Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 08:19   #161
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
ik woon met mijn gezinnetje (mijn vrouwtje, mijn dochtertje van bijna twee jaar en ik) redelijk afgelegen (+/- drie kilometer van de bewoonde wereld zeg maar) in onze eigendom. er staan slechts vier huisjes en we komen met z'n allen betrekkelijk goed overeen. nu sedert enige tijd komen problemen met één gebuur. ik heb namelijk twee honden, die blaffen uiteraard telkens ze iets zien. daar we zo afgelegen wonen gebeurt dat niet zo dikwijls.
achter onze huisjes ligt een bos. verschillende perioden van het jaar heeft iemand toestemming van de boswachter om het "dood" hout in het bos weg te nemen. uiteraard blaffen mijn hondjes op deze activiteiten. ook bij vuurwerk (zoals nieuwjaarsnacht geweest) laten ze zich horen.
het probleem nu is dat één gebuur daar redelijk lastig over begint te doen (hoewel ze zelf ook twee honden hebben doch die blaffen minder).
ze vind dat zeer storend en kan er niet van slapen zegt ze.
mijn dochtertje slaapt nochtans net boven de achtertuin (waar de honden zitten) en zij heeft er geen last van.
ook mijn dichtste gebuur ondervind geen hinder.
die ene gebuur die iets verder woont kan het niet langer verdragen zegt ze.
wat moet of kan ik doen? ze dreigt nu om een klacht neer te leggen tegen mijn honden.
ondanks dit komen we met die gebuur wel goed overeen en ze zou dat zo willen houden zegt ze maar dan moet iets gebeuren aan het geblaf.
ik ben zelf niet zogoed op de hoogte inzake wetgeving hieromtrent dus wou ik eens jullie mening vragen hieromtrent,

alvast vriendelijk bedankt

delcom
Objectieve normen (afstand, decibels etc.) spelen hier maar een secundaire rol. Als honden quasi doorlopend blaffen, zullen heel wat mensen flippen. Het hangt van de gevoeligheid van de persoon af. Bovendien is er zeer zeker een verschil tussen het geblaf van je eigen hond en die van een ander: het eerste zal je veel makkelijker kunnen verdragen.

Ik zou je aanraden de plek waar je honden verblijven minstens overdag af te schermen van de straat of het bos (een haagje, een plastic zeil etc.). Als ze niet meer alles kunnen zien, zullen ze heel wat minder blaffen. Als het geblaf afneemt, zal men het makkelijker kunnen verdragen.

Je hebt nu nog een goede relatie met je gebuur: ik zou er alles aan doen om dat zo te houden, en op zijn minst aangeven dat ik het probleem begrijp en er iets wil aan doen.
Oud 6 januari 2009, 10:39   #162
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zolang je niet meer honden hebt dan toegelaten zonder vergunning voor een kennel of iets dergelijk, en ze normaal verzorgd en gehuisvest zijn ...mogen die beesten de kasseien uit de grond blaffen.
Buren kunnen daar niks of heel weinig tegen doen.
Wettelijk gezien niet nee, maar als de halve buurt wakker ligt van die honden en de eigenaar weigert er iets aan te doen, denk ik dat die beesten snel met de 4 poten in de lucht gaan liggen.

Best dus gewoon hoffelijk zijn en mss door wat extra afrastering er voor te zorgen dat honden niet alles meer kunnen zien en/of gewoon afgetrainde beesten houden die niet zo achterlijk beginnen te blaffen bij iedere persoon die ze zien....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 11:57   #163
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je beseft toch dat je in heel deze draad zwáár aan het overdrijven bent, en dat je vooringenomenheid - lees: haat - er van af druipt ?
hij was er misschien één van
Oud 6 januari 2009, 11:59   #164
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heeft uw Mechelaar reuma toch dat hij ze niet kan inhalen?
de reden dat ik mijn mechelaar telkens meeneem is voor het geval men mij zou verrassen, ik heb wel het verstand hem niet zomaar los te laten eens we mijn terreinen verlaten daar ik dan zou kunnen beschuldigd worden van agressie met mijn honden moest mijn mechelaar een inbreker te pakken krijgen op openbaar terrein.
Oud 6 januari 2009, 12:04   #165
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
De vraag is dus : zitten jouw honden dag en nacht continu als bezetenen te blaffen ? Zo ja, is er inderdaad iets niet pluis met die beesten. Zo nee, heb je enkel een vervelende buur, zoals er wel meer zijn. Negeer zijn gezaag.
eerlijk gezegd denk ikzelf er ook zo over doch buiten dit voorval met mijn honden komen we met die geburen echt wel goed overeen, ik zou het dus jammer vinden dat dit verloren zou gaan, anderzijds doe ik mij hondjes er zeker niet voor weg.
Oud 6 januari 2009, 12:06   #166
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En tegen aanvallen ? Zeggen dat het juist ZIJN honden zijn die JOU storen ? Want dan staan jullie op gelijke voet.
misschien dat de discussie dan zou liggen of misschien net meer zou oplaaien doch ligt zulks niet in mijn persoon dus zie ik dat niet als een optie
Oud 6 januari 2009, 12:15   #167
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Objectieve normen (afstand, decibels etc.) spelen hier maar een secundaire rol. Als honden quasi doorlopend blaffen, zullen heel wat mensen flippen. Het hangt van de gevoeligheid van de persoon af. Bovendien is er zeer zeker een verschil tussen het geblaf van je eigen hond en die van een ander: het eerste zal je veel makkelijker kunnen verdragen.

kan ik inkomen doch is wel jammer daar ik geen problemen maak van het geblaf van hun honden

Ik zou je aanraden de plek waar je honden verblijven minstens overdag af te schermen van de straat of het bos (een haagje, een plastic zeil etc.). Als ze niet meer alles kunnen zien, zullen ze heel wat minder blaffen. Als het geblaf afneemt, zal men het makkelijker kunnen verdragen.

ik heb net het omgekeerde gedaan, vroeger was voor mijn honden alles meer afgeschermt waardoor ze vanalles hoorden doch niets zagen, sedert ze meer zien nu van waar het lawaai komt blaffen ze ook minder (vroeger blaften ze bv ook wanneer ik thuis kwam daar ze een voertuig hoorden maar niet wisten wie, nu blaffen ze zelfs niet meer op de voertuigen van de geburen daar ze deze voertuigen herkennen)

Je hebt nu nog een goede relatie met je gebuur: ik zou er alles aan doen om dat zo te houden, en op zijn minst aangeven dat ik het probleem begrijp en er iets wil aan doen.
ik wil uiteraard de goede relatie met mijn buren trachten te behouden en ze weten dat ik het probleem begrijp maar wat kan ik doen? overal plakaatjes in het bos gaan zetten "verboden toegang wegens risico op geblaf"?
betreffende buren hebben reeds een blafband voorgesteld doch wegens etische redenen weiger ik dit, temeer ze zelf ook toegaven dat ze zoiets bij hun eigen hond nooit zouden doen daar die beestjes daar echt wel van afzien, ook mijn honden 's nachts binnensteken hebben ze voorgesteld maar dan ben ik de waakzaamheid over de terreinen kwijt (in het slechtse geval moest blijken dat men mij dat kan verplichten via de milieupolitie zal ik dit uiteraard doen doch liever niet wegens hun waakfunctie).
ze stelden mij zelfs voor een hond weg te doen, dat vond ik echt te ver gaan en heb hen dit dan ook rustig uitgelegd dat dat zeker geen optie is.
Oud 6 januari 2009, 12:23   #168
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wil uiteraard de goede relatie met mijn buren trachten te behouden en ze weten dat ik het probleem begrijp maar wat kan ik doen? overal plakaatjes in het bos gaan zetten "verboden toegang wegens risico op geblaf"?
betreffende buren hebben reeds een blafband voorgesteld doch wegens etische redenen weiger ik dit, temeer ze zelf ook toegaven dat ze zoiets bij hun eigen hond nooit zouden doen daar die beestjes daar echt wel van afzien, ook mijn honden 's nachts binnensteken hebben ze voorgesteld maar dan ben ik de waakzaamheid over de terreinen kwijt (in het slechtse geval moest blijken dat men mij dat kan verplichten via de milieupolitie zal ik dit uiteraard doen doch liever niet wegens hun waakfunctie).
ze stelden mij zelfs voor een hond weg te doen, dat vond ik echt te ver gaan en heb hen dit dan ook rustig uitgelegd dat dat zeker geen optie is.
Met andere woorden, u hebt uw buren en hun verzuchtingen gewoon uitgelachen en weggestuurd.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 12:36   #169
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Met andere woorden, u hebt uw buren en hun verzuchtingen gewoon uitgelachen en weggestuurd.
als u dit zo interpreteerd?
ik heb hen totaal niet uitgelachen en ben zeker bereid tot dialoog te komen doch moet men van mij niet verwachten direct alles te doen wat ze vragen, anders zat ik nu met één hond in huis met een blafband.
Oud 6 januari 2009, 14:10   #170
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als u dit zo interpreteerd?
ik heb hen totaal niet uitgelachen en ben zeker bereid tot dialoog te komen doch moet men van mij niet verwachten direct alles te doen wat ze vragen, anders zat ik nu met één hond in huis met een blafband.
De problemen hadden dus opgelost geweest.

Verschaeve
Oud 6 januari 2009, 14:52   #171
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ach , als de buurman blijft zagen koop je toch gewoon enkele crossmotootjes en maak je in je tuin een klein circuit , de geluidjes van je nieuwe hobby zal hij leuker vinden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 15:03   #172
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ach , als de buurman blijft zagen koop je toch gewoon enkele crossmotootjes en maak je in je tuin een klein circuit , de geluidjes van je nieuwe hobby zal hij leuker vinden ...

