Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2009, 23:22   #161
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Men heeft ook slimme en minder slimme mensen...
Men heeft ook mensen die werken en die liever niet werken...
Maar helaas is Uw bende (veel) talrijker, dan de andere bende, zodat het gelijktrekken wel eens meer psychologisch zou kunnen zijn, dan wat anders.
Zeker als de andere bende het dan ook laat afweten, en bvb enimgreert naar Australie.
Maar in weze zijn successierechten wel rechtvaardiger dan belastingen. Maar ze zullen geen egalisatie teweeg brengen.
Werkenwerkenwerken...Dat werkt in Belzikske het meest op mijn zenuwen : al die maniakken die het enkel over " werken " hebben . Werk-o-manen, vakidioten, arbeidsverslaafden, noem het zoals je wilt , het zijn allemaal zieke mensen , perfect gedresseerd en gehypnotiseerd door de Upper-classe TopProfiteurs , de slavendrijvers der moderne tijden, die het volk aan de ketting leggen met kredieten en schulden .
Dat ze maar emigreren naar Australië ! Tof, belgië zal er wat properder van worden.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 07:44   #162
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Veranderingen zoals het erfrecht afschaffen of aanpassen moeten dan ook niet nationaal zijn, maar internationaal. Jullie willen toch globalisme ? Wel, ik wens het jullie Maar niet op de manier dat jullie erover dromen.
Wat de SZ betreft, die moet men niet afschaffen, maar voorbehouden aan autochtonen. Grootgrondbezit, liberalisme, grote private fortuinen, wild-kapitalisme, speculatie, d�*t moet men afschaffen.
Ik wens jullie ook globalisme, maar niet op de manier waarop jullie dromen.
Maw in een geglobaliseerde wereld zullen het niet �* priori de ideeen zijn van een kleine minderheid, die zullen gerealiseerd worden.
Nu, men heeft in het verleden nog veel communistische staten gesticht. Maar na enkele jaren zijn ze praktisch allen failliet gegaan. Dus zo simpel is het ook allemaal niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 07:47   #163
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werkenwerkenwerken...Dat werkt in Belzikske het meest op mijn zenuwen : al die maniakken die het enkel over " werken " hebben . Werk-o-manen, vakidioten, arbeidsverslaafden, noem het zoals je wilt , het zijn allemaal zieke mensen , perfect gedresseerd en gehypnotiseerd door de Upper-classe TopProfiteurs , de slavendrijvers der moderne tijden, die het volk aan de ketting leggen met kredieten en schulden .
Dat ze maar emigreren naar Australië ! Tof, belgië zal er wat properder van worden.
Zal er inderdaad proper uitzien, als niemand meer wil werken
Oud 31 maart 2009, 09:31   #164
beste vriend
Banneling

Standaard werkwerkwerkwerkwerkwerkwerkwerkwerkwerkwerk

Citaat:
Zal er inderdaad proper uitzien, als niemand meer wil werken
Werken, OK, maar betaald zoals het moet. Nu gaat 90 % van de winst naar 10 % uitbuiters, en de 90 % van de winstgevers ( werkvolk ) moet onder zich de resterende 10 % verdelen. Dat is dus diefstal , en men kan het niemand kwalijk nemen daarmee ontevreden te zijn.
En werken tot je 70 bvb, terwijl 1000-den en 1000-den jongeren werk zoeken, dat is nog zo iets onnozel, net zoals vreemd werkvolk invoeren om de lonen laag te houden, en een kunstmatig reservoir doppers op te bouwen.
Maar d�*t aan een Werk-a-holic uitleggen, dat is zoals tegen de wind in zeiken...Die denken allemaal enkel en allleen aan het krediet van hun kruipkot, van hun auto ( die ze nodig hebben om te gaan...werken ), hun sofa, hun home-cinema, hun stofzuiger, hun vaatwasmachien, hun full automatic dildo enz enz

