Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2009, 21:09   #161
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Sociale zekerheid is een verzekering die door de mensen opgebouwd is.
Ik zie niet in waar ge het recht vandaan haalt om ze dat af te nemen.
De sociale zekerheid is opgebouwd met gestolen goederen. Bijdragen aan de sociale zekerheid vrijwillig maken, wat denkt ge daar van?

Citaat:
Beperken tot degenen die deel uitmaken van het systeem is wel aanvaardbaar.
Belastingen zijn nodig voor de werking en infrastructuur van het land. Aangezien ge niet kunt functioneren zonder er gebruik van te maken moet ge er ook voor betalen.
Privatiseren. Hij die verbruikt, betaalt.

Citaat:
Ik weet het, sommigen denken het recht te hebben panden te kraken.
Maar goed, als we geen belastingen meer betalen is er ook geen politie meer en zullen eigenaars het recht in eigen handen nemen.
En nu zijn het politici die het recht in eigen handen nemen en vanalles afdwingen met geweld. Staatspolitie is bijzonder agressief. Zij leggen wetten op en persen mensen af. Private bescherming werkt defensief. Zij verdedigen. Doen ze dat niet dan noemen we dat dieven en betalen we iemand anders om ons daartegen te verdedigen. (Of we leren het zelf.)

Citaat:
Dan begint het een beetje te lijken op de landen waar de illegalen vandaan komen.
Valt meteen de aantrekkingskracht om naar hier te komen weg.
Zever.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 21:12   #162
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Niets begrijp ik er nog van. Ze krijgen gratis onderdak van de unif en dan halen ze chantagemiddelen als hongerstaken boven. 't Schijnt onder druk van (linksen?) hen die hen "steunen".
Als ik iemand onderdak zou geven en hij begint met chantage dan zette ik hem onmiddellijk buiten.
De overheid zou een regel moeten uitvaardigen
dat wie chantage met bvb hongerstaking, werf- of kraanbezettting doet minpunten krijgt op de kans tot regularisatie.
En als het te erg wordt zouden die onmiddellijk moeten worden uitgewezen.
Ze spelen het spel niet eerlijk. Dat ze trachten aan papieren te raken, maar als ze uitgewezen worden zich erbij neerleggen. Dan hebben ze het spel verloren.
Hongerstakers en werfbezetters en andere chanteerders moeten m.i. strafpunten krijgen die hen het winnen van het spel verkleind.
.
.
.
Ik neem het niet dat de overheid denkt te mogen spreken en handelen in mijn plaats. Als ik het niet erg vind dat die immigranten hier zijn en met mij omgaan en kopen en verkopen dan is dat mijn zaak. Hebt gij der iets op tegen dat die mensen hier zijn dan moet ge maar niet met hen omgaan.
Oud 15 april 2009, 21:28   #163
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De sociale zekerheid is opgebouwd met gestolen goederen.
Zever
Citaat:
Bijdragen aan de sociale zekerheid vrijwillig maken, wat denkt ge daar van?
Is het eigenlijk al.
Maar kijk eens hoe zelfstandigen proberen zonder bijdragen in het systeem te stappen.
Citaat:
Privatiseren. Hij die verbruikt, betaalt.
Ik heb weinig zin om tol te heffen van iedereen die over mijn voetpad loopt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 22:30   #164
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem het niet dat de overheid denkt te mogen spreken en handelen in mijn plaats. Als ik het niet erg vind dat die immigranten hier zijn en met mij omgaan en kopen en verkopen dan is dat mijn zaak. Hebt gij der iets op tegen dat die mensen hier zijn dan moet ge maar niet met hen omgaan.
En moet ik niet in hun "hier zijn" bijdragen. Leuk. Daar zit iets in. Iedereen betaalt voor zijne immigrant, leert zijne immigrant nederlands, zorgt dat zijne immmigrant geintegreerd geraakt, zorgt dat zijne immigrant werkt, en zorgt uiteraard ook voor alle immigranten, die zijne immigrant, via gezinshereniging naar hier laat komen. En dit natuurlijk op voorwaarde dat hij dit alles leuk vindt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 22:33   #165
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regularisatie is een gunst.

Heftruck zijt ge een mens die denkt? Ge past niet toe: "Ge moet niet denken, dat doet de staat voor je!?"

