Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 13:50   #161
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de speech van McCain was er één van verzoening, mooi.
Idd. Die speech van McCain was goed. Als hij in z'n hele campagne een dergelijke houding had uitgestraald, had hij meer kans gemaakt dan met het negativisme.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:04   #162
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Idd. Die speech van McCain was goed. Als hij in z'n hele campagne een dergelijke houding had uitgestraald, had hij meer kans gemaakt dan met het negativisme.
Inderdaad een goede speech. Was dit de 'echte', meer gematigde John McCain? Ik betwijfel echter of hij zonder negativisme verder was geraakt. Zijn achterban houdt niet van verzoening. Een verkiezingsstrijd is een format waarin elke kandidaat een bepaalde rol speelt. Net zoals Obama vermoedelijk minder 'links' zal regeren dan zijn toon uit de campagne ons wil doen geloven.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:04   #163
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Circe
Wat me vooral opvalt is de gretigheid waarmee alle wereldverbeteraars, zelfverklaarde antiriassisten en andere politiek correctelingen het nu steeds maar hebben over: African American, de eerste ZWARTE, de BLACK president en alle verdere racistische opmerkingen die ze maar vinden.
Het is vooral in de VS dat Obama als 'zwart' gezien wordt, ongeacht zijn lichtbruin tintje. Deze verkiezing is voor de 'african Americans' in de VS een historische overwinning op het racisme en een broodnodige colectieve katharsis voor een maatschappij waar 'race lines' bestaan die groepen tegenover elkaar in een hierarchisch aangevoelde relatie plaatsen. De VS maatschappij zal sterker worden door de eenmakende uitstraling van een president van een van de etnische minderheden. De VS zijn vanaf nu geen land van de blanken meer.

Door deze verkiezing wordt de noodzakelijke mogelijkheid van een 'multiculturele samenleving' getoond mits het bestaan van een eenmakend element. Dat heeft Europa nog niet gevonden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2008 om 14:05.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:09   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het is vooral in de VS dat Obama als 'zwart' gezien wordt, ongeacht zijn lichtbruin tintje. Deze verkiezing is voor de 'african Americans' in de VS een historische overwinning op het racisme en een broodnodige colectieve katharsis voor een maatschappij waar 'race lines' bestaan die groepen tegenover elkaar in een hierarchisch aangevoelde relatie plaatsen. De VS maatschappij zal sterker worden door de eenmakende uitstraling van een president van een van de etnische minderheden. De VS zijn vanaf nu geen land van de blanken meer.

Door deze verkiezing wordt de noodzakelijke mogelijkheid van een 'multiculturele samenleving' getoond mits het bestaan van een eenmakend element. Dat heeft Europa nog niet gevonden.
Nooit geweten dat iemands "cultuur" vervat ligt in het Y - chromosoom van zijn biologische vader.
Want verder komt deze "Afro-America" uit een spierwit blank nest hoor!

bovendien vraag ik me af hoezeer de 'african Americans' in de VS dit als een historische overwinning op het racisme en een broodnodige collectieve katharsis voor een maatschappij waar 'race lines' bestaan die groepen tegenover elkaar in een hierarchisch aangevoelde relatie zouden plaatsen indien diezelfde Barack een gezellig gezinnetje had gevormd met iemand uit de culturele omgeving van zijn moeder, (een blanke echtgenote dus) en twee schattige héél licht zonnebankkleurige kindjes.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2008 om 14:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:17   #165
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Grappig dat er in Matongé (de Afrikaanse wijk in Brussel) luidkeels gefeest werd gisteravond, en dat de VRT dat moest gaan vertellen op Radio1.

