Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2009, 09:14   #161
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=excalibur=- Bekijk bericht
²
²
+ het verlagen tot het niveau van bloedwraak is verwerpelijk.

Laatst gewijzigd door giserke : 5 mei 2009 om 09:16.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 09:23   #162
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Even oppervlakkig Googlen:
http://www.google.com/search?q=numbe...D1GGLD_enBE325
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 09:25   #163
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
²
+ het verlagen tot het niveau van bloedwraak is verwerpelijk.
Wie zich tot dat niveau verlaagt is geen zier beter dan de gevizeerde.
Oud 5 mei 2009, 09:29   #164
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Totale onwaarheden ? Verzinsels ? Moordenaars die er plezier in hebben andere mensen te doden en te pijnigen bestaan niet volgens jou ? En dienen dus ook niet terechtgesteld te worden ?
Want jij kent de geest van moordenaars die er plezier in hebben andere mensen te doden en te pijnigen? Is dat niet angstaanjagend, de keren dat je dat genoeg in jou voelt om "t allemaal zo goed te weten"?
Oud 5 mei 2009, 09:39   #165
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Amerikaan zat 16 jaar onschuldig in cel
Thaddeus Jimenez, een Amerikaan die op zijn 13e werd opgesloten voor moord, is vrijgelaten nadat hij 16 jaar onschuldig in de cel heeft gezeten. Zijn veroordeling werd ongedaan gemaakt en de echte dader zit inmiddels achter de tralies.

Jimenez werd op zijn dertiende berecht als een volwassene en veroordeeld tot 45 jaar cel. Hij belandde in de gevangenis ondanks de getuigenis van een vermoedelijke medeplichtige aan de moord, die er zeker van was dat de schutter een andere jongere was.
Bron: DM vandaag
Lees alles HIER(klik)
Of hier (klik)
Of HIER (klik)
Hij had "geluk" dat 't in Connecticut gebeurde, niet in Texas, (of ergens waar "beste vriend" de baas is-of mannen met zijn ideëen)
Een goede reden waarom doodstraf gewoon niet kan: gerechtelijke dwalingen zijn dan onherstelbaar.
16 jaar bak is ook onherstelbaar. So what ? Gevang ook afschaffen ? Mij goed, maar vrije wapendracht voor iedereen dan = terug naar de wet van de jungle. Jouw idee van vooruitgang mischien ?
Ik kan je volledig volgen als je stelt dat er vergissingen gebeuren , er zijn zeker en vast al mensen onschuldig veroordeeld of opgesloten geworden ( ikzelf bvb vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs ) , maar dit is nu éénmaal de mensheid ...Mensen zijn niet zonder fouten, mensen zijn niet fijlloos , elk menselijk systeem maakt fouten. En in Amerika zullen ze nogal gemakkellijk een zwarte in het gevang duwen, als hij toevallig in de buurt van een gepleegde misdaad aanwezig was, maar dat is weer wat anders en daar gaat het allemaal niet om . Vraag is of 1 of 2 % onschuldige terechtgestelden opwegen tegen de uitsluiting van recidive die het verdelgen van 98 of 99 % uiterst gevaarlijke moordenaars & verkrachters inhoud ? Ik vind het percentage onschuldige veroordeelden natuurlijk niet verwaarloosbaar, het gaat over menslijke wezens , maar toch meer dan redelijk. Men heeft inderdaad niets voor niets. Zeg nu zelf : moest je ergens op moeten wedden, en je bent zeker dat je 98 of 99 % kansen hebt om te winnen . Ga je dan durven of niet ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 09:44   #166
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Want jij kent de geest van moordenaars die er plezier in hebben andere mensen te doden en te pijnigen? Is dat niet angstaanjagend, de keren dat je dat genoeg in jou voelt om "t allemaal zo goed te weten"?
Wat weet jij nu van wat ik voel ?
Anderzijds, als ik constateer hoe goed uiterst gewelddadige films en videogames verkopen, hoeveel oorlogen en slachtingen momenteel bezig zijn op de wereld, en hoeveel sadistische verkrachtingen en moorden er dagelijks over de hele planeet plaatsvinden, mag ik toch aannemen dat een zeker aantal mensen plezier vinden in het lijdden van zijn medemens ? Of is dat een opeenvolging van toevalligheden en " faits divers " ?
Oud 5 mei 2009, 09:46   #167
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zich tot dat niveau verlaagt is geen zier beter dan de gevizeerde.
Als ik klein was, is mij steeds gezegd dat ik mocht ( en moest ) terugkloppen als men mij aanviel . Want dat het anders nog erger zou worden . Maak daarvan een wet, en je krijgt de doodstraf voor moordenaars .
Oud 5 mei 2009, 09:47   #168
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

De doodstraf kan voor mij wel onder strenge voorwaarden: men moet absoluut zeker zijn dat de beschuldigde ook echt de dader is en de dader moet onmogelijk nog te integreren zijn in de maatschappij, bvb. iemand als Marc Dutroux kan voor mij ter dood worden veroordeeld