Let toch maar op met het buren pesten. Een aantal jaren geleden in Edegem, de gebuur van de schoenmaker in de Parklaan dacht ook zo. Ik speel op mijn orgel zo luid ik wil en wanneer ik wil, en de geburen kunnen oprotten.

Totdat de schoenmaker moegetergd zijn tweeloop nam en even aanbelde bij de buren. De gebuur die niets kon gebeuren deed de deur open en merkte nogal vlug dat de schoenmaker zijn hoofd er los afschoot, waarna de schoenmaker zelfmoord pleegde.

Gedaan met orgelspelen.

Verschaeve
Oud 6 januari 2009, 15:17   #173
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Let toch maar op met het buren pesten. Een aantal jaren geleden in Edegem, de gebuur van de schoenmaker in de Parklaan dacht ook zo. Ik speel op mijn orgel zo luid ik wil en wanneer ik wil, en de geburen kunnen oprotten.

Totdat de schoenmaker moegetergd zijn tweeloop nam en even aanbelde bij de buren. De gebuur die niets kon gebeuren deed de deur open en merkte nogal vlug dat de schoenmaker zijn hoofd er los afschoot, waarna de schoenmaker zelfmoord pleegde.

Gedaan met orgelspelen.
Geluidsoverlast is een pest, wat soms tot vreemde dingen kan leiden.

Ik ben aan het verhuizen omwille van luidruchtige buren, want als ik thuiskom na een dag hard werken wil ik rust hebben. Als ik dan ook nog moet wakker blijven tot 3-4 h snachts omdat de buren lawaai maken, dat sloopt een mens. Hoofdpijn, slaapstoornissen, eetlust die verdwijnt, vermoeidheid. Gelukkig huur ik en ben ik dus snel weg....huisbaas wilde niet ermee doorgaan

Maar mocht ik ergens wonen (eigenaar), en word ik tot miserie toe wakker gehouden door een koppel honden die constant blaffen, dan onderneem ik toch actie. Eerst vriendelijk, dan strenger, en als alle mogelijkheden uitgeput zijn, en mijn nachtrust nog steeds wordt verstoord, gaan ze er onherroeppelijk aan. Een stukje vlees met een of andere leuke chemische stof erin werkt meestal ideaal. Kzal de exotische dingen wel uitzoeken zodat de dokter, die vooral ervaring heeft met rattevergif ed het niet meteen kan thuisbrengen.
Oud 6 januari 2009, 15:21   #174
Tavek
Banneling

Standaard

Ik wil erbij vermelden dat meestal een vrederechter soelaas kan brengen. Dus het komt zelden of nooit zover.
Oud 6 januari 2009, 16:25   #175
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:

Gedaan met orgelspelen.
En gedaan met leven, ook voor de dader ...Wie heeft nu gewonnen ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 16:38   #176
Laya
Minister

Standaard

De Duitse herder van onze achterburen zit 's nachts ook vaak te blaffen. Vorige zomer nachten na elkaar zo erg dat ik om 1u30 es aan hun deur staan bellen heb om hun te vragen of ze dat echt zelf niet hoorden en of ze dat beest zijn bek wilden laten houden. We kunnen daardoor in de zomer zelden met de ramen open slapen.
Het is verschrikkelijk zenuwslopend, vooral 's nachts. En nee, ik heb geen slaapstoornissen. Als het volgende zomer weer van dat is stap ik echt naar de politie.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 16:50   #177
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gedaan met leven, ook voor de dader ...Wie heeft nu gewonnen ?
De orgelspeler alleszins niet.

Verschaeve
Oud 6 januari 2009, 19:51   #178
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
De orgelspeler alleszins niet.
De zelfmoordplegende moordenaar evenmin. Beter had hij daar ingebroken, dat orgel vernield of gestolen, en/of de orgelspeler zijn handen verbrijzeld met een voorhamer, of afgehakt.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 20:10   #179
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wettelijk gezien niet nee, maar als de halve buurt wakker ligt van die honden en de eigenaar weigert er iets aan te doen, denk ik dat die beesten snel met de 4 poten in de lucht gaan liggen.

Best dus gewoon hoffelijk zijn en mss door wat extra afrastering er voor te zorgen dat honden niet alles meer kunnen zien en/of gewoon afgetrainde beesten houden die niet zo achterlijk beginnen te blaffen bij iedere persoon die ze zien....
Tja...hondjes doen ook maar wat hondjes doen.
Afrasteren zal niet veel verschil maken.

Misschien 2 van de 3 wegdoen, dat zou kunnen helpen.
Of misschien 1 van de 3.
Kwestie van geen roedel te hebben.
Oud 6 januari 2009, 21:38   #180
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zelfmoordplegende moordenaar evenmin. Beter had hij daar ingebroken, dat orgel vernield of gestolen, en/of de orgelspeler zijn handen verbrijzeld met een voorhamer, of afgehakt.
Hm...

Ofdat dit dan beter is weet ik zo niet.

Beter dood dan levenslang geinterneerd ofzo.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be