![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
onderzoeker die je tracht te zijn.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 21 mei 2009 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bekijk ook ineens de grenzen van 'het limburgs', nu je toch bezig bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Ik bekijk de geschiedenis vanuit de feiten. En de feiten zijn gewoon dat er nooit echt sprake is geweest van een rattachisme naar Frankrijk. Ik ontken evenwel niet dat er Franse oproerkraaiers zijn geweest bij het uitbreken van de omwenteling. Maar die werden vlug geneutraliseerd. Ook sluit ik niet uit dat Frankrijk misschien heel discreet iets in die zin geprobeerd heeft. Maar als dat al zo is geweest is die Franse droom in ieder geval niet uitgekomen.
Laatst gewijzigd door system : 21 mei 2009 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Loze argumenten. Precies hetzelfde, maar dan in de tegenovergestelde zin zou ik van u zeggen. Maar dat is op de man spelen, niet op de bal. Het zijn de feiten die me interesseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Gendebien
http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Rogier Beide pronkstukken van de revolutie én rattachist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
* Er waren in de dagen voor en tijdens de opstand in 1830 verschillende Franse spionnen aktief in Brussel * De troon van België werd als eerste aangeboden aan een zoon van de Koning van Frankrijk * Verschillende belangrijke leden van de toenmalige voorlopige Belgische regering waren overtuigde rattachisten : Alexandre Gendebien, eerste minister Charles Rogier, ... * Het eerste (voorlopige) Belgisch staatshoofd , de regent baron Surlet de Chokier, was een voorstander van aanhechting bij Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() wat zou er gebeuren als we wederom oranje-blanje-bleu vlaggen gaan ophangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() gewoon, opnieuw een revolutie uitlokken en kijken of een klein handje revolutionairen de loop der geschiedenis kan veranderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 mei 2009 om 20:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Parlementslid
|
![]() Klopt. Het feit dat in 1830 een aansluiting van België bij Frankrijk een nieuwe oorlog kon veroorzaken met de andere Europese grootmachten was een grote streep door de rekening van de rattachisten. Het is ook uit schrik voor dergelijk internationaal conflict dat de Koning van Frankrijk de door België aan zijn zoon aangeboden troon zal weigeren. Maar er was ook een ander haar in de soep : de katholieke kerk. Zij ook was tegen een aansluiting bij Frankrijk uit vrees voor het toenmalige anti-klerikale Frankrijk. Die twee belangrijke feiten haalden de wind uit de zeilen van de rattachisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik woon in Vlaams Brabant. Ik ben tweetalig Mijn eis is als franstalig belg erkend worden Het lijkt onmogelijk ... in Vlaams Brabant ... Dus woon ik officieel in Brussel, betaal ik mijn belastingen in Brussel, zijn mijn kinderen in Brussel op school ingeschreven, werk ik in Brussel, zoals mijn vrouw, stem ik in Brussel (dus BHV splitsing of niet ... geen verschil voor mij) ... en slaap ik in mijn 2de verblijf in Vlaams Brabant ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Lees ook dit http://documents.scribd.com/docs/l8h...xn4nx6ocfr.pdf Citaat:
![]() BHV moet niet gesplitst worden maar uitgebreid worden ... ! Laatst gewijzigd door FR-Rand-Brusselaar : 21 mei 2009 om 22:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
1/3 van de huizen in mijn "Vlaamse" straat in Overijse ... zijn 2de verblijven ... ![]() Laatst gewijzigd door FR-Rand-Brusselaar : 21 mei 2009 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2009 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |