Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2009, 12:07   #161
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Bombardeer de havens van die Somalische piraten ... en trakteer die bootjes van die criminele 'vrijheidsstrijders' met een Exocet
Het wordt hier beter en beter en beter en beter.

De Exocet kost teveel en zal bij slecht weer geen speedboat noch een vissersbootje kunnen zien. Ground clutter, weetjewel. Ze dienen om jagers in twee te klieven. Als je nu echt eens coole namen van raketten wilt bovenhalen, pak dan de Penguin.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 21 april 2009 om 12:08.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 12:07   #162
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Hoor ze roepen, mensen! Hoor ze roepen!
Oud 21 april 2009, 12:08   #163
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nog zo eentje.

De Sidewinder is AA.

Kijk, jongens, als jullie de rambo willen uithangen met jullie wapenkennis,

eerst lezen, dan stoer doen.
't is 't idee erachter dat telt... wedden dat die sidewinders ook op de hitte van een buitenboordmotor reageren?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 12:12   #164
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
't is 't idee erachter dat telt... wedden dat die sidewinders ook op de hitte van een buitenboordmotor reageren?
Nogal een groot verschil kwa hitteuitstoot.

Om je een idee te geven: warmtezoekers worden bijna nooit toegepast in AT-raketten.
Oud 21 april 2009, 12:13   #165
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel voor dat je eens een boek (of tien) vastneemt. De F-14 is al jaren niet in gebruik.
Toch tot in 2006 mijn beste.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 12:15   #166
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogal een groot verschil kwa hitteuitstoot.

Om je een idee te geven: warmtezoekers worden bijna nooit toegepast in AT-raketten.
Lasergeleide raketten mijn beste,het aanvalssysteem houdt het doelwit onverbiddelijk vast ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 12:18   #167
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opsporen is het grote probleem. Moederschepen zijn vaak niet groter dan gewone visserbootjes, en men ziet amper het onderscheid. ALS de E-2 deze kan opsporen (wat ik betwijfel, eerlijk gezegd) dan heeft men enkel het moederschip nog.
Visueel opsporen van motorbootjes is onbegonnen werk. Een CBG beschikt niet over genoeg vliegtuigen om dat te doen, en indien de piraten een koopvaardijschip hebben bereikt, is het al veel te laat. De foutmarges van de wapens zijn te groot om ze af te vuren in de nabijheid van een schip.

De Harriers zijn goed om af te schrikken. Meer kunnen ze niet doen. Opsporen kunnen ze niet doen, bijvoorbeeld.
En het risico om vissers te raken is veel te groot.

Ik ben overigens zeer theoretisch geweest. Wie enig besef heeft van hoeveel het kost om een CBG op zo'n tempo te gebruiken, weet dat het goedkoper is om langs de Kaap of het Noorden te varen.
Wel, ze hebben het er wel voor over om een AAS te sturen, dus waarom geen conventionele carrier in diens plaats, of op z'n minst extra Harriers op die AAS die er al is? Je moet geen complete CBG sturen, de Aegis schepen en duikboten kan je al missen.

Een groot probleem was dat als er een noodoproep was dat de oorlogsschepen te laat waren, met gevechtsvliegtuigen kan je er rapper bij zijn (ik neem aan dat de schepen in kwestie hun positie doorgeven, geen AWACS nodig dus), en een "show of force" doen of als er zekerheid is misschien zelfs met het gun aanvallen. In die context (voorkomen van de kaping) denk ik wel dat een vliegdekschip nuttig kan zijn. Wa denkte?
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 12:20   #168
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoor ze roepen, mensen! Hoor ze roepen!

Schiet ze uit het water !
Oud 21 april 2009, 12:36   #169
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toch tot in 2006 mijn beste.....
1 jaar, drie jaren.
Citaat:
Lasergeleide raketten mijn beste,het aanvalssysteem houdt het doelwit onverbiddelijk vast ...
Automaatkanonnen.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 21 april 2009 om 12:40.
Oud 21 april 2009, 12:39   #170
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Wel, ze hebben het er wel voor over om een AAS te sturen, dus waarom geen conventionele carrier in diens plaats, of op z'n minst extra Harriers op die AAS die er al is? Je moet geen complete CBG sturen, de Aegis schepen en duikboten kan je al missen.
De CBG moet compleet zijn. Zeker daar. Een naakte CC zouden de Amerikanen nooit ergens naartoe sturen. Perfect begrijpelijk.

