Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2009, 00:48   #161
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik dacht juist dat de draad daarover ging.
Dom van mij.
Het ging hier over t-shirts toen ik binnenkwam. En commotie enzo.

Ging het echt daarover?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 00:49   #162
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Iemand die vind dat het met Crowley slecht afgelopen is.
Hijzelf vond het vast niet slecht.
Oud 9 februari 2009, 01:05   #163
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kinderen maken is slechts een daad, mensen maken het slecht. Ik vind het ook slecht, omdat mijn instincten mij dit vertellen. Een soort die zulke instincten niet kent, sterft snel uit, en zou niet kunnen bestaan.

Maar het feit dat ik het slecht vind, impliceert niet dat het slecht is.
Het is slechts een daad. Net zoals koffie zetten.
Ik had het over kinderen AFmaken, d�*t is slecht. Zeggen dat dat in feite enkel instinct is, dat het niet impliceert dat het ook slecht IS, doet mij dan denken dat het slecht is niet aan dit instinct te gehoorzamen . " Doe wat je wil " zei Crowley. Maar als ik jou volg in je redenering, bestaat er niet iets als een " wil " . Enkel insticten en door de maatschappij opgedrongen gedragspatronen bestaan er ?
Kindermoord vergelijken met koffie zetten of gelijk welke ander banale daad brengt ons op gevaarlijke wegen, waar ik niet bereid ben je te volgen. Op wegen waar Kim De Gelder mischien ook ronddwaalt, kompleet gestoord.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 01:06   #164
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over kinderen AFmaken, d�*t is slecht. Zeggen dat dat in feite enkel instinct is, dat het niet impliceert dat het ook slecht IS, doet mij dan denken dat het slecht is niet aan dit instinct te gehoorzamen . " Doe wat je wil " zei Crowley. Maar als ik jou volg in je redenering, bestaat er niet iets als een " wil " . Enkel insticten en door de maatschappij opgedrongen gedragspatronen bestaan er ?
Kindermoord vergelijken met koffie zetten of gelijk welke ander banale daad brengt ons op gevaarlijke wegen, waar ik niet bereid ben je te volgen. Op wegen waar Kim De Gelder mischien ook ronddwaalt, kompleet gestoord.
Mijn excuses, ik bedoelde dat kinderen AFmaken niet slecht is, maar enkel slecht gevonden kan worden.
Oud 9 februari 2009, 01:07   #165
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat vind ik toch allemaal zeer theoretisch, hoor. Iedere werkgever stelt nu eenmaal bepaalde eisen aan zijn werknemers. Ik kan vinden dat niemand het recht heeft om mij te zeggen wanneer ik waar moet zijn, maar als mijn werkgever het daar niet mee eens is, raad dan maar wie dan altijd aan het kortste eind trekt. Ik kan vinden dat ik alle klanten met de voornaam mag aanspreken (vrijheid van meningsuiting, weet je wel), maar als dat niet het bedrijfsbeleid is, kan ik opkrassen. Terecht overigens.

Ik vond het gewoon onnozel dat De Gelder hier weer bijgesleurd moest worden. Aan de andere kant vind ik het wel tekenend voor een groep mensen die denken dat allerlei vermeende rechten in alle omstandigheden gelden, wat dus duidelijk niet zo is. Een paar jaar geleden won een meisje een rechtzaak tegen haar school omdat zij vond dat zij het recht had om een piercing te dragen, hoewel het schoolreglement dat verbood. Ik heb toen nog gedacht: goed gedaan, de vdab kan binnen enkele jaren nog een extra dopper verwachten, want die jongeren denken dat de hele wereld draait rond hun kleine rechtjes. De doorsnee werkgever lacht zulke mensen vierkant uit. Voor alle duidelijkheid: ik heb zelf al een tiental jaar een piercing in mijn gezicht. Tot dusver heeft nog geen enkele werkgever me gevraagd hem uit te nemen, maar als dat wel zo zou zijn, is de keuze tussen werk of gezichtsversiering echt wel snel gemaakt. Het recht op vrije meningsuiting wordt de laatste jaren meer en meer misbruikt voor allerhande triviale kleinigheden.
Absoluut.
Ze maken dat enkele ego's escaleren, vooral.
Oud 9 februari 2009, 01:07   #166
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Hijzelf vond het vast niet slecht.
Zolang hij nog helder kon nadenken mischien, ja. Crowley is een typisch product uit een familie fanatieke bijbel-freaks, waar hij zich tegenaf gezet heeft.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 01:20   #167
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang hij nog helder kon nadenken mischien, ja. Crowley is een typisch product uit een familie fanatieke bijbel-freaks, waar hij zich tegenaf gezet heeft.
Dat kan. Dat doet er voor mij niet toe. Nietzsche is een typische neuroot, en Tesla een typische eccentricus.

Trouwens, de goede man redeneerde ver buiten alle mogelijke begrippen van goed en slecht eindigen.
Oud 9 februari 2009, 08:06   #168
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
tis maar een tshirt eh zeg
Nee het gaat om de ingesteldheid van de persoon die kinderen wil verzorgen zonder enig besef te hebben van het belang van zijn kleding.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 08:38   #169
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee het gaat om de ingesteldheid van de persoon die kinderen wil verzorgen zonder enig besef te hebben van het belang van zijn kleding.
De achterlijke ingesteldheid van dienen directeur, dat is dan normaal?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 13:23   #170
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
"He urged his students to learn to control their own mental and behavioral habits, to the point of switching political views and personalities at will."
Dat idee van het wisselen van mentale identiteit is niet origineel van hem.

Aleister Crowley was eerder een plagiëerende fantast.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 13:29   #171
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

Herlees wat ik zei over Crowley en Vipassana.

