Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2008, 21:26   #161
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Mede door haar onbekwaamheid, onmenselijkheid, onduidelijkheid,... is er een dode gevallen.
Ik ben geen fan van VLD, maar wat kan de minister er aan doen als een depressieve asielzoeker zelfmoord pleegt?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 21:52   #162
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik ben geen fan van VLD, maar wat kan de minister er aan doen als een depressieve asielzoeker zelfmoord pleegt?
Volgens de extreemlinkse kerk alles. Maar vraag mij toch ook af, waarom de andere zelfmoordenaars niet zoveel aandacht krijgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 21:52   #163
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het minste wat de Minister had kunnen doen, was een beleid voeren zoals afgesproken in het regeerakkoord door het opstellen van een Ministeriële omzendbrief waarvan al 15 maanden sprake is. Die omzendbrief moet duidelijk maken wie om welke reden kan geregulariseerd worden, bijvoorbeeld omdat men al lang in België verblijft, er volledig geïntegreerd is en een bijdrage levert aan de samenleving.

Maar deze regering regeert niet, ze reageert hooguit, loopt achter de feiten aan. Hoewel er een regeerakkoord is, is er binnen de regering geen akkoord over het vluchtelingenbeleid.
Hierdoor blijft de beloofde omzendbrief uit, is er dus geen beleid en worden mensen aan hun lot overgelaten, uitgewezen en opgesloten, ook al komen ze theoretisch in aanmerking voor regularisering. Hence de hongerstakingen, acties in bouwkranen en andere wanhoopsdaden.

De Minister moet haar verantwoordelijkheid nemen en een beleid uitvoeren dat is afgesproken. Dat doet ze niet en in die zin is ze politiek verantwoordelijk voor de nefaste en fatale gevolgen van haar non-beleid.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 oktober 2008 om 21:53.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 21:57   #164
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Al eens stilgestaan bij het feit dat een groot deel van onze welvaart gefinancierd werd met geld dat uit de Congo is gestolen? Dat onze economische migratie naar Congo aan de basis ligt van de conflicten daar? Dat de door ons willekeurig getrokken staatsgrenzen aan de basis liggen van de oorlogen in Congo en Rwanda?

We hebben - zeker ten opzichte van Congo - een bijzonder grote verantwoordelijk voor de smeerlapperij en de miserie waar die mensen in zitten. Ze is namelijk het directe gevolg van ons eigen handelen.
Nogal goedkoop. Laar ons het eenvoudig stellen. Ten tijde van de Belgische invasie, zal het voor de autochtonen aldaar niet al te best geweest zijn, maar vrees dat er nu voor hun, nog een stuk slechter is. Trouwens wat belet hun, van nu hun rijkdom ten gelde te maken.
En btw, zou wel leuk worden als we hiereen oorlog Vlaanderen, Wallonie zouden starten.
Oud 14 oktober 2008, 22:01   #165
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
wat belet hun, van nu hun rijkdom ten gelde te maken.
Ze zijn er mee bezig. Let maar op de Chinezen in Congo en de rest van Africa.
Citaat:
En btw, zou wel leuk worden als we hiereen oorlog Vlaanderen, Wallonie zouden starten.
Ik zou eerder aan de kant van Wallonië staan, denk ik.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 22:09   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn er mee bezig. Let maar op de Chinezen in Congo en de rest van Africa.
Ik heb wel eerder den indruk dat de Chinezen ermee bezig zijn. Al hetgeen we kunnen doen, is hopen dat de opbrengst ten goede komt van "het volk", en niet blijft steken bij "enkele baronnen en hun familie".
Citaat:
Ik zou eerder aan de kant van Wallonië staan, denk ik.
Nu, collaboratie is een eeuwenoud verschijnsel.
Oud 14 oktober 2008, 22:22   #167
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Of is het u nog nooit opgevallen dat er mensen van het "eigen volk" zijn die er slechter voorstaan dan een asielzoeker. Zal wel niet zeker want dan had u daar ook al eens iets van vermeld. Raar maar waar is, dat personen die in de bres springen voor een asielzoeker, nooit in de bres spingen voor de ellende en van het "eigen volk".
menselijke miserie is menselijke miserie, zo simpel is dat, welke nationaliteit, kleur of religie daar aan vasthangt, zal bij mij geen énkel verschil maken.

alsof het nog niet degoutant genoeg is hoe sommige figuren hier op de dood van deze mens spuwen, stel ik vast dat het dezelfde figuren zijn die bij de miserie van het "eigen volk" ook steevast roepen dat het "profiteurs, luiaards, dommerikken, eigen schuld,..." zijn. Zum kotzen
Ik kan alleen maar besluiten dat deze personen de emotionele ontwikkeling van een ameube hebben. triestig
Oud 14 oktober 2008, 22:25   #168
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Volgens de extreemlinkse kerk alles. Maar vraag mij toch ook af, waarom de andere zelfmoordenaars niet zoveel aandacht krijgen.
omdat het volgens uw rechtse vriendjes toch maar "losers" en "lafaards" zijn. Lees de vorige pg's er maar eens op na
Oud 14 oktober 2008, 22:46   #169
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
omdat het volgens uw rechtse vriendjes toch maar "losers" en "lafaards" zijn. Lees de vorige pg's er maar eens op na
U schijnt de vraag niet te begrijpen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 01:29   #170
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u medelijden met bejaarden die de eindjes aan elkaar moeten knopen en waar niemand de rekening zal voor betalen. Terwijl deze bejaarden wel mee de rekeningen hebben betaald gemaakt door vaderke staat met bv.: asielzoekers op te vangen.

