Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat valt te verkiezen:
1. De Republiek der Verenigde Nederlanden (uit volle overtuiging) 12 46,15%
2. De Republiek der Verenigde Nederlanden (mijn eerste keuze staat nu eenmaal niet in het lijstje) 8 30,77%
3. Het behoud van het huidige (Klein-)Nederlandse koninkrijk 5 19,23%
4. Een republiek Nederland binnen de huidige staatsgrenzen 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2009, 11:52   #161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Leuke nicknaam..... Limborakel...
De limbo is een mooie dans. Zonovergoten en blij. Bij u in Bayern is het wat anders. Duister en guur.

Laatst gewijzigd door system : 17 april 2009 om 11:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 12:00   #162
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De limbo is een mooie dans. Zonovergoten en blij. Bij u in Bayern is het wat anders. Duister en guur.
Dan zijn de Hollanders toch beter, hè?
http://www.youtube.com/watch?v=DvfX5hbhBnw
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 12:02   #163
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan zijn de Hollanders toch beter, hè?
http://www.youtube.com/watch?v=DvfX5hbhBnw
Tja, wat moet ik daar nu op zeggen. Blij zijn ze in ieder geval. En dat is altijd een prettig gezicht.

Laatst gewijzigd door system : 17 april 2009 om 12:03.
Oud 17 april 2009, 12:20   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Als er één groep mensen zijn die zich naar hartlust bedient(van slogans en clichédenken, dan weet ik toch dat die zich zeker ook bevinden in het marginale groepje van de grootnederlanders. Zeker weten. Als ze maar kunnen afgeven op België dan bevinden ze zich in de zevende hemel. En wat helaas meer dan eens het geval is, ze nemen het vaak niet zo nauw met de historische waarheid. Als het maar in hun politieke antibelgische kraam past, dan wordt alles goed bevonden, tot de grootste onzin toe.
Tja, je zult moeten leren ermee leven dat er een dagelijks groeiend aantal Vlamingen is die van jouw geliefd Belgique geen hoge pet op hebben. Dat ze erop afgeven hoeft dan ook niet te verbazen. Wanneer ik de peilingen bekijk die de verschillende media de voorbije twee jaar hebben doorgevoerd, dan vormen die door jou zo vermaledijde Groot-Nederlanders weliswaar binnen Vlaanderen nog geen meerderheid, maar ze groeien aan een niet onaardig tempo. N'en déplaise �* Système. En, naast die groep voorstanders van een confederatie met Nederland, is er nog een flink aantal die al evenmin met het huidig staatsbestel gelukkig zijn. Samen met de Groot-Nederlanders is dat wél een hele groep. Ik kan zo begrijpen dat je een beetje onrustig wordt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 12:23   #165
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, je zult moeten leren ermee leven dat er een dagelijks groeiend aantal Vlamingen is die van jouw geliefd Belgique geen hoge pet op hebben. Dat ze erop afgeven hoeft dan ook niet te verbazen. Wanneer ik de peilingen bekijk die de verschillende media de voorbije twee jaar hebben doorgevoerd, dan vormen die door jou zo vermaledijde Groot-Nederlanders weliswaar binnen Vlaanderen nog geen meerderheid, maar ze groeien aan een niet onaardig tempo. N'en déplaise �* Système. En, naast die groep voorstanders van een confederatie met Nederland, is er nog een flink aantal die al evenmin met het huidig staatsbestel gelukkig zijn. Samen met de Groot-Nederlanders is dat wél een hele groep. Ik kan zo begrijpen dat je een beetje onrustig wordt.
U neemt u dromen voor werkelijkheid. Niemand, maar dan ook niemand in Vlaanderen heeft ook maar enige objectie tegen een samenwerking met Nederland. Maar dat is het dan.
Oud 17 april 2009, 12:32   #166
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U neemt u dromen voor werkelijkheid. Niemand, maar dan ook niemand in Vlaanderen heeft ook maar enige objectie tegen een samenwerking met Nederland. Maar dat is het dan.
Je mening wordt niet onderstreept in opiniepeilingen die wel degelijk een bepaalde trend aangeven.

Poll (Het Laatste Nieuws): Ziet u een fusie van Vlaanderen met Nederland zitten?

Bron: Het Laatste Nieuws, 12 mei 2008

Ziet u een fusie van Vlaanderen met Nederland zitten?

Ja : 10.300 (41%)
Nee : 13.636 (55%)
Geen mening : 1.002 (4%)

Totaal: 24.938

Poll (De Standaard): Ziet u een fusie Vlaanderen-Nederland zitten?

Bron: De Standaard, 12 mei 2008

De Nederlandse politicus Geert Wilders is voorstander van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen. Zou u zo'n fusie zien zitten?

