Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2004, 11:27   #161
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Wat jij als "goede manier van vlaggen" is toevallig onze manier. Meestal staan wij met onze lange hoge vlaggen achter het publiek. Dat weten de inrichters en de journalisten ook wel maar zo een prachtvoorzet als dat gebeuren van zondag kunnen onze tegenstanders niet laten liggen!
Eén onvoorzichtige snotneus van 15 een één poepeloerezatte supporter waar VL² niets mee te maken heeft zijn genoeg om alle duivels tegen ons te ontbinden.
En denk nu niet dat wij dat voor Leif Hoste ook niet erg vinden! Mijn hart stond stil toen ik het zag gebeuren! (maar mijn Pontiac liep! grapje).
Mja, jullie vlaggen alleen van achter het publiek. Hoe komt dan dat er bij bijna elke wielerrit aan de finish wel een tiental Vlaamse vlaggen OVER het parcours wapperen? Amaai, ik moet er niet aan denken wat er gebeurt in een massasprint, als er daarmee iets misloopt...
Oud 13 april 2004, 12:28   #162
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Wat jij als "goede manier van vlaggen" is toevallig onze manier. Meestal staan wij met onze lange hoge vlaggen achter het publiek. Dat weten de inrichters en de journalisten ook wel maar zo een prachtvoorzet als dat gebeuren van zondag kunnen onze tegenstanders niet laten liggen!
Eén onvoorzichtige snotneus van 15 een één poepeloerezatte supporter waar VL² niets mee te maken heeft zijn genoeg om alle duivels tegen ons te ontbinden.
En denk nu niet dat wij dat voor Leif Hoste ook niet erg vinden! Mijn hart stond stil toen ik het zag gebeuren! (maar mijn Pontiac liep! grapje).
Mja, jullie vlaggen alleen van achter het publiek. Hoe komt dan dat er bij bijna elke wielerrit aan de finish wel een tiental Vlaamse vlaggen OVER het parcours wapperen? Amaai, ik moet er niet aan denken wat er gebeurt in een massasprint, als er daarmee iets misloopt...
Hoog genoeg boven de renners! Hou ook rekening met het optisch effect!
Wij hebben al dikwijls afspraken gemaakt met de inrichters en de cameramensen en houden er ons ook aan. Als echter het resultaat is dat ze ons dan uit beeld houden dan passen wij onze wekwijze aan.
Mag ik opmerken dat er tijdens de veldritten veel supportersvlaggen en paraplu's gebruikt worden waar geen afspraken mee gemaakt kunnen worden. Na het voorval met Ben Berben deden wij een stapje terug en werden onze plaatsen direct ingenomen door de andere vlaggers die echter niet zo georganiseerd en gedisciplineerd zijn als VL². Dat weten de inrichters heel goed!
Oud 13 april 2004, 12:39   #163
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Wij hebben al dikwijls afspraken gemaakt met de inrichters en de cameramensen en houden er ons ook aan. Als echter het resultaat is dat ze ons dan uit beeld houden dan passen wij onze wekwijze aan. Mag ik opmerken dat er tijdens de veldritten veel supportersvlaggen en paraplu's gebruikt worden waar geen afspraken mee gemaakt kunnen worden. Na het voorval met Ben Berben deden wij een stapje terug en werden onze plaatsen direct ingenomen door de andere vlaggers die echter niet zo georganiseerd en gedisciplineerd zijn als VL². Dat weten de inrichters heel goed!
Mja, ik heb het natuurlijk over de 'Vlaamse Vlaggers' in het algemeen. Je kan niet zomaar zien of het georganiseerde, gedisciplineerde VL2'ers zijn of niet. Maar ik vind het sowieso gevaarlijk, of dat nu hoog boven de renners is of er net boven. Het zou er helemaal niet boven moeten zijn, maar naast het parcours. Met zo'n vlag kan altijd iets mislopen.
Niet leuk dat u de gezondheid van de renners niet zo belangrijk vindt als jullie optisch effect.
Oud 13 april 2004, 13:04   #164
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eigenlijk had ik daar nog niet eens bij stilgestaan. Trouwens, wij hebben andere katten te geselen. Ik lees op de teletekst dat de Belgische Wielerbond alle (?) vlaggen wil verbieden! Op het nieuws van 19 uur moeten ze daar iets over gezegd hebben maar ik was te laat thuis! 't Was goed zweefvliegweer, zie je! Ze vinden het nu blijkbaar HET moment om ons een genadeslag toe te brengen! En als de media nog "een beetje" mee willen ... We laten ons echter niet doen! Met alle Chinezen maar ...
Leg es uit, Luddo, wat je nu eigenlijk hebt aan dat vlaggen op wielerwedstrijden? Niks toch? Of voel je je op dat moment gewoon goed omdat je de Vlaamse zaak verdedigt en tentoonspreidt?
Er is al een veldrijder gewond geraakt en Hoste heeft misschien de koers verloren daardoor (om niet te spreken van wat er had kunnen gebeuren als ie gevallen was)... nog niet door dat het gevaarlijk is?
En dat argument van het soort vlag vind ik belachelijk. Oké, dat met Leif Hoste kan niet gebeuren met een vlag op een paal, maar dat met die veldrijder wel! Het is en blijft dus gevaarlijk.

