Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie zou jouw stem krijgen?
Obama 68 69,39%
McCain 30 30,61%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2008, 18:41   #161
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is slechts uw persoonlijke mening ingegeven door een bijna neurotische haat tegen alles wat religieus en godsdienstig is.
Ach, Uw persoonlijke mening wordt gekleurd door een grenzeloze verering voor al wat religieus en godsdienstig is....

Zo erg zelfs dat U de woorden van Palin ernstig neemt,daar waar haar openlijk geventileerde mening een schaamteloze aanval zijn op de integriteit van alle leden van de holebi-gemeenschap....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 19:16   #162
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Religie en godsdienst horen dan ook niet in het openbare leven thuis.
Dat is volledig juist.
Oud 26 oktober 2008, 19:28   #163
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
ok
Sorry ik heb het godsdienst forum nooit echt gevolgd waardoor ik niet wist wat u juist bedoelde, mijn excuses
Met politici die vanuit godsdienstig perspectief aan politiek heb ik op zich geen probleem, ik zal er uit principe nooit op stemmen (ze hebben de neiging wetenschap te ontkennen/negeren en dat is zéér gevaarlijk)
Hangt er toch ook van af hoe zich dat uit? Met een politicus die omwille van zijn geloof vindt dat het (burgerlijk) homohuwelijk moet verboden worden en dat creationisme moet onderwezen worden in lessen biologie heb ik een probleem, met een politicus die omwille van zijn geloof vindt dat we moeten streven naar een sociaal rechtvaardige samenleving en zorg moeten dragen voor het milieu heb ik hoegenaamd geen probleem.

Al moet het natuurlijk nooit zover gaan als bij, bijvoorbeeld, de ChristenUnie. Confessionele partijen zijn me toch net een stap te ver.

Edit: om verwarring te vermijden, CD&V beschouw ik niet als een confessionele partij.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 26 oktober 2008 om 19:35.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 19:46   #164
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hangt er toch ook van af hoe zich dat uit? Met een politicus die omwille van zijn geloof vindt dat het (burgerlijk) homohuwelijk moet verboden worden en dat creationisme moet onderwezen worden in lessen biologie heb ik een probleem, met een politicus die omwille van zijn geloof vindt dat we moeten streven naar een sociaal rechtvaardige samenleving en zorg moeten dragen voor het milieu heb ik hoegenaamd geen probleem.

Al moet het natuurlijk nooit zover gaan als bij, bijvoorbeeld, de ChristenUnie. Confessionele partijen zijn me toch net een stap te ver.

Edit: om verwarring te vermijden, CD&V beschouw ik niet als een confessionele partij.
Ja uiteraard heb ik een probleem met (gelovige) politici die het homohuwelijk (of andere ethische verworvenheden) willen afschaffen maar dat is dan omwille van hun standpunt zelf niet omwille vanuit welk perspectief ze deze voorstellen ze zouden doen.
Wat ik bedoel is dat ik nog meer probleem zou hebben met politici die scheiding kerk en staat willen afschaffen.
Verder is CD&V als linkse-ecologist voor mij no option

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 19:57   #165
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

liefst geen één van de twee !!!!! als het moet mc cain ........ , obama hélégans niet !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 19:59   #166
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ja uiteraard heb ik een probleem met (gelovige) politici die het homohuwelijk (of andere ethische verworvenheden) willen afschaffen maar dat is dan omwille van hun standpunt zelf niet omwille vanuit welk perspectief ze deze voorstellen ze zouden doen.
Wat ik bedoel is dat ik nog meer probleem zou hebben met politici die scheiding kerk en staat willen afschaffen.
Dan denk ik dat we het in de grond van de zaak eens zijn.

Confessionele politiek: neen bedankt. En voor de rest kan het geloof van politici me niet schelen, al geloven ze in het Vliegend Spaghettimonster.

Citaat:
Verder is CD&V als linkse-ecologist voor mij no option
En een priester die voor Groen! opkomt?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 26 oktober 2008, 20:45   #167
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:

Zoals u het schetst is er op die manier zeker goed te leven met een religieuze politicus, de vraag is waar je die dan vindt en wordt het beeld hypothetisch. Maar strikt genomen geef ik u gelijk.
Oud 26 oktober 2008, 20:57   #168
D'ARTOIS

Standaard

De Telegraaf meldt dat "Anchorage Daily News" zich achter Obama schaart en dat zij Palin ongeschikt achten als runner up en evt later Vice-President van Amerika.
Wel een beetje laat, maar beter laat dan nooit.
Verder blijkt dat Palin knoeit of heeft geknoeid met de aanbesteding van de gaspijpleiding, een miljardenproject dat een zodanige signatuur heeft zodat slecht de Canadese maatschappij deze aan kan leggen. Ja, waar kennen we dat van?
Steeds meer verzet komt er tegen Palin, maar uiteraard te laat voor het kiezen van een nieuwe running mate. Of niet?

Nee het gaat allemaal niet lekker.
Oud 26 oktober 2008, 21:10   #169
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Ik zou voor Obama stemmen. En wel om de volgende redenen:

- Toffe zonnebril met shiny suit, he's got style.
- Obama is ne zwarte en de zwarten mogen van mijn part nu ne keer de blanken uitsch*** in de VS.
- Ik wil geen president, waarvan ik niet zeker ben of die nog leeft na 4 jaar.
- Liever ne liberal dan een neocon: liever een jacobijn dan een vermomde Jacobijn
- McCain is een decadente debiel, een waardig symbool voor zijn verwaterde partij.
- Ik heb het niet voor kandidaten wiens runnig mate symbool staat voor het geloof in een 5000 jaar oude aarde.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 26 oktober 2008 om 21:12.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 21:48   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach, Uw persoonlijke mening wordt gekleurd door een grenzeloze verering voor al wat religieus en godsdienstig is....

Zo erg zelfs dat U de woorden van Palin ernstig neemt,daar waar haar openlijk geventileerde mening een schaamteloze aanval zijn op de integriteit van alle leden van de holebi-gemeenschap....
De stok mag wel eens in het hok van het PC-denken gegooid worden. En bijgevolg vind ik een uitspraak als die van Palin over homofilie een goede zaak, te meer daar het, in tegenstelling tot wat u denkt, geen aanval betekent op individuen maar wel op sommige, opgelegde opvattingen over homofilie en homoseksualiteit.

En terloops, neen, ik koester geen "grenzeloze verering voor al wat religieus en godsdienstig is". Verre van.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 21:51   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Confessionele politiek: neen bedankt. En voor de rest kan het geloof van politici me niet schelen, al geloven ze in het Vliegend Spaghettimonster.
Er is geen enkele grond om in een democratische staat confessionele partijen uit te sluiten. Uw houding kan zich dan ook niet vertalen in een wettelijke uitsluiting; het is slechts een mening die evenwel botst met de democratische spelregels.
Oud 26 oktober 2008, 21:53   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Gelukkig deel jij de opinie van een minderheid en ik die van een meerderheid.
Ik heb niet de indruk dat er een meerderheid is die wil verbieden dat politici hun geweten, filosofische overtuiging of godsdienstige achtergrond moeten wegcijferen in de politiek.
Oud 26 oktober 2008, 21:56   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Inderdaad, maar welk standpunt gaat die leraar innemen indien het in de klas, toevallig of niet, over Mevrouw Palin gaat? Stel dat ze werkelijk verkozen wordt en dino McCain een hartaanvalleke krijgt? Want dan is Palingske wel president van de USA hé!

"Ze heeft gelijk, de dinosaurussen liepen hier 6000 jaar geleden inderdaad samen met de mens rond"

Helaas is creationisme onlosmakelijk verbonden met religie, anders klopt hun verhaaltje niet meer
Als een leraar het over Amerikaanse politiek zou moeten hebben, dan is het zijn taak objectief te zijn. De houding die u schetst, past daarin niet.
Oud 26 oktober 2008, 22:08   #174
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Als Ralph Nader meedoet, zou ik op hem stemmen. Anders ongeldig.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 22:11   #175
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik zou op Nader stemmen, en indien niet mogelijk op Biden (via Obama, maar met een "bleuh"-optie).
Oud 26 oktober 2008, 22:11   #176
Geert C