Laatst gewijzigd door beste vriend : 31 maart 2009 om 09:37.
Oud 31 maart 2009, 09:40   #165
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt mij niet nodig om je eigen put te graven, dat klopt Je zal mij zelfs niet nodig hebben om je erin te duwen, je valt wel alleen omver, blut en uitgeput.
Lol, en wat maakt je zo zeker van je stuk?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2009, 09:41   #166
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wens jullie ook globalisme, maar niet op de manier waarop jullie dromen.
Maw in een geglobaliseerde wereld zullen het niet �* priori de ideeen zijn van een kleine minderheid, die zullen gerealiseerd worden.
Nu, men heeft in het verleden nog veel communistische staten gesticht. Maar na enkele jaren zijn ze praktisch allen failliet gegaan. Dus zo simpel is het ook allemaal niet.
Je leeft nu al in een geglobaliseerde wereld, waarin de ideeën van een kleine minderheid uitbuiters gerealiseerd zijn, en die wij met ons allen vetmesten en onderhouden in een ongehoord luxueus leventje. En dat zijn helemaal géén communisten dus, hé, Ô Groot Licht
Wat baten kaars en bril, als de werkslaaf niet zienen wil !
Oud 31 maart 2009, 09:43   #167
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De actualiteit. De kapitalisten zagen elke dag een beetje meer de tak door waarop ze zich met veel moeite in evenwicht houden. Onder hen gaapt een duizelingwekkend ravijn .
Oud 31 maart 2009, 09:44   #168
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat doe jij hier tijdens de WERKuren ?!!! Moet je niet aan het geldverdienen zijn ?
Oud 31 maart 2009, 09:44   #169
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Werken, OK, maar betaald zoals het moet. Nu gaat 90 % van de winst naar 10 % uitbuiters, en de 90 % van de winstgevers ( werkvolk ) moet onder zich de resterende 10 % verdelen. Dat is dus diefstal , en men kan het niemand kwalijk nemen daarmee ontevreden te zijn.
En werken tot je 70 bvb, terwijl 1000-den en 1000-den jongeren werk zoeken, dat is nog zo iets onnozel, net zoals vreemd werkvolk invoeren om de lonen laag te houden, en een kunstmatig reservoir doppers op te bouwen.
Maar d�*t aan een Werk-a-holic uitleggen, dat is zoals tegen de wind in zeiken...Die denken allemaal enkel en allleen aan het krediet van hun kruipkot, van hun auto ( die ze nodig hebben om te gaan...werken ), hun sofa, hun home-cinema, hun stofzuiger, hun vaatwasmachien, hun full automatic dildo enz enz
Kredieten? Welke kredieten?
Oud 31 maart 2009, 09:44   #170
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat doe jij hier tijdens de WERKuren ?!!! Moet je niet aan het geldverdienen zijn ?
Ik verdien geld as we speak
Oud 31 maart 2009, 09:45   #171
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De actualiteit. De kapitalisten zagen elke dag een beetje meer de tak door waarop ze zich met veel moeite in evenwicht houden. Onder hen gaapt een duizelingwekkend ravijn .
Dat is geen antwoord op de vraag; je maakt een suggestie die specifiek over mijn persoon gaat, terwijl je niet het flauwste idee hebt wie ik ben, wat ik doe en hoe ik er zelf voorsta. Dus again: wat maakt je zo zeker van je stuk?
Oud 31 maart 2009, 09:59   #172
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op de vraag; je maakt een suggestie die specifiek over mijn persoon gaat, terwijl je niet het flauwste idee hebt wie ik ben, wat ik doe en hoe ik er zelf voorsta. Dus again: wat maakt je zo zeker van je stuk?
Je hebt hier reeds uit de doeken gedaan dat je baas bent van een groot bedrijf, geld als slijk verdient. Je maakt dus deel uit van de kaste kapitalisten ( als je de waarheid spreekt ), die volgens mij in het komende decenium zwaar op hun bek zullen gaan. Vraag mij geen bewijzen, ik heb er geen. Het is een voorgevoel. Kan altijd verkeerd zijn natuurlijk. Maar ik hoop het niet. Het heeft natuurlijk niets speciaal met jouw persoontje te maken, dat ik niet persoonlijk ken.
Oud 31 maart 2009, 10:00   #173
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Kredieten? Welke kredieten?
De kredieten waarmee de hele bevolking aan de ketting gelegd is, en hen monddood maakt, en kwetsbaar.
Oud 31 maart 2009, 10:25   #174
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De kredieten waarmee de hele bevolking aan de ketting gelegd is, en hen monddood maakt, en kwetsbaar.
De bevolking maakt zichzelf monddood met kredieten. Zij beslissen zelf om die kredieten aan te gaan, niemand anders.
Er is niemand die de bevolking dwingt krediet aan te gaan voor de aankoop van een salon, een tv, een keuken, een hifi-installatie en homecinema of weet ik veel wat nog allemaal. Er is niemand die de bevolking dwingt kredieten te openen om op reis te gaan. Er is zelfs niemand die de bevolking dwingt om kredieten te openen voor de aankoop van een wagen of een huis...

