Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2009, 13:08   #161
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
@Max:

Inderdaad, toen ik op school zat en kind was waren er een pak meer normen en waarden dan nu! En ik heb daar totaal geen spijt van: ik weet wat wederzijds respect is,ik weet wat een echt gezin betekend,ik weet het verschil tussen goed en kwaad!

Al deze kenmerken zijn nergens meer terug te vinden bij de huidige jeugd! Strengere opvoeding moet er komen,normbesef, verantwoordelijkheidszin,
en herinvoering van de legerdienst!
de jeugd van tegenwoordig heeft meer besef van normen en waarden dan dat je beseft hoor....
Oud 29 april 2009, 20:49   #162
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
@Max:

Inderdaad, toen ik op school zat en kind was waren er een pak meer normen en waarden dan nu!
Meer normen en waarden!! Ja!!
Wat wil dat nu zeggen? Normen en waarden zijn niet per definitie goed e
Oud 29 april 2009, 21:01   #163
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Sex op 14=knettergek!

Gevolg:

* talloze tienerzwangerschappen
* aanzet tot prostitutie, wangedrag en onzedelijke feiten
* volwassenen die minderjarigen misbruiken voor sex
* geen enkel normbesef voor traditionele gezinswaarden!

Ouders die sex toelaten met hun minderjarige kinderen hebben geen enkel recht meer op kindergeld (ze verwaarlozen de opvoeding van hun kind!)
Ja!! Een gezinsleven!! Vrouwen aan de haard!! Leven het Vlaams Belang!!
Liefst ook een avondklok in probleembuurten!!
En alle prostituees van buitenlandse origine buiten, dat ze ons werk niet afnemen!! Ja!!

Onnozelaars
Oud 29 april 2009, 21:37   #164
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wie is Guderian juist op deze draad?
beschermde soort dubbelnicker
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 21:40   #165
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Sex op 14 jaar toelaten is belachelijk, dat sommige 14-jarigen sex hebben wilt niet zeggen dat alle 14-jarigen sex moeten hebben.

Indien men het moest toelaten zou dit enkel de druk op 14-jarigen laten toenemen om toch sex te hebben ook willen ze het nog niet.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 21:45   #166
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Sex toelaten op 14 jarige leeftijd (minderjarig!!) zet inderdaad aan tot nog meer ontucht dus een soort verplichting om al op 14 jaar sex te hebben!

Wat is de volgende stap: sex op 12 jaar? Alles heeft op opvoeding te maken: normale ouders "promoten" geen sex op 14 jaar ! Op 14 jarige leeftijd ben je nog onvolwassen en moet een kind studeren, punt aan de lijn!

Voorlichting mag er wel zijn, maar dit mag niet aanzetten tot vrije sex vanaf 14 jaar!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 21:51   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sex toelaten op 14 jarige leeftijd (minderjarig!!) zet inderdaad aan tot nog meer ontucht dus een soort verplichting om al op 14 jaar sex te hebben!

Wat is de volgende stap: sex op 12 jaar? Alles heeft op opvoeding te maken: normale ouders "promoten" geen sex op 14 jaar ! Op 14 jarige leeftijd ben je nog onvolwassen en moet een kind studeren, punt aan de lijn!

Voorlichting mag er wel zijn, maar dit mag niet aanzetten tot vrije sex vanaf 14 jaar!
Behalve homo's zijn minderjarigen ook wel uw meug precies...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 22:04   #168
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Vreemde redenering te stellen dat toelaten=promoten, en toelaten = aanzetten tot=verplichten.
Kijk 't eens na:
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 21:46   #169
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sexuele betrekkingen van 14 jarigen is minderjarig dus strafbaar!
ppffff .... da's weer 't argument van : we verbieden het opdat strafbaar is omdat het onwettig

btw 't is nu helemaal niet strafbaar omdat ze minderjarig ( 18, 21 kies maar uit ) zijn maar omdat ze niet of deels wilsbewaam worden geacht

ps. wilsbekwaam is niet meteen de term die ik zocht

Laatst gewijzigd door praha : 30 april 2009 om 21:46.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 21:48   #170
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Max:

Inderdaad, toen ik op school zat en kind was waren er een pak meer normen en waarden dan nu! En ik heb daar totaal geen spijt van: ik weet wat wederzijds respect is,ik weet wat een echt gezin betekend,ik weet het verschil tussen goed en kwaad!

Al deze kenmerken zijn nergens meer terug te vinden bij de huidige jeugd! Strengere opvoeding moet er komen,normbesef, verantwoordelijkheidszin,
en herinvoering van de legerdienst!
jij weet wat wederzijds respect is ?
daar heb ik eerlijk gezegd nog niks van gemerkt op dit forum
Oud 30 april 2009, 21:55   #171
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Ik zeg ni dat het niet zo mag zijn maar eerder dat de liedjes dat op de TV te zien zijn veranderd zijn tegen over vroeger. Ik kan later nog zeggen tegen men Kinderen Ik vond dit goed of dat goed en er zit nog waarden en zinnige teksten in de liederen. Maar alles wat je nu ziet is : Money money ho ho booty booty bitch bitch cock cock and repeat. I don't care hun probleem ik vind die lady gaga nog goe kga haar zien op werchter! Het is gewoon jongeren hun seksualiteit wordt mede gevormd door deze muziek, zeker als ze er vanaf 12-14 jaar helemaal in op gaan ! Geen Get Ready toestanden meer zei hadden fans van 19 jaar , namelijk mijn leeftijd , zoiets zie ik in deze tijd niet meer gebeuren!
buiten de nuance dat het nu misschien ( want dat is betwijfelbaar ) allemaal op wat vroegere leeftijd begint ....
zie ik vooral iemand die lichtjes niet meer 'mee kan' .... geen nood ik heb dat ook

Kijk, de bezorgdheden die je hier beschrijft voor de aankomende generatie(s) en de hunker naar meer diepere betekenis(sen) en waarden zijn, volgens mij, analoog aan die van mijn ouders relatief tov van mijn aankomende generatie.
Oud 30 april 2009, 22:07   #172
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Sex op 14 jaar toelaten is belachelijk,
waarom ?
Citaat:
dat sommige 14-jarigen sex hebben wilt niet zeggen dat alle 14-jarigen sex moeten hebben.
Volledig mee eens dat dat niet moet/hoeft.

Citaat:
Indien men het moest toelaten zou dit enkel de druk op 14-jarigen laten toenemen om toch sex te hebben ook willen ze het nog niet.
ah hierom dus !

Maar totaal niet mee eens dat je dat wat zou kunnen indijken/beperken door het al dan niet wettelijk toe te gaan staan of te verbieden.
't Gebeurt gewoon.
Dat was vroeger zo en dat is nu zo en dat zal waarschijnlijk steeds zo zijn.
De enige beperkende factor ( en dan nog ) die ik zie zijn dan de misschien de ouders, de preventie en eventueel het ontbreken van het voorbeeld.

Bovendien spreek je je vrees uit dat dat onder druk tegen de wil zou gebeuren....
is dat dan eveneens geen bezorgdheid die je zou moeten koesteren voor minderjarigen boven de 14 ?
.... en men kan zelfs stellen boven de 18 ook.
Of neemt die druk dan af ?

Laatst gewijzigd door praha : 30 april 2009 om 22:07.
Oud 1 mei 2009, 02:51   #173
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Het wordt hier trouwens zo vaak naast de kwestie geschoten...