Hebt u medelijden met de zieke, zoals onlangs bekend werd die een lening moeten aangaan om hun medicatie te betalen. Terwijl asielzoekers een beroep doen op medische bijstand in het militair hospitaal te Neder-over-Heembeek en, is deze niet gratis.
U gaat ervan uit dat de openbare diensten staan te springen om asielzoekers te helpen hé. Die VB propaganda vertroebeld uw visie...

Laat me een voorbeeldje uit de praktijk geven:
Een "minderjarige" in één van de asielcentra had enkele weken geleden een psychotische aanval... Een dokter van wacht werd opgebeld & WEIGERDE hulp te bieden (hiervoor kan hij dus geschorst worden)
Daarna werd de ambulance gebeld... de VERPLEGERS weigerden hem mee te nemen & gaven hem dan maar een shot Haldol zonder dat er een diagnose werd gesteld!!!

Uw "eigen volk eerst oplossing", die blijkbaar al wordt toegepast op asielzoekers - is een farce!
Hier worden de eigen bejaarden of eigen zieken niet beter van...
Integendeel. Ambulanciers, ziekenhuizen & politiediensten hanteren een APARTE manual als het om asielzoekers gaat en dat doet de hulpverlening enkel in het honderd lopen.
Oud 15 oktober 2008, 04:57   #171
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:

Ik denk dat er veel priesters zijn die eerder Vlaams en rechts zijn , al dan niet op een zachtere weg , de media ( tv - radio - gazet ) zou je beter extreem links noemen !

Laatst gewijzigd door pibo® : 15 oktober 2008 om 05:02.
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 05:01   #172
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
menselijke miserie is menselijke miserie, zo simpel is dat, welke nationaliteit, kleur of religie daar aan vasthangt, zal bij mij geen énkel verschil maken.

alsof het nog niet degoutant genoeg is hoe sommige figuren hier op de dood van deze mens spuwen, stel ik vast dat het dezelfde figuren zijn die bij de miserie van het "eigen volk" ook steevast roepen dat het "profiteurs, luiaards, dommerikken, eigen schuld,..." zijn. Zum kotzen
Ik kan alleen maar besluiten dat deze personen de emotionele ontwikkeling van een ameube hebben. triestig

Ik spuw niet op die mens , k vind dat ook erg .............. maar men eigen volk zal ik trouw zijn
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 05:52   #173
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het minste wat de Minister had kunnen doen, was een beleid voeren zoals afgesproken in het regeerakkoord door het opstellen van een Ministeriële omzendbrief waarvan al 15 maanden sprake is. Die omzendbrief moet duidelijk maken wie om welke reden kan geregulariseerd worden, bijvoorbeeld omdat men al lang in België verblijft, er volledig geïntegreerd is en een bijdrage levert aan de samenleving.
Volgens De Morgen was hij pas sedert 26 september in het land. Geen echt goed voorbeeld dus, deze zaak hier.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 05:52   #174
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
bijvoorbeeld omdat men al lang in België verblijft, er volledig geïntegreerd is en een bijdrage levert aan de samenleving.
Dus bovenop de wettelijke asielcriteria wil jij nu nog eens andere criteria voor wie niet aan de wettelijke criteria voldoet?

En daarna misschien nog eens andere criteria voor wie niet aan de regularisatiecriteria voldoet?

Het moet niet nog gekker worden.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 06:26   #175
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Al eens stilgestaan bij het feit dat een groot deel van onze welvaart gefinancierd werd met geld dat uit de Congo is gestolen? Dat onze economische migratie naar Congo aan de basis ligt van de conflicten daar? Dat de door ons willekeurig getrokken staatsgrenzen aan de basis liggen van de oorlogen in Congo en Rwanda?

We hebben - zeker ten opzichte van Congo - een bijzonder grote verantwoordelijk voor de smeerlapperij en de miserie waar die mensen in zitten. Ze is namelijk het directe gevolg van ons eigen handelen.
65 miljoen jaar geleden klopte Ugh op Ogh zijn kop met zijn knots en stal de T-Rex T-bone die Ogh aan het klaarmaken was.

Moet daarom nu ergens iemand nog een greintje schuldgevoel hebben tov de nakomelingen van Ogh ?

Neen dus. Congo, en haar bevolking, kan me totaal gestolen worden.

Die "vluchtelingen" ? Ook geen zak mee te zien. Komt naar hier, kan niks, en wil hier "geregulariseerd" worden zodat ze kunnen doppen en kindergeld trekken. Lukt dat niet dan gaan ze een beetje zielig doen en kerken volschijten terwijl ze hongerstaken. Dan kruipen ze in kranen en vallen op hun muil.

