Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2008, 20:01   #161
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Anna, ik zal het nog eens zeggen want je schijnt me niet te begrijpen.

De strijd van BDW is tegen het VB, niet tegen Belgie.
Met BDW in de NVA gaan die NOOIT samenwerken, zelfs niet als men Belgie zou kunnen laten barsten.
Dat het niet klikt tussen het VB en de N-VA is een feit, maar niet uitsluitend aan de N-VA te wijten. Vooraleer de beleidsnota van de Vlaamse regering aan bod kwam, was er een kort debat over het ontslag van Geert Bourgeois (om België te redden!) in het Vlaams Parlement, waarin Filip Dewinter terecht de minister-president zwaar aanpakte, maar evenzeer de N-VA. Ik vraag me af waarom. Vermoedelijk de verkiezingskoorts die de kop opsteekt. Spijtige zaak in ieder geval.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 20:07   #162
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat het niet klikt tussen het VB en de N-VA is een feit, maar niet uitsluitend aan de N-VA te wijten. Vooraleer de beleidsnota van de Vlaamse regering aan bod kwam, was er een kort debat over het ontslag van Geert Bourgeois (om België te redden!) in het Vlaams Parlement, waarin Filip Dewinter terecht de minister-president zwaar aanpakte, maar evenzeer de N-VA. Ik vraag me af waarom. Vermoedelijk de verkiezingskoorts die de kop opsteekt. Spijtige zaak in ieder geval.

Nja partijen die de dezelfde electoraal markt aanboren kunnen ondanks hun gelijkenissen feller zijn tegenover elkaar. Politiek gaat in de eerste en laatste plaats nog altijd om het aantal stemmen die men haalt. In essentie is dit goed maar het heeft een aantal negatieve negeneffecten. Het is opvallend dat Groen/SP.a en VB elkaar zo goed als negeren hoewel ze elkaars tegenpolen zijn. Cordon is misschien één verklaring maar cordon slaat enkel op machtsdeelname en bij (traditioneel) links helemaal niet op discussie en debat. Toch negeren ze elkaar.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 08:10   #163
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Peeters als ik mij niet vergis.
Verwondert me dat VLD en SP.a geen bevoegdheden van Bourgeois opeisen... als gieren rond een karkas... de CD&V is nu eenmaal een 7 tal parlementszetels lichter geworden... en de VLD heeft indertijd een zelfde argument tegen Anciaux gebruikt na het ineenstuiken van de VU.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 08:55   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In feite is het toch wel wat straf.

Eerstens hebben de vlamingen hopen zetels te weinig in het federale parlement, omdat de franstaligen vinden dat ze vast moeten vertegenwoordigd zijn en dus minder stemmen nodig hebben per zetel.

Dan hebben ze regeringsvertegenwoordigers te weinig omdat de franstaligen vinden dat de regering paritair moet worden samengesteld, terwijl ze nog geen 40% van de bevolking uitmaken

Bovendien wordt 1/5 van de Vlaamse bevolking buiten spel gezet omdat ze voor de "verkeerde" partij zouden stemmen.

en uiteindelijk heeft de regering zelfs geen meerderheid bij de vlaamse parlementairen.

Kunnen we daar geen aparte naam aan geven? dit heet toch niet "democratie"?
Coq au Flamand?
Vlaamse opstoverij op Laekense wijze?

BHV zal niet gesplitst zijn tegen volgende verkieizingen: of die nu morgen, in 2009 of in 2052 plaatsvinden.
Zelf stem ik VB uit rancune tegen bovenstaande geplogenheden, een andere mogelijkheid tot protest is bij de volgende verkiezingen wèl op te draven (= verplicht), je te laten registreren maar niet in het hokje te stappen en gewoon het kaartje openlijk en vierkant in het doosje te proppen.
dat zou dan een "ongeldige" stem moeten wezen? in tegenstelling tot "blanco" waarbij je stem bij de meerderheidspartijen wordt gerekend.

Het is gewoon dat ik hoop dat VB door de huidige malversaties een monsterscore gaat behalen (wie gelooft deze politici nog?) maar anders zou ik echt wel geld willen geven voor de reactie van de kiesvoorzitters als je zo floeps ... kaartje in doosje steekt voor hun neus weg, terwijl ze je pas nog aan het inschrijven zijn.

"stemmen? hoezo stemmen? waarvoor? waarom? onwettig? niks stemplichtig, sorry folks! byebye"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 september 2008 om 08:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 14:42   #165
kaap
Burger

Standaard

Te lezen op redactie.be: http://www.deredactie.be/cm/de.redac.../080923_dumpen

Citaat:
Volgens De Morgen heeft CD&V nog tot zondagavond geprobeerd om de N-VA mee over de streep te trekken. In dat scenario zouden er vervroegde federale verkiezingen zijn gekomen, samen met de regionale verkiezingen van volgend jaar.

De federale regering zou zich tot dan op de sociaal-economische dossiers concentreren en de grote staatshervorming zou pas na de vervroegde verkiezingen weer op het menu komen.

Nochtans had het N-VA-congres er zondagmorgen al de stekker uitgetrokken. Geert Bourgeois, toen nog Vlaams minister, zou volgens De Morgen zondagavond een sms'je naar Kris Peeters hebben gestuurd.

"Als je echt van plan bent om toch door te zetten met die dialoog, weet dan dat ik mijn ontslag geef als minister", zou de boodschap hebben geluid.

Maar gistermorgen kreeg Peeters dan toch zijn garanties van de Franstaligen, waarop Bourgeois geen andere keuze restte dan zijn conclusies te trekken en inderdaad op te stappen. Meteen lijkt ook een eind te zijn gekomen aan de ongemakkelijke spreidstand van het Vlaamse kartel.

Per SMS dus? Ben misschien wat paranoïde maar volgens mij kunnen geheime diensten dat lezen zeker van sleutelfiguren in de politiek? Zo zou de Belgische geheime dienst, die redelijk pro Belgique is naar ik aanneem, dat makkelijk kunnen lezen. Dan even via de geschikte kanalen de Franstaligen inseinen dat ze Peeters met "garanties" moeten overhalen om met de dialoog accoord te gaan, om zo Geert Bourgeois en de NVA te wippen en voila, tis gefixed. Dan even een paar dagen rustig blijven om de CD&V niet te provoceren en vervolgens langzaam aan de dialoog weer beginnen treineren. Zal wel aan mij liggen.
kaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 15:21   #166
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In feite is het toch wel wat straf.

.........

Kunnen we daar geen aparte naam aan geven? dit heet toch niet "democratie"?
Coq au Flamand?
Vlaamse opstoverij op Laekense wijze?

...............
Je bedoelt "le Flamand cocu" ?
Oud 23 september 2008, 22:41   #167
De Waal
Banneling

Standaard

Ocharme, Bourgeois is tweemaal op zijnen lelijke bek gegaan in een week tijd.
hopelijk gaan ze nu weer normaal kunnen muziek draaien op radio 1.......
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 23:07   #168
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Ocharme, Bourgeois is tweemaal op zijnen lelijke bek gegaan in een week tijd.
hopelijk gaan ze nu weer normaal kunnen muziek draaien op radio 1.......
Even serieux, wat voor muziek draaien ze op Radio 1 nu & wat is voor jou normale muziek? Ik luister naar geen enkele Vlaamse zender wegens te enerverend wat muziekskeuze betreft (enkel Classic 21 luister ik soms naar).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be