Ja 44,16 %
Nee 55,84%

Totaal: 6.354 stemmen

http://www.baarlewerkgroep.org/peilingen.htm
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 12:34   #167
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
system, je ziet/hoort ze niet maar ze zijn er wel.

Vlamingen hebben hun eigen bedenkingen maar zeggen niet waavoor ze zijn, met een paar kleine uitzonderingen zoals den deze, maar ze zullen het wel laten zien in het stemhokje!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 13:59   #168
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Je mening wordt niet onderstreept in opiniepeilingen die wel degelijk een bepaalde trend aangeven.

Poll (Het Laatste Nieuws): Ziet u een fusie van Vlaanderen met Nederland zitten?

Bron: Het Laatste Nieuws, 12 mei 2008

Ziet u een fusie van Vlaanderen met Nederland zitten?

Ja : 10.300 (41%)
Nee : 13.636 (55%)
Geen mening : 1.002 (4%)

Totaal: 24.938

Poll (De Standaard): Ziet u een fusie Vlaanderen-Nederland zitten?

Bron: De Standaard, 12 mei 2008

De Nederlandse politicus Geert Wilders is voorstander van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen. Zou u zo'n fusie zien zitten?

Ja 44,16 %
Nee 55,84%

Totaal: 6.354 stemmen

http://www.baarlewerkgroep.org/peilingen.htm
¨
Peilingen, peilingen. We weten allemaal dat het niet zo veel om het lijf heeft. Keer op keer zitten ze fout. Bij de laatste verkiezingen zaten ze er ook naast.
Overigens, moesten we de laatste peilingen geloven de verschuiven de stemmen weer een beetje. Een winst voor NVA, Groen, LDD. Verlies voor CD&V, VB, Spirit (opgedoekt), enz. VLD +/- statusquo. En als het zou waar zijn, dan zal dit allemaal niet zoveel uitmaken in zetelaantal. Hier een paar zetels meer, daar een paar zetels minder. Kortom, de kans zit er dik in dat alles, op die kleine verschuivingen na, blijft zoals het is.

Laatst gewijzigd door system : 17 april 2009 om 14:07.
Oud 17 april 2009, 14:00   #169
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
system, je ziet/hoort ze niet maar ze zijn er wel.

Vlamingen hebben hun eigen bedenkingen maar zeggen niet waavoor ze zijn, met een paar kleine uitzonderingen zoals den deze, maar ze zullen het wel laten zien in het stemhokje!
U hebt al zoveel keren de kans gehad om dit in uw stemhokje te laten zien. Ik merk er allemaal niet zoveel van.
Oud 17 april 2009, 14:07   #170
Shadowke

Standaard

Citaat:
U hebt al zoveel keren de kans gehad om dit in uw stemhokje te laten zien. Ik merk er allemaal niet zoveel van.
system, ken je geen begrijpend lezen?
ik heb gezegd dat het meerendeel van de Vlamingen in het openbaar niet hun mening uitten maar ze het wel laten zien in het stemhokje.
Oud 17 april 2009, 14:08   #171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
system, ken je geen begrijpend lezen?
ik heb gezegd dat het meerendeel van de Vlamingen in het openbaar niet hun mening uitten maar ze het wel laten zien in het stemhokje.
U kunt niet begrijpend lezen. Ik heb het juist over het stemhokje. Zie boven.
Oud 17 april 2009, 14:46   #172
Shadowke

Standaard

vorige keren mss niet omdat de ogen van de Vlamingen nog niet waren opengegaan.
maar de laatste tijd, dankzij de fratsen van de koning, de Waalse politici en hun Vlaamse vazallen gaan de ogen van de Vlamingen massaal open!

verwacht je maar aan de zwartste zondag uit de geschiedenis van België!
wat het einde van het land kan betekenen!
Oud 17 april 2009, 14:52   #173
system
Banneling

Standaard

Citaat:
vorige keren mss niet omdat de ogen van de Vlamingen nog niet waren opengegaan.
maar de laatste tijd, dankzij de fratsen van de koning, de Waalse politici en hun Vlaamse vazallen gaan de ogen van de Vlamingen massaal open!

verwacht je maar aan de zwartste zondag uit de geschiedenis van België!
wat het einde van het land kan betekenen!
Dat soort praat hoor ik bij elke verkiezing. Vooral uit uw hoek. Al eens gedacht dat het wel eens een zwarte zondag zou kunnen worden voor het VB?

