![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het OCMW een handeling stelt die in het verlengde ligt van het mandaat dat haar gegeven wordt, dan moet die handeling controleerbaar en openbaar zijn. Dit betekent dan ook dat iedereen kennis moet krijgen van de gevoerde politiek. Nu is dat niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zie niet in wat het ene met het andere te maken heeft... Niet elke handeling van een openbare instelling moet officieel bekendgemaakt worden. Dat staat bovendien helemaal los van de openbaarheid van bestuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U ziet het niet. Tja, de rechter heeft het wel ingezien en heeft geoordeeld dat dergelijke onderhandelingen niet overeenkomstig het mandaat van het OCMW werden gevoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn vraag aan jou is niet wat de rechter gezegd heeft, want het oordeel van de rechter heeft immers niets te maken met het ontbreken van een openbaar bericht of een officiële bekendmaking. Mijn vraag is waarom je tot de conclusie komt dat deze handeling van het ocmw niet controleerbaar of openbaar zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee, en waarom zou het ook? Daar is helemaal geen reden voor. Nogmaals: openbaarheid van bestuur =/= de wet op de overheidsopdrachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een offerteaanvraag beantwoorden met een proces...zo behandel je je potentiele klanten ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 oktober 2008 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementslid
|
![]() De uitspraak van deze rechter verbaast me uitermate. Er zijn nochtans precedenten genoeg, waar de praktijk van samenaankoop wél wordt gedoogd. Zo had ieder reclamebureau vroeger bij de media, waar het ruimte aankocht, een commissie van 15% (Big Business dus, als het over bijvoorbeeld tv-ruimte ging). Op het eind van het jaar kregen de bureau's van die media nog eens een 'surcommissie', variërend tussen 3 en 6% als ze grote hoeveelheden ruimte hadden gekocht. Daarna vond een bolleboos de 'aankoopcentrale' uit. Die coördineerde de aankopen voor diverse adverteerders en bureau's en leefde alleen van de surcommissies. Geen haar op het hoofd van de mediabonzen dat er aan dacht om de verkoop te weigeren aan die aankoopcentrales. Integendeel, de media betaalden (en betalen nog steeds) met een brede smile de surcommissies. Die olieleveranciers zouden dus niet moeten procederen, maar blij zijn dat ze in één klap een massa stookolie kunnen leveren, met minder moeite, minder tijdverlies en overhead-kosten. Waarom ze hebben geprocedeerd, is me al helemaal een raadsel.
![]() |
#177 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
't begingt belachelijk te worden jullie discutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Voor de minder begaafden onder ons het zijn wel de handelaars die geen offerte mochten maken die een proces voeren (de kleintjes of a politieken), diegenen die mogen leveren maken waarschijnlijk geen of bijna geen winst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan vrees ik het ergste als ze achter brood moeten gaan ook.
![]() |