![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.lada-holland.nl/ http://www.autozone.be/auto/artikel/...ln_162876.html http://www.autoblog.nl/archive/2008/...ezig-in-parijs Kijk een ding wil ik er nog wel aan toevoegen. Er is geen enkel ander land waar zo'n groot percentage van de bevolking een eigen huis heeft zodanig zelfs dat men het vanzelfsprekend begint te vinden dat je in de mogelijkheid moet zijn een huis te kopen. Maar dat is zo niet he vriendje. Een huis is niet vanzelfsprekend voor eender wie weggelegd. Overal is het de betere klasse die zich dat kan permitteren, punt uit. Kan jij dat niet betalen, wel dan is dat zo, dan zul je moeten huren he. Is bouwgrond voor jou te duur? Mogelijk, maar nieuwbouw is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Er zullen altijd mensen zijn die moeten huren , andere die kunnen kopen en nog andere die kunnen bouwen. Maar vergeleken met het buitenland is het hier spot goedkoop wat huizen betreft. Laatst gewijzigd door Garry : 22 april 2009 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij graag een boerderij in tact heeft, wel een vriend van mij verkoopt de zijne met een dikke 13 hectare grond aan. Ik geloof dat hij ze zal mogen hebben voor 2.500.000 euro. Ja, als ge geen geld hebt voor fijn beleg moet je confituur op je boterham smeren he! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet inderdaad sociale woningbouw zijn. Maar moet dit gefinancieerd worden door jongen bouwers, die door die extra lasten zelf niet meer kunnen bouwen?
Ik vind dat iemand die zelf een huis wil verwerven ervoor moet werken, we geven al veel te veel zomaar weg, op het laatst loont het niet meer om te gaan werken en weet je wat je dan krijgt? Iedereen heeft recht op een sociale woning (huur of koop) maar doordat er niemand meer werkt ben jer er vet mee.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar zit de fout, niet dat er te kort zijn maar wel dat ze niet naar echt behoeftige gaan. Als ze morgen al die er in wonen en die eigenlijk over voldoende inkomen beschikken om elders te wonen er uit smijten hebben ze sociale woningen die blijven leeg staan omdat er dan al te veel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Burger
|
![]() 43000 huurwoningen, 21000 koopwoningen en 1000 kavels. Dit niet binnen 4 jaar tijd, zoals u foutief schreef, maar wel tegen het jaar 2020.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zo'n woning moet minstens 20 jaar bewoond worden ipv 10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Kijk , ik vind dat in dit beschaafde land iedere inwoner op een degelijke manier aan een huis moet geraken in eigendom. Dat hij er moet voor werken vind ik niet meer dan normaal. Maar dit zal zelfs niet meer kunnen in de toekomst. Ik vrees dat wij zo een systeem krijgen als Nederland of Groot Brittanie. Dit zou ronduit beschamend zijn. Kijk naar de Noordelijke landen zoals Zweden daar kunnen wij wat betreft "Welzijn", manier van denken over economie, mensen, ... nog veel van leren. Huis kopen, grond kopen moet goedkoper, dit is veel beter voor de economie. Gij zou alleen nog de rijken een huis kunnen laten hebben. Beschamend vind ik dit. Momenteel gaat veel te veel geld van de jonge gezinnen naar de Immo en een particulier, een bank om de hypotheek te betalen. Moest dit een pak minder zijn dan zou er veel meer geld vrijkomen voor onze economie. Want, uit onderzoek blijkt juist dat onze jongeren een beter consumentengedrag hebben dan wij , ouderen (nog niet lang geleden in het nieuws). Wij potten teveel op. Zij doen een economie op zichzelf bestaan, wij niet. Laatst gewijzigd door Noodles_ : 22 april 2009 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een huis zover is gekomen dat het een afbraak is geworden, dan is het de waarde van de grond die nog rest. En nu niet voor het één of het ander, de waarde van de grond gemiddeld is in onze streek rondom de 100 €/m² (het één al wat meer dan het andere) Dus als die vent 270'000 € vraagt voor wat eigenlijk maar nog de grondwaarde is geworden, dan zit hij aan circa 6,5 keer boven de waarde van de grond in de streek. Tel daar uw restauratie vanaf de grond nog eens bij? Nu ....hoeveel zotten (behalve uw kennissen kring) gaan dat er voor geven? Me dunk dat wie fijn beleg op zijn boterham wil eerst de confituur uit zijn ogen moet spoelen. Fotootje van het pandje van 270'000€ ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2009 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ander hoevetje, enfin nog enkel de buitenmuur staat min of meer overeind.
Alles moet plat tegen de grond om hier nog iets van te maken, totaal rot. Hier 299'000€, kijk ook met fotootje van heel ver getrokken omdat je niet zou zien dat het op instorten staat. ![]() t' is gewoon niet redelijk meer.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2009 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De toestand in GB is dus eerder normaal te noemen dan wat wij hier kennen. Het is niet alleen zo in GB en Nederland maar zowat in alle andere landen,dus kost een huis hier abnormaal weinig. Dat dan nog niet iedereen kan kopen is normaal. Sociale woningen moeten huurwoningen zijn voor sociaal behoeftige en sociaal behoeftige zijn niet de mensen die rond rijden in een Mercedes of BMW maar mensen die geen geld hebben om met een auto te kunnen rijden,…DAT zijn sociaalrechthebbende op een (gezonde woning, wat heel iets anders betekend dan een luxueuze) woning. De maatschappij moet niet instaan om alle luxe artikelen die gij u niet kunt permitteren aan u en uw soortgenoten gratis ter beschikking te stellen of voor een dergelijk groot deel te financieren zodat iedereen ze met gemak kan kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere zaak vind ik is dat men er zou van kunnen uitgaan, dat niet iedereen dat boerderijtje mag bewonen. Kopen en verhuren tot daar maar enkel te bewonen door iemand met een of andere landbouwactiviteit. Dan zou de prijs van dat boerderijtje snel een stuk lager liggen. Dat dit nu verkocht wordt aan +/- 6 keer de waarde is omdat het meer dan 6 keer dat waard is dan de normale waarde. Dat soort boerderijtjes worden gekocht door iemand die er nadien een villa van maakt met in een aanpalende stal een binnenzwembad en in de overige gebouwen paardenboxen. De grond wordt benut voor rijpiste etc. Wanneer die persoon dit moet verwezenlijken op bouwgrond wordt dat niet +/-6 keer die prijs maar 10 �* 12 keer en meer. Vandaar dat de waarde dat de eigenaar vraagt +/- 6 keer meer is dan de normale waarde. Wanneer jij dat wil kopen ga ik er vanuit dat het ook niet is om er een landbouwactiviteit op/in uit te baten dus heb jij eigenlijk eveneens niet echt het recht om te gaan zeggen dat het boven de waarde verkocht wordt. Koop elders een stuk bouwgrond van gelijke grote en bouw er een soortgelijke woning op. Maar jij bent duidelijk ook weer zo iemand die geld heeft voor een kruiwagen en die een Rolls verwacht. Laatst gewijzigd door Garry : 23 april 2009 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel beloven doet de gekken in vreugde leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En dan komen we terug tot wat mijn eerste bericht was: Als koper moet je NEE kunnen zegen tegen het kopen of huren van een huis. Dit gaat niet want je moet huren of kopen, je kan daar niet buiten. Kijk moesten er chaletparken zijn waar eenieder met domiciliering mag wonen, dat zou al een beginnende oplossing zijn. Maar dit mag juist niet van de regering. Daardoor wordt de vraag altijd veel hoger gehouden dan het aanbod. En daar slagen gewiekste "mensen" hun slag uit. Het systeem zou zo moeten zijn dat eigenaars met hun huis blijven zitten terwijl ze het willen verkopen. En als men dit niet goed vindt door overbebouwing, etc, dan moet de regering haar verantwoordelijkheid in nemen. De voorbeelden van Mambo zijn terecht. Bv ook naast mij zijn appartementsgebouwen. De gemeente heeft ze willen sluiten wegens onbewoonbaar, de roteigenaar vraagt daar 450 euro per maand voor. Den bak in met zo een "mensen" zeg ik. De mensen die er nu inzitten kunnen dit slecht betalen maar kunnen niet ergens anders heen. En, natuurlijk die mensen zijn zeker geen rijkeren., integendeel arme, maar ook intelektueel mindere mensen. Wel, ik geef les aan zulke mensen en geloof mij die mensen vragen dit niet om die mindere persoonlijke kwaliteiten, verdomme in de verste verte niet. Ook deze mensen hebben recht op een waardig leven. In mijn gemeente is een Immo actief die 20 jaar geleden "in den bak" heeft gezeten wegens finantiele fraude. Hij is hier al jaren terug "bezig" onder naam van zijn vrouw. Maar ja, deze uitleg zal natuurlijk weer op niets trekken, he?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet langer dan een kleine twee jaar terug hebben wij klacht neergelegd inzake ontoelaatbare praktijken door immo’s maar ook al moeten die erkend zijn door een zogezegde controlerende instantie, dat is allemaal oogverblinding en niets meer. Hier aan gans de kust is het de gewoonte dat de immo aan de verhuurder één maand huur vraagt wat normaal is maar ze vragen ook aan de huurder één maand huur + in de meeste gevallen nog een tweede maand in het zwart. Dit is perfect te controleren wanneer men dat zou willen en zo de rotte appels er uit vissen maar er gebeurt niets. De eigenaren mogen niet langer 3 maand waarborg vragen maar slechts nog 2 maand. Nochtans is die waarborg recupereerbaar met intrest. Maar wat haalt het uit wanneer de immo’s onbeperkt dergelijke praktijken uitvoeren. Die bedragen zijn NIET recupereerbaar, ze zouden beter daar een paal en perk aan stellen. Ik zelf heb een appartementsgebouw waarvan de appartementjes verhuurd worden. Ik verhuur met veel plezier aan een goedkoper bedrag wanneer ik de gerustheid heb dat iedere maand de huur correct betaald wordt. Zoals ik zijn denk ik het gros van de eigenaren. Wanneer de particuliere eigenaren verhuren aan een maatschappij die op haar beurt verhuurt en instaat voor het naleven van het huurcontract en de betaling van de huur, hoeft de overheid niet te investeren in sociale woningen. Dat de huurprijzen soms vrij hoog liggen heeft meestal te maken met de problematiek ter zake,” aangebrachte schade, wanbetalingen, deurwaarderskoten, proceskosten, advocaathonorariums, betekenen van het vonnis, kosten van de uitdrijving etc etc etc”. Soms beschikt een gebouw over een gemeenschappelijke CV uitgerust met meters om het verbruik te verdelen en heeft de eigenaar bovenop het verlies aan huur en alle voornoemde kosten er nog eens de kost van soms meer dan een half jaar verwarming bovenop en dan heb je een borgje van amper 30.000 Fr en een kostenrekening voor het terug verhuurbaar maken van om en bij de 100.000 Fr alleen nog maar om de aangerichte schade te herstellen. DAT maakt de huurprijzen duur. Laatst gewijzigd door Garry : 24 april 2009 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |