![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wij het belangrijk vinden dat dieren in passende omstandigheden worden geslacht, dan is er in onze westerse wereld geen plaats voor deze barbaarse wijzen van slachten. De Vlaamse of Nederlandse slager is op dat vlak door allerlei wetten gebonden. Waarom zouden we daarop dan uit misplaatste religieuze redenen hierop een uitzondering maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik er je even op wijzen dat niet alle toegestane wijzen van verdoven even diervriendelijk zijn. De toegestane methodes om te bedwelmen zijn : "1. Penschiettoestel 2. Kopslag 3. Elektrische bedwelming 4. Gasbedwelming met behulp van kooldioxide" http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...3L0119:NL:HTML evenals de toegestane behandelingswijze "2. Ook is het verboden de poten van de dieren vast te binden en de dieren op te hangen voordat zij worden bedwelmd of gedood. Pluimvee en konijnen mogen evenwel worden opgehangen om te worden geslacht, voor zover passende maatregelen zijn getroffen om ervoor te zorgen dat het pluimvee en de konijnen vlak voor het bedwelmen zo ontspannen zijn dat de bedwelming doeltreffend en zonder onnodige vertraging kan worden uitgevoerd." Laatst gewijzigd door artisjok : 30 november 2008 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hallal- en koosjer-slachten is volledig in tegenspraak met de bepalingen die wij in onze samenleving opleggen en beschouwd worden als algemeen geldend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze worden levend, aan hun poten, ondersteboven opgehangen aan een "lopende band". Ze worden verdoofd met een kopslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De normen die opgelegd worden in onze samenleving hebben nu eenmaal een algemeen en algeldend karakter. Stel je eens voor dat een groep in België wonende zoroastristen meent dat hun overledenen volgens hun religieuze traditie moeten "opgeruimd" worden... De regels voor de teraardebestelling van overledenen gelden voor iedereen, ongeacht hun godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: http://en.wikipedia.org/wiki/Thera_eruption Citaat:
Hier nog extra info: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_extinction Natuurrampen worden hier ook vermeld ![]() Ik vraag me dus sterk af of u wel weet waarover u spreekt als het over ondergang van beschavingen gaat.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 november 2008 om 12:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor; beschavingen komen en gaan dus moet je jezelf overgeven aan eindeloos cultuurrelativisme? De 'ga alvast liggen' mentaliteit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De barbaarse slachtwijze die we goedkeuren voor kippen, doen we niet omdat er geen betere wijzen zijn, maar omdat een andere wijze te arbeidsintensief is en dus stukken duurder. Dit wordt toegestaan enkel uit economische overwegingen. Anderzijds is niet al het halal vlees afkomstig van dieren die onverdoofd geslacht worden. "Wil je vlees Halal noemen dan moet het aan een aantal voorwaarden voldoen. Het dier moet een eerbaar bestaan hebben gehad. De slachting moet in naam van Allah worden verricht door middel van een gebed door een volwassen moslim. En het dier moet op een speciale wijze geslacht worden. De slachting moet richting het oosten plaatsvinden en de keel moet worden doorgesneden zodat het bloed wegstroomt uit het dier. In principe moet dit allemaal onverdoofd gedaan worden. Maar een groot gedeelte van de moslimgemeenschap gedoogd verdoving bij rituele slachting, mits het dier hier niet aan overlijdt. ... Peters Farm, de leverancier van Albert Heijn, Coop en Jan Linders, slacht al het kalfsvlees ritueel. Ze verdoven echter wel. Dit is voor Albert Heijn aanleiding te denken dat hun kalfsvlees niet Halal is. Dit is een misvatting. Een kalf die wordt verdoofd voor de rituele slachting is nog steeds Halal. Sterker nog, Peters Farm exporteert zelfs naar moslimlanden." http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=2802 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS, vis is hallal: mag dat ook niet van jou? Laatst gewijzigd door filosoof : 30 november 2008 om 15:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementslid
|
![]() Of halal-slachtingen nu diervriendelijk zijn of niet, het typeert onze samenleving in volle verval dat we ons aanpassen aan de godsdienstwaanzin van een minderheid. Dit gedrag past perfect in het patroon dat de 'rise & fall-cyclus van beschavingen kemerkt. Ter herinnering hier nog eens het beruchte patroon:
1. Een volk ontwikkelt zich - door beschaving - en de welvaart groeit snel. 2. Het volk in kwestie vindt van zichzelf dat het heel welvarend is, misschien wel té, opperen sommigen 3. Het volk begint - onder impuls van die 'sommigen' - te 'geven' en 'vergeven' - de opstelling versoepelt, verdedigingsmechanismen verzwakken, een algemene slappe, minder imperialistische houding wint veld 4. Het 'geven' en 'vergeven' neemt overdreven proporties aan 5. Buitenstaanders (andere naties en volkeren) merken dit op en beginnen die toestand uit te buiten 6. De ondergang van het welvarende volk zet in, maar de leden ervan bemerken het niet of denken dat het een tijdelijk verschijnsel is. Dat versnelt de ondergang, in combinatie met de toegenomen karakterslapte. 7. De versnelde ondergang is niet meer te stoppen.
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn er moslims die het niet al te nauw nemen met dit alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit is misschien weer een domme mening voor jullie, maar de meeste normale mensen zijn dom dus zeg ik het maar.
halal hoort thuis in landen waar ze halal eten om religieuze redenen, hier eten we praktisch alles, omdat dat hier past, wil je dat niet, eet het dan niet, maar kom niet janken omdat het geen halal is, dat kan je namelijk eten bij jullie thuis, gezellig hoor, waar je hoort |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals u ziet mijn beste wacht ik al heel lang op een post met inhoud van u ![]() ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 30 november 2008 om 21:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() enne u wordt persoonlijk staat u soms met de rug tegen de muur omdat u iets onverdedigbaars wil verdedigen nameijk de islam en al zijn niet humane aspecten ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Shaddy, jongen, jij gaat ervoor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Ik ben een meisje die opkomt voor de rechten van vrouwen en dieren. ik ga er zeker voor en geen enkele doorsnee poco zal mij het zwijgen opleggen. Uiteindelijk sta ik recht in mijn schoenen en verdedig ik de rechten dat de volgelingen van een pedo krijgsheer willen afnemen met behulp van de pocos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |