![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Omgekeerd hebben weinig Vlamingen nog belangstelling voor Wallonië. Dat zijn daar achterlijke boeren. Vlamingen kunnen op eigen benen staan en heeft de Walen niet nodig. Het enige goede aan Wallonië is volgens veel Vlamingen dat je daar nog de Ardense bossen hebt en nu de sneeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien wanneer Vlamingen in Wallonië Frans praten met een Vlaams accent, dan vindt men dat schattig. Omgekeerd zelfs al Walen perfect NL spreken, is zelfs dat nog niet genoeg; ze moeten ook nog dialect spreken om ene van oengs te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstalige kant : Genoteerde Belgische albums 7. Salvatore Adamo - Le bal des gens biens 17. Maurane - Best Of 18. Scala/Kolacny Brothers - Dans les yeux d'Aurore 19. Jacques Brel - Les 100 plus belles chansons 45. Frank Michaël - Mes hommages 49. Joshua - Animals will save the world 6 albums op 50 zijn Belgische producties Vlaamse kant : Genoteerde Belgische albums 7. Junior Eurosong 2008 - Junior Eurosong 2008 8. Novastar - Almost Bangor 12. Zornik - 4.000.000 minutes of Zornik 18. Helmut Lotti - Time to swing 19. Bart Peeters - De hemel in het klad 20. Strato-Vani - Strato-Vani 6 21. Dana Winner - Tussen nu en morgen 22. Jo Vally - Zijn 50 allergrootste hits 26. De Kreuners - 30 31. Piet Piraat - Piet Piraat en het zwaard van Zilvertand 34. Milow - Coming of age 35. Milk Inc. - Forever 40. Bart Peeters - Het kinderplaatje van Bart Peeters 45. The Subs - Subculture 14 albums op 50 zijn Belgische producties Ultratop Singles van deze week Franstalige kant : Genoteerde Belgische singles 17. Milow - Ayo Technology 1 single op 40 is een Belgische productie. Vlaams kant : Genoteeerde Belgische producties 2. Milow - Ayo Technology 7. Peter Van De Veire - Neem me mee 12. Clouseau - Wat een leven 18. Lasgo - Out of my mind 23. Novastar - Mars needs woman 25. Sylver - Rise again 26. Milk Inc. - Race 32. The Ditch - Far away 34. Zornik - 4 million minutes 39. Udo - Man, I feel like a woman 41. Katerine - Upon the catwalk 43. Stan Van Samang - This time 12 singles op 50 zijn Belgische producties. Behalve de single van Milow, zijn de verkopen totaal anders tussen Vlaanderen en Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 23 november 2008 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt voor het compliment, en voor de tips, al voeg ik er wel graag aan toe dat ik ook m'n eigen speurwerk waardeer en gr�*�*g zèlf ook op ontdekkingsreis ga en daarbij niet bang ben weinig tot niet betreden terrein te verkennen. Dit jaar komt alleszins nog 'Ik ben God niet' van Raymond van het Groenewoud aan bod, alsook 'Jimmy (de eenzame fietser)' van Boudewijn De Groot, 'Pastorale' van Ramses Shaffy en Liesbeth List en 'Protest Rock' van Seabird. En dat is nog maar een kleine greep uit de steeds langer wordende lijst. De leerlingen van het vijfde jaar moeten dit jaar zèlf een liedje(stekst) maken, in het Nederlands. Als ze zelf de muziek willen maken, mag dat. Zoniet moeten ze een oorspronkelijk Nederlandse/Vlaamse melodie zoeken (bij voorkeur iets ouds, dat ze mogen bewerken, maar waarvoor de auteursrechten vervallen zijn). De uiteindelijke bedoeling is een CD uit te brengen of een mp3-album op de website van de school of elders op tinternet te krijgen. De aanvankelijke protesten zijn ondertussen geluwd, en ik heb nog wel wat meer verrassingen in petto, hé hé. Ik zweer het u, azert, dit is de job van m'n leven. Ik leef me uit, ik leer elke dag iets bij, ik help mensen, ik maak vrienden bij de vleet en ik word daar nog voor betaald ook. Kan een mens zichzelf méér toewensen? Ik durf nog nauwelijks om een goed lief vragen, uit schrik dat ik te veeleisend zou geweest zijn en het Leven er schoon genoeg van krijgt. ![]() Vrolijke groeten, den djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb mij ondertussen bedacht: ze hoeft niet 'schoon' te zijn in de beperkte betekenis van het woord als 'zijnde een wat men noemt een babe', als ze maar goed is voor zichzelf, de eventuele kinderen en mijzelf. Een leuke snoet en 'e schoôn poeptje' zijn uiteraard niet onwelkom. En ik ben bijzonder goed bewapend voor de 'strijd der seksen': 'de vrouw in mij' heb ik nooit kunnen onderdrukken, die is al even sterk als 'het jongetje in mij', maar gelukkig beschikt 'de man in mij' niet alleen over een 'typisch West-Vlaamse' koppigheid, een koel hoofd, een meestal wel functionerend stel hersens en een diepgaande, hartsgrondige, ja bijna bodemloze hekel aan vrijheidsbeperking in welke vorm dan ook. Bovendien houdt hij blijkbaar wel van een uitdaging ![]() Vrolijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Parlementslid
|
![]() Misschien maken ze gewoonweg betere muziek.
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat 'tongval' betreft: Laetitia Sadier van Stereolab had ook een accent en zij hadden ook liedjes in het Frans, en die groep heeft wereldwijd een voor de soort muziek waarmee ze toen bezig waren waanzinnig succes gekend tot zij (Laetitia) - helaas veel te vroeg - niet langer onder de levenden vertoefde. Sindsdien is het toch nooit meer ècht hetzelfde geweest voor die groep. Ook 'Fly' van Machiavel wordt nu niet bepaald in vlekkeloos Engels gezongen, en tot mijn grote ergernis is die in mijn oren tenenkrullende bombast in Vlaanderen nog steeds (naar mijn smaak véél te) populair.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste Waalse artiesten zingen in het Frans, wat al de Vlaamse toenadering remt. Ik zie ook heel moeilijk Clouseau, Jo Vally of K3 in Wallonië scoren met hun Vlaamse liedjes. Neem al Helmut Lotti : hij is bekend in Wallonië sinds hij in het Engels zingt. Niemand kent zijn Vlaamse liedjes op de Franstalige kant.
Sandra Kim in het Nederlands, eerlijk gezegd, dat is meer een grap dan iets anders : http://fr.youtube.com/watch?v=yIQpo9...eature=related Laatst gewijzigd door Everytime : 23 november 2008 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Van 'een bende racistische fascisten' naar 'dotjes', leuk. Het klopt alleszins dat er nogal geknokt is geweest om over onze gewesten en hun bevolking de baas te mogen spelen. Maar of dat nu werkelijk aan dat volk ligt durf ik toch te betwijfelen. Het is een lastige bende. Dat heb je op dit forum toch ook al mogen ervaren, mag ik hopen? Het is overigens wel een fijn gevoel 'schattig' te worden bevonden. Als de mensen de waarheid eens wisten, hé? ![]() Vrolijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niks liever doen dan een spannend radioprogramma maken over de muziek in Vlaanderen, Nederland, Suriname, de Antillen, Frans-Vlaanderen, Zuid-Afrika en Namibië. Ik hoef er geen exuberant loon voor, als ik tijdens de presentatie maar een goei 'snack' en een 'potage du jour' uit het restaurant van de firma krijg. Bij voorkeur op Radio 21, maar 't mag ook een andere zender zijn, zelfs 'n commerciële, zolang ze mìjn programma maar niet onderbreken voor 'publicités'. Ik zou er alleszins een muzikaal praatprogramma van maken, met een gast in de studio en een telefoonverbinding met de luisteraars. Allemaal 'en direct', géén censuur, en uiteraard héél véél muziek. In alle talen waarin de mensen die ik wil voorstellen zingen, zonder discriminatie. Ken jij niemand die mij kan 'pistonneren' ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementslid
|
![]() Smaak is altijd een rare goesting. Ik denk niet dat je automatisch communautair moet gaan denken als het over muziek gaat. Er zijn weinig bekende Waalse groepen in Vlaanderen, maar hetzelfde geldt voor Duitse of Spaanse groepen. Als de doelgroep er niet in geïnteresseerd is, zal het niet aanslaan.
![]() |
#176 |
|
![]() Aspe schijnt wel een succes(je) te zijn in Frankrijk.
Misschien kan Djimi eens een stukje uit zijn boeken lezen. Er bestaan zelfs stripverhalen van zijn werk. Niet dat het grote literatuur is, maar wat in Frankrijk scoort, zal ook wel op belangstelling kunnen rekenen in Franstalig België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is waar dat Vlaanderen meer voor zijn eigen artiesten doen dan de Franstalige kant. We kijken meer richting Frankrijk en Frankrijk speelt een zeer belangrijke rol voor de artiesten van bij ons, op de Franstalige kant. Salvatore Adamo of Maurane - om maar die voorbeelden te nemen- zullen zowiezo meer media-aandacht in Frankrijk krijgen dan in Franstalig België. Op de Franse TV vindt men genoeg TV-programma's van Drucker, Sébastien, Ruquier, Cauet, enz...................waar ze aan bod zullen komen. In Franstalig België is het meer "le calme plat", wat dat betreft. Het feit dat ze nog veel in Franstalig België verkopen, is omdat ze "grote namen" zijn. Voor de jonge generatie Waalse artiesten, is het veel moeilijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze stonden deze zomer op Pukkelpop in Hasselt én ze kregen een interview op Studio Brussel. Aan gebrek aan publiciteit zal het dus niet gelegen hebben. Was wel grappig: het StuBru-reportertje van dienst begon het interview netjes op Belgicistisch-slaafse wijze met 'bonjour', waarop de heren muzikanten haar doodeenvoudig met 'goeiedag' replikeerden.
![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 november 2008 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee opmerkingen: gij zijt toch wel een uitzondering, en "Tien om te Zien" is een Vlaams programma. Ik wil bij de Franstalig-Belgische 'médias' een programma.
|
![]() |
![]() |