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele grond om in een democratische staat confessionele partijen uit te sluiten. Uw houding kan zich dan ook niet vertalen in een wettelijke uitsluiting; het is slechts een mening die evenwel botst met de democratische spelregels.
Ik wil ze helemaal niet uitsluiten, ik zal er gewoon uit principe nooit op stemmen. Ik acht het niet wenselijk, maar voor mijn part richten ze zoveel confessionele partijen op als ze willen. Dat ik niet op confessionele partijen wens te stemmen is inderdaad mijn mening, en het botst niet met de democratische spelregels want ik heb niet de minste intentie anderen het recht te ontzeggen om op confessionele partijen te stemmen.
Oud 26 oktober 2008, 22:12   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil ze helemaal niet uitsluiten, ik zal er gewoon uit principe nooit op stemmen. Ik acht het niet wenselijk, maar voor mijn part richten ze zoveel confessionele partijen op als ze willen. Dat ik niet op confessionele partijen wens te stemmen is inderdaad mijn mening, en het botst niet met de democratische spelregels want ik heb niet de minste intentie anderen het recht te ontzeggen om op confessionele partijen te stemmen.
Inderdaad, ik had uw bijdrage echter anders geïnterpreteerd dan u schijnbaar had bedoeld.
Oud 26 oktober 2008, 22:20   #178
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Stel jij bent een Amerikaan, zou je voor Obama of voor McCain stemmen? Graag toelichting.
Dat is geen gemakkelijke vraag. Ik heb helemaal niet het gevoel genoeg informatie te hebben over beide kandidaten.

Wat we in de eigen pers van informatie hebben gekregen kwam op mij als hoogst ongebalanceerd en sorry - inhoudsloos - over. Dit draait voor mij vooral negatief uit voor Obama. I.e. ik sta erg wantrouwig tegenover de pers hier, en ben dan ook geneigd meer vertrouwen te hebben in een McCain dan in een Obama. Ik hou niet van de blinde adoratie die er wel rond de man lijkt te hangen.

Ik vind het ook erg storend hoe nogal wat media het doen overkomen alsof niet stemmen op Obama racistisch zou zijn. Als je weet dat 95% van de zwarten bij de voorverkiezingen op Obama stemde, dan denk ik dat er als er ergens 'racisme' speelt dat eerder bij de zwarte bevolking is dan de blanke.

Dat gezegd zijnde. Puur politiek denk ik meer bij McCain aan te sluiten dan bij Obama. I.e. Obama lijkt mij meer overheidsinmenging te wensen dan McCain en hij is minder consequent in zijn standpunten. (bvb gun control) Een mantra zoals 'change' zonder erbij te zeggen wat voor change dan precies is even hersenloos als 'goed bestuur'

Maar zoals gezegd weet ik niet genoeg over hun concrete programma's en verleden om dit echt goed te kunnen inschatten.

Ik zie ook wel positieve kanten aan Obama tov McCain. Obama heeft - denk ik - een groter potentieel dan McCain op bepaalde vlakken. Hij kan bijvoorbeeld veel meer bereiken bij de zwarten dan McCain zou kunnen bereiken. Een (veel te) groot deel van de zwarte bevolking nestelt zich in een slachtoffercultus en een zwarte president die daartegenin gaat zou veel meer kunnen bereiken dan een blanke.

Ik denk dat hij ook in het buitenland meer gedaan zou kunnen krijgen dan McCain, zij het niet overal.

Het probleem is echter dat me niet duidelijk is wat de bedoeling van Obama is.

Om het zo te zeggen, ik zit met een prisonner's dillema.
Kies ik voor McCain met -2/+2 of voor Obama met -10/+10?

EDIT: een laatste belangrijk aspect is dat als de democraten zoals verwacht de senaat ook volledig gaan controleren, ik misschien liever een republikeins president zou hebben als tegengewicht.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 oktober 2008 om 22:22.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 23:10   #179
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De stok mag wel eens in het hok van het PC-denken gegooid worden. En bijgevolg vind ik een uitspraak als die van Palin over homofilie een goede zaak, te meer daar het, in tegenstelling tot wat u denkt, geen aanval betekent op individuen maar wel op sommige, opgelegde opvattingen over homofilie en homoseksualiteit.
En terloops, neen, ik koester geen "grenzeloze verering voor al wat religieus en godsdienstig is". Verre van.
Natuurlijk mijn beste, U hebt het als zodanig van thuis uit opgepepeld gekregen samen met Uw papje.....
Dat neem ik U alvast niet kwalijk aangezien U vanuit Uw opvoeding reageert.....Sta mij dan toe om er vanuit mijn levensbeschouwing er een héél andere mening op na te houden die de mens zelf als centraal punt in het oog houdt, en dit dat die mens ongeacht wat zijn geloof of sexuele voorkeur betreft aanzie als mijn naaste omdat hij is wat hij is ,en niet dat hij is wat U graag zou zien wat hij wezen moet....
En dat is nu nét het héle verschil tussen U en mij ,mijn beste...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 23:28   #180
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?
Het is zoals kiezen tussen de pest en de cholera , hé. Voor Obama dus, met onderdrukte braakneigingen . Mc Cain is gewoon te erg, simpelweg een verlengstuk van het Bush-regime : een ramp voor de Amerikanen & de hele wereld !
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be