Maar ik kan me niet voorstellen dat u niet geniet, zij het met tegenzin, van de gunsten van de staat: wegen en andere infrastruktuur, ziekteverzekering, pensioen, sociale zekerheid, openbare diensten zoals BIB en noem maar op...
Zal je wel tegen zijn, want dat is orde i pl v wanorde en anarchie waar uw omgekeerde A voor staat.
Ik geloof dat uit de wanorde orde ontstaan is zoals Genesis vertelt.
(daarom ben ik nog geen creationist hé)
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 22:42   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid is opgebouwd met gestolen goederen. Bijdragen aan de sociale zekerheid vrijwillig maken, wat denkt ge daar van?
Daar zit iets in (ze vrijwillig maken, dat opbouwen met gestolen goederen is zever). Maar gaat dit veel oplossen. Na de sociale zekerheid, komt het ocmw. En voor niet-vermogenden zal het niet veel verschil uitmaken, of ze nu gestuikt worden door de sociale zekerheid, of door het ocmw (misschien zal de steun van het ocmw iets lager zijn, maar dat is alles).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 22:45   #167
Heftruck

Standaard

Citaat:
Zever
Hoeveel mensen betalen belasting omdat ze het willen in plaats van dat ze anders bedreigd worden met opsluiting en diefstal? Juist ja.

Citaat:
Is het eigenlijk al.
Maar kijk eens hoe zelfstandigen proberen zonder bijdragen in het systeem te stappen.
Komaan zeg, meent ge dat nu serieus? Zelfstanding betalen zich kapot aan de staat.

Citaat:
Ik heb weinig zin om tol te heffen van iedereen die over mijn voetpad loopt.
Dan doet gij dat niet he. Alsof privatisatie van wegen betekent dat iedereen ineens tol moet betalen voor alle wegen, hoe belachelijk. Ja, voor autostrades en dat soort dingen, dat wel. Indien ge een oprit hebt; vraagt gij mensen tol om daar op te staan?
Oud 15 april 2009, 22:46   #168
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Daar zit iets in (ze vrijwillig maken, dat opbouwen met gestolen goederen is zever). Maar gaat dit veel oplossen. Na de sociale zekerheid, komt het ocmw. En voor niet-vermogenden zal het niet veel verschil uitmaken, of ze nu gestuikt worden door de sociale zekerheid, of door het ocmw (misschien zal de steun van het ocmw iets lager zijn, maar dat is alles).
Zonder belastingen zal er weinig OCMW zijn.
Oud 15 april 2009, 22:47   #169
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Regularisatie is een gunst.

Heftruck zijt ge een mens die denkt? Ge past niet toe: "Ge moet niet denken, dat doet de staat voor je!?"

Maar ik kan me niet voorstellen dat u niet geniet, zij het met tegenzin, van de gunsten van de staat: wegen en andere infrastruktuur, ziekteverzekering, pensioen, sociale zekerheid, openbare diensten zoals BIB en noem maar op...
Zal je wel tegen zijn, want dat is orde i pl v wanorde en anarchie waar uw omgekeerde A voor staat.
Ik geloof dat uit de wanorde orde ontstaan is zoals Genesis vertelt.
(daarom ben ik nog geen creationist hé)
't Is maar wat ge genieten noemt. Ik vind gedwongen worden om voor die dingen op te draaien niet echt genieten. Zij die ons komen vertellen dat wij de beste infrastructuren hebben, zijn doorgaans de politici die er zelf moeten voor instaan. Natuurlijk gaat ge weinig negatiefs horen.
Oud 15 april 2009, 22:56   #170
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel mensen betalen belasting omdat ze het willen in plaats van dat ze anders bedreigd worden met opsluiting en diefstal? Juist ja.

Komaan zeg, meent ge dat nu serieus? Zelfstanding betalen zich kapot aan de staat.:
Het ging over RSZ .

Citaat:
Dan doet gij dat niet he. Alsof privatisatie van wegen betekent dat iedereen ineens tol moet betalen voor alle wegen, hoe belachelijk. Ja, voor autostrades en dat soort dingen, dat wel. Indien ge een oprit hebt; vraagt gij mensen tol om daar op te staan?
Natuurlijk.
Of dacht je dat iemand wegen of huizen gaat bouwen om u een plezier te doen.
Oud 15 april 2009, 23:13   #171
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh, nee, daar zullen zij zelf voor werken, zoals gij en ik dat doen.
Ons werk afpakken dus, en voor halve prijs werkend, de lonen laag houden ? Net zoals jouw vrienden, de Groot GeldBezitters, het gepland hebben ! En den " anarchist " van dienst trapt daar met zijn twee grote poten plat in !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2009, 23:19   #172
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens benieuwd of ge daar oren naar hebt; sociale zekerheid, belastingen, economische regulatie en handelsbarrières afschaffen. Laat mensen hun loon houden en laat ze dat gebruiken waar zij dat nodig voor vinden. Laat ze kopen, verkopen en investeren naar eigen inschattingen.
Waarom wil je dat hier afbreken ? Ga naar een land waar dat nog niet bestaat ! Z-Amerika, Afrika, Azië...Hier hebben onze voorouders gevochten voor de SZ ! Voor dat hun kinderen het beter zouden hebben als zijzelf. Al zeker niet om goudzoekers en kolonisten uit de derde wereld vet te mesten ! Of om nestbevuilers te onderhouden.
Oud 15 april 2009, 23:20   #173
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ons werk afpakken dus, en voor halve prijs werkend, de lonen laag houden ? Net zoals jouw vrienden, de Groot GeldBezitters, het gepland hebben ! En den " anarchist " van dienst trapt daar met zijn twee grote poten plat in !
Gij hebt geen gegarandeerd recht op dat werk. Terbij, in een vrije economie is er werk genoeg. Voor ge daar commentaar op hebt; wij leven in een gemengde/staatsgeleide economie, geen vrije economie.
Oud 15 april 2009, 23:21   #174
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt ge der iets op tegen dat die mensen hier zijn, dan moet je ze maar buitenjagen . D�*t trekt er al meer op.
Oud 15 april 2009, 23:21   #175
Heftruck

Standaard

Citaat:
Waarom wil je dat hier afbreken ? Ga naar een land waar dat nog niet bestaat ! Z-Amerika, Afrika, Azië...Hier hebben onze voorouders gevochten voor de SZ ! Voor dat hun kinderen het beter zouden hebben als zijzelf. Al zeker niet om goudzoekers en kolonisten uit de derde wereld vet te mesten ! Of om nestbevuilers te onderhouden.
Ja, dat zijn echt typevoorbeelden van een vrije economie enzo.
Oud 15 april 2009, 23:23   #176
Heftruck

Standaard

Citaat:
Hebt ge der iets op tegen dat die mensen hier zijn, dan moet je ze maar buitenjagen . D�*t trekt er al meer op.
Bon, het niveau is mij nu iets te laag gezakt.
Oud 15 april 2009, 23:29   #177
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En moet ik niet in hun "hier zijn" bijdragen. Leuk. Daar zit iets in. Iedereen betaalt voor zijne immigrant, leert zijne immigrant nederlands, zorgt dat zijne immmigrant geintegreerd geraakt, zorgt dat zijne immigrant werkt, en zorgt uiteraard ook voor alle immigranten, die zijne immigrant, via gezinshereniging naar hier laat komen. En dit natuurlijk op voorwaarde dat hij dit alles leuk vindt.
Prima voorstel. Elk " links " gezin zijn eigen , inwonend zwart- of bruintje, + diens hele familie natuurlijk ! Allee, trekt uw portemonneekke maar al open , rode, en " anarchistische " weldoeners ! En maak wat plaats in de woonkamer, dat heel de bende hun matten uitrollen, en op hun bongo's beginnen trommelen !
Oud 15 april 2009, 23:29   #178
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon, het niveau is mij nu iets te laag gezakt.
Dat komt er van, met al die allochtonen in huis !
Oud 15 april 2009, 23:30   #179
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat zijn echt typevoorbeelden van een vrije economie enzo.
Nee, dat zijn landen zonder Sociale Zekerheid, zoals jij zo graag ziet.
Oud 15 april 2009, 23:32   #180
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij hebt geen gegarandeerd recht op dat werk.
Dat zou pertangs moeten ! Autochtonen zouden positief gediscrimineerd moeten worden .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be