![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Burger
|
![]() haha ja en dat is nu een perfecte voorbeeld van integratie
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor; Ayaan is vooral een voorbeeld van emancipatie en er zijn mannen die daar een beetje bang voor zijn....u ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Burger
|
![]() als man zijnde of als vrouw zijnde?
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan ik niet; maar jij natuurlijk wel op antwoorden he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
voor alle vrouwen. maar welke groep heeft dit aangevraagd? de belgen niet.. maar de moslims.. zulke personen horen niet in België, vind ik. jullie komen naar een Westers land, met Westerse gewoonten. (een modern land, vergeleken met de arabische landen). en als jullie jullie niet willen aanpassen, zijn jullie vrij om jullie geloof in jullie land van herkomst uit te voeren. (maar dat willen de meesten niet : kindergeld, stempelgeld, bestaat wellicht niet in zulke landen) de moslims doen toch vele zaken qua sexe apart. vrouwen en mannen mogen niet samen bidden. vrouwen en mannen hebben zelf dezelfde rechten (of wel soms? dat betwijfel ik ten zeerste) waarom moeten vrouwen een sluier dragen? waarom niet de mannen,..ik zou wel eens die mannelijke moslims eens zien rondlopen met een sluier, en dan eens hun gedacht vragen, wat dat ze ervan vinden. de mannen mogen zich tonen..de vrouwen niet..waar is de logica. ik blijf erbij: de islam is een middeleeuws religie dat zich niet heeft gemoderniseerd naar de tijd waarin we nu leven. Laatst gewijzigd door Fabke : 11 januari 2009 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans hoorde in persoonlijk van moslima's de vraag naar een volkomen apart uurtje enkel voor moslima's; schepen Pauwels wilde daar echter niet op ingaan, wel een uurtje voor alle vrouwen apart maar niet enkel voor moslimdames.
Dus bestaat de wens naar ook segregatie van vrouwen wel bij een gedeelte van de moslima's. Ik heb echter geen weet van zwemuurtjes apart waarbij het initiatief of vraag niet van moslima's kwam.Persoonlijk ken ik behalve moslima's ook geen vrouwen die dit nu echt willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Jij bent dan ook een fundamentalist, hé...
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 januari 2009 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
België en vooral Vlaanderen is ook lang het land geweest van de aparte meisjes-en jongensscholen (vnl in het vrij onderwijs maar het bestond ook in het gemeenschapsonderwijs. Ik meende dat er enkele jaren geleden vanuit een bepaalde niet-islamitische hoek weer voor ge-ijverd werd) Laatst gewijzigd door filosoof : 11 januari 2009 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Euhmmm... wablief?
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 11 januari 2009 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb niet zo lang geleden in Antwerpen nog "gemengde scholen MO " gekend vh vrij onderwijs waar "jongenscampus" en "meisjescampus" in andere gemeentes lagen. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2009 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien heeft dat zijn pedagogische redenen. Moslims eisen seks-segregatie uit religieuze overwegingen. Persoonlijke noot: ik heb tot en met de humaniora in niet-gemengde klassen/scholen les gevolgd. Ik vond daar niets verkeerd aan. Integendeel. Eigenlijk verkies ik hetzelfde voor mijn kinderen en dit niet omdat ene Allah het zo wilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overwegende dat de mannen de vragende partij zijn in het hoofddoekendebat. Overwegende dat de hoofddoek bestaat omdat de mannen zich niet zouden kunnen beheersen als ze het haar of de benen van een vrouw zien. En overwegende dat de mannen de vrouwen er als lustobject beschouwen, moet de gouden regel worden toegepast die zegt dat wie een probleem creëert ook maar verantwoordelijk moet zijn om het probleem op te lossen. Dus niet de vrouwen, maar de mannen zelf moeten opdraaien voor het feit dat ze hun lust niet zouden kunnen bedwingen bij het zien van een vrouw. Daarom moeten de mannen zich maar in een grote stofzuigerzak steken, en niet de vrouwen. Maar eigenlijk nog simpeler en realistischer is het invoeren van een 'sociale regel' die stelt dat mannen niet naar vrouwen mogen kijken en ze zeker niet mogen aanspreken. Simpel, niet? En alle hoofddoeken worden overbodig. Maar ja, dat vergt een inspanning van de 'male chauvenist pigs' en dat gaat blijkbaar te ver. |
|
![]() |
![]() |