zit ik een hele tijd over te geven en diarree te hebben, op hetzelfde moment. Ik zou niet weten hoe ik naar de dokter zou moeten gaan zonder mijn auto onder te kotsen en vol te schijten of zonder dat op straat te doen. Bovendien heb ik geen zin om anderen daarmee te besmetten. Ik vind het onnozel dat ik daarvoor een dokter moet laten komen. Een buikgriep is na 2 dagen over, soms nog 1 dag om te recuperen van al het vochtverlies. Maar het zal moeten want ik moet een briefje hebben voor 't werk. Bij een 'gewone' griep zie ik me ook niet buiten gaan. Ik rijd niet met koorts, punt. Ik rijd strontzat veel veiliger dan met koorts. Dat is helemaal niet abnormaal of zwak. Bovendien ga ik opnieuw geen hele wachtkamer gaan besmetten. Nergens voor nodig. Griep verspreidt zich zo al goed genoeg. Ik heb één keer de dokter opnieuw laten komen. Ik had al meer dan een week gloeiende koorts, was sterk vermagerd, toen de thermometer richting 41° ging en de gewone koortsremmende middelen niet hielpen, begon mijn partner zich serieus zorgen te maken omdat ik amper nog reacties vertoonde en ik alleen maar brabbelde. Voor jou een futiliteit (blijf jij maar werken zo), voor mij en de meeste anderen een reden om professionele hulp in te schakelen. En die hulp aan huis te laten komen. ![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zitten op 't wc, kotsen in een emmer (of in mijn vorig-vorig huis de lavabo, die was er vlak naast). Het omgekeerde brengt zo wat praktische problemen met zich mee.
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of niet kunnen werken omdat je ziek bent. En dat het natuurlijk nog wel betaalbaar moet blijven om naar de dokter te gaan.
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben heel erg gevoelig voor buikgriep, helaas.
2 �* 4 keer per jaar heb ik ervan. Meestal krijg ik de avond ervoor een specifiek aanvoelende buiklast. 's nachts begint dat dan. Steeds tijd genoeg gehad om de emmer in paraatheid te brengen dus.
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mja. Uiteindelijk moet de gezondheidszorg ook wel weten wat ze wil. Mijn vroegere huisarts legde hard de nadruk op preventie en het geven van gezondheidsadvies. Als je dat doet bestaat je cliënteel niet enkel uit doodzieke mensen. Daarna moet je natuurlijk niet komen klagen dat je cliënteel niet enkel uit doodzieke mensen bestaat.
![]() |