![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() ik woon met mijn gezinnetje (mijn vrouwtje, mijn dochtertje van bijna twee jaar en ik) redelijk afgelegen (+/- drie kilometer van de bewoonde wereld zeg maar) in onze eigendom. er staan slechts vier huisjes en we komen met z'n allen betrekkelijk goed overeen. nu sedert enige tijd komen problemen met één gebuur. ik heb namelijk twee honden, die blaffen uiteraard telkens ze iets zien. daar we zo afgelegen wonen gebeurt dat niet zo dikwijls.
achter onze huisjes ligt een bos. verschillende perioden van het jaar heeft iemand toestemming van de boswachter om het "dood" hout in het bos weg te nemen. uiteraard blaffen mijn hondjes op deze activiteiten. ook bij vuurwerk (zoals nieuwjaarsnacht geweest) laten ze zich horen. het probleem nu is dat één gebuur daar redelijk lastig over begint te doen (hoewel ze zelf ook twee honden hebben doch die blaffen minder). ze vind dat zeer storend en kan er niet van slapen zegt ze. mijn dochtertje slaapt nochtans net boven de achtertuin (waar de honden zitten) en zij heeft er geen last van. ook mijn dichtste gebuur ondervind geen hinder. die ene gebuur die iets verder woont kan het niet langer verdragen zegt ze. wat moet of kan ik doen? ze dreigt nu om een klacht neer te leggen tegen mijn honden. ondanks dit komen we met die gebuur wel goed overeen en ze zou dat zo willen houden zegt ze maar dan moet iets gebeuren aan het geblaf. ik ben zelf niet zogoed op de hoogte inzake wetgeving hieromtrent dus wou ik eens jullie mening vragen hieromtrent, alvast vriendelijk bedankt delcom
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 4 januari 2009 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Tenzij ze ook de functie van waakhond moeten vervullen, had u er beter aan gedaan uw honden vanaf het begin het blaffen af te leren. In hun inprentingsperiode (8 weken tot ca. 4 maanden) is dat nog perfect mogelijk. Nu wordt dat moeilijk, vrees ik.
![]() |
![]() |
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ook bij die betreffende buur, als ze 's nachts blaffen ga ik altijd kijken, die ene keer zaten er inbrekers op die gebuur zijn grond (terwijl ze op reis waren), die ik dan onder begeleiding van mijn hondjes achterna gezeten heb.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]()
Heb in mijn vorige woning ook naast zo 1 keffertje gewoond en dat is inderdaad BLOEDirritant. Rotbeest.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Honden kunnen een pest zijn.
Honden kennen géén verschil tussen inbrekers, houthakkers, mensen van Electrabel, van Belgacom, de dokter voor de buren, gemeentearbeiders, de nieuwe postbode en kinderen van buren twee straten verder die de wijk aan 't verkennen zijn: honden zijn dom, dom en een potentieel gevaar. Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze heeft zelf hondEN, maar die blaffen minder ! Hoeveel is minder ? Kan het probleem gekwantificeerd worden ? Bv jouw honden 100 decibel /uren per dag gemiddeld tegenover de hare 80 decibel/uren per dag ? Met de cijfers in de hand zijn er compromissen mogelijk ? Elk nog maar één ipv 2 honden ? Moeilijk gaat ook : is africhten om minder te doen blaffen mogelijk ? Waakhondfunctie ? Bestaan er geen andere "bewakingssystemen" zonder geblaf - hoe de kosten daarvoor verdelen ?
Bemiddeling zoeken of de vrederechter ? In ieder geval een verzakelijking van de discussie betrachten (de hond van iemand anders blaft altijd harder dan de eigen hond)
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik toevallig wel,honden mogen zowel overdag maar zeker snachts niet voor geluidsoverlast zorgen,er zijn idd mensen die daar last van hebben en andere dan weer niet Jij moet er voor zorgen dat de overlast binnen de perken blijft En ja voor sommige onder jullie ook overdag kan men voor overlast zorgen ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Simpelste oplossing
De honden hebben er geen last van, maar hondeneigenaars vinden dat ongehoord: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koop nog wat honden bij en pest de geburen weg waarna je hun huis voor een prikje opkoopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ik schrijf dat spinnen onaangenaam of gevaarlijk zijn, ben ik dan "racist" tov spinnenliefhebbers? Je zou hoogstens over "racisme tov honden" kunnen spreken. Graag toelichting bij deze belediging! Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mss Gaia eens langst sturen hé
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 januari 2009 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de lente tegen het krieken van de morgen maken katten ook een griezelig geluid -
bovendien is het koeren van bosduiven ook vreselijk irritant evenzo de indringende geur en de muzak van de buren die BBquën.. Ikzelf draai het 17de en het 21ste pianoconcerto van Mozart zeer luid en een "familieclanBBQ" duurt ook tot aan het krieken van lange zomerdagen.. Diegenen die de eenzaamheid van de bossen opzoeken om geen geluidslast van de buren te hebben komen waarschijnlijk ook bedrogen uit & op onbewoonde eilanden in stille Zuidzeeën heb je het ruisen van de oceaan... enzoovoort tot aan de stilte van het graf..
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. 't is toch beter dan een spuitje? 3. Een muilband is wettelijk verplicht (maar de meeste pandoeren passen die wet niet toe) Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() Bron?
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|