Een AAS is trouwens belange niet zo duur als een CBG.

Citaat:
Een groot probleem was dat als er een noodoproep was dat de oorlogsschepen te laat waren, met gevechtsvliegtuigen kan je er rapper bij zijn (ik neem aan dat de schepen in kwestie hun positie doorgeven, geen AWACS nodig dus), en een "show of force" doen of als er zekerheid is misschien zelfs met het gun aanvallen. In die context (voorkomen van de kaping) denk ik wel dat een vliegdekschip nuttig kan zijn. Wa denkte?
Akkoord. Maar het kan worden opgelost met meerdere Harrierdragers of wat helicoptersdragers. Beetje rondvliegen rond de vaarcorridoren zal het wel doen.
Oud 21 april 2009, 13:09   #171
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Voor sommige schepen gaat dat helaas niet op aangezien het traagste schip van de hoop het héle tempo van het konvooi bepaald....

Meer efficiënter zou het gebruik van vliegdekschepen zijn plus het permanent patrouilleren van awacsradarvliegtuigen boven die regio....

Zodat de gevechtseskaders direkt en op afroep inzetbaar zijn....

Maar zulks kost hopen geld....
Wat je vergeet is dat de RIB's en andere boten van de piraten niet of nauwelijks zichtbaar zijn op radar omdat zij klein en van kunsstof gemaakt zijn.

Dat is een van de reden waarom commandoeenheden RIB's gebruiken.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 13:12.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 13:22   #172
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

In mijn vorige post iets gezet over een twin M2 .50 machine gun.

Deze is beter denk ik:

http://www.youtube.com/watch?v=m225C...eature=related

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 11:33   #173
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Vandaag het eerste proces tegen deze criminelen in Nederland. En, u raadt het misschien al, de piraten zijn blij dat ze in Nederland terecht gekomen zijn, mede doordat hun advocaten hun alvast een kans op verblijfsvergunning in het vooruitzicht hebben gesteld...

Lees het hele artikel: Piraten verguld met Nederland

Enkele hoogtepunten uit dat artikel:
Citaat:
‘Het is een goed leven hier’, concludeert de veronderstelde Somalische piraat Sayid (1970) na een week in een Nederlandse gevangenis. Hij staat, samen met vier landgenoten, vandaag terecht in het eerste Nederlandse piratenproces. ‘Ik wil een opleiding tijdens mijn gevangenschap en ik verzoek de overheid mij niet terug te sturen naar Somalië. De mensen die hier wonen, respecteren de mensenrechten. Ik wil mij hier vestigen.’

Ausma heeft zijn cliënt uitgelegd dat hij acht jaar celstraf kan krijgen voor poging tot zeeroof. Vier jaar gevangenisstraf lijkt hem een realistische verwachting. Ook heeft hij de Somaliër uitgelegd dat hij kans maakt op een verblijfsvergunning na zijn gevangenisschap. ‘Hij is natuurlijk verheugd. Hij hoopt een computeropleiding te kunnen doen en zijn familie te laten overkomen.’
Zodra dit daar ginder bekend wordt, zal dat dus een nieuwe stroom van potentiële inwijkelingen op gang brengen die ditmaal onder de piratenvlag naar hier proberen te komen. Een volkomen averrechts effect van wat de bedoeling was. Misdaad hoort niet te lonen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2009, 12:09   #174
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vandaag het eerste proces tegen deze criminelen in Nederland. En, u raadt het misschien al, de piraten zijn blij dat ze in Nederland terecht gekomen zijn, mede doordat hun advocaten hun alvast een kans op verblijfsvergunning in het vooruitzicht hebben gesteld...

Lees het hele artikel: Piraten verguld met Nederland

Enkele hoogtepunten uit dat artikel:

Zodra dit daar ginder bekend wordt, zal dat dus een nieuwe stroom van potentiële inwijkelingen op gang brengen die ditmaal onder de piratenvlag naar hier proberen te komen. Een volkomen averrechts effect van wat de bedoeling was. Misdaad hoort niet te lonen.
GS had dan ook dit plaatje vandaag:

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be