Laatst gewijzigd door system : 17 april 2009 om 14:55.
Oud 17 april 2009, 16:18   #174
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat soort praat hoor ik bij elke verkiezing. Vooral uit uw hoek. Al eens gedacht dat het wel eens een zwarte zondag zou kunnen worden voor het VB?
Hm... laat ons een recent opiniepeilingsje nemen. Kent u een goede?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 18:50   #175
Shadowke

Standaard

Citaat:
uit mijn hoek?
sinds wanneer ben ik op dit forum en wanneer waren de laatste verkiezingen?

ik denk dat u verkeerd bent.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 april 2009 om 18:50.
Oud 17 april 2009, 20:00   #176
system
Banneling

Standaard

Citaat:
uit mijn hoek?
sinds wanneer ben ik op dit forum en wanneer waren de laatste verkiezingen?

ik denk dat u verkeerd bent.
'Uit uw hoek' betekent hier ook mensen die niets van België moeten hebben. Die hoor ik bij elke verkiezingen beweren dat het afgelopen is met België. En dat de verkiezingen het zullen bewijzen. Maar bij elke verkiezing verschuiven de stemmen van de ene partij naar de andere en dan weer terug. En alles blijft zoals het was in de praktijk. Maar goed, we zullen de uitslagen afwachten. We mogen natuurlijk nooit iets uitsluiten, maar de kans zit er dikkement in dat u -weer eens- ontgoocheld zult worden.
Oud 17 april 2009, 20:34   #177
Shadowke

Standaard

sure ik zal ontgoocheld worden.

kom eens uit je kot system en leer Vlaanderen is verkennen.
Oud 17 april 2009, 20:39   #178
system
Banneling

Standaard

Citaat:
sure ik zal ontgoocheld worden.

kom eens uit je kot system en leer Vlaanderen is verkennen.
We spreken mekaar nog eens terug op dit punt na de verkiezingen. En dan zullen we zien wie uit zijn kot moet komen en Vlaanderen moet gaan verkennen. En geef nu toe, met de crisis en dergelijke, zouden de Vlaams-nationalisten goed moeten winnen. Want de mensen zijn gewoon van alle schuld van elke sociale of economische miserie op de rug van overheid af te wentelen. Dus de regeringspartijen zouden flink afgestraft moeten worden. Dit is dus uw kans. Dus en bijgevolg: als uw acolieten niet significatief winnen deze keer, dan winnen ze nooit meer.

Laatst gewijzigd door system : 17 april 2009 om 20:43.
Oud 18 april 2009, 20:15   #179
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Als de fusie van Nederland en Vlaanderen zou betekenen dat beide landen hun eigenheid zouden moeten opgeven dan is dat de fusie niet waard.

Gelukkig is dit enkel een filosofisch vraagstuk want ik ben zeer zeker van mening dat het heel goed mogelijk om tot een goed werkbaar staatsverband te komen waar beide landen zich niet tekort gedaan voelen.
De eigenheid van Nederland opgeven? Maar Nederland is pas sinds het Congres van Wenen een monarchie! De monarchie is dus even veel of liever gezegd even weinig verankerd in Nederland. We zitten beiden opgescheept met een familie Duitse feodalen, aan wie de ideeën van de Franse Revolutie blijkbaar ontgaan zijn.

Eigenlijk wel vreemd dat je in je onderschrift staat te wapperen met de vlag van de Republiek (oranje-wit-blauw) en niet met de vlag van het Koninkrijk (rood-wit-blauw)...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 08:41   #180
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De eigenheid van Nederland opgeven? Maar Nederland is pas sinds het Congres van Wenen een monarchie! De monarchie is dus even veel of liever gezegd even weinig verankerd in Nederland. We zitten beiden opgescheept met een familie Duitse feodalen, aan wie de ideeën van de Franse Revolutie blijkbaar ontgaan zijn.

Eigenlijk wel vreemd dat je in je onderschrift staat te wapperen met de vlag van de Republiek (oranje-wit-blauw) en niet met de vlag van het Koninkrijk (rood-wit-blauw)...
Na de oorlogen van Napoleon zijn in Europa inderdaad de koningshuizen weer stevig in het zadel gekomen ,als reactie op de Franse revolutie en overheersing.
In 1848, is met de nieuwe grondwet van Thorbecke, de koning in feite zijn macht ontnomen.
De koningshuizen die er nu nog zijn in Noord Europa, hebben meer een symbool functie en blijven bestaan bij gratie van het volk en de democratie.
Zo gauw ze het te bond gaan maken ,dan moeten ze vertrekken.

In Nedeland ,zijn de Oranjes sterk verbonden met onze geschiedenis.
Willem van Oranje, als prins na de bevrijding van de Spanjaarden.
Willem I ,als koning nad de bevrijding van de Fransen.

Belgie, is altijd een Latijns land geweest en de meeste Belgen hebben daar geen problemen mee gehad.
Dus de Belgische koning heeft misschien minder die symbool functie van vrijheid en nationaliteit.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 19 april 2009 om 08:42.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be