De technieken bestaan al heel lang. Probleem was dat ze onbeschikbaar waren voor de gewone mens vanwege factoren zoals cultuurgebonden symboliek.

Crowley heeft magie als ware tot de mensen gebracht. Vaak gebruikte hij gedistilleerde methoden van anderen, soms kwam hij met een eigen aanpak aan. Hoe origineel hij is in zijn methodiek, doet er zelfs niet toe.
Oud 9 februari 2009, 17:17   #172
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met nadruk op fantast.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 18:13   #173
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herlees wat ik zei over Crowley en Vipassana.

De technieken bestaan al heel lang. Probleem was dat ze onbeschikbaar waren voor de gewone mens vanwege factoren zoals cultuurgebonden symboliek.

Crowley heeft magie als ware tot de mensen gebracht. Vaak gebruikte hij gedistilleerde methoden van anderen, soms kwam hij met een eigen aanpak aan. Hoe origineel hij is in zijn methodiek, doet er zelfs niet toe.
Ik zal hier niet beweren dat Crowley overal fout zat. Maar je moet Crowley in zijn tijdvak zien (de eeuwwisseling). In die tijd was er bij het brede publiek een grote interesse in het onbekende/mysterieuze. Dit had te maken met de tweede industriële revolutie. In perioden van grote ontdekkingen vervaagt de grens tussen wetenschap en pseudo-wetenschap gedeeltelijk. Nieuwe 'onverklaarbare' fenomenen worden ontdekt en hebben dikwijls een 'magische' sfeer. Tesla is zo een voorbeeld van iemand die in zijn tijd als een "magiër" beschouwd werd. Later zou Tesla geklasseerd worden onder de wetenschappers. Crowley daarentegen werd geklasseerd onder de fantasten. De psychologische fenomenen en ervaringen die hij ontdekte waren wel echt. Alleen waren zijn verklaringen en theorieën zo goed als waardeloos. Auto-writing is zo'n voorbeeld.
Een ander zulks figuur die op het randje bengelde is Aldous Huxley.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 18:19   #174
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal hier niet beweren dat Crowley overal fout zat. Maar je moet Crowley in zijn tijdvak zien (de eeuwwisseling). In die tijd was er bij het brede publiek een grote interesse in het onbekende/mysterieuze. Dit had te maken met de tweede industriële revolutie. In perioden van grote ontdekkingen vervaagt de grens tussen wetenschap en pseudo-wetenschap gedeeltelijk. Nieuwe 'onverklaarbare' fenomenen worden ontdekt en hebben dikwijls een 'magische' sfeer. Tesla is zo een voorbeeld van iemand die in zijn tijd als een "magiër" beschouwd werd. Later zou Tesla geklasseerd worden onder de wetenschappers. Crowley daarentegen werd geklasseerd onder de fantasten. De psychologische fenomenen en ervaringen die hij ontdekte waren wel echt. Alleen waren zijn verklaringen en theorieën zo goed als waardeloos. Auto-writing is zo'n voorbeeld.
Een ander zulks figuur die op het randje bengelde is Aldous Huxley.
Magie is eeuwenoud en hing daarvoor direct samen met de wetenschap.

De vroegere Magi waren niks anders dan wetenschappers, maar omdat alle kennis toen esoterisch was en schijnbaar magische resultaten voortbracht, spraken mensen over magie.

In feite is er geen onderscheid. Magie zoals de mensen het zien, namelijk het breken van de natuurwetten om een effect te bereiken, bestaat simpelweg niet.
Om nogmaals Crowley te citeren: magie is elke daad die veroorzaakt is door wil. Zelfs je neus snuiten.

Het feit dat onze kennissystemen omklapten had meer te maken met langs de ene kant de empirie, en langs de andere kant de sceptische filosofen.
De oosterlingen hebben dan weer een geheel ander kennissysteem.

Als ik zelf een invulling mag doen: magie is elke daad van schepping die men doet. Als ik een ingewikkeld computeralgoritme wil schrijven, dan helpt het denken niet.
Als ik erover denk, blijf ik de reeds bekende informatie gewoon recycleren en kom ik nergens. Als ik even stop met denken, plopt de oplossing plots in mij.
Oud 10 februari 2009, 08:12   #175
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tell me more.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 08:19   #176
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik erover denk, blijf ik de reeds bekende informatie gewoon recycleren en kom ik nergens. Als ik even stop met denken, plopt de oplossing plots in mij.
Jaja, ik ken dat. En ik mag dan drie dagen testen om vast te stellen dat jouw Ploplossing maar half deugt.

Laatst gewijzigd door Knipp : 10 februari 2009 om 08:20.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 10:48   #177
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Jaja, ik ken dat. En ik mag dan drie dagen testen om vast te stellen dat jouw Ploplossing maar half deugt.
Drie dagen? Verbeter eens wat sneller, ik wil mijn examenresultaten.
Oud 10 februari 2009, 13:00   #178
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging hier over t-shirts toen ik binnenkwam. En commotie enzo.

Ging het echt daarover?
Kijk eens naar de titel.
Staat daar echt iets over Tshirts?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 13:03   #179
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De achterlijke ingesteldheid van dienen directeur, dat is dan normaal?
De achterlijke ingesteldheid van dienen stagiair, dat is normaal.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2009, 13:10   #180
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De achterlijke ingesteldheid van dienen stagiair, dat is normaal.
Vanaf wanneer spreken we van normaal? Moet 75% van de bevolking ermee eens zijn? 80%? 60% van de bevolking en 80% van de heersende junta?

Kleiner in absolute waarde dan de standaardafwijking?

Wat is normaal?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be