Als ik een beetje bitter ben doet me dat denken aan die Marokkaantjes die in de Brusselse straten aan het feesten sloegen op 1 september

Ik heb inderdaad ook een pesthekel aan die raciale vormen van betekenloos 'ras-nationalisme'.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:17   #166
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Ik vrees dat vandaag de geschiedenis zal ingaan als een zwarte dag voor de wereldvrede.
Zwarte humor?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:27   #167
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nooit geweten dat iemands "cultuur" vervat ligt in het Y - chromosoom van zijn biologische vader.
Want verder komt deze "Afro-America" uit een spierwit blank nest hoor!

bovendien vraag ik me af hoezeer de 'african Americans' in de VS dit als een historische overwinning op het racisme en een broodnodige collectieve katharsis voor een maatschappij waar 'race lines' bestaan die groepen tegenover elkaar in een hierarchisch aangevoelde relatie zouden plaatsen indien diezelfde Barack een gezellig gezinnetje had gevormd met iemand uit de culturele omgeving van zijn moeder, (een blanke echtgenote dus) en twee schattige héél licht zonnebankkleurige kindjes.....
Ik ga voor een deel gewoon af op de reakties van degenen die wat 'african american' genoemd worden in de VS. Er is wel degelijk een 'collectieve katharsis' bij deze groep.

Natuurlijk ligt cultuur niet in de genen. De 'race lines' zijn in de VS een realiteit, en die zijn eveneens een culturele breuklijn. Obama vertegenwoordigt vandaag de 'afro americans', de 'hispanos', en zelfs de oorspronkelijke bewoners van dit stukje aarde, naast de 'blanken' wiens 'bloed' hij ook draagt zoals je aangeeft. De VS zijn nu meer één dan ooit. Goed voor hen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2008 om 14:30.
Oud 5 november 2008, 14:28   #168
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De zwarte zijn in de USA geen echte minderheid, enkel een groep in een zwakke positie.
Een echte overwinning op het racisme in de USA zal er pas zijn als er een Indiaan president van dat land word, want dat is daar pas een echte minderheid die op alle vlakken word verdrukt door zowel blank als zwart.

En het racisme in de USA is helemaal niet te vergelijken met dat in Europa.
In de USA zit men namelijk hoofdzakelijk met twee allochtone bevolkingsgroepen die vechten om de macht en een bijna verdwenen autochtone bevolking.
In Europa is het racisme gebaseerd de overlevingsdrang van de autochtone bevolkingsgroep en de verdrukkingsdrang van allochtone bevolkingsgroepen die elkaar onderling ook nog eens haten.
Dit verschil maakt dat beide vormen van racisme totaal niet vergelijkbaar zijn en dat voor beide totaal verschillende oplossingen nodig zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:32   #169
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In Europa is het racisme gebaseerd de overlevingsdrang van de autochtone bevolkingsgroep en de verdrukkingsdrang van allochtone bevolkingsgroepen die elkaar onderling ook nog eens haten.
Dit verschil maakt dat beide vormen van racisme totaal niet vergelijkbaar zijn en dat voor beide totaal verschillende oplossingen nodig zijn.
Europa moet zijn eigen oplossingen zoeken. Wat ik wil aangeven is dat 'multicultureel' als een 'onmogelijkheid' voorstellen, niet per definitie waar hoeft te zijn. Er is echter een eenmakend element nodig. Dat is er in de VS nu meer dan ooit aanwezig. In brazilië, of waar ik woon, in Bolivië, is 'multicultureel' eveneens een onontkoombare realiteit. Tenzij je grove schendingen van mensenrechten wil begaan MOET je ermee leren leven. Ik denk dat dat voor Europa ook steeds meer waar zal zijn. Hiermee wil ik niet zeggen dat we geen concrete acties kunnen ondernemen om een bindend element tussen culturen te bevorderen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2008 om 14:38.
Oud 5 november 2008, 16:52   #170
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa moet zijn eigen oplossingen zoeken. Wat ik wil aangeven is dat 'multicultureel' als een 'onmogelijkheid' voorstellen, niet per definitie waar hoeft te zijn. Er is echter een eenmakend element nodig. Dat is er in de VS nu meer dan ooit aanwezig. In brazilië, of waar ik woon, in Bolivië, is 'multicultureel' eveneens een onontkoombare realiteit. Tenzij je grove schendingen van mensenrechten wil begaan MOET je ermee leren leven. Ik denk dat dat voor Europa ook steeds meer waar zal zijn. Hiermee wil ik niet zeggen dat we geen concrete acties kunnen ondernemen om een bindend element tussen culturen te bevorderen.
In de USA heerst ook geen multicultuur, maar slechts een cultuur van immigratie.
De USA bestaat trouwens nog maar 200 jaar in zijn huidige vorm van samenleving en heeft geen achterliggende geschiedenis.
Latijns-Amerika heeft dezelfde achtergronden als Engels-Amerika, voor beide regio's is het dus veel makkelijker om naar een andere vorm en cultuur over te gaan dan voor Europa.
Trouwens de omschakeling van de oude naar de huidige cultuur in beide Amerikaanse regio's is gepaart gegaan met de totale vernietiging van de oude bestaande cultuur en het opdringen van de nieuwe cultuur door de inwijkelingen. Die vaak geluks en fortuinzoekers waren en zijn.

