![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal een vraag stellen. Hoeveel moet de iq van iemand zijn, die tot zijn 18 heeft gestudeerd, in een geschikte richting, met gemotiveerde ouders en leerkrachten, en zelf gemotiveerd, om 8997 te delen door drie, in vijf minuten ? Een gok 70 ? Nu kom, een paar procent zal daar nog wel onder zitten, maar wat waarschijnlijker is, is dat er aan één van bovenvermelde voorwaarden niet is voldaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan mag je al van geluk spreken. Ik heb ooit aan iemand opdracht gegeven van een houten paal in vier gelijke delen te zagen zodat die dienst kon doen voor vier poten. Na een half uur was er nog niets gezaagd want naar zijn mening was get getal van de totaal lengte niet deelbaar door vier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je wil voor elk kind het best mogelijk onderwijs, maar zeker voor jou kind. Waarom zou het ene kind meer recht hebben op het best mogelijk onderwijs, dan een ander. Aangezien individueel onderwijs een utopie is, moet het onderwijs dan afgestemd worden op jouw kind. Of dat van de groep. Nu wordt in de eerste twee jaar aan iedereen dezelfde uren wiskunde gegeven. Hoe garandeer je nu dat er geen te grote niveauveschillen zijn? Denk je dat er nu toegangsexamens zijn voor het ASO? Iedereen mag beginnen aan ASO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Om ideologische & politiek-correcte redenen moet men echter naast deze evidente waarheid heen praten. Wanneer het onderwijs gemiddeld een hoger niveau heeft, terwijl er toch grote IQ-verschillen zijn (bv doordat er meer niet-Europese immigranten zijn, die een niet-verbaal IQ hebben dat ongeveer 1 sd onder dat van de autochtonen ligt) dan krijg je automatisch meer SES-effect in dat onderwijs. Nivelleer je naar beneden toe, dan heb je minder SES-efect maar ook globaal minder goede resultaten, doordat de beter begaafden minder kansen krijgen. Heb je minder IQ-verschillen (bv weinig niet-Europese immigranten, cfr Finland) dan heb je goede gemiddelde leerresultaten en tegelijk relatief minder SES-effect).
![]() |
![]() |
#165 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Einstein is bv een jood; joden hebben gemiddeld een erg hoog IQ en zij produceren bv verhoudingsgewijs buitengewoon veel topwetenschappers. Zie bv de lijst van Nobelprijswinnaars. Afkomst is niet strikt determinierend maar beweren dat het geen rol speelt is gewoon een politiek-correcte leugen.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 27 maart 2009 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder moet je niet nivelleren naar beneden. Finland heeft inderdaad minder immigranten, maar dat verklaart het verschil niet. Ook autochtonen uit de lagere socio-economische klasse halen in België veel slechtere resultaten, in Finland niet. Daarenboven halen de migranten in Finland ook betere resultaten. Als Finland een hoog niveau kan behalen voor veel meer kinderen, ongeacht de afkomst, waarom kan België dit niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Op zoek naar een studie waarin aangetoond wordt dat er al dan niet een verband is tussen de socio-economische klasse en het IQ, vond ik dit:
"Is intelligentie aangeboren of aangeleerd? Uit tweelingenonderzoek blijkt dat intelligentie voor ongeveer 55% erfelijk is bepaald. Deze genetische component bepaalt de bovengrens van je intelligentie, dat wil zeggen de maximale intelligentie die je kunt bereiken. De omgeving zorgt ervoor of je dit maximale niveau ook bereikt. Vergelijk intelligentie desgewenst met atletisch vermogen. Sommige mensen zijn van nature wat sportiever dan anderen. Omgevingsfactoren voor intelligentie ontwikkeling Omgevingsfactoren, zoals opvoedingsstijl van de ouders, de cultuur waarin je opgroeit, scholing, en vriendenkring, bepalen 45% van je intelligentie. Vooral in je jeugd spelen dergelijke omgevingsfactoren een rol. Krijg je als kind slechte voeding en groei je op in een milieu waar weinig waarde wordt gehecht aan onderwijs, dan zul je minder intelligent worden dan als je op zou groeien in een omgeving waar je wel genoeg te eten krijgt, en waar je wordt gestimuleerd om goed te presteren op school." http://www.iq-test.nl/intelligentie.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het zo dat meestal zonen of dochters van dokters dokter worden, en kinderen van advocaten advocaten worden, zoals kinderen van notarissen notaris worden, maar dat heeft geen bal te maken met IQ. Maar krijg dat maar eens in die hun koppen hier van die dikke nekken die, omdat ze uit een bepaald milieu voort komen, denken dat ze beter zijn dan een ander. Mijn grootvader was een orkestleider van de opera, was componist en prof aan het conservatorium. Mijn moeder, was een doodgewone kapster die geen Do uit en Fa kende. Laatst gewijzigd door Garry : 28 maart 2009 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag van mij een telmachienke of een blad en papier gebruiken. Zelfs de PC staat ter beschikking.
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mooiste voorbeeld hiervoor is de historische uitspraak van mevr. De Croo.
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of ge het nu graag hebt of niet. Mensen worden nu eenmaal ongelijk geboren, en geen enkele politieke correcte gedachtengang kan daar iets aan veranderen. Ze kunnen het alleen proberen te verdringen. Misschien dat het clonen in de toekomst een oplossing gaat brengen. Het zal dan wel ne triestige boel worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is nochtans een deling die je op het derde of vierde leerjaar basisonderwijs leert in het vak hoofdrekenen, zo was het altans in mijne tijd (eind jaren 60). Ik denk dus niet dat je daar niet veel voor geleerd moet hebben, je moet eerst kijken naar hetgeen gevraagd wordt. Heeft IQ hier veel mee te maken? Ik weet zelfs niet hoeveel mijn IQ is, lig ik trouwens ook niet van wakker.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 28 maart 2009 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dergelijke deling leerde ik in het derde middelbaar in het vak hoofdrekenen, dat tegenwoordig inderdaad te weinig aandacht krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tja, ik ben van 1959. Op het derde leerjaar kregen we de tafels en de delingen, op het vierde kregen we reeds hoofdrekenen, ik begin wel te twijfelen of dit reeds met 4 cijfers was.
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn nog wel ingewikkelder zaken ook. En daar zullen meer dan 2%, zelfs 100% gemotiveerd, afhaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar omdat het zo plezant is, werk ik ook meer als 40h per week. Regelmatig ga ik op een dode zondagnamiddag gewoon werken. En ik heb er plezier in. Dusnee, die wijze levensles dat ge ook moet leven ipv werken alleen, gaat hier niet op. Ik geniet van mijn leven, en mijn werk is daar een integraal deel van. En waarom kan ik dit ? Omdat ik bovengemiddeld heb gepresteerd op de universiteit. Studeren is dus blijkbaar toch voor iets goed he ? |
|
![]() |
![]() |