![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Responsabilisering van vakbonden? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 59,26% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 37,04% |
Ik heb meer informatie nodig / geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Als men vaststelt dat de vakbonden het hardst verdedigd worden door extreemvieslinks en het niet minder vieze spa.rood dan weet men het wel zeker.
Ze hebben het momenteel trouwens voor een groot deel te zeggen bij die bonden. En de leiders van die bonden... zij papegaaien extreemlinks na... LOL Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 15 november 2008 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk, als men regels vastlegt aan wat een vakbond zich moet houden en ze komt die overeenkomst na (maar dat hoeft ze uiteraard niet, want ze staat boven de wet en elke overeenkomst) dan zullen de meeste wel kunnen leven met bonden zonder rechtspersoonlijkheid.
Ik denk nu meer specifiek aan regels ivm stakingen (vooral -> wilde stakingen), afsluiten van industrieparken, werkwilligen beletten te gaan werken, mensen die met bepaalde conflicten niets te maken hebben ongemeen hard treffen enz. Kortom, wat meer beschaafde vakbonden en vakbonden die verder kunnen denken dan het (kortzichtig) eigenbelang van hun leden. Dat vakbonden noodzakelijk zijn... dat zullen weinigen betwisten. Maar ze moeten wel progressief zijn en verantwoordelijkheidsbesef hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() NEEN! Tenzij productieschade als gevolg van het stilleggen van machines eruit kan gelaten worden, en dan nog.
Staken moet pijn doen aan de lakeien van het systeem. In een nieuw-corporatistische economie daarentegen zou dit allemaal niet nodig zijn. Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 15 november 2008 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet staken is nog erger aangezien werknemers dan niet voor zichzelf kunnen opkomen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 november 2008 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als 't er ene mens is die mijn eigendom beschadigd in een vakbondsactie, die heeft gegarandeerd een gerechtelijke klacht aan zijn broek. Ik snap het probleem nog steed niet. Sorry.
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
|
![]() Kijk ik vind het recht tot vormen van een vakbond zo goed als onaantastbaar. Mocht het zo zijn dat een vakbond eerst rechtspersoonlijkheid moet verwerven dan zou dat een ernstige uitholling zijn van dat recht, zoals beschreven in de universele rechten van de mens.
Echter. Dat geeft NIEMAND het recht om strafrechterlijke daden te plegen.
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij mijn weten heeft geen enkele natuurlijke persoon (behalve parlementariers) bescherming tegen de wet. Ook als die aangesloten bij een vakbond. Toch niet bij mijn weten. Een vakbond heeft dus geen speciale rechten. Er hebben dan ook een aantal vakbondsmilitanten een stuk van hun tijd doorgebracht op 't politiebureau onlangs. Spreek mij niet over 't verdelen van werkloosheidsuitkering, dat is een andere zaak.
![]() |
![]() |
#170 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn dat dan de goede? Ben jij een groot aandeelhouder misschien? Moet je loon eeuwig constant blijven? Mag de baas jou onredelijke zaken opleggen zonder dat je verhaal hebt via een vakbond, de advocaten van die vakbond of ben je zo rijk van thuis uit dat je dat allemaal zelf gaat betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Waarom moeten we evenveel respect hebben voor de couponknippers, de geptatendeerde luiaardenfamilies met chichi madammen en met fils et filles "�* papa", moeten we voor die miljardairsclub werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Is het recht om een winstgevend bedrijf te sluiten definitief, daarmee het leven van duizenden mensen te verwoesten niet het eerste rechts dat dient te worden opgedoekt? Is dat niet onbeperkt, zinloos en maatschappelijk verwerpelijk staken van activiteiten? Is dat niet duizend keer schandaliger dan een paar dagen de boel plat leggen misschien? Is het niet zo dat men eerst eens moet nadenken of men zich inspant om de rechten van veel te rijken in te perken dan wel het verdomde recht om te delen in de vruchten van zijn arbeid? Zitten hier mensen die niet inzien dat ze door vakbonden aan te vallen de enige hindernis van grof geldverdieners om ons allemaal als crapuul te behandelen en als werkvee aan het wegdragen zijn? Zitten hier eigenlijk allen maar UILEN of zijn het hier allemaal miljardairs? Laatst gewijzigd door ericferemans : 15 november 2008 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Se, da's nu vies Spa.rood.
Niet moeilijk dat Gennez zich de laatste tijd zo gegeneerd voelt. Men zou het voor minder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het vertragend werkt, kan verholpen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij hoeft u ze niet te respecteren. En van mij hoeft de overheid ze ook niet met meer respect te behandelen dan anderen. Het principe van gelijkwaardigheid lijkt me nochtans ook een links stokpaardje, een stokpaardje dat bij links en liberaal heel anders wordt geïnterpreteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Door dat laatste zinnetje heb je mijn sympathie en heb je mij 'opengebroken' naar een noodzakelijk diepere research . En eigenlijk na een beetje nadenken en vergelijken met Nederland moet ik jou gelijk geven, voornamelijk omdat ik geen tegenargumenten meer heb. Ik heb echter één voorwaarde en één nuancering. Alsnog. Voor wat hoort wat. Namelijk. Ik sta achter jouw standpunt om vakbonden bij wet te verplichten tot het aanvragen/aanvaarden van rechtspersoonlijkheid binnen de 30 dagen na haar oprichting (de nuance) en verwacht van jouw een duidelijk systeem dat justitie-dictatuur onmogelijk maakt (de voorwaarde). Wat denk je ?
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het spijtig dat vakbonden zich altijd op het nationale overheidsniveau richten, omdat dit relatief 'het goedkoopst' is, in de zin dat het makkelijker is en sneller een impact heeft. Maar het kan mijns inziens ook de verhoudingen ernstig doen verschuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_her...y)#Red_herring Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 november 2008 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |