Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 2 februari 2009, 13:35   #161
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is natuurlijk waarom Palestijnen om de deportatie van nederzettingenbouwers vragen, maar waarom Israëliërs niet om de deportatie van hun Palestijnen vragen.
U doet het weer: u blijft wederrechtelijke invallers op dezelfde lijn stellen als hun slachtoffers. Met extremisten zoals u is geen gesprek mogelijk...
Oud 2 februari 2009, 13:38   #162
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U doet het weer: u blijft wederrechtelijke invallers op dezelfde lijn stellen als hun slachtoffers. Met extremisten zoals u is geen gesprek mogelijk...
U noemt mensen naar namen die ze niet voor zichzelf gekozen hebben. Als dat niet extremistisch is...
liberalist_NL is offline  
Oud 2 februari 2009, 13:45   #163
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U noemt mensen naar namen die ze niet voor zichzelf gekozen hebben. Als dat niet extremistisch is...
Iemand die ergens met geweld binnenvalt, is een gewelddadige invaller.
Iemand die koloniseert is een kolonisator.
Iemand die etnisch zuivert, is een etnische zuiveraar.

Het taalkundig en historisch negationisme dat u nodig hebt om uw standpunt te kunnen handhaven, is aan mij niet besteed.
Oud 2 februari 2009, 13:50   #164
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die ergens met geweld binnenvalt, is een gewelddadige invaller.
Iemand die koloniseert is een kolonisator.
Iemand die etnisch zuivert, is een etnische zuiveraar.

Het taalkundig en historisch negationisme dat u nodig hebt om uw standpunt te kunnen handhaven, is aan mij niet besteed.
Niks negationisme. U gebruikt termen die in dit conflict maar voor één perspectief van de belanghebbenden van toepassing zijn.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 februari 2009, 13:55   #165
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks negationisme. U gebruikt termen die in dit conflict maar voor één perspectief van de belanghebbenden van toepassing zijn.
Als ik dit principe van u zou toepassen op de eeuwenlange jodenvervolgingen, op de holocaust of zelfs op de (veel minder erge) etnische zuiveringen in Joegoeslavië, zou u allicht op uw achterste poten staan.

Dat legt uw achilleshiel in deze discussie bloot.
Oud 2 februari 2009, 13:59   #166
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik dit principe van u zou toepassen op de eeuwenlange jodenvervolgingen, op de holocaust of zelfs op de (veel minder erge) etnische zuiveringen in Joegoeslavië, zou u allicht op uw achterste poten staan.

Dat legt uw achilleshiel in deze discussie bloot.
Ik zie het u graag proberen.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 februari 2009, 14:12   #167
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie het u graag proberen.
Ik ga me niet zoals u aan negationisme begeven, en nog minder aan het uithollen van taalkundige begrippen. Dat is namelijk niet nodig om mijn standpunt overeind te kunnen houden.
Oud 2 februari 2009, 14:40   #168
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga me niet zoals u aan negationisme begeven, en nog minder aan het uithollen van taalkundige begrippen. Dat is namelijk niet nodig om mijn standpunt overeind te kunnen houden.
Maar wel om een verstandig mens te overtuigen.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 februari 2009, 14:50   #169
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wel om een verstandig mens te overtuigen.
Negationisme en uithollen van taalkundige begrippen zijn nodig om een verstandig mens te overtuigen?

Hoever bent u bereid te gaan in dergelijke waanzin?
Oud 2 februari 2009, 14:51   #170
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Negationisme en uithollen van taalkundige begrippen zijn nodig om een verstandig mens te overtuigen?

Hoever bent u bereid te gaan in dergelijke waanzin?
Dat is wat u het noemt.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 februari 2009, 23:24   #171
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Maar nu we het over resoluties hebben, hoe zit het eigenlijk met de eerste resolutie, namelijk resolutie 181?
Mooi, dan mag Israël beginnen met zich terug te trekken uit alle gebieden waar zij volgens resolutie 181 geen recht op hebben.
Bijgevoegde afbeelding(e)

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 2 februari 2009, 23:30   #172
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als het omgekeerd was? Joden in de Gazastrook, en Koranciterende Arabieren aan de overkant. Zou u dan dezelfde moord en brand schreeuwen? Denk het niet.
Ik wacht nog steeds op uitleg voor deze slag onder de gordel.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 02:06   #173
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat is betwistbaar want de vraag is van wie ze dat huis gekocht hebben. De staat Israël? Een kolonist die het in bezit heeft genomen? Aan wie is er betaald?
Is van geen belang meer, men kan nu niet meer de huidige eigenaars hun vastgoed afnemen omwille van wat ermee in de geschiedenis gebeurt is.
Ik blijf het zeggen, als we een oplossing willen vinden moeten we vertrekken vanuit de huidige situatie en niet vanuit de geschiedenis.

Citaat:
dat doen de joodse immigranten nochtans ook. Precies op die manier. Daar gaan de kolonies ook over.
Dat hebben ze gedaan ja. En ze kunnen zo blijven doorgaan elkaars eigendommen opeisen omwille van historische redenen, weer verwijs ik naar wat ik hierboven (en in andere posts) heb geschreven.

Citaat:
U slaat de bal kompleet mis. De VN-resolutie spreekt niet alleen over het (dus door Israël aanvaarde) recht op terugkeer van de gevluchte Palestijnen maar ook over schadeloosstelling.
Als het onmogelijk is hen hun huis terug te geven, dat men hen dan schadeloos stelle, daarmee kunnen ze zich een nieuws huis aanschaffen.
Isreal heeft die befaamde resolutie in 1949 inderdaad onder druk getekend (anders mochten ze geen deel uitmaken van de UN), maar je vergeet daarbij wel dat er een belangrijke conditie in staat, dat Israel's buurlanden in vrede het bestaan van de staat Israel aanvaarden.
Gezien dit nooit het geval is geweest heeft Isreal zich ook nooit aan hun deel van het akkoord gehouden, tot zo ver die resolutie.

Men kan niet blijven hameren op een resolutie uit 1949 die nooit echt uitgevoerd is door geen enkele van de partijen. We moeten kijken naar de situatie zoals ze vandaag is en zo een nieuwe oplossing proberen zoeken.
Rizzz is offline  
Oud 3 februari 2009, 02:15   #174
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Is van geen belang meer, men kan nu niet meer de huidige eigenaars hun vastgoed afnemen omwille van wat ermee in de geschiedenis gebeurt is.
Ik blijf het zeggen, als we een oplossing willen vinden moeten we vertrekken vanuit de huidige situatie en niet vanuit de geschiedenis.
Uw voorstel is de beste garantie op een blijvend bloedig conflict. U blijft bezetting, deportatie en religieuze zuivering aanvaarden.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 04:25   #175
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Uw voorstel is de beste garantie op een blijvend bloedig conflict. U blijft bezetting, deportatie en religieuze zuivering aanvaarden.
U begrijpt me verkeerd, ik doe helemaal geen voorstel.
Het enige wat ik zeg is dat alle partijen in dit conflict eerst de huidige realiteit moeten aanvaarden, daarna kunnen we werken aan mogelijke voorstellen om een oplossing te brengen in dit conflict.

De joden zijn daar nu eenmaal en ze zullen er blijven, ze zitten al veel te sterk vastgeworteld in dat gebied.
Elk voorstel dat met deze simpele vaststelling geen rekening houdt zal nooit kunnen werken.
Dat is nu eenmaal de realiteit, hoe die realiteit tot stand is gekomen is van geen belang (en nu val ik weer in herhaling).

Trouwens de meeste huidige staten zijn tot stand gekomen in het voordeel van 1 groep mensen maar in het naadeel van een andere groep, als dit maar ver genoeg in het verleden ligt schijnt men hier geen probleem van te maken.
Rizzz is offline  
Oud 3 februari 2009, 09:03   #176
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
En U staat achter de vernietiging van de enige democratische voor zijn bevolking fatsoenlijk geleide staat in dat gebied. Ik heb het al eens eerder gezegd: als het puntje bij het paaltje komt kunnen we de hele Israelische staat
gewoon naar de Franse en de Italiaanse azurenkust verhuizen en een stuk of
wat zes miljoen mensen van Arabische afkomst gewoon terug naar hun
moederlanden sturen. Zowel Frankrijk als Italie dromen ervan.
Is dat wat u wenst?
Francientje is offline  
Oud 3 februari 2009, 10:42   #177
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Het enige wat ik zeg is dat alle partijen in dit conflict eerst de huidige realiteit moeten aanvaarden, daarna kunnen we werken aan mogelijke voorstellen om een oplossing te brengen in dit conflict.
Voldongen feiten die met oneigenlijke machtsmiddelen (zoals geweld) tot stand gebracht zijn, moeten dus de basis worden van een rechtvaardige oplossing.

Interessant principe. Ik stel voor dat we het ook toepassen op alle andere conflicten in de wereld. Om te beginnen op de verfransing van de Rand. Graag ook op Oost-Congo en een hele reeks andere conflictgebieden.

U zal snel merken dat u uw principe enkel wenst toe te passen voor de Israëlische Joden.
Oud 3 februari 2009, 11:27   #178
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voldongen feiten die met oneigenlijke machtsmiddelen (zoals geweld) tot stand gebracht zijn, moeten dus de basis worden van een rechtvaardige oplossing.

Interessant principe. Ik stel voor dat we het ook toepassen op alle andere conflicten in de wereld. Om te beginnen op de verfransing van de Rand. Graag ook op Oost-Congo en een hele reeks andere conflictgebieden.

U zal snel merken dat u uw principe enkel wenst toe te passen voor de Israëlische Joden.
Tuurlijk kan je dit principe elders toepassen.
De verfransing van de rand bijvoorbeeld is hier en daar inderdaad zo ver gekomen dat het gewoon een feit is geworden dat we moeten aanvaarden. Vlamingen zijn nu immers in bepaalde streken sterk in de minderheid gedreven, wie dit niet wil inzien is ook ondemocratisch bezig hoor.
Het is bijvoorbeeld ook dom van Vlaanderen om nog steeds Brussel als hoofdstad te beschouwen, er is helemaal niets Vlaams meer aan Brussel.

Van de situatie in Oost-Congo ken ik niet genoeg om daar objectief over te oordelen.

Punt is dat men op een gegeven moment gewoon eens moet logisch nadenken over wat het meeste leed zal kosten in de huidige situatie.
De tijd proberen terug draaien of vanuit de realiteit nu een humane toekomst proberen opbouwen voor alle partijen?

Laatst gewijzigd door Rizzz : 3 februari 2009 om 11:28.
Rizzz is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:06   #179
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En U staat achter de vernietiging van de enige democratische voor zijn bevolking fatsoenlijk geleide staat in dat gebied.
Ik weet niet waarover u het hebt.
Ik heb gepleit voor de vernietiging van een op religieus-racistische basis gestoelde staat. Een staat die in heel haar wezen fascistisch is, en al 60 jaar een terreurbewind uitvoert t.a.v. de oorspronkelijke bevolking van het land.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 21:09   #180
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waarover u het hebt.
Ik heb gepleit voor de vernietiging van een op religieus-racistische basis gestoelde staat. Een staat die in heel haar wezen fascistisch is, en al 60 jaar een terreurbewind uitvoert t.a.v. de oorspronkelijke bevolking van het land.
Dan zijn de Verenigde Staten ook in haar wezen fascistisch.
liberalist_NL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be