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 10:24   #169
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik klein was, is mij steeds gezegd dat ik mocht ( en moest ) terugkloppen als men mij aanviel . Want dat het anders nog erger zou worden . Maak daarvan een wet, en je krijgt de doodstraf voor moordenaars .
Of voor veronderstelde moordenaars. En dan wordt jij ook medemoordenaar.
Oud 5 mei 2009, 10:26   #170
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
De doodstraf kan voor mij wel onder strenge voorwaarden: men moet absoluut zeker zijn dat de beschuldigde ook echt de dader is en de dader moet onmogelijk nog te integreren zijn in de maatschappij, bvb. iemand als Marc Dutroux kan voor mij ter dood worden veroordeeld
Er zijn er al véél geweest waarvan men zogenaamd "zeker" was dat ze schuldig waren. zie voorbeeld hoger.
Oud 5 mei 2009, 10:28   #171
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat weet jij nu van wat ik voel ?
Anderzijds, als ik constateer hoe goed uiterst gewelddadige films en videogames verkopen, hoeveel oorlogen en slachtingen momenteel bezig zijn op de wereld, en hoeveel sadistische verkrachtingen en moorden er dagelijks over de hele planeet plaatsvinden, mag ik toch aannemen dat een zeker aantal mensen plezier vinden in het lijdden van zijn medemens ? Of is dat een opeenvolging van toevalligheden en " faits divers " ?
Méér dan bvb gedurende de twintigste eeuw?
Oud 5 mei 2009, 10:32   #172
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
16 jaar bak is ook onherstelbaar. So what ? Gevang ook afschaffen ? Mij goed, maar vrije wapendracht voor iedereen dan = terug naar de wet van de jungle. Jouw idee van vooruitgang mischien ?
Ik kan je volledig volgen als je stelt dat er vergissingen gebeuren , er zijn zeker en vast al mensen onschuldig veroordeeld of opgesloten geworden ( ikzelf bvb vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs ) , maar dit is nu éénmaal de mensheid ...Mensen zijn niet zonder fouten, mensen zijn niet fijlloos , elk menselijk systeem maakt fouten. En in Amerika zullen ze nogal gemakkellijk een zwarte in het gevang duwen, als hij toevallig in de buurt van een gepleegde misdaad aanwezig was, maar dat is weer wat anders en daar gaat het allemaal niet om . Vraag is of 1 of 2 % onschuldige terechtgestelden opwegen tegen de uitsluiting van recidive die het verdelgen van 98 of 99 % uiterst gevaarlijke moordenaars & verkrachters inhoud ? Ik vind het percentage onschuldige veroordeelden natuurlijk niet verwaarloosbaar, het gaat over menslijke wezens , maar toch meer dan redelijk. Men heeft inderdaad niets voor niets. Zeg nu zelf : moest je ergens op moeten wedden, en je bent zeker dat je 98 of 99 % kansen hebt om te winnen . Ga je dan durven of niet ?
Een onschuldige kan nog uit den bak komen, uit een doodskist niet.

Die onschuldige kan ook jij zijn, of je zoon, of je broer...
Volgens jouw redenering moeten maar alle verdachten terechtgesteld worden, schuldig of onschuldig, om het risico niet te lopen dat een schuldige vrijkomt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2009 om 10:35.
Oud 5 mei 2009, 11:09   #173
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Volgens jouw redenering moeten maar alle verdachten terechtgesteld worden, schuldig of onschuldig, om het risico niet te lopen dat een schuldige vrijkomt.
Nee : eerst grondig onderzoek, als men met 99 % zekerheid kan bewijzen dat de ( van een gruwelijk misdrijf verdachte ) beschuldigde schuldig IS = doodstraf. Totale zekerheid bestaat inderdaad niet. In niets . En toch moeten we IETS doen ! Men kan niet bij de pakken gaan neerzitten en wachten tot het overwaait. Of liever, men kan dat wel, maar ik vind dat geen oplossing.
Oud 5 mei 2009, 11:10   #174
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Een onschuldige in de bak steken is ook maar niets, hé...? Toch word het gedaan. Wat is erger, sterven of 30 jaar onschuldig opgesloten zitten tussen allerlei mafketels en smeerlappen ?
Oud 5 mei 2009, 12:58   #175
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee : eerst grondig onderzoek, als men met 99 % zekerheid kan bewijzen dat de ( van een gruwelijk misdrijf verdachte ) beschuldigde schuldig IS = doodstraf. Totale zekerheid bestaat inderdaad niet. In niets . En toch moeten we IETS doen ! Men kan niet bij de pakken gaan neerzitten en wachten tot het overwaait. Of liever, men kan dat wel, maar ik vind dat geen oplossing.
Die overige 1% van de veroordeelden is dat in de VS een paar 100.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 13:35   #176
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
0,000001% zal er dichter tegenaan liggen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 16:39   #177
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
0,000001% zal er dichter tegenaan liggen.
Ja, ik heb ruim geschat, hé . Anders zeggen ze dat het niet geloofwaardig is.
Oud 5 mei 2009, 16:44   #178
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
In de VS valt het nog mee vind ik . Als je ziet hoevéél misdaden daar gebeuren, is het niet verwonderlijk dat de doodstraf gehanteerd word. Daar waar ze overdrijven is in China, momenteel onbetwiste kampioen doodstraf . Die is daar dan ook gekoppeld aan de overheids-trafiek in menselijke organen . Dus je kan er op rekenen dat je niets vergeven word , en dat ze het niet al te nauw zullen nemen met je eventuele onschuldigheid ook niet . Je lichaam is immers een bron van opbrengst. Dit handeltje vind ik nu weer volslagen walgelijk .
Oud 5 mei 2009, 17:05   #179
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
16 jaar bak is ook onherstelbaar. So what ?
het is allesins beter herstelbaar dan doodstraf. Snapt ge dat of niet?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 17:05   #180
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
het is allesins beter herstelbaar dan doodstraf. Snapt ge dat of niet?
Daarover valt te discussieren.

Ik weet niet wat ik zou verkiezen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be