![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Twee maten, twee gewichten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Neen dan betekent dit dat bij werk vinden het diploma alleen geen doorslaggevende factor is. Dat er dus een ganse hoop andere factoren een rol spelen. Welke de belangrijkste is, kan op basis van dergelijke statistische info niet onmiddellijk besloten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een kleine nieuwsflash: de CCC bestond uit vier man en was enkele decennia geleden actief.
De bende van Nijvel? Nog afgezien van het feit dat niemand weet wie of wat daar echt schuil achter ging gaat het hier om een reeks misdaden die ook reeds decennia achter ons liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste stellen de jihadi-terroristen zelf dat zij uit religieuze overtuiging handelen. Ten tweede maken de jihadi-terroristen deel uit van een georganiseerd netwerk. Van Themsche maakte geen deel uit van éénder welk netwerk. Ik schakel probleemjongeren die moslim zijn en die bv. politieagenten neersteken (iets wat veel vaker voorkomt dan iets zoals Van Themsche) toch ook niet gelijk met jihadi-terroristen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Over hysterie kan ik van jou nog wel iets leren me dunkt. Hysterisch zijn volgens mij diegenen die het aanbieden van Hallalmaaltijden op een school een bedreiging vinden voor de scheding van Kerk en Staat. Zij geven daarmee te kennen dat alles dat door moslims wordt gedaan bedreigend is. Zij zien de moslims als een homogene massa. Ik niet. Enfin, ik denk dat ik mijn standpunt verschillende keren duidelijk heb toegelicht. Jij ook. Verdere discussie lijkt me dan ook zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat de arrestaties vandaag in Bonn-Keulen ook geen indicatie zijn dat jihadi-terrorisme een grotere dreiging is in West-Europa dan bv. losgeslagen Katholieken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
(Trouwens: al die gekken die in de VS en hier schietpartijen op scholen beginnen, verwijzen ook altijd naar een of andere ideologie; dit betkent niet dat die ideologie de oorzaak is voor hun daden). Citaat:
Ik schakel niets gelijk. Ik geef voorbeelden van twee maten en twee gewichten in verklaringsmodel (Van Themsche vergelijken met een moslimjongere die een agent verwond vind ik anders wel een gewaagde vergelijking hoor). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Jij legt dus allerlei a priori voorwaarden op over wat als tegenvoorbeeld mag gelden en wat niet??? Je verwerpt dus alles wat jouw theorie tegenspreekt (zoals je ook al de anti-abortusmoordenaars hebt weggewuifd - he die zitten ook in een netwerk ...). Wie ontkent hier nu alweer feiten??? Laatst gewijzigd door pieter&co : 26 september 2008 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Burger
|
![]() De feiten erken ik. Het is jouw verklaring van die feiten die ik niet aanvaard. Iets helemaal anders Jozef. Maar ja voor jou is dat allemaal hetzelfde he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nogmaals hoe zwaar de factor diploma doorweegt is afhankelijk van allerlei andere factoren (zoals de economische situatie. Als het economisch goed gaat, weegt de factor diploma veel minder door.) (trouwens de vergelijking loopt wel een beetje mank om statistische redenen: bij het werklozenvoorbeeld gaat het om een uitzondering van 1 op 450000, bij de landen gaat het om uitzonderingen van 1(of 2) op 100(?). Toch nog een verschil in statistische relevantie niet? Maar ja als het om moslims gaat mogen de gekste vergelijkingen worden gemaakt, niet???) Idem ditto met godsdienst. Hoe zwaar de factor godsdienst kan doorwegen in een verklaringsmodel hangt af van een heleboel andere factoren. Daaruit volgt dat geoon verwijzen naar godsdienst geen verklaring is. Nu duidelijk genoeg??? Dus zeggen dat moslim landen overwegend geen democratieen zijn precies vanwege hun religieuze achtergrond, is geen verklaring. Immers het verklaart niet waarom sommige moslimlanden wel democratieen. Zeggen dat de meeste christelijke landen democratieen zijn vanwege hun religieuze achetrgrond, is geen verklaring. Het verklaart niet waarom sommige christelijke landen geen democratieen zijn. Religie is anders gezegd als verklarende factor ruim onvoldoende. Zoals ik al zei: Dit is tamelijk elementair hoor. Laatst gewijzigd door pieter&co : 26 september 2008 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Die netwerken worden dagelijks blootgelegd. Hoe geraakte een Belgische moslim-bekeerlinge in godsnaam in Irak om daar een zelfmoordaanslag te plegen denk je? Jij wil dat echter allemaal niet zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is ook gegeven bijvoorbeeld dat landen waar de gemiddelde temperatuur meer dan 25 graden is, over het algemeen minder democratisch zijn dan die waar de gemiddelde temperatuur lager is dan 25 graden. Betekent dit daarom dat geniddelde temperatuur een verklarende factor is in de verklaring van het democratisch gehalte van een land??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Pas nu zelf toe op jouw verhaaltjes. Zoals ik al zei worden dergelijke verhalen sterk overdreven (kijk eens naar de 3delige BBC-documentaire "The power of nightmares" - is makkelijk via google te vinden en kan online gratis bekeken worden) |
|
![]() |
![]() |