En mensen schijnen niet goed te snappen wat wetten zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 02:52   #174
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Vooral Vorenus. Hij snapt er echt wel bitter weinig van. Maar het is vaker zo met die jongen.
Oud 1 mei 2009, 15:08   #175
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
waarom ?
Kinderen zijn dan op hun 14de er fysiek voor klaar maar zijn ze er wel geestelijk voor klaar?
Tegenover 10 jaar geleden is de huidige maatschappij meer geseksualiseerd geworden en vooral in de jongerencultuur. Iemand die 14 is kan de gevolgen ervan nog niet goed inschatten dan iemand die 16 jaar is. Op gebied van geestelijk en fysiek is 16 jaar een goede grens om vanaf dan seksualiteit te ontdekken.
Citaat:
ah hierom dus !

Maar totaal niet mee eens dat je dat wat zou kunnen indijken/beperken door het al dan niet wettelijk toe te gaan staan of te verbieden.
't Gebeurt gewoon.
Dat was vroeger zo en dat is nu zo en dat zal waarschijnlijk steeds zo zijn.
De enige beperkende factor ( en dan nog ) die ik zie zijn dan de misschien de ouders, de preventie en eventueel het ontbreken van het voorbeeld.

Bovendien spreek je je vrees uit dat dat onder druk tegen de wil zou gebeuren....
is dat dan eveneens geen bezorgdheid die je zou moeten koesteren voor minderjarigen boven de 14 ?
.... en men kan zelfs stellen boven de 18 ook.
Of neemt die druk dan af ?
Zoals ik eerder schreef, er is een groot verschil tussen 14 jarigen, 16 jarigen of 18 jarigen. Iemand van 14 is geestelijk niet hetzelfde als iemand van 16 jaar of 18 jaar oud.

Bovendien gaat het niet onder druk van een partner alleen maar ook de druk van de omgeving en de media en vrienden. Deze kunnen zeer bepalend zijn.
Oud 1 mei 2009, 15:09   #176
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Vooral Vorenus. Hij snapt er echt wel bitter weinig van. Maar het is vaker zo met die jongen.
Ik snap het beter dan u, ik vind niet dat 14 jarigen hun pop moeten inruilen voor een lul van dertig jaar.
Oud 1 mei 2009, 15:11   #177
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ach, de ene is wat rijper dan de ander.
Nog nooit zo'n meisje tegengekomen waarvan haar uiterlijk wat ouder leek dan ze was? En haar manier van doen dan ook?

Kzeg het, moogde de leeftijdsgrens zo laag of zo hoog leggen da ge wilt, er is geen bal dat daar op ga letten. Als de goesting komt, komt ze
Oud 2 mei 2009, 22:44   #178
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Ik snap het beter dan u, ik vind niet dat 14 jarigen hun pop moeten inruilen voor een lul van dertig jaar.
Magnifieke argumentatie. De simpele, doch elegante logica...
Oud 3 mei 2009, 16:21   #179
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het onderwerp van de draad interesseert me onvoldoende om hem helemaal te lezen.

Dus heb ik maar een paar keren enkele posts gelezen ...

en toch moet het volgende me van het hart:

het lijkt me dat de mensen die grens van 14/16 jaar verkeerd begrijpen.

Het is niet "verboden" voor die minderjarige om seks te hebben.

Het is daarentegen wel verboden van iemand anders (de meerderjarige "dader" die zich moet verantwoorden voor de rechter; de minderjarige dader die het eens mag uitleggen aan de jeugdrechter dat ie verliefd was en goesting had ...) om seks te hebben met een minderjarige.

Eigenlijk luidt het onderwerp van de draad dus beter als volgt: "als meerderjarige vind ik dat ik het recht moet hebben om een meisje van minder dan 16, maar meer dan 14, te trachten te verleiden tot seks".
En dat is er over vind ik.

En als een 17 jarige neukt met een 15 jarige, en iemand (vb. ouders) legt daarvoor klacht neer, dan lijkt het me niet zo vreselijk dat de jeugdrechter even kan tsjekken of er sprake is van misbruik van een minderjarige.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 17:10   #180
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zolang ze maar geen kinderen of andere ziektes verwekken.
kinderen of andere ziektes!!??

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be