Budgetbeheer is de persoonlijke verantwoordelijkheid van iedereen, niet van een ongenoemde derde partij. Als je wil kopen wat je je eigenlijk niet kan veroorloven, dan zoek je zelf de problemen op. Als je enkel koopt wat je je kan veroorloven, en niet dwangmatig vindt dat je het even goed of beter moet doen als je buur, dan kom je niet in de shit.
Schuldenvrij leven, moet je eens proberen. Ik kan je garanderen dat ik niet wakker lig 's nachts uit budgetzorgen...

Al dat gezever over misleiding en dwang is dikke zever en een ontvluchten van eigen verantwoordelijkheid.
Oud 31 maart 2009, 10:26   #175
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt hier reeds uit de doeken gedaan dat je baas bent van een groot bedrijf, geld als slijk verdient. Je maakt dus deel uit van de kaste kapitalisten ( als je de waarheid spreekt ), die volgens mij in het komende decenium zwaar op hun bek zullen gaan. Vraag mij geen bewijzen, ik heb er geen. Het is een voorgevoel. Kan altijd verkeerd zijn natuurlijk. Maar ik hoop het niet. Het heeft natuurlijk niets speciaal met jouw persoontje te maken, dat ik niet persoonlijk ken.
Of, met andere woorden, eigenlijk wens je het liefste wat onheil toe aan mensen die jouw gedachtengang niet volgen?
Oud 31 maart 2009, 11:04   #176
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je leeft nu al in een geglobaliseerde wereld, waarin de ideeën van een kleine minderheid uitbuiters gerealiseerd zijn, en die wij met ons allen vetmesten en onderhouden in een ongehoord luxueus leventje. En dat zijn helemaal géén communisten dus, hé, Ô Groot Licht
Wat baten kaars en bril, als de werkslaaf niet zienen wil !
Denk niet dat de Chinezen en de Oost-europeanen, en de Brazilianen, en de Indiers... tegen een geglobaliseerde wereld zijn.
Alleen het over zijn paard getilde Westen heeft zo zijn tegenstanders. Hun monopolies, versterkt door hun gilden, smelten als sneeuw voor de zon.
Wat baten kaars en bril, als de werkman niet wil inzien dat, anderen harder en beter kunnen werken.
Oud 31 maart 2009, 11:09   #177
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...het paradijs van het communisme, dat na enkele jaren dan nog erger blijkt dan het kapitalisme, waarnaar men dan in alle stille, na enkele jaren terugkeert...

Laatst gewijzigd door Bob : 31 maart 2009 om 11:09.
Oud 31 maart 2009, 13:18   #178
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk niet dat de Chinezen en de Oost-europeanen, en de Brazilianen, en de Indiers... tegen een geglobaliseerde wereld zijn.
Alleen het over zijn paard getilde Westen heeft zo zijn tegenstanders. Hun monopolies, versterkt door hun gilden, smelten als sneeuw voor de zon.
Wat baten kaars en bril, als de werkman niet wil inzien dat, anderen harder en beter kunnen werken.
Waar wacht je op om je biezen te pakken naar China, Brazilië en andere oorden waar je ongestoord mensen mag uitbuiten ? Tof, zijn we van jou vanaf ! Maar maak je geen zorgen, ook daar zullen de mensen opstaan, en meer geld eisen van jullie. We zien dat al in Roemenië, en Polen, de rest zal volgen. Dankzij TV en internet kunnen alle winstgevers ( = werkvolk ) ter wereld met elkaar communiceren, eens dat men verstaan heeft dat we met z'n allen veel sterker zijn dan de 10 % uitbuiters en hun gewapende handlangers is het gedaan met de kapitalisten. Nu, dat kan mischien nog 20 of 30 jaar duren, weet ik veel, maar verandering z�*l er komen. Zelfs als het pas volgende eeuw is, maakt niks uit, gezien in de context van de geschiedenis is dat enkel een zucht.
Oud 31 maart 2009, 13:20   #179
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
...het paradijs van het communisme, dat na enkele jaren dan nog erger blijkt dan het kapitalisme, waarnaar men dan in alle stille, na enkele jaren terugkeert...
Hou eens op met zagen over communisten, man ! Ik ben helemaal geen communist. Enkel anti-kapitalist.
Oud 31 maart 2009, 13:21   #180
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Of, met andere woorden, eigenlijk wens je het liefste wat onheil toe aan mensen die jouw gedachtengang niet volgen?
Ik wens jou geen onheil toe . Ik voorspel je iets. En als dat dan je verdiende loon is, kan ik daar niets aan doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be