![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stelde "Zelfs als het waar zou zijn dat er met 2 maten en 2 gewichten zou gemeten worden - wat helemaal niet zo is - dan zie ik nog niet echt in waarom dat niet zou mogen." Ik bedoelde "Of kan je niet uitleggen waarom er niet met 2 maten en 2 gewichten zou mogen gemeten worden?" Laatst gewijzigd door artisjok : 7 november 2008 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Als de enige uitkomst van een overleg de zin van de vakbond mag zijn, dan is er de facto geen overleg.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
stakingen worden vandaag zo snel en frequent toegepast dat het alle nut verliest. Een staking zou pas moeten indien alle middelen zijn uitgeput en men alle mogelijke oplossingen heeft bekeken in een doorgedreven overleg. Nu staakt men al voordat men heeft overlegt om gewoon al aan te geven van dit willen wij en dit moeten we ook krijgen. Vind ik verkeerd. Trouwens het is lachwekkend hoe sommige organisaties en vooral die van de overheid mekaar afwisselen om te staken. eerst heb je de nmbs, dan volgt de lijn , hebben die gedaan zijn de mannen van de post, dan de cipiers van gevangenissen, dan de leerkrachten, gevolgt door de ambtenaren van de overheid en als die allemaal gestaakt hebben dan beginnen we opnieuw vooraan hé ook word het excuus koopkracht serieus uitgemolken door de vakbonden en politici maar veranderd er dus niks. zoals ik in een eerdere reactie al zei zorgt dat die 40 tot 50% wat we betalen aan de overheid op ons brutoloon verdeeld word door 20 tot 25% meer nettoloon voor de werknemer en hetzelfde minder op het brutoloon voor de werkgever. iedereen tevreden en verder dat iemand die 38h full time per week werkt voor eender welke job een minimum nettoloon van 1500 euro per maand heeft. 1500 euro per maand is een realistisch en aanvaardbaar loon voor iedereen die full time werkt en hierdoor heeft die persoon meer financiele mogelijkheden wat goed is voor de economie en ten 2de motiveer je werken doordat een full time job stukken meer verdient dan den dop want nu kun je voor 200 tot 300 euro minder beter thuios blijven doppen dan full time te gaan werken want het verschil tussen sommige minimum lonen voor een full time job van laaggeschoolden en een dop premie is soms amper 100 euro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest zijn nog altijd veronderstellingen die je niet kan hard maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Zou het kunnen zijn dat minstens één forumdeelnemer bij een (rode) vakbond tewerkgesteld is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() Ik in alle geval niet. Vaak ben ik zelfs niet pro-vakbond. Maar dat neemt niet weg dat ik het goed zou moeten vinden als men werknemers onderbetaalt.
Laatst gewijzigd door freespirit : 9 november 2008 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |