![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 oktober 2008 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg namelijk niet dat ik tegen regulering ben van het verkeer. Ik wou die persoon daar enkel duidelijk maken dat met minder regels het ook wel eens beter zou kunnen lukken. Dat heeft overigens sociologische redenen - naar het schijnt is dat belangrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 3 oktober 2008 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
De topdogs van Iran zijn hier ontvangen in de senaat, wie heeft er toen gereklameerd? Wie? Hallo? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Staatssecretaris
|
![]() Homo's en lesbiennes het blijft toch maar zever.
laat mensen die willen genieten van hetzelfde geslacht toch doen. Het enige waar ik wel een probeem heb is dat zulke koppels kinderen wil hebben. Sorry de natuur heeft ervoro gezorgd dat enkel een m en een v samen een kindje kunnen krijgen dus is je partner van hetzelfde geslacht ja dan heb je pech dan kun je geen kinderen krijgen ook niet via andere manier moet dit wettelijk verboden worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Staatssecretaris
|
laat mensen die willen genieten van hetzelfde geslacht toch doen. Het enige waar ik wel een probeem heb is dat zulke koppels kinderen wil hebben. Sorry de natuur heeft ervoro gezorgd dat enkel een m en een v samen een kindje kunnen krijgen dus is je partner van hetzelfde geslacht ja dan heb je pech dan kun je geen kinderen krijgen ook niet via andere manier moet dit wettelijk verboden worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gewoon opgemerkt dat uw argument er van uit gaat dat een grote groep mensen slecht, dom en wat weet ik nog allemaal zijn. Helaas zitten die mensen in de stemkantoren en stemmen zij op mensen die zij verkiezen. Ik vind dat een argument tégen vormen van inperking van de vrije meningsuiting. Ik wil overigens ook wel reageren op uw 'half sarcastische witz' met enkele citaten uit uw reactie: Citaat:
Maar, om u te troosten, er staat geen enkel overtuigend argument in. Ik weet best dat mensen wel eens domme dingen kunnen zeggen. Et alors? Als er iemand hier discussieert in een vacuüm, ben jij het eigenlijk wel. De problemen van (1) a priori te weten wat er vervolgd moet worden, (2) het gegeven dat we in een schaarse wereld leven waarin de tijd en moeite die gestoken wordt in het vervolgen van een bepaalde mening niet gestoken kan worden in het vervolgen van iets dringender/belangrijker (3) het feit dat lobbygroepen kunnen lobbyen om meer en meer onder 'verboden' mening te stellen, (4) het probleem van de invloed te bepalen van bepaalde meningen op anderen, (5) het gegeven dat je negeert dat conflicterende meningen toelaten zorgt dat je deze stemmen kan detecteren en - qua samenleving, desnoods - erop reageren (in plaats van ze ondergronds te laten gaan), (6) het punt dat je een bijna dictatoriale overheid nodig hebt om zo'n wet af te dwingen op een niet-willekeurige wijze. Ja, daar hou ik ook rekening mee. Allemaal argumenten om te zeggen: laat die vrije meningsuiting maar voor wt het is. Niet teveel mee spelen - ge verheft uzelf tot een Goddelijke instantie die je niet bent.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 oktober 2008 om 12:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom wettellijk verboden zou moeten worden waarin de natuur niet voorzag, die logica ontgaat me: dan zouden we toch ook het wiel, transistors, microchips, Zaventem, Lufthansa, parachutes en nog oneindig veel meer moeten verbieden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
|
![]() Cirkels zijn cool.
Citaat:
Het debat inzake vrije meningsuiting heeft helem�*�*l niets te maken met "eens domme dingen zeggen." Wie kan dat nu wat schelen ? Veel belangrijker zijn de pertinente leugens, kwaadwillige roddels, achterklap, laster, smaad en eerroof met de bedoeling om iemand te kraken - iets wat in heel veel gevallen nog lukt ook. Nog steeds volgens jouw ideologie moeten bovenstaande praktijken perfect kunnen, want deze vallen allemaal handig onder "Vrije Meningsuiting." Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Nou, die zat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2 maten, 2 gewichten....
![]() |
![]() |
#177 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen er een geschifte imam opriep tot het gooien van homo's van een gebouw was het kot te klein.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |