![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Gelieve ook eens aan de Pool, de Aziatische en gekleurde vriend te vragen wat hij denkt over een bepaalde bevolkingsgroep en hun gedrag. Ik heb in Brussel in de Matonge gewoond en weet wat hun visie daar op is. En wat het trouwen met een buitenlander betreft. Wel voor hen is het niet te verstaan hoe tolerant we zijn. Probeer maar eens gemeentelijk stemrecht te bekomen zonder de nationaliteit aan te nemen. Er zijn veel van die dingen dat mensen uit andere landen niet verstaan en ook niet willen bekomen. Mijn vriendin zal dan ook eerst de nationaliteit aannemen vooraleer te willen stemmen ( wat normaal is). Alsook het dragen van hoofddoeken in scholen, ik had vroeger ( en nu opnieuw) lang haar en dat mocht niet op de middelbare school. Als hoofddoeken mag, dan ook alle soorten kapsels, kledij, etc... ( want godsdienst en levensovertuiging staan toch aan elkaar gelijk). En zo zijn er vele voorbeelden te geven. Ik heb gematigde moslimvrienden (die Nederlands spreken ook soms niet) en werken ( en niet), maar uit ervaring weet ik dat Brussel een andere kant uitgaat. En het is ook het probleem van de politie, die jonge klootzakskes van 14-15 ( of jonger) die ganse dagen op straat mensen ambeteren en niet naar school gaan, wat is de toekomst daar van? Maar niemand die er iets aan doet, hun ouders ( geen enkele sociale controle)niet maar ook de politie( of gevestigde machten niet) En iedereen begint schrik te hebben van die kleine mannen, niemand durft nog iets te zeggen uit schrik voor represailles. Erg, maar waar.Een Belg of Vlaming is veel te braaf. In de meeste andere landen zou het niet waar zijn. Wat de benaming neger of zwarte betreft. Ik heb daar problemen mee. Ik heb al enkele Afrikaanse, gekleurde, zwarte vrienden ( of negers) gevraagd hoe ik hen moet noemen. Zo te horen niet graag neger, maar uiteindelijk is zwarte toch erger ( gewoon iemand aanduiden in zijn verschil in huidskleur) en zij noemen ons ook witte. Wat is wil zeggen, is dat men hier niet in mag overdrijven. Anders is alles racistisch en waar stopt het mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende stap = kranten afschaffen en vervangen door een PRAVDA equivalent.
De "vrije" pers hier meldt meestendeels criminele feiten gepleegd door een gestigmatiseerde bevolkingsgroep en zijn dus racistisch.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Burgemeester
|
![]() Christof;
1)Ik heb Marok. KENISSEN (maw. geen heel close mensen) 2)Die mensen (negers, aziaten) komen vaak zelf uit dictatoriale regimes, geen wonder dat ze verrast zijn over onze vrijheden. 3)Mijn kameraad heeft geen probleem met het woord neger. Alles hangt af van de context he. Als een vlag waaiende VB'er naar hem roept "vuile neger" dan is dat iets anders maar als ik het samen met hem heb over de "negers in Afrika" dan vind hij dat helemaal niet erg.
![]() |
#166 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) ik heb niet het Vlaams Blok boekje gelezen, maar ik weet wel dat het eingelijk geen zak uitmaakt of nu VLD, SP.a, CVP of zelfs Groen! de verkiezingen wint. Elk met een iets andere verbale omkadering, zullen ze elk fundamenteel hetzelfde beleid uitvoeren: een neo-liberaal beleid. Concreet betekent dat dat ze in België - om de groeiende leegte van de staatskas tegen te gaan - hetzelfde zullen doen als in Nederland, Frankrijk en Duitsland vrij recentelijk is afgekondigd: massale besparingen in sociale zekerheid, optrekken pensioenleeftijd, minder subsidies voor allerlei vereningen etc. Het Vlaams Blok ondersteunt waar ze kan, deze neo-liberale afbraak logica ook. Ze hebben ze (ook vrij recentelijk) afgedaan bij de antwerpse haven-arbeiders nadat die in hun staking/betogingsacties erachter zijn gekomen dat het Blok vóór het havenpatronaat heeft gestemd, tegen de belangen van de dokwerkers in. Het Vlaams Blok is echter anders dan de vier hierbovenvermelde meer traditionele partijen, in die zin dat ze extreem-rechts is, neo-facistisch kader heeft en rechtstreeks uit de collaboratie afkomstig is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#171 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat de uitgebreide vrijheden betreft, kan ik dat toejuichen en daarom ook ga ik niet akkoord met bepaalde standpunten ( legalisering drugsgebruik ( alhoewel dat een inkomstenbron van bepaalde bevolkingsgroepen zou wegnemen), alsook standpunt i.v.m. homo s. Bepaalde standpunten zijn te repressief). Maar ik vind echter wel dat er een te grote willekeur is van de grote de grote partijen in bepaalde zaken. Bepaalde gebieden in Brussel, zijn in handen van bendes. De buurt waar ik woonde, is 3 keer overvallen geweest in een maand. Men doet wat men wilt. Die brave Aziaat of Afrikaan ( alhoewel de Matonge ook veel verslechterd is. Daar hebben enkele oudere vrouwen naar de metro s geweest en die kleine mannen eens belachelijk gemaakt door hen te zeggen " Ik ken je nog als klein manneke met je kleine broek". Meer sociale controle, maar dat is nu weer aan het verslechteren heb ik gehoord)zullen niemand iets kwaad doen. Maar het is altijd de grootste minderheid die voor problemen zoekt. Zoals de Pakistanezen in Engeland, terwijl de meesten in Belgie geen problemen veroorzaken. En wat ik wel goed vind aan het VB, dat het de problemen bij naam durft noemen, al is de oplossing niet altijd goed. Op zijn minst durfden ze het zeggen. EN DAT, ZAL NU MOEILIJKER WORDEN. Er zijn limieten aan vrije meningsuiting, maar die is nu wel ferm ingeknot. ( ik denk dat men de slechtste methode heeft gekozen. De toekomst zal het uitwijzen. Binnen 2 maanden, als ze het slim spelen, hebben ze zojuist 3% winst bijgekregen) Wat het gebruik van neger of blanke betreft. Ik hoop dat de meesten niet onmiddellijk aan racisme denken. je moet nog kunnen discussieren. je kan maar proberen de anderen hun fouten laten inzien door een dicussie aan te gaan. Met wederzijds respect, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote="thePiano"]
Citaat:
![]() Een stalinist is een aanhanger van de grootste massamoordenaar uit onze geschiedenis. De kommunistische dictator Stalin. Een man die ook de oppositie uitschakelde en miljoenen mensen liet vermoorden. Citaat:
1. Wie zijn "we" ? U doet alsof Uzelf een belangrijke rol speelt in deze zaak ?! 2. Indien het regime een democratische nationalistische oppositie onmogelijk maakt. Indien de vrije meningsuiting niet meer geldt voor nationalisten, indien nationalisten met ongelijke "wapens" moeten deelnemen aan zogenaamde democratische verkiezingen, dan vrees ik dat we in ons land afstevenen op Noord Ierse en Baskische toestanden. Het politieke spel wordt oneerlijk gespeeld, de democratie wordt verkracht. 800 000 kiezers worden monddood verklaard. Dat is een schande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote="FallenByTheHand"]
Citaat:
U slaat de bal volledig mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote="johan"]
Citaat:
1) de 3 VZW's van het VB zijn veroordeeld, niet de kiezers 2) De vrijheid van meningsuiting is gewaarborgd, maar niet de vrijheid om actief aan te zetten tot racisme, intolerantie en discriminatie van tienduizenden mensen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest overdrijft U in alles schromelijk tot op het lachwekkende af.
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() ![]()
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Gouverneur
|
![]() @The Piano
Champagne? Al even stilgestaan bij de gevolgen van het arrest voor elke VZW?
![]() |
#180 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote="thePiano"]
'We', is die 89% van de Belgen die niet op het Blok stemmen. U cijfer 89 % is ridicuul. - In Wallonië kan men niet op het VB stemmen. - In Vlaanderen haalt het VB volgens de laatste verkiezingen 17 %, maar dat betekent niet dat de andere Vlamingen tegen het VB zijn. Veel SP.A kiezers verkondigen radicalere standpunten over de vreemdelingen als het Blok. (hetzelfde geldt voor veel kiezers van CD&V en VLD) Hopelijk gaan de ogen van deze mensen nu open en stemmen ze voor de vrije meningsuiting en tegen de censuurpartijen. Vandaag probeert men ons het zwijgen op te leggen. Morgen zal het wel een andere kritische stem zijn... België is geen democratie ! ![]() |
![]() |
![]() |