Europa heeft reeds een bestaande cultuur, die trouwens de basis is van de huidige Amerikaanse culturen, welke eerst zou moeten verdwijnen omdaar een andere cultuur toe te laten. Het probleem voor Europa is echter nog ingewikkelder dan dat, de nieuwe, eveneens opgedrongen, cultuur is er één met minder vrijheden en minder respect voor de mensheid en komt uit een regio die economisch veel minder ver staat dan de Europese.
Het overnemen van deze cultuur is voor de Europeaan dus op alle vlakken en verlies en achteruitgang, terwijl het in Amerika een grote sprong vooruit betekende.

Trouwens beweren dat de USA ende rest van Amerika open staat voor vreemde culturen is een grove leugen, deze regio's dulden zelfs geen inmening van andere culturen in hun samenleving en spugen iedereen die zich niet aanpast naar hen terug uit. Terwijl dat in Europa iedereen die tegen de nieuwe mindere cultuur is, word afgeschilderd als een onmens.
Oud 5 november 2008, 18:35   #171
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de USA heerst ook geen multicultuur, maar slechts een cultuur van immigratie.
De USA bestaat trouwens nog maar 200 jaar in zijn huidige vorm van samenleving en heeft geen achterliggende geschiedenis.
Latijns-Amerika heeft dezelfde achtergronden als Engels-Amerika, voor beide regio's is het dus veel makkelijker om naar een andere vorm en cultuur over te gaan dan voor Europa.
Trouwens de omschakeling van de oude naar de huidige cultuur in beide Amerikaanse regio's is gepaart gegaan met de totale vernietiging van de oude bestaande cultuur en het opdringen van de nieuwe cultuur door de inwijkelingen. Die vaak geluks en fortuinzoekers waren en zijn.

Europa heeft reeds een bestaande cultuur, die trouwens de basis is van de huidige Amerikaanse culturen, welke eerst zou moeten verdwijnen omdaar een andere cultuur toe te laten. Het probleem voor Europa is echter nog ingewikkelder dan dat, de nieuwe, eveneens opgedrongen, cultuur is er één met minder vrijheden en minder respect voor de mensheid en komt uit een regio die economisch veel minder ver staat dan de Europese.
Het overnemen van deze cultuur is voor de Europeaan dus op alle vlakken en verlies en achteruitgang, terwijl het in Amerika een grote sprong vooruit betekende.

Trouwens beweren dat de USA ende rest van Amerika open staat voor vreemde culturen is een grove leugen, deze regio's dulden zelfs geen inmening van andere culturen in hun samenleving en spugen iedereen die zich niet aanpast naar hen terug uit. Terwijl dat in Europa iedereen die tegen de nieuwe mindere cultuur is, word afgeschilderd als een onmens.
Ik begrijp dat het probleem voor Europa moeilijk is. Europa staat voor iets en het is maar normaal dat dat verdedigd wordt tegen pogingen dat te vernietigen. Ik heb de indruk dat het woord 'multicultureel' nogal een geladen woord is dat wel eens verschillende ladingen kan dekken bij verschillende mensen. Je hebt een eenmakend principe nodig als je verschillende kulturen wil laten co-existeren op eenzelfde grondgebied. Een intelligente lange termijnpolitiek is nodig op dat vlak, van de noodzaak een deugd maken. Het probleem lijkt me dat culturen moeten willen samenleven en niet elkaar verdringen.