Waarom geen verbod van de vlaggen over het parcours? De 'vlaggers' kunnen zorgen dat hun vlag niet over het circuit wappert misschien, maar alleen boven de toeschouwers? Oké, ze komen minder in beeld, maar iedereen ginder ziet het nog altijd.
Anders kunnen ze niet meer met hun vlaggen spelen. 8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 13:12   #165
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:

Leg es uit, Luddo, wat je nu eigenlijk hebt aan dat vlaggen op wielerwedstrijden? Niks toch? Of voel je je op dat moment gewoon goed omdat je de Vlaamse zaak verdedigt en tentoonspreidt?
Er is al een veldrijder gewond geraakt en Hoste heeft misschien de koers verloren daardoor (om niet te spreken van wat er had kunnen gebeuren als ie gevallen was)... nog niet door dat het gevaarlijk is?
En dat argument van het soort vlag vind ik belachelijk. Oké, dat met Leif Hoste kan niet gebeuren met een vlag op een paal, maar dat met die veldrijder wel! Het is en blijft dus gevaarlijk.

Waarom geen verbod van de vlaggen over het parcours? De 'vlaggers' kunnen zorgen dat hun vlag niet over het circuit wappert misschien, maar alleen boven de toeschouwers? Oké, ze komen minder in beeld, maar iedereen ginder ziet het nog altijd.
Als ik jou hiermee een plezier kan doen:
Wij zijn een groepje sukkelachtige naievelingen die met vlaggetjes spelen en die al bijna 3 jaar een luis in de pels zijn van de a- en antivlamingen! Hadden wij hetzelfde gedaan met andere (je weet wel welke) vlaggen, dan was alles dik in orde! Of hadden wij rondgelopen met die Jupilerhoeden dan was er ook geen vuiltje aan de lucht geweest! Alhoewel...zondag hebben ze, volgens Leif Hoste, ook met Jupiler naar de renners gegooid! Hoe zal de BWB daarop reageren? Verbod op Jupiler en alleen nog Derbypils???
Oud 13 april 2004, 13:42   #166
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als ik jou hiermee een plezier kan doen:
Wij zijn een groepje sukkelachtige naievelingen die met vlaggetjes spelen en die al bijna 3 jaar een luis in de pels zijn van de a- en antivlamingen! Hadden wij hetzelfde gedaan met andere (je weet wel welke) vlaggen, dan was alles dik in orde! Of hadden wij rondgelopen met die Jupilerhoeden dan was er ook geen vuiltje aan de lucht geweest! Alhoewel...zondag hebben ze, volgens Leif Hoste, ook met Jupiler naar de renners gegooid! Hoe zal de BWB daarop reageren? Verbod op Jupiler en alleen nog Derbypils???
Dank u voor uw eerlijkheid.
Oud 13 april 2004, 14:02   #167
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe

Er bestaan heel veel verschillende uitvoeringen van de Vlaamse Leeuw.

Er is natuurlijk het verschil tussen de zwart en de rood getongde en genagelde, maar Vlaanderen Vlagt verkoopt beide versies. De verschillende uitvoeringen van de Leeuw gaan van supergestileerd tot heel mooi afgewerkt met overal krulletjes, en daarin bestaan verschillende ontwerpen.

Dan is er nog de vlag zelf. Met of zonder hengsels, met of zonder bevestigingsgaten, met of zonder bevestigingslintjes, hoeveel van deze bevestigingsmogelijkheden, en de plaats ervan (bovenaan of opzij) - of helemaal zonder bevestigingsmogelijkheden. Verder het formaat van de vlag. En de gebruikte kleuren: flets geel of vol geel.

Actievoerders van VL² kunnen in het voorbijrijden met de wagen, van een vlag aan de gevel van een huis zeggen of het één is die van hen komt of niet.
Persoonlijk vind ik dat maar dikke zever. Het zou hetzelfde zijn als iemand naar de voetbal gaat kijken, vb Anderlecht, en hij komt daartoe met een blauw-zwart truitjen waar "Kompany" opstaat.
Dat slaat ook op niks e.
In plaats van 1 standaard-kleuren vlag te nemen.
Beide versies zijn historisch gegroeid en worden naast elkaar gebruikt.
De discussie daarover is twee dagen geleden gevoerd elders op dit forum:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...c&start=90 (vanaf p.7)
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 14:06   #168
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Niet leuk dat u de gezondheid van de renners niet zo belangrijk vindt als jullie optisch effect.
Met "optisch effect" wordt bedoeld dat de verhoudingen op TV vervormd worden. Vlaggen die op TV net boven het hoofd van de renners lijken te hangen, hangen er in werkelijkheid een heel (veilig) stuk boven.
Oud 13 april 2004, 14:25   #169
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met "optisch effect" wordt bedoeld dat de verhoudingen op TV vervormd worden. Vlaggen die op TV net boven het hoofd van de renners lijken te hangen, hangen er in werkelijkheid een heel (veilig) stuk boven.
Erboven, is erboven... of dat nu hoog of laag is. Nog altijd gevaarlijk. Ze zouden ernaast moeten hangen!
Oud 13 april 2004, 14:30   #170
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

tutut, alle kindjes die met vlaggeskes willen zwaaien moeten dat op de daartoe bestemde speelplaatsen doen, en niet het zicht verstoren van de grote mensen die naar ne serieuze sportwedstrijd willen kijken.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 14:31   #171
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als echter het resultaat is dat ze ons dan uit beeld houden dan passen wij onze wekwijze aan.
Waarom? Is het doel van het gezwaai met vlaggen naast het parcours niet het aanmoedigen van bepaalde renners? Zoals u het hier verwoord lijkt het of de enige bekommernis is om zoveel en duidelijk mogelijk in beeld en op TV te komen en dat het wielrennen op zich eigenlijk maar bijzaak is.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 14:33   #172
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs K 3 is minder kinderachtig dan de "Vlaanderen Vlagt" stoet.
Oud 13 april 2004, 14:36   #173
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs K 3 is minder kinderachtig dan de "Vlaanderen Vlagt" stoet.
Zelfs Everytime is minder bel...

Emm... neen, sorry, dat zou niet waar zijn.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 14:37   #174
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Erboven, is erboven... of dat nu hoog of laag is. Nog altijd gevaarlijk. Ze zouden ernaast moeten hangen!
- "Dank u Xanthippe om het misverstand tussen Luddo en mij over het "optisch effect" uit de weg te ruimen."

- "Graag gedaan Mieke79. Heel eerlijk van jou dat je toegeeft dat het een misverstand was om Luddo ervan te beschuldigen dat de zichtbaarheid van de vlaggen voor hem belangrijker is dan de veiligheid van de renners."

- "Geen haar op mijn hoofd zou eraan denken om de discussie snel af te leiden naar een ander onderwerp, Xanthippe."

- "Nee, zo fatsoenlijk ben jij wel Mieke79."
Oud 13 april 2004, 14:45   #175
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Als echter het resultaat is dat ze ons dan uit beeld houden dan passen wij onze wekwijze aan.
Waarom? Is het doel van het gezwaai met vlaggen naast het parcours niet het aanmoedigen van bepaalde renners? Zoals u het hier verwoord lijkt het of de enige bekommernis is om zoveel en duidelijk mogelijk in beeld en op TV te komen en dat het wielrennen op zich eigenlijk maar bijzaak is.
De sport is natuurlijk de hoofdzaak.
Maar als je keer na keer ondervindt dat er steeds meer Vlaamse vlaggen langs het parcours te zien zijn maar dat de media die keer op keer buiten beeld houden en vijf keer inzoomen op de enige aanwezige Belgische vlag ... Actie lokt reactie uit.
Oud 13 april 2004, 15:26   #176
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
De sport is natuurlijk de hoofdzaak.
Maar als je keer na keer ondervindt dat er steeds meer Vlaamse vlaggen langs het parcours te zien zijn maar dat de media die keer op keer buiten beeld houden en vijf keer inzoomen op de enige aanwezige Belgische vlag ... Actie lokt reactie uit.
Ahzo, tis weer een samenzwering van de Belgicistische media... Zoek je hier niets achter wat er niet is?

Ps: Xanthippe, wat Dies hier zegt, dat bedoelde ik juist met mijn reactie tegenover Luddo. En bedankt om dat optisch gezichtsbedrog uit te leggen. Toch blijft voor mij de plaats voor vlaggen naast het parcours en niet erboven.
Oud 14 april 2004, 14:03   #177
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Is het wel goed om de Vlaamse Leeuw mediageil te maken?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 20:13   #178
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Het gevolg van een grote samenzwering tegen België, een complot!
Goed gezien. We maken er een complottheorie rond. Kunnen ze meteen opgepakt worden als staatsgevaarlijk, de vendelzwaaiers. Gezien hoe ze een Belgische strijder hinderden in de hel van het Noorden ? De man moest een gat laten, en de moral was weg
Een vlag in het wiel van een Belgische wielrenner, tjongejongejonge, denk je dat onze onderbemande Staatsveiligheid zo'n gevaar wel aankan? Zouden we niet beter direct buitenlandse steun en een regiment blauwhelmen vragen om de Belgische staat te beschermen en de Staatsgreep der Vendelzwaaiers te voorkomen? Dan kunnen ze de aanstoker direct afvoeren naar Den Haag en laten veroordelen voor oorlogsmisdaden, want een vlag uit je handen laten rukken door een antenne zodat ze in het wiel van een renner vliegt, is niet volgens de Conventie van Genève!
Oud 16 april 2004, 20:36   #179
Xanthippe
Schepen

Standaard

vergissing
Oud 16 april 2004, 21:05   #180
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Ahzo, tis weer een samenzwering van de Belgicistische media... Zoek je hier niets achter wat er niet is?
Als ik zou geloven in een samenzwering, zou ik dat wel met zoveel woorden zeggen. Maar ik ben niet zo'n aanhanger van complottheorieën.
Het is echter wel duidelijk dat er binnen de Belgische media bepaalde individuen zijn die er alles aan doen om Vlaanderen Vlagt in diskrediet te brengen, en daarom springen op incidenten als die met Ben Berden of Leif Hoste. Woensdag kreeg ik toevallig Het Volk West-Vlaanderen in handen, en daarin was nog meer dan de helft van de lezersbrieven gewijd aan het incident van drie dagen eerder, en dat waren zonder uitzondering brieven van mensen die het incident rechtstreeks linkten aan Vlaanderen Vlagt, en aan het concurreren waren om zoveel mogelijk scheldwoorden aan het adres van VL² en de Vlaamse Leeuw te accumuleren op zo weinig mogelijk regels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke79
En bedankt om dat optisch gezichtsbedrog uit te leggen. Toch blijft voor mij de plaats voor vlaggen naast het parcours en niet erboven.
Het was niet de "Dank u" die centraal stond in mijn bericht, maar toch graag gedaan. Ik wou benadrukken dat jouw eerdere beschuldiging aan het adres van Luddo, als zou hij de veiligheid van de renners minder belangrijk achten dan de zichtbaarheid van de Vlaamse leeuwenvlag, fout was.

Ik geef je gelijk dat sommige supporters onverantwoorde streken uithalen met hun vlag. En van mij mag je dat reglementeren, geen probleem. Maar dan zou ik wel eens willen weten hoe je dat gaat doen. Om een eenvoudig voorbeeld aan te halen: de Ronde van Vlaanderen lokt elk jaar veel buitenlanders. Hoe ga je die allemaal wijsmaken dat in ons regiootje vlaggen niet boven het parcours mogen gehouden worden?

Ik denk dat het beter is om een breed beleid uit te werken, naar analogie van de campagne tegen hooliganisme onder voetbalsupporters. Daar heeft men toch ook geen paraplu's verboden omdat één of andere supporter er ooit iemand mee verwond heeft?
Een dergelijke campagne is een werk van lange adem, maar een duurzame oplossing ligt volgens mij niet in het opleggen van allerlei regeltjes, maar in het responsabiliseren van mensen.
Het centrale probleem is echt niet de vlaggen, maar het gedrag van de supporters, dat steeds agressiever wordt. Na afloop van Parijs-Roubaix getuigden renners dat ze vuistslagen kregen en dat er voorwerpen naar hen gegooid werden. Het gedrag van supporters moet veel ruimer gekaderd worden dan in een discussie over de juiste plaats van vlaggen.
Mensen moet verantwoordelijkheidszin bijgebracht worden, zodat ze zelf inzien wat wel en niet kan langs het parcours van een wielerwedstrijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be