![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat is er achterlijk aan kyoto?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meen je die vraag nu?
Kyoto vond ik al achterlijk nog voor ik ooit libertariër was. Dat concept alleen al dat overheden incentives geeft om geld te spenderen aan 'lucht te kopen' van andere landen - geld dat, bijvoorbeeld, gebruikt zou kunnen worden voor nuttigere investeringen. Heel dat concept van 'uitstoot volgens grondgebied' is gewoon lachwekkend.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Ik dacht net dat een prijs op uitstoot plakken een zeer libertarische gedachte is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is bijvoorbeeld niet waar dat de SR eigenlijk nauwelijks moeite moet doen om haar quota te halen, vermits ze een gigantische oppervlakte heeft? :') Over deze kritiek heb ik het: Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 december 2008 om 14:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Depends.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 december 2008 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() Ik vermoed dat hij 't laat afhangen van of 't gekoppeld is aan belastingen en daarmee rechtsstreeks aan een overheid, hens het territorium beginsel.
Adrian, ik vind dat je altijd maar vlotjes voorbij gaat aan 't simpele feit dat 'de markt' al lang en vrijwillig hun eigen soort Kyoto akkoorden hadden kunnen leggen, zonder enige bemoeienis van 'bovenhand'. Ik kan jouw niet vragen hoe dat komt. Maar 't zou plezant zijn mocht je daar een antwoord op hebben. Dat het vervuilen, dus niet enkel de uitstoot van c0², best zou verminderen daar hoop ik zijn we 't over eens. Kanker is doodsoorzaak nr1 geworden bij kinderen! Doet je dat niet ergens zweten ?
![]() |
#169 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
om daaruit te gaan concluderen dat er problemen verzonnen worden, is wel een hele groot sprong nemen. (Een sprong die daarenboven voorbijgaat aan het feit dat een politicus nog verkozen moet worden). Van daaruit dan ook nog eens gaan concluderen dat "de wetenschap" zich voor de kar laat spannen nog een paar bruggen verder. Voorts zou het niet onlogisch zijn dat een libertariër enkel de methodologie om een voorliggend probleem anders aanpakt, en niet het probleem zelf onder de mat schuift. Telkenmale moet echter vastgesteld worden dat er binnen libertarische hoek in ruime mate aan ontkenning van wetenschappelijk werk wordt gedaan. Omdat de wetenschap tot conclusies komt waarop het libertarisme geen antwoord heeft, en die bedreiging voor de ideologie geneutraliseerd moet worden ? Er is een leuke vraag die veel libertariërs compleet �* bloc zet : stel nu eens dat er geen enkele discussie is en de geen enkele tweifel mogelijk is dat man-made CO² een klimaatverandering veroorzaakt die de aarde doet opwarmen : welk antwoord heeft het libertarisme dan op een door mensen veroorzaakte global warming. Toon met andere woorden aan dat het libertarisme wél een antwoord heeft op een wetenschappelijk probleem, en dat de aanval op de wetenschap niet voortvloeit uit onvermogen te antwoorden. (smokkel in je antwoord ook een songtitel van Iron Maiden. Zomaar) Citaat:
hoe komt het dat je het onderwerp verlaat om naast de kwestie te gaan? Citaat:
overal ter wereld komen wetenschappers (in eender welke discipline) tot conclusies die diegenen in dat land aan de macht niet welgevallen zijn. Toch komen die conclusies er ... Verklaar : 1) waarom het geen verschil maakt of democraten of republikeinen aan de macht zijn, en de wetenschap één richting blijft uitwijzen 2) verklaar waarom de Bush administratie conclusies moet minimaliseren. Conclusies die ze betaald hebben, en hun dus per definitie hun stroop om de mond smeren, niet ? 3) verklaar hoe het mogelijk is dat binnen één land (unief zelfs) het mogelijk is dat op hetzelfde moment wetenschappers tot conclusies komen die elkaar tegenspreken/uitsluiten : beetje vreemd als ze allebei 'omgekocht' zijn met fondsen ? 4) ik haalde hoger het voorbeeld aan van een bioloog die oceaantemperaturen meet in het kader van een ecologische studie op ... (ik dacht dat ik koraal noemde, maar doet er niet toe) : als een klimaatwetenschapper later die data in zijn onderzoek gebruikt, moeten de resultaten liggen binnen wat de klimaatwetenschap vooropstelt. Is die bioloog, die niet eens weet dat die data zo gebruikt gaan worden, ook gecorrumpeerd ? Hoe zit het met de theoretische chemicus die een proces beschrijft dat later door de klimaatwetenschap meegenomen wordt ? Was Tyndall toen hij in 1850 ontdekte dat CO2 een broeikasgas is gecorrumpeerd (hoewel hij de implicaties van zijn ontdekking niet vatte). 5) Verklaar waarom wetenschappers die geen enkele band hebben met de overheid, toch de wetenschap onderschrijven; zonder daar verder enig belang bij te hebben ? 6) verklaar waarom aan de overheid verbonden liberatariërs (aan een unief of zo) fondsen krijgen ? Citaat:
Citaat:
hoe komt het dat je het onderwerp verlaat om naast de kwestie te gaan? Citaat:
Citaat:
ik hebt hier met geen woord gerept over wetgeving die handelen nodig maakt. meer zelfs -en zorg maar dat ge goed stevig neerzit want wat er nu komt gaat je doen verschieten : ik heb hier op het forum (zoek zelf maar in m'n berichten) hardop de vraag gesteld of handelen wel nodig is. Nogal wat anders dan een een "alarmistische" wetenschapper die "juicht" om wetgeving, niet ? Het enige wat ik hier stel is dat de aarde opwarmt onder menselijk handelen. Ook hier : vraag jezelf eens af waarom je een dergelijk (m.i.) gematigd standpunt als zo alarmistisch percipieert. Zegt misschien over het punt waar jij je bevindt in het spectrum ? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 19 december 2008 om 16:39. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Het is mss een milieuprobleem, maar geen rechtsprobleem. Het kan goed zijn dat we de aarde opwarmen, dit dient echter begrepen te worden (vanwege de kollosale collectieve verantwoordelijkheid) als een fenomeen zoals aardbevingen en vulkaanuitbarstingen, waar mensen zichzelf tegen moeten wapenen. - Ons 'wapenen' tegen klimaatopwarming zal alleen maar zorgen dat we onszelf minder welvaart gaan geven. De klimaatopwarming is 'bound to happen', dus kunnen we maar het beste reageren door zoveel mogelijk welvaart, i.e. vrije markt er tegenaan te smijten. (Dammen en dat soort zaken.) - Grote vervuilers kunnen individueel vervolgd worden, waarbij er dan ruimte kan zijn voor parameters zoals: hoeveel werknemers het bedrijf heeft. Een individuele quota van 'uitstoot van co2', vergelijkbaar met lawaaioverlast. Verhandelbare emissierechten op het persoonlijke vlak kunnen hier dan functioneren. Voila; 3 'losse' benaderingen. De rest van je post heeft leuke punten en leuke vragen, waarvan ik sommigen niet relevant vind, anderen niet kan antwoorden en nog anderen hier niet ga beantwoorden. 't is hier het klimaatforum (ook een discussie over bovenstaande 'politieke' methoden is hier niet op zijn plaats) en zo ver offtopic moet het hier niet gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(zelfs al bedoelde je eigenlijk 'vrije markt') Zeg jij daar mee dat er vandaag 'iets' is dat 'de markt' dwingt tot vervuilen ?
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 19 december 2008 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister
|
![]() Inconsequent antwoord. Of moet ik jouw citeren waar jij de onschendbaarheid die men hoofdelijk geniet door 't statuut van de NV onder geen bede wil opgeven of zelfs maar in vraag stellen ?
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge gaat specifieker moeten zijn met uw vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: toen ik de comment schreef had ik gewoon 'bedrijven' in't algemeen in mijn hoofd. Dat is eerder een concrete juridische discussie - 'wie gaan we concreet vervolgen' - die is hier niet zo relevant.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 december 2008 om 20:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kun je alstublieft eens antwoord geven op mijn vragen?
![]() |
![]() |
#179 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vroeg: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() ik stel vast dat je geen poging onderneemt om aan te tonen dat de wetenschap gecorrumpeerd is door de overheid.Hier, of in een ander subforum.
ik stel ook vast dat ge van porto stiepelzat kunt worden. Laatst gewijzigd door Jedd : 20 december 2008 om 00:44. |
![]() |
![]() |