Bij dergelijke acties stel ik me de vraag dat men dan WEET waar deze illegalen zich bevinden. (Kranen & kerken)

Logisch zou dan zijn van politie in te schakelen, al deze mensen op te pakken, en direct in 147bis te steken of te repatrieren. Opgeruimd staat netjes.

We hebben hier in Belgie al problemen genoeg, en al genoeg mensen die aan de tiet van de sociale zekerheid hangen. We moeten er echt geen gaan importeren.

En als een idioot zelfmoord pleegt, is dat 100% zijn eigen fout. Had hij maar niet naar hier moeten komen terwijl hij wist dat hij hier niet welkom was.

De linksen (PS, CDH, SPa, ...) zien deze mensen natuurlijk graag komen, vermits eens ze stemrecht voor deze importsukkels kunnen afdwingen ze zichzelf kunnen verzekeren van een continue import van links electoraat.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 07:14   #176
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hehehe, Jij gaat hier vroeg of laat ergens blijven hangen he

koekoek
Oud 15 oktober 2008, 07:47   #177
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Maar deze regering regeert niet, ze reageert hooguit, loopt achter de feiten aan. Hoewel er een regeerakkoord is, is er binnen de regering geen akkoord over het vluchtelingenbeleid.
Hierdoor blijft de beloofde omzendbrief uit, is er dus geen beleid en worden mensen aan hun lot overgelaten, uitgewezen en opgesloten, ook al komen ze theoretisch in aanmerking voor regularisering. Hence de hongerstakingen, acties in bouwkranen en andere wanhoopsdaden.

De Minister moet haar verantwoordelijkheid nemen en een beleid uitvoeren dat is afgesproken. Dat doet ze niet en in die zin is ze politiek verantwoordelijk voor de nefaste en fatale gevolgen van haar non-beleid.
Dat is niet helemaal juist, wat velen vergeten is dat er al jaren regularisatie criteria zijn die duidelijk zijn, je kan dus in afwachting van de nieuwe criteria perfect de oude criteria toepassen, wat op dit moment dan ook gebeurd.

De criteria zijn duidelijk, ofwel ben je meer dan 3 jaar (families en alleenstaande minderjarigen) of 4 jaar (alleenstaanden) in asielprocedure en wordt je om humanitaire reden daarvoor geregulariseerd omdat je al die tijd legaal op het grondgebied bent gebleven.

Een andere categorie zijn uitgeprocedeerden die niet repatrieerbaar zijn omdat bijvoorbeeld de ambassade niet wil meewerken.

Een 3de categorie zijn diegene die geregulariseerd worden om medische redenen.

Wat jij aanhaalt als criteria "bijvoorbeeld omdat men al lang in België verblijft, er volledig geïntegreerd is en een bijdrage levert aan de samenleving" is eigenlijk iedereen die illegaal verblijft op het grondgebied belonen om geen gevolg te geven aan het uitwijzingsbevel en dat kan niet als je weet dat er in België duizenden uitgeprocedeerde asielzoekers wel een gevolg geven aan het bevel, hetzij door terugkeer op eigen kracht of zoals in de meeste gevallen ondersteunde vrijwillige terugkeer met de Internationale Organisatie voor Migratie

Wat we op dit ogenblik zien is dat asielzoekers nadat ze uitgeprocedeerd zijn ( na 2 tot 9 maanden) een aanvraag indienen om geregulariseerd te worden en dat is niet ernstig en unfair tegen al diegene die wel het uitwijzingsbevel opvolgen.
Oud 15 oktober 2008, 08:08   #178
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
U gaat ervan uit dat de openbare diensten staan te springen om asielzoekers te helpen hé. Die VB propaganda vertroebeld uw visie...

Laat me een voorbeeldje uit de praktijk geven:
Een "minderjarige" in één van de asielcentra had enkele weken geleden een psychotische aanval... Een dokter van wacht werd opgebeld & WEIGERDE hulp te bieden (hiervoor kan hij dus geschorst worden)
Daarna werd de ambulance gebeld... de VERPLEGERS weigerden hem mee te nemen & gaven hem dan maar een shot Haldol zonder dat er een diagnose werd gesteld!!!

Uw "eigen volk eerst oplossing", die blijkbaar al wordt toegepast op asielzoekers - is een farce!
Hier worden de eigen bejaarden of eigen zieken niet beter van...
Integendeel. Ambulanciers, ziekenhuizen & politiediensten hanteren een APARTE manual als het om asielzoekers gaat en dat doet de hulpverlening enkel in het honderd lopen.
En hoe precies is dat de schuld van het VB?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2008, 08:10   #179
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Belachelijk.
Niets zegt dat deze zelfmoord gelinkt is aan het beleid van de minister. Het kan even goed uit persoonlijke redenen zijn.
Oud 15 oktober 2008, 08:11   #180
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En hoe precies is dat de schuld van het VB?
Eigenlijk is het niet meer de moeite om daarop te reageren, HAMC.
In hun verwrongen wereldje is "alles" de schuld van het VB...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be