In Bolivia is nu een nieuw soort natie in de maak, die uitgaat van de multiculturaliteit, niet van de verdringing van de culturen door andere. Een noodzaak en tegelijk een mogelijkheid.
Oud 6 november 2008, 01:49   #172
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bedankt voor het compliment, maar dat is toch een beetje te véél eer.

Ik vond die uitspraak ergens tussen de 'comments' op de blog van Justin Webb, BBC-verslaggever op missie in de VS.

Vond ik wel mooi gezegd, eigenlijk.

Ook Benjamin Franklin zei ooit iets gelijkaardigs (al had hij blijkbaar méér geduld, voor hem volstond een flinke revolutie om de tweehonderd jaar).

En die 'Better a cruel truth than a comfortable delusion" is ook prachtig.

PS: ik veronderstel dat jij nu ook reden tot feestvieren hebt? Obama '08 : 't is hem gelukt, hé!
off topic:

neen hoor, is helemaal niet teveel eer. Je post gevat en echt "to the point"

on topic: ik ben natuurlijk blij dat obama gewonnen heeft, maar de "change" begint pas.
Het wordt moeilijk maar hopelijk wordt het geen leterme-scenario.
De grootste politieke ontgoocheling sinds het egmondtpact.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 november 2008 om 01:53.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 06:26   #173
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat was ook mijn eerste gedacht bij het zien van die speech, en het zou wel deugd doen mochten zijn toehoorders ook nu met hem willen meegaan.

Ondanks het boe-geroep dat af en toe te horen viel, durf ik daar toch wel op hopen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 06:28   #174
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat het probleem voor Europa moeilijk is. Europa staat voor iets en het is maar normaal dat dat verdedigd wordt tegen pogingen dat te vernietigen. Ik heb de indruk dat het woord 'multicultureel' nogal een geladen woord is dat wel eens verschillende ladingen kan dekken bij verschillende mensen. Je hebt een eenmakend principe nodig als je verschillende kulturen wil laten co-existeren op eenzelfde grondgebied. Een intelligente lange termijnpolitiek is nodig op dat vlak, van de noodzaak een deugd maken. Het probleem lijkt me dat culturen moeten willen samenleven en niet elkaar verdringen.

In Bolivia is nu een nieuw soort natie in de maak, die uitgaat van de multiculturaliteit, niet van de verdringing van de culturen door andere. Een noodzaak en tegelijk een mogelijkheid.
Je geeft zelf de juiste benaming van multicultureel, een samen vloeien van verschillende culturen tot een nieuwe cultuur.

Dit betekend dat alle culturen die verweven zijn in deze nieuwe cultuur hun eigenheid moeten opgeven
En daar wringt in Europa nu juist het schoentje, men verlangd van de autochtone Europeaan dat hij zijn cultuur volledig opgeeft en een totaal andere minderwaardige cultuur ervoor in de plaats neemt.
Oud 6 november 2008, 06:32   #175
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
off topic:

neen hoor, is helemaal niet teveel eer. Je post gevat en echt "to the point"

on topic: ik ben natuurlijk blij dat obama gewonnen heeft, maar de "change" begint pas.
Het wordt moeilijk maar hopelijk wordt het geen leterme-scenario.
De grootste politieke ontgoocheling sinds het egmondtpact.
off topic : bon, als gij 't zegt

on topic : de 'change' kan nu inderdaad beginnen. En ik hoop met jou dat het geen leterme-scenario wordt.

Het zal ongetwijfeld niet gemakkelijk worden, maar

1 : Obama is duidelijk van een ander kaliber,

2 : 'Amerikanen' zijn geen 'Belgen' (en deze keer speelt dat echt wel in hun voordeel: ik vind 'dynamisme' wel OK, zolang het niet hysterisch wordt)

en

3 : Obama heeft machtige vrienden, wat van Leterme toch niet kan worden gezegd, me dunkt.

