![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat wil dat nu zeggen? Normen en waarden zijn niet per definitie goed e ![]()
![]() |
![]() |
#163 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Liefst ook een avondklok in probleembuurten!! En alle prostituees van buitenlandse origine buiten, dat ze ons werk niet afnemen!! Ja!! ![]() Onnozelaars
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Sex op 14 jaar toelaten is belachelijk, dat sommige 14-jarigen sex hebben wilt niet zeggen dat alle 14-jarigen sex moeten hebben.
Indien men het moest toelaten zou dit enkel de druk op 14-jarigen laten toenemen om toch sex te hebben ook willen ze het nog niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() Sex toelaten op 14 jarige leeftijd (minderjarig!!) zet inderdaad aan tot nog meer ontucht dus een soort verplichting om al op 14 jaar sex te hebben!
Wat is de volgende stap: sex op 12 jaar? Alles heeft op opvoeding te maken: normale ouders "promoten" geen sex op 14 jaar ! Op 14 jarige leeftijd ben je nog onvolwassen en moet een kind studeren, punt aan de lijn! Voorlichting mag er wel zijn, maar dit mag niet aanzetten tot vrije sex vanaf 14 jaar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Kijk 't eens na: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw 't is nu helemaal niet strafbaar omdat ze minderjarig ( 18, 21 kies maar uit ) zijn maar omdat ze niet of deels wilsbewaam worden geacht ps. wilsbekwaam is niet meteen de term die ik zocht Laatst gewijzigd door praha : 30 april 2009 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar heb ik eerlijk gezegd nog niks van gemerkt op dit forum |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zie ik vooral iemand die lichtjes niet meer 'mee kan' .... geen nood ik heb dat ook ![]() Kijk, de bezorgdheden die je hier beschrijft voor de aankomende generatie(s) en de hunker naar meer diepere betekenis(sen) en waarden zijn, volgens mij, analoog aan die van mijn ouders relatief tov van mijn aankomende generatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom ?
Citaat:
Citaat:
![]() Maar totaal niet mee eens dat je dat wat zou kunnen indijken/beperken door het al dan niet wettelijk toe te gaan staan of te verbieden. 't Gebeurt gewoon. Dat was vroeger zo en dat is nu zo en dat zal waarschijnlijk steeds zo zijn. De enige beperkende factor ( en dan nog ) die ik zie zijn dan de misschien de ouders, de preventie en eventueel het ontbreken van het voorbeeld. Bovendien spreek je je vrees uit dat dat onder druk tegen de wil zou gebeuren.... is dat dan eveneens geen bezorgdheid die je zou moeten koesteren voor minderjarigen boven de 14 ? .... en men kan zelfs stellen boven de 18 ook. Of neemt die druk dan af ? Laatst gewijzigd door praha : 30 april 2009 om 22:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Het wordt hier trouwens zo vaak naast de kwestie geschoten...
En mensen schijnen niet goed te snappen wat wetten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Vooral Vorenus. Hij snapt er echt wel bitter weinig van. Maar het is vaker zo met die jongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Kinderen zijn dan op hun 14de er fysiek voor klaar maar zijn ze er wel geestelijk voor klaar?
Tegenover 10 jaar geleden is de huidige maatschappij meer geseksualiseerd geworden en vooral in de jongerencultuur. Iemand die 14 is kan de gevolgen ervan nog niet goed inschatten dan iemand die 16 jaar is. Op gebied van geestelijk en fysiek is 16 jaar een goede grens om vanaf dan seksualiteit te ontdekken. Citaat:
Bovendien gaat het niet onder druk van een partner alleen maar ook de druk van de omgeving en de media en vrienden. Deze kunnen zeer bepalend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, de ene is wat rijper dan de ander.
Nog nooit zo'n meisje tegengekomen waarvan haar uiterlijk wat ouder leek dan ze was? En haar manier van doen dan ook? Kzeg het, moogde de leeftijdsgrens zo laag of zo hoog leggen da ge wilt, er is geen bal dat daar op ga letten. Als de goesting komt, komt ze
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onderwerp van de draad interesseert me onvoldoende om hem helemaal te lezen.
Dus heb ik maar een paar keren enkele posts gelezen ... en toch moet het volgende me van het hart: het lijkt me dat de mensen die grens van 14/16 jaar verkeerd begrijpen. Het is niet "verboden" voor die minderjarige om seks te hebben. Het is daarentegen wel verboden van iemand anders (de meerderjarige "dader" die zich moet verantwoorden voor de rechter; de minderjarige dader die het eens mag uitleggen aan de jeugdrechter dat ie verliefd was en goesting had ...) om seks te hebben met een minderjarige. Eigenlijk luidt het onderwerp van de draad dus beter als volgt: "als meerderjarige vind ik dat ik het recht moet hebben om een meisje van minder dan 16, maar meer dan 14, te trachten te verleiden tot seks". En dat is er over vind ik. En als een 17 jarige neukt met een 15 jarige, en iemand (vb. ouders) legt daarvoor klacht neer, dan lijkt het me niet zo vreselijk dat de jeugdrechter even kan tsjekken of er sprake is van misbruik van een minderjarige.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kinderen of andere ziektes!!??
![]() |