![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Je geeft dus toe dat het onderscheid dat jij maakt tussen "luxedoelen" en "basisdoelen" op jou eigen voorkeuren gebaseerd is.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-gewervelde dieren hebben een hoge kans dat ze kunnen voelen en een vorm van bewustzijn hebben. Daarom wil ik ze niet meer gebruiken als louter middel voor mijn doelen. De kippen thuis beschouw ik niet louter als middel, als ze geen eieren leggen zorg ik nog voor hen, bescherm ik hen,... En als ik dan een ei zie liggen waar niet op gebroed wordt, kan ik dat ei opeten. Voor deze dieren en mensen hebben we ook een zorgplicht. vandaar dat ik als vrijwilliger werkte bij hulpdienst Rode Kruis, en nu in een opvangcentrum voor vogels en wilde dieren. -niet-gewervelde dieren met zenuwcellen: is een twijfelgeval of ze kunnen voelen. Ik eet ze niet op, dood ze nog wel per ongeluk, maar dood ze niet intentioneel (dus geen mug of vlieg platmeppen - ook geen malariamuggen toen ik in Afrika was) en ik let ook vaak dat ik ze niet per ongeluk dood (bv. als ik insekten op de weg zie, probeer ik die te ontwijken om er niet overheen te fietsen). Ik eet nog wel bio fair trade honing. -planten: gebruik ik voor basisbehoeften en trap ik nog wel plat voor basisbehoeften. Geen gras maaien om de tuin te 'verfraaien', maar wel voor hooi voor de dieren. Geen bloemen plukken of kopen, tenzij om op te eten. Niet uit verveling planten beschadigen (bv geen gras plukken als ik op de gazon zit) Voila, dat is zoals ik mijn egoisme overwin en de 'cirkel van medeleven' uitbreidt in navolging van Albert Einstein Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() nvm
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 14 juni 2009 om 22:21. |
![]() |
![]() |