'audacity of hope' : het lijkt wel besmettelijk

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 6 november 2008 om 06:33.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 11:19   #176
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Grappig dat er in Matongé (de Afrikaanse wijk in Brussel) luidkeels gefeest werd gisteravond, en dat de VRT dat moest gaan vertellen op Radio1.

Als ik een beetje bitter ben doet me dat denken aan die Marokkaantjes die in de Brusselse straten aan het feesten sloegen op 1 september
Ik heb inderdaad ook een pesthekel aan die raciale vormen van betekenloos 'ras-nationalisme'.
dit is inderdaad een zeer perverse gedachte.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 11:47   #177
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. De VS vertonen de VS monocultuur: multicolor maar niet multicultuur. In die zin niet onaanvaardbaar. Een zwarte president als Obama is terecht een evidentie te noemen: het is een zwarte, maar door en door amerikaan. Voor een stuk inderdaad een historisch statement dat steek houdt.
De "hispanic" druk in Amerika wordt daarenboven juist wel ervaren als een cultuurdruk. Hoe kan je dan nog spreken van multicultuur?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 november 2008 om 11:51.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 12:26   #178
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Benieuwd wat deze "halfgod" ervan zal bakken.
Deze "halfgod" heeft zijn doodvonnis getekend!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 13:05   #179
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Benieuwd wat deze "halfgod" ervan zal bakken.
Is dit je enigste commentaar ?
Hij is zijn ambtstermijn nog niet eens begonnen, en wordt al compleet afgebroken. Ik zou stellen om niet te oordelen en bevooroordeeld te zijn.
Obama moet de kans krijgen om zijn werk te doen. Natuurlijk zal hij het niet gemakkelijk hebben, daar hij vele puinhopen moet opruimen veroorzaakt door de vorige administratie.

Obama is geen 'halfgod', maar een mens zoals jij en ik. Dus het heeft geen enkel zin om zo denigrerend te doen. Je moet niet op de man spelen, en hem enkel beoordelen op zijn realisaties; aangezien hij nog niet begonnen is, kan je nog niet oordelen.

Het is gemakkelijk om vanuit de zijlijn "kritiek" te geven.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 6 november 2008 om 13:07.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 13:32   #180
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Is dit je enigste commentaar ?
Hij is zijn ambtstermijn nog niet eens begonnen, en wordt al compleet afgebroken. Ik zou stellen om niet te oordelen en bevooroordeeld te zijn.
Obama moet de kans krijgen om zijn werk te doen. Natuurlijk zal hij het niet gemakkelijk hebben, daar hij vele puinhopen moet opruimen veroorzaakt door de vorige administratie.

Obama is geen 'halfgod', maar een mens zoals jij en ik. Dus het heeft geen enkel zin om zo denigrerend te doen. Je moet niet op de man spelen, en hem enkel beoordelen op zijn realisaties; aangezien hij nog niet begonnen is, kan je nog niet oordelen.

Het is gemakkelijk om vanuit de zijlijn "kritiek" te geven.
Ik doel meer naar de mensen (vooral van links) die Obama tot halfgod hebben verheven. Vrij interessant, gezien Obama volgens onze Europese normen vrij rechts is, maar dat is hier niet terzake.

De man zelf wens ik alle succes toe, echt gemeend. Ik wil wel zien wat hij in zijn mars heeft, naast de mooipraterij. Maar zoals je zelf schrijft, dat zien we nog wel.

Wat ik wel regelmatig zie terugkomen is dat de pro-Obama's hem al van het begin af 'dekken' door steeds weer te hameren over de fouten van de vorige administraties.

Laten we er geen doekjes om winden: Obama heeft vanalles beloofd, nu moet hij het waarmaken. Als het niet lukt, dan zijn al die excuses waardeloos.
Lukt het hem wel, en hebben we binnen vier jaar een veel betere toestand in de VS (en uitgebreid in de wereld), dan krijgt hij daar ook alle eer voor, inclusief een tweede termijn.

Laatst gewijzigd door Antoon : 6 november 2008 om 13:33.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be