![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wij hebben al dikwijls afspraken gemaakt met de inrichters en de cameramensen en houden er ons ook aan. Als echter het resultaat is dat ze ons dan uit beeld houden dan passen wij onze wekwijze aan. Mag ik opmerken dat er tijdens de veldritten veel supportersvlaggen en paraplu's gebruikt worden waar geen afspraken mee gemaakt kunnen worden. Na het voorval met Ben Berben deden wij een stapje terug en werden onze plaatsen direct ingenomen door de andere vlaggers die echter niet zo georganiseerd en gedisciplineerd zijn als VL². Dat weten de inrichters heel goed!
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet leuk dat u de gezondheid van de renners niet zo belangrijk vindt als jullie optisch effect.
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Wij zijn een groepje sukkelachtige naievelingen die met vlaggetjes spelen en die al bijna 3 jaar een luis in de pels zijn van de a- en antivlamingen! Hadden wij hetzelfde gedaan met andere (je weet wel welke) vlaggen, dan was alles dik in orde! Of hadden wij rondgelopen met die Jupilerhoeden dan was er ook geen vuiltje aan de lucht geweest! Alhoewel...zondag hebben ze, volgens Leif Hoste, ook met Jupiler naar de renners gegooid! Hoe zal de BWB daarop reageren? Verbod op Jupiler en alleen nog Derbypils??? ![]()
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
De discussie daarover is twee dagen geleden gevoerd elders op dit forum: http://forum.politics.be/viewtopic.p...c&start=90 (vanaf p.7) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() tutut, alle kindjes die met vlaggeskes willen zwaaien moeten dat op de daartoe bestemde speelplaatsen doen, en niet het zicht verstoren van de grote mensen die naar ne serieuze sportwedstrijd willen kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs K 3 is minder kinderachtig dan de "Vlaanderen Vlagt" stoet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Emm... neen, sorry, dat zou niet waar zijn. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
- "Graag gedaan Mieke79. Heel eerlijk van jou dat je toegeeft dat het een misverstand was om Luddo ervan te beschuldigen dat de zichtbaarheid van de vlaggen voor hem belangrijker is dan de veiligheid van de renners." - "Geen haar op mijn hoofd zou eraan denken om de discussie snel af te leiden naar een ander onderwerp, Xanthippe." - "Nee, zo fatsoenlijk ben jij wel Mieke79." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar als je keer na keer ondervindt dat er steeds meer Vlaamse vlaggen langs het parcours te zien zijn maar dat de media die keer op keer buiten beeld houden en vijf keer inzoomen op de enige aanwezige Belgische vlag ... Actie lokt reactie uit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ps: Xanthippe, wat Dies hier zegt, dat bedoelde ik juist met mijn reactie tegenover Luddo. En bedankt om dat optisch gezichtsbedrog uit te leggen. Toch blijft voor mij de plaats voor vlaggen naast het parcours en niet erboven.
![]() |
![]() |
#177 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is het wel goed om de Vlaamse Leeuw mediageil te maken?
![]() |
#178 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Schepen
|
![]() vergissing
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is echter wel duidelijk dat er binnen de Belgische media bepaalde individuen zijn die er alles aan doen om Vlaanderen Vlagt in diskrediet te brengen, en daarom springen op incidenten als die met Ben Berden of Leif Hoste. Woensdag kreeg ik toevallig Het Volk West-Vlaanderen in handen, en daarin was nog meer dan de helft van de lezersbrieven gewijd aan het incident van drie dagen eerder, en dat waren zonder uitzondering brieven van mensen die het incident rechtstreeks linkten aan Vlaanderen Vlagt, en aan het concurreren waren om zoveel mogelijk scheldwoorden aan het adres van VL² en de Vlaamse Leeuw te accumuleren op zo weinig mogelijk regels. Citaat:
![]() Ik geef je gelijk dat sommige supporters onverantwoorde streken uithalen met hun vlag. En van mij mag je dat reglementeren, geen probleem. Maar dan zou ik wel eens willen weten hoe je dat gaat doen. Om een eenvoudig voorbeeld aan te halen: de Ronde van Vlaanderen lokt elk jaar veel buitenlanders. Hoe ga je die allemaal wijsmaken dat in ons regiootje vlaggen niet boven het parcours mogen gehouden worden? Ik denk dat het beter is om een breed beleid uit te werken, naar analogie van de campagne tegen hooliganisme onder voetbalsupporters. Daar heeft men toch ook geen paraplu's verboden omdat één of andere supporter er ooit iemand mee verwond heeft? Een dergelijke campagne is een werk van lange adem, maar een duurzame oplossing ligt volgens mij niet in het opleggen van allerlei regeltjes, maar in het responsabiliseren van mensen. Het centrale probleem is echt niet de vlaggen, maar het gedrag van de supporters, dat steeds agressiever wordt. Na afloop van Parijs-Roubaix getuigden renners dat ze vuistslagen kregen en dat er voorwerpen naar hen gegooid werden. Het gedrag van supporters moet veel ruimer gekaderd worden dan in een discussie over de juiste plaats van vlaggen. Mensen moet verantwoordelijkheidszin bijgebracht worden, zodat ze zelf inzien wat wel en niet kan langs het parcours van een wielerwedstrijd